İçeriğe Yönlendir

E39 - Yağ Lambası Hakkında


Gökhan Albayrak

Recommended Posts

Gökhan Albayrak

Merhaba, malum yaz ayı olduğundan aracımla uzun seyahatler yapmaktayım. Başıma gelen bir olayı yazmak istedim, hem muhabbet olur hemde bir konu başlığı altında insanlar tecrübelerden faydalanır. Karadeniz turunu yeni tamamladım, geri dönüş yolunda Espiye-Trabzon arasındaki 100 km yolu 4 araç (3 ü alman plaka mercedes) peşpeşe basa bas geldik. Akçaabatta ışıklarda durunca yağ lambasının göz kırpar gibi yanıp söndüğünü fark ettim. Hay allah yağ mı yaktı diye içimden geçirdim. Benzinlikte durup 1lt 5w30 yağ aldım, yağ çubuğunu çekip yağ kontrolünü yaptım, çok çok az miktarda yağ eksilttiğini gördüm. Işık yanmaması gerek. 200ml yağ eksik gibi düşünün. Tamamladım. Sonra tekrar çalıştırdım, rölantide ışık göz kırpıyor, devir rölantiyi geçince ışık sönüyordu. Aracı otoparka çekip yemek yedik, biraz meydanda turladık vs derken araca geldik. Aracı çalıştırdığımda yağ lambası rölantide göz kırpma yapmıyordu. O gece Erzuruma indim şehir içinde bir hafta gezdim hiç yapmadı. Elazığa geri döndüm ne yolda ne de şehir içinde yine hiç yapmadı. Dün bayram için Erzuruma gelirken şehrin tam girişinde yine ışıklarda göz kırpmaya başladı. Direk özel servise götürdüm. Kontrol eden usta ne marka yağ koyduğumu sordu, mobil 1 esp 5w30 kullandığımı söyledim. Usta da yağın ısındıkça daha da inceldiğini ve bundan dolayı rölanti devirlerde bunu yapabileceğini söyledi. Önceki yağım aynı marka 0w40 niteliğindeydi. Ondan daha önceki castrol magnatec 10W40 vardı. Ne bi yağ terlemesi ne de başka birşey yoktu. Şimdi yağ terlemesi de yapmakta. Bu tespit doğruysa 3000 km sonra yağ değişim zamanım gelecek ve o zaman istemeye istemeye castrol kullanacağım. Eğer değilse sırasıyla önce yağ müşürü, devamı halinde yağ pompası değişiminin gerekli olduğunu aöyledi. Bu konuda sizler ne düşünürsünüz? Tecrübe etmiş birileri varmıdır?

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Memleketime selam söyleyin gözümde tütüyor. Benzer bir durum başıma gelmişti araç ekranı park erken yağ seviyesini kontrol edin yazdı. Baktığımda iyidi yer eğridir dedim ertesi gün düz bir yere park ettim yine yazdı eski aracımdan kalan 5/30 yağdan yarım litre ekledim. Ertesi gün aynı yazıyı okuyunca direk servise gittim diğer bakımdan beri 15650 km kullanmışım yani bakım zamanı gelmiş. Ondan çıkıyormuş yazı. Ayrıca serviste öğrendiğime göre dpf filitresi dolunca veya yağ filitresi yeterince yağı düşemezse de aynı yazı çıkıyormuş.

Buradan çıkardığım dpf filtreniz dolmuş olabilir yada 0/40 için tasarlanan yağ filitre ve pompa 5/40'a uygun olmayabilir.

 

 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

A.s. metin hocam, servis kitapçığında 5w30 uygundur yazıyor. Ama araç 249 bine geldi, lpg de var üzerinde. Biraz daha kalın yağ kullanmak iyi olacak sanırım. Yağ basıncını ölçtürebilecek bir yer bulsam çok iyi olacak zira yap pompası ciddi para. Umarım sorunun kaynağı o değildir.

Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Yag pompası yeterli basıncı uretemiyor sanirim.

