İçeriğe Yönlendir

Fusion - Enjektör Temizliği


Sami Ulusman

Recommended Posts

Sami Ulusman

Arkadaşlar 150.000 de 1.4 TDCi fusion sahibiyim çekiş,sürat,yakıt tüketimi gayet iyi hala enjektör temizliği yaptirmam şartmi....

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sami Ulusman

Arkadaşlar bu sorun wurth enjektör temizleyici koyduktan sonra başladı.ama garip olan duman atma olayını bazen yapıp bazen yapmaması.bugun tamirciye götürdüm turbo dan olmadığını çok büyük ihtimalle enjektör gidik dedi 2000 TL ye bulabilecek bir arıza dedi.bu arada araba rolantide hafif bir sallamasi soz konusu.ford garajı ise enjektör temizliği diye bir şeyin söz konusu olmadığını mazotun icinde temizliyecek maddeler zaten olduğunu söyledi.depoyu tamamen kullanarak bosaltsam,sonra yeniden doldursam....,2000 lira tutacak masrafta merak ederim ne yapacak usta,

Değerli fikir ve önerilerinizi bekliyorum...

Teşekkürler

Tekrar söylemekte yarar var çok iyi kaçıyor,ekonomik,çekişi iyi,yağ seviyesi normal...

Ha bu arada 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sorun tam olarak nedir?

vesile ile ne garajı bilmem de, enjektör temizliği diye birşey dünyada var, herkes mersine biz tersine demiş atalarımız :) hatta tekerlek falan da keşfedildi 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aynı aracı yıllarca kullandım. Lamba yanıyor ise ve kesin enjektör ise ben olsam değişimi yaparım. 

Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Az önce yağ seviyesine baktım YÜKSELMİŞ

,ustam acil bana getir memeleri değiştirelim dedi.4 tanesi 1750 TL orijinal,ama bir daha asla enjektör temizleyici kullanmam..mazot hep opetten alırım, arabayı sakin kullanırım...

Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Duman gri idi gaza yüklenincede gitmiyordu,rolantide ise çok duman atıyordu..

Lamba filan tanımıyordu arkadasim yani dumanın dışında arabada hiçbir sorun yoktu(halbuki enjektör arızasının en baş sebebleri çekişten düşmesi diyorlar)...

İlginize çok teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anlatımdan enjektör arızası olabilir sonucu çıkmakta. bu tip enjektörde revizyon sonrası kendi (ford değil) cihazı ile kalibrasyon yapabilen enjektörcü bulursanız ne ala. aksi takdirde revizyon da işe yaramaz.

 

Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Bugün gittim ve yaptılar 1 saat ayarı ille uğraştılar.ama sökmesi takması büyük iş.simdilik memnunum.ne kadar mi tuttu enjektör memeleri 1750.sokme takma yağ değişimi 550 toplam 2300 bilgisini paylaştığım tüm arkadaşlar teşekkürler

 

Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Silindir konik içinde bir mil vardı,metal di beyaz değildi,adam gözümün önünde orijinal ambalajından çıkardı.

 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Sami Ulusman

Evet meme dedikleri parça alüminyum bir korumanın içinde onlar değişti bir saatten fazla ayarı sürdü 1750 TL enjektorcu aldı 550 de tamirci aldı söküp takma çok zahmetli bir ismis yağ değişti tabii ki .sonuç mükemmel eksozdan duman hiç çıkmıyor diyebilirim,5 le siyiramadigim yokuşu şimdi sıyiriyorum.araba daha ekonomik oldu.cok seviyorum arabamı,satmamda.ilginiz için tekrar teşekkürler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Geçmiş olsun, bayağı pahalı bu enjektör işi, bu arada sizin enjektörler zaten yolcuymuş, bozulmasına sebeb katkı olması için 150 bin km hiç bu tarz birşey kullanmamış olmanız olabilir, bu bile o katkıyla az ihtimal bu arada, belki öyle kullanıyorsunuzdur ama genel bilgi olarak yazayım, aracı devirli kullanın, 1.4 dizeller sevmez düşük devri, bakmayın siz oto vitesli araçların 1800 devirlerde gitmesine, bende sizin aksinize arabamı sıfır aldığımda bu yana (şuan 195 binde) sürekli dediğiniz katkıyı kullanıyorum, sıfır sorun,  istediğim kadar basayım gece özellikle  duman atma falan yok, sarfiyatı ilk günki gibi, bu motorun keyfi 10 binde bir yağ, 5 binde bir hava filtresi (artık oda yok k&n var) değişimi, devirli kullanım ile çok iyi oluyor bilginize :) 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

aynen öyle, başka bir sıkıntı olmalı, katkı sadece onu tetiklemiş olabilir, oda belki....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Çok itinalı kullanırım 95 binde aldım gazı iyice yedirmeden öteki viteste geçmiyorum.2000 ile 2500 devirde kullanıyorum,bagirttirmiyorum ..ne kadar sıklıkla kulllanmami tavsiye ederseniz wurth için....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

