İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Scooter


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Hayrettin Bahadır

B sınıfı ehliyet yeterli
Sigorta gerekmiyor
Noter satışı ile üzerinize almanız gerekiyor, plaka ve ruhsat gerekli.

Ama bu motor alınır mı? bence alınmaz.

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadır
12 dakika önce, Serkan Karadağ yazdı:

Yakıt fiyatlarından sonra böyle bi araç almak mantıklı. 

 

Orası öyle fakat ikinci el elektirikli motor almak mantıklı değil. Çünkü genelde aküleri bitince ilana koyarlar ve aküler motor parasına yakın. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Remzi Karaca

Bizim bahçede bunun bir benzeri aşağıdaki var. (StMax Kobra 2000)

Sıfır almıştık faturalı. Ruhsat plaka hiç bir şey yok...

b359aee1052be84f957decc9f0d75cb3.jpg

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

Bayağı sararmış aletin her yeri, daha temizini bulmak lazım.

Emmi aklında olsun, 250w üstü motorlara ehliyet gerekli. B sınıfı "yeni tip" ehliyet ile sürebilirsin.

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ben olsam böyle bişey bakardım
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yuki-sahibinden-sifir-ayarinda-yuki-590365008/detay
 
Bisikletten biraz fazla yakıyor.
Vergisi falan da yok.

Fosil yakıtlı istemiyorum. :)
Balkondaki panellerden şarj ederim ben bunu :)
Bayağı sararmış aletin her yeri, daha temizini bulmak lazım.
Emmi aklında olsun, 250w üstü motorlara ehliyet gerekli. B sınıfı "yeni tip" ehliyet ile sürebilirsin.

Ehliyeti de değiştirmedim hala
Bizim bahçede bunun bir benzeri aşağıdaki var. (StMax Kobra 2000)
Sıfır almıştık faturalı. Ruhsat plaka hiç bir şey yok...
b359aee1052be84f957decc9f0d75cb3.jpg
 
 
 
 

Hımm. Kaç lira bunlar.
 
Orası öyle fakat ikinci el elektirikli motor almak mantıklı değil. Çünkü genelde aküleri bitince ilana koyarlar ve aküler motor parasına yakın. 

Hevesle alıp kullanmayan çok fazla. Denk gelir diye düşünmekteyim.
Pahalı deilmi ?

Bilmemm. Hiç fikrim yok.
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

İlandakini bilmem ama elektrikli alınacaksa ruhsat plaka gerekmeyeninden alın derim. Ve bulunduğunuz yerde yetkili servisi vs olması avantaj. İzmirde bir kaç marka var diğerleri hiç tutulmuyor servisi vs sıkıntılı. İzmirde hiç plaka takan ruhsat,vergi işiyle uğraşan görmedim. Ceza yiyeni de duymadım. Ama ben sınırı 1000w diye biliyorum. 250w sa bendeki toplama elektrikliye bile gereklidir 500 wattlık motoru var [emoji23]

Bu motorlar yerine seçenek olarak elektrikli bisiklet alabilir veya elinizdeki bisikleti elektrikli bisiklete çevirebilirsiniz. Sahibinden de 350 liraya dönüştürücü kiti satan var akü hariç. Sattığı ürün AliExpress ürünü bir sorun halinde sadece bozulan parçayı AliExpressten alabilirsin.


  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
9 saat önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı:

250w sa bendeki toplama elektrikliye bile gereklidir 500 wattlık motoru var

250w üst sınır. Ayrıca ilk tahriği pedalla olmak zorunda. Aksi halde dediğim gibi ehliyet mecburi ;)

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
250w üst sınır. Ayrıca ilk tahriği pedalla olmak zorunda. Aksi halde dediğim gibi ehliyet mecburi [emoji6]
Anladım abi. Peki b sınıfı yeterli mi a 1-2 falan mı gerkeli. Bende b var. Harley çakması bir motor var pedalsız 3 akülü. Hatta gecen beyni yandı Çin'den sipariş verdim gidişi de güzel [emoji23]
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
28 dakika önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Anladım abi. Peki b sınıfı yeterli mi a 1-2 falan mı gerkeli. Bende b var. Harley çakması bir motor var pedalsız 3 akülü. Hatta gecen beyni yandı Çin'den sipariş verdim gidişi de güzel emoji23.png