 

Sadece uzun yolda zorladıktan sonra bu lambayı rölantide çalışırken yakıyor. Şehir içi kullanımlarında yakmadığı için yağ pompası aklımdaki en son seçenek, tabiki çok pahalı olması da sonda olmasında etkili.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Ata

Yag pompasi suzgeci temizlenip pompayi kontrol etmekte fayda var. Birde akunuzun durumu nasil eskimis akude benzer problemlere yol acabiliyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
42 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

Biraz daha kalın yağ kullanmak iyi olacak sanırım

Bu hiç bir şeye çözüm olmayaağı gibi, olmayan sorunları da çıkartır. Buna yönelmeyin.

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Geçmiş olsun öncelikle. Sanırım yağ pompasının içindeki basıncı sağlayan dişliler aşınmış. Yağ soğukken basınç normal ama ısınınca yağ inceldiğinden gerekli basınç sağlanamıyor olabilir. Yağ tapası sökülüp metal tozu var mı bakılabilir.

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Benzer bir olay yıllar önce abimin başına geldi yağ lambası ara sıra göz kırptı direk hiç yanmadı,yağ kontrolü falan yapıldı sorun gözükmüyordu ve sonuç araba yağsız kalıp motor yatak sardı.Meğer yağ pompası bozukmuş.Ama benim dediğim olayın tamamı aynı yolculuk esnasında gerçekleşmişti.

Masraf ozamanlar 17 bin tl lik araç için 7500 tl tutmuştu.

Bence pompayı ihmal etmeyin ve o ihtimali değerlendirin.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Kafamı kurcalayan nokta şu, lamba her zaman göz kırpmıyor, sadece uzun yol sonunda 2 defa yaptı. Şehir içi kullanımlarda hiçbir sıkıntısı yok. Eğer yağ pompası arızalı ise motorun rölantide dizel gibi sesli çalışması gerekmez mi? Yada her çalıştırdığımda lambanın göz kırpması gerekmez mi? Sonuçta safkan mekanik çalışan bir parça değil mi? Kafamda deli sorular.

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
Kafamı kurcalayan nokta şu, lamba her zaman göz kırpmıyor, sadece uzun yol sonunda 2 defa yaptı. Şehir içi kullanımlarda hiçbir sıkıntısı yok. Eğer yağ pompası arızalı ise motorun rölantide dizel gibi sesli çalışması gerekmez mi? Yada her çalıştırdığımda lambanın göz kırpması gerekmez mi? Sonuçta safkan mekanik çalışan bir parça değil mi? Kafamda deli sorular.

Gökan hocam benim şimdiki Audi de ayda bir yağ basıncı düşük Motoru durdurun uyarısı yapıyor ancak yarım saniye bile değil ekranda kalması uyarının. Ustaya götürdüğümde büyük ihtimalle yağ başınç müşürü değişecek dedi. Çünkü yağ pompasında sıkıntı olsa sürekli yapar ve uyarı silinmez dedi. Kısmetse bayramdan sonra değiştireceğim. Seninde başına bu gelmiş olabilir. Ama yinede basıncını ölçtürmekte fayda var. Benimki ısınınca filan yapmıyor yolda giderkende değil mesala eve geliyorum stop edecem arabayı ikaz çıkıyor ve anında sönüyor.
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

En mantıklısı müşiri değiştirip takip etmek sanırım. Devam ederse yağ pompasından şüphelenilmeli. En kötü ihtimal fazladan yağ müşiri masrafı olur. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yetkili servis. yağ basıncını ölçemezmi acaba.. 

Ayrıca. Yağ basınç göstergeleri sonradan takılabiliyor.  Demekki bu veri var araçta.. Bunu okuyacak bir yazılım vardır mutlaka.. 

 

Mobili nereden almıştın.. ? 