20 bin de bir gibi, öyle sık kullanmana gerek yok,  ben 2 yağ değişiminde yani 10+10=20 binde bir yada 30 binde bir kullanıyorum, gerek yok sık sık kullanmana, mazottan şüphelenirsen yada su falan var dersen arada bir depoya atabilirisin, malum depodaki tortuları içerde biriken su varsa onuda hallediyor çünki, depodan enjektöre kadar tüm hattı temizler...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Sağolun Ali bey,ileride bir sorunum olursa yine rahatsız ederim sizi...

Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Ali bey farın teki yeni orijinal pırıl pırıl öteki tabii ki mat biraz göz zevki derler ya en uygun hangi sistem veya markayı önerirsiniz parlatmak icin

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

direk şunu öneriyorum,

https://www.kimyasaladamlar.com/Light-One-50ml8ml,PR-30.html

sararma çok değilse bunu alıyorsun ve içindeki pasta ile farı önce güzelce parlatıyorsun, sonra diğer şişedeki sert koruma sıvısını (Hard Top Coat) sünger pedi ile sürüyorsun  ve yeni gibi oluyor :)  mümkünse farı sök evde güzelce yap ve 2. aşama olan küçük şişedeki koruyucu maddeyi evde sürdükten sonra 48 saat el sürme, bırak evde kurusun sonra tak....

 

istersen ilk önce meguiars plastix denen pastayıda  alıp fara uygula, ellede olur ama polisaj makinasıyla daha iyi olur, sonra dediğim ürünü kullan...

 

eğer sararma fazla ve yüzey pütürlüyse o zaman hiç uğraşma çünki zımpara şart, 800-1000-1500-2000-3000 kumluk zımparaları al ve suyun altında sırasıyla fara uygula, zımparayı hep aynı yönde uygula ama, son 3000 lik zımparadan sonra zaten pürüzsüz ve kısmen şefaf yüzey elde edersin, bunun üstüne plastix uygula, farın yeni gibi olur ama korumasızdır, sonrasında dediğim ürünün içinden çıkan küçük şişedeki sertleştirici maddeyi uygula, 48 saat bırak kurusun el sürme (su hiç değmesin), sonra farın senelerce cillop gibi kalır :) bu arada o küçük şişedeki maddeyi 4-5 kez kullanırsın, zaten azıcık damlatarak kullanacaksın, boca etme sakın :)

farda sararma oldukça kutudan çıkan pastay ile temilze ve son kat koruyucuyu sür, bu şekilde senelerce yeni kalır farın.

 

 

https://urun.n11.com/cam-temizleyici-ve-koruyucu/meguiars-12310-plastx-saydam-plastik-yuzey-temizleyicisi-P99597200?gclid=EAIaIQobChMI5byM56vU3QIVCqqaCh2dtgi7EAQYASABEgJDrvD_BwE&gclsrc=aw.ds

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sami Ulusman

Ali beycigim yardımların için teşekkürler soft 99 sipariş verdim zaten fardaki bulanıklık çok değil.dediginiz gibi yapacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
On 23.09.2018 at 12:08, Sami Ulusman yazdı:

Çok itinalı kullanırım 95 binde aldım gazı iyice yedirmeden öteki viteste geçmiyorum.2000 ile 2500 devirde kullanıyorum,bagirttirmiyorum ..ne kadar sıklıkla kulllanmami tavsiye ederseniz wurth için....

biraz daha yüksek devirli kullanın derim ben arada bagıttırın.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

dizelinmi var, derdi uzun yol ve 3000 devre yakın kullanmaktırki temizlensin sistem, 400 km. git hele, motor anca kendine gelir, hep şehir içi kullanıyorsanız dizel sevmez bunu, dizel uzun yol motorudur, gittikçe açılır :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...