Yeni tip ise ehliyet, yeterli B sınıfı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Elektrikli bisiklet almali. Govde hafif. 36 volt sistem yeterli.500w a kadar. Kimsede durdurup birsey sormaz. 500w ile heryere cikarsiniz hemde pedal cevirip spor yaparsiniz. Bizde iki adet 250w var. 500w motor ve kontrol unitemde var ama takmaya firsat olmadi. İlgilenirseniz goruselim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Elektrikli bisiklet almali. Govde hafif. 36 volt sistem yeterli.500w a kadar. Kimsede durdurup birsey sormaz. 500w ile heryere cikarsiniz hemde pedal cevirip spor yaparsiniz. Bizde iki adet 250w var. 500w motor ve kontrol unitemde var ama takmaya firsat olmadi. İlgilenirseniz goruselim.

Görüşelim. Normal bisiklete mi takacağız
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Elektrikli bisiklet almali. Govde hafif. 36 volt sistem yeterli.500w a kadar. Kimsede durdurup birsey sormaz. 500w ile heryere cikarsiniz hemde pedal cevirip spor yaparsiniz. Bizde iki adet 250w var. 500w motor ve kontrol unitemde var ama takmaya firsat olmadi. İlgilenirseniz goruselim.
Bu ünitelerin fotoğrafı veya marka modeli varmı en azından değerlendirmemize yardımcı olur.
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

ybu motorlar montaj şekli itibari ile 3 çeşit oluyor. yoksa redüktörlü yada redüktörsüz şekilde de ayrılırlar. küçük güçtekilerin deviri düşük torku yüksektir. tamamı fırçasız motordur. temel olarak çinde üretilen motorlar Eunorau BAFANG yada OUYE oluyor. Bunların taklitleri çakmalaları var ve hepsi aşağı yukarı aynı aslında.

 

1- ön tekere takılan ve önden çekiş haline getiren

2-arka tekere takılan ve arkadan itişli hale getiren fakat vites sistemini sınırlayan

3-ortadan motorlu olan, ve tork kontrollü gelişmiş sistemler.

 

1- en basiti bunlardır . bazılarında disk fren bağlantısı içinde delikler vardır. bizimkiler böyle.

2-bu motorlarda zincir için ya tek dişli oluyor yada 5 yada 6 lı kaset oluyor.

3- bu motorlar feci pahalıdır ancak tork sensörü ile siz ne kadar güç ihtiyacına girerseniz o kadar eklerler. 

 

tamamı, el gazı ile de kontrol edilebilmekle birlikte, pedelec denen sistemle çalışırlar. yani pedalı çevirince HAL sensörü mıktatıların dönüşünü görürü ve motora hareket komutunu iletir. 25 km limitliler avrupada. çinde bu sınır yok. pedala 12 li yada 8 li mıknatısları olan bir disk takıyorsunuz. frenler de motora bağlı frenlemede elektriği kesiyor. gaz kelebeği öncelikli, bu şu nedenle önemli. iki tip elektronik var analog ve serial interface üzerinden haberleşen dijital. analog olanlar en ucuzları ama çok basitler. ne yazıkki bunların sistemi bisikleti belli hıza eriştirip o hızda tutmak üzere ayarlı. yani 15 20 ve 25 km gibi. arası mümkün değil, yavaş gitmek pedal destek modunda imkansız o nedenle gaz kolunu ufacık ittiriyorsunuz ve sürekli motor çalışıyor. gazı bırakırsanız hemen ivmelenmeye çalışır ve gereksiz yere yavaş giderken pili bitirir. dijital sistemde ise genelde ekran oluyor ve pedal destek mantığı üretilen güce göre. yani mesela, %20 güç ayarladıysanız pedalı çevirdiğiniz sürece hızdan bağımsız olarak toplam üretilebilecek olan gücün sadece %20 sini kullanıyorsunuz. bu yavaş gidebilirsiniz demek oluyor. Güç yetmezse oluğunuz yerde motor ısınır da demek tabi ki.

 

iki sistem için,  eğer amaç sabit hızda yolda gitmekse analog kontrol ünitesi mantıklıdır. Ekrana bile gerek yoktur. eğer bizimki gibi çoluk çocuk koltukları ile gezecekseniz yada şehir içinde kalabalık sokakta vs de gidecekseniz güç kontrolü uygudur.

