Çağatay Kılınç 22 Ağustos 2018 Paylaş 22 Ağustos 2018 (düzenlendi) Sağlıklı bir akü için araç çalışmıyorken,rölantide yüksüz iken,farlar açılınca ya da yük altında kaç volt göstermeli bilginiz var mı ?Gage menüden kontrol etmek istiyorum. 23 Ağustos 2018 tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 22 Ağustos 2018 Paylaş 22 Ağustos 2018 bildiğim kadarı ile araç çalışmıyorken 11-12 v olacak çalıştığı süre boyunca 13-14v Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 22 Ağustos 2018 Paylaş 22 Ağustos 2018 12,8v .Araç çalışınca yapılan ölçüm dinamonundur (14.4v) akünün değil.Stop ettikten belli bir süre sonra yapılan ölçüm sağlıklıdır şarj sonrası yüksek çıkıp yanıltıcı olur. 1 Yorum bağlantısı
Bekir Memur 23 Ağustos 2018 Paylaş 23 Ağustos 2018 Vartanın 72 lik aküsünün garanti belgesinin üstünde araba çalışmıyorken tüm sistemler kapalıyken en az 12.5 göstermesi gerektiği yazıyor Aküden aküye farklılık gösterirmi bilmem. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Ağustos 2018 Paylaş 23 Ağustos 2018 https://www.inciaku.com/arac-uzerindeki-elektriksel-kontroller Detayli ve guzel anlatim... 2 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ağustos 2018 Paylaş 23 Ağustos 2018 (düzenlendi) Yeni aküde minumum 12.4 olmalı. Akü yıllandıkça