Ustanın söylediği bana mantıklı geldi.. Yağın sahte falan olmasın.. 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yağ ısındıkça inceliyor bence, sıcakken daha kalin bir yağ denense nasıl olur, 5w40,10w40 gibi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Yağ pompası göz kırpıyor gibi. İhmale gelmez. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
(düzenlendi)
7 saat önce, Arda Bülent Güzel yazdı:


Gökan hocam benim şimdiki Audi de ayda bir yağ basıncı düşük Motoru durdurun uyarısı yapıyor ancak yarım saniye bile değil ekranda kalması uyarının. Ustaya götürdüğümde büyük ihtimalle yağ başınç müşürü değişecek dedi. Çünkü yağ pompasında sıkıntı olsa sürekli yapar ve uyarı silinmez dedi. Kısmetse bayramdan sonra değiştireceğim. Seninde başına bu gelmiş olabilir. Ama yinede basıncını ölçtürmekte fayda var. Benimki ısınınca filan yapmıyor yolda giderkende değil mesala eve geliyorum stop edecem arabayı ikaz çıkıyor ve anında sönüyor.

 

Hah işte benimki de tam böyle. Saniye yanıp sönüyor ama 1 defa değil. Araç rölantide olmadığı sürece hiç yakmıyor. Hatta, aracı ilk çalıştırdığım zaman tam zamanında sönüyor.

2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Yetkili servis. yağ basıncını ölçemezmi acaba.. 

Ayrıca. Yağ basınç göstergeleri sonradan takılabiliyor.  Demekki bu veri var araçta.. Bunu okuyacak bir yazılım vardır mutlaka.. 

 

Mobili nereden almıştın.. ? 

Ustanın söylediği bana mantıklı geldi.. Yağın sahte falan olmasın.. 

 

 

Yetkili servisi allah ala... Aldığım yağın sahte olması aklıma hiç gelmedi ama alelade bir yerden almadım, ciddi geçmişi olan yılların yağcısından aldım. Sahte ise onun da haberi yoktur muhtemelen.

Bir saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Yağ pompası göz kırpıyor gibi. İhmale gelmez. 

 

Meret ucuz olsa gözümü kapatır alırım.

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Bir saat önce, Evren Erakçora yazdı:

Yağ ısındıkça inceliyor bence, sıcakken daha kalin bir yağ denense nasıl olur, 5w40,10w40 gibi.

 

Kalite motorda çarpıntı yaptı, castrol 10w40 alacam o da rahat edecek bende.

7 saat önce, Arda Bülent Güzel yazdı:


Gökan hocam benim şimdiki Audi de ayda bir yağ basıncı düşük Motoru durdurun uyarısı yapıyor ancak yarım saniye bile değil ekranda kalması uyarının. Ustaya götürdüğümde büyük ihtimalle yağ başınç müşürü değişecek dedi. Çünkü yağ pompasında sıkıntı olsa sürekli yapar ve uyarı silinmez dedi. Kısmetse bayramdan sonra değiştireceğim. Seninde başına bu gelmiş olabilir. Ama yinede basıncını ölçtürmekte fayda var. Benimki ısınınca filan yapmıyor yolda giderkende değil mesala eve geliyorum stop edecem arabayı ikaz çıkıyor ve anında sönüyor.

 

Şu da var, bu işi sadece 2 defa yaptı. Şehir içi dur kalkta falan hiç yapmıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Yağ basıncını takip edebileceğin bir alet edin hocam. Geçici olarak araca bağla ve takip et. Elm327 filan destekliyorsa bi araştır. 

Lambanın göz kırptığı zamanlara özellikle dikkat et. 

Yağ sıcaktan iyice incelince sanırım yeterli basıncı oluşturamıyor pompa. 

Kalın yağa geçmek bence de çözüm değil. 

 

Bi ihtimal müşür değiştirip şansını deneyebilirsin belki müşür kaynaklıdır. 

Ama müşürden olmadığına emin olursan pompayı ihmal etme. :) 

 

Pompa gerekli işareti vermiş “değiştir beni hocam yoruldum” diyor olabilir. :) 

 

Ekleme: 5w30’la birlikte terleme arttıysa Liqui Moly yağ sızıntı önleyici kullanabilirsin. Yağ olarak da bir sonraki bakıma Liqui Moly tavsiye ederim.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Yağ sıcaklığını gizli menüden gösteriyor. Göz kırparken baktım 100 - 110 arası geziyordu. Pompa değişimi ufukta var ama şu anda yok, olmamalı.