 

şu linke bir bakın. fotoğraflar fikir verir.

 

https://www.aliexpress.com/store/product/Electric-bike-conversion-kit-24-36-48V-250-350-500W-DC-Gear-Brushless-Hub-Motor-20/2502036_32870752155.html?spm=2114.search0104.8.9.62794df3aETVpW&priceBeautifyAB=0

 

* Ben iki çocuk koltuğu takılı bisiklet ( bisiklet pil motor koltuklar heralde 24 kg vardır) ve iki 16 kg ağırlığında küçük çocuk ile geziyorum.  74 kg yim. toplam ağırlık neredeyse 130 kg oluyor. 36v 250w önden çekiş sistem, 28 jant bisikletim var. Bisiklet te göbek ten 7 vites taktım, durduğum yerde de vitesleri değiştirebiliyorum. Zincir atma çıkma derdi yok. Bu kombinasyon ile tüm ağırlığa rağmen düz yolda elektrik motoru 25 km hız yapılabiliyor ama tabi pili çabuk tüketir ve sistemi ısıtır. Pedala da yüklenirsem 35 km yapabiliyoruz. İdeal şartlarda, yokuşları da katarsak, toplam menzilim gezi modunda, acele etmeden pedal da çevirerek gezmek koşuluyla 30 km kadar dolaşabiliyorum. Pil paketi yeniyken %20 fazlasıydı. Boş bisiklet ile 60 km kadar menzil var. lityum ion piller kapasitelerinin yüzde 10 unu her sene kaybediyorlar, yani şarj sayısı çoğu zaman önemsiz oluyor.

 

 

 

4 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Görüşelim. Normal bisiklete mi takacağız

Teoride motorun sığacağı kadar küçük her janta olur. Ama ideali 500w motor u 26 jant bir bisiklete takmak. Bu şehir bisikleti olabilir, dağ bisikleti de olabilir. Bence şehir bisikleti gibi geniş kadrolu bir bisiklet kullanıp kadronun ortasına büyük bir bisiklet çantası ile birlikte kontrol ünitesini ve kabloları toplamak lazım. en pahalı bileşen kesinlikle lityum iyon pil. Bunu çocukların kulandığı şu iki tekerli hoverboard ların bataryalarından en az iki mümkünse 3 adet alıp paralel bağlayarak aşabilirsiniz. Çünkü önemli olan toplam kapasiteden önce anlık olarak katlanabileceği deşarj yüküdür. daha ucuza mümkün değil zaten.

 

Bisikletinizi yoksa, ikinci elde alacağınız, iyi kalitede ama makul fiyatlı bir bisiklet işinizi görür. Bunu konuşalim.

 

 

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Aydınlatıcı bilgileriniz için çok teşekkür ederim.

ybu motorlar montaj şekli itibari ile 3 çeşit oluyor. yoksa redüktörlü yada redüktörsüz şekilde de ayrılırlar. küçük güçtekilerin deviri düşük torku yüksektir. tamamı fırçasız motordur. temel olarak çinde üretilen motorlar Eunorau BAFANG yada OUYE oluyor. Bunların taklitleri çakmalaları var ve hepsi aşağı yukarı aynı aslında.
 
1- ön tekere takılan ve önden çekiş haline getiren
2-arka tekere takılan ve arkadan itişli hale getiren fakat vites sistemini sınırlayan
3-ortadan motorlu olan, ve tork kontrollü gelişmiş sistemler.
 
1- en basiti bunlardır . bazılarında disk fren bağlantısı içinde delikler vardır. bizimkiler böyle.
2-bu motorlarda zincir için ya tek dişli oluyor yada 5 yada 6 lı kaset oluyor.
3- bu motorlar feci pahalıdır ancak tork sensörü ile siz ne kadar güç ihtiyacına girerseniz o kadar eklerler. 
 
tamamı, el gazı ile de kontrol edilebilmekle birlikte, pedelec denen sistemle çalışırlar. yani pedalı çevirince HAL sensörü mıktatıların dönüşünü görürü ve motora hareket komutunu iletir. 25 km limitliler avrupada. çinde bu sınır yok. pedala 12 li yada 8 li mıknatısları olan bir disk takıyorsunuz. frenler de motora bağlı frenlemede elektriği kesiyor. gaz kelebeği öncelikli, bu şu nedenle önemli. iki tip elektronik var analog ve serial interface üzerinden haberleşen dijital. analog olanlar en ucuzları ama çok basitler. ne yazıkki bunların sistemi bisikleti belli hıza eriştirip o hızda tutmak üzere ayarlı. yani 15 20 ve 25 km gibi. arası mümkün değil, yavaş gitmek pedal destek modunda imkansız o nedenle gaz kolunu ufacık ittiriyorsunuz ve sürekli motor çalışıyor. gazı bırakırsanız hemen ivmelenmeye çalışır ve gereksiz yere yavaş giderken pili bitirir. dijital sistemde ise genelde ekran oluyor ve pedal destek mantığı üretilen güce göre. yani mesela, %20 güç ayarladıysanız pedalı çevirdiğiniz sürece hızdan bağımsız olarak toplam üretilebilecek olan gücün sadece %20 sini kullanıyorsunuz. bu yavaş gidebilirsiniz demek oluyor. Güç yetmezse oluğunuz yerde motor ısınır da demek tabi ki.
 
iki sistem için,  eğer amaç sabit hızda yolda gitmekse analog kontrol ünitesi mantıklıdır. Ekrana bile gerek yoktur. eğer bizimki gibi çoluk çocuk koltukları ile gezecekseniz yada şehir içinde kalabalık sokakta vs de gidecekseniz güç kontrolü uygudur.
 
şu linke bir bakın. fotoğraflar fikir verir.
 
https://www.aliexpress.com/store/product/Electric-bike-conversion-kit-24-36-48V-250-350-500W-DC-Gear-Brushless-Hub-Motor-20/2502036_32870752155.html?spm=2114.search0104.8.9.62794df3aETVpW&priceBeautifyAB=0
 
* Ben iki çocuk koltuğu takılı bisiklet ( bisiklet pil motor koltuklar heralde 24 kg vardır) ve iki 16 kg ağırlığında küçük çocuk ile geziyorum.  74 kg yim. toplam ağırlık neredeyse 130 kg oluyor. 36v 250w önden çekiş sistem, 28 jant bisikletim var. Bisiklet te göbek ten 7 vites taktım, durduğum yerde de vitesleri değiştirebiliyorum. Zincir atma çıkma derdi yok. Bu kombinasyon ile tüm ağırlığa rağmen düz yolda elektrik motoru 25 km hız yapılabiliyor ama tabi pili çabuk tüketir ve sistemi ısıtır. Pedala da yüklenirsem 35 km yapabiliyoruz. İdeal şartlarda, yokuşları da katarsak, toplam menzilim gezi modunda, acele etmeden pedal da çevirerek gezmek koşuluyla 30 km kadar dolaşabiliyorum. Pil paketi yeniyken %20 fazlasıydı. Boş bisiklet ile 60 km kadar menzil var. lityum ion piller kapasitelerinin yüzde 10 unu her sene kaybediyorlar, yani şarj sayısı çoğu zaman önemsiz oluyor.
 
 
 
Teoride motorun sığacağı kadar küçük her janta olur. Ama ideali 500w motor u 26 jant bir bisiklete takmak. Bu şehir bisikleti olabilir, dağ bisikleti de olabilir. Bence şehir bisikleti gibi geniş kadrolu bir bisiklet kullanıp kadronun ortasına büyük bir bisiklet çantası ile birlikte kontrol ünitesini ve kabloları toplamak lazım. en pahalı bileşen kesinlikle lityum iyon pil. Bunu çocukların kulandığı şu iki tekerli hoverboard ların bataryalarından en az iki mümkünse 3 adet alıp paralel bağlayarak aşabilirsiniz. Çünkü önemli olan toplam kapasiteden önce anlık olarak katlanabileceği deşarj yüküdür. daha ucuza mümkün değil zaten.
 
Bisikletinizi yoksa, ikinci elde alacağınız, iyi kalitede ama makul fiyatlı bir bisiklet işinizi görür. Bunu konuşalim.
 
 
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)
On 22.08.2018 at 21:58, Mehmet Göktürk yazdı:

Goccia dan hala memnunum

 

Bende aynen, Goccia'dan çok memnunum. Hatta, İstanbuldayım ve bi çok seyahatte olduğu gibi şu an bagajda... :)

 

Bide, insan evladına yakışan bi fiyatı olsa, bu işin babası olan şu gocycle 3 ü merak ediyorum :)

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...