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
Yağ sıcaklığını gizli menüden gösteriyor. Göz kırparken baktım 100 - 110 arası geziyordu. Pompa değişimi ufukta var ama şu anda yok, olmamalı.

Hemen kötü düşünme. Bir belirti verdi diye öldürdün pompayı. Sen grip olunca sela veriyorsun hocam. Önce müşürü değiştir sonra pompaya yönel.
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
53 dakika önce, Gökhan Albayrak yazdı:

Yağ sıcaklığını gizli menüden gösteriyor. Göz kırparken baktım 100 - 110 arası geziyordu. Pompa değişimi ufukta var ama şu anda yok, olmamalı.

Sıcaklık değil basınç lazım hocam :) 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Bir saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Sıcaklık değil basınç lazım hocam :) 

 

He işte o lazım ama menüde yok galiba. İlle cihaz bağlayacaz.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Gökhan Albayrak

Yaklaşık 1 sene olmuş, konuyu güncelleyeyim. Bu konudan müzdarip farklı marka kullanıcıları da var, google da arama yaparken benim konu da çıkıyor. Üşenmeyip okuyanlara referans olsun isterim. 

 

Aynı sorun tekrar başıma geldi. Arefe günü 70 km ‘lik yolculuğumda yine aynı sorun nüksetti. Sabah tekrar uzun yola çıkacağım için su-yağ kontrolü yapmak amacıyla kaputu kaldırdığımda hava filtresinin kapağının tam oturmadığını farkettim. Olması gerektiği gibi kapattım ve yola çıktım. Yol araç için yorucu bir yoldu ama ışıklarda durduğumda yağ lambası yanıp sönmedi. Demek ki bakılacak ilk yerler emme hattındaki kaçak kontrolü olmalı. Benim aracımda rölanti düşmesi gibi bir problem olmuyordu ama başka markalarda olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Gökhan Albayrak
(düzenlendi)

Konuyu tekrar güncellemek lazım. Havalar baya sıcak, malumunuz. Önceden uzun yolun bitimine doğru ışık yanardı, bir haftadır şehir içinde de 20 dk ağır trafikte kullanmalarda da yakmaya başladı. İş ciddiye bindi demek. 

 

Önce orjinal yağ basınç müşür değişimi ile işe başladım. Olmadı. Sonra filtre değişimi yaptım. Olmadı. Bu deneme de sonuç vermeyince aracı parka çekip iki hafta yatırma kararı aldım. Yağ pompası, karter contası, yağ seviye müşürü ve yağ-yağ filtre değişimi yapılacaklar listesinde ilk sıraya yükseldi. 

 

Bu radikal değişimden önce liqui moly ile motor iç yıkama yapacağım. Ardından karter sökülünce mazot ile karteri temizleyeceğim. Ardından yağ pompasının ucundaki filtre ve filtreye bağlı borunun içini de mazot ile yıkayacağım. Ardından toplayıp montajlamak ve yağ bakımını yapmak kalıyor. 

 

Bu işlem neticesinde ışığın söneceğini umut ediyorum. Belki de karter içi bakım yağının üstten makine ile çekilmesi sebebiyle çamurlaşmış olması, yağ pompası çekişi düşüyordur yada filtre tıkanmıştır. Temizlik işlemleriyle de düzelebilir. Riske atmamak adına pompa değişimini de yapacağım. Işık sönmezse eğer işte o zaman kayış kopar. Ana ve kol yataklarının değişmesi gerekecek. İşlem her ne kadar pahalı olmasa da parçaların bmw logolu olması ciddi meblağ. 

 

İnşallah küçüğüyle sorun çözülür. 

tarihinde Gökhan Albayrak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Bence de pompa değişiminden sonra bu iş düzelir zira yataklardan olsa şakırdamalar olurdu diye tahmin ediyorum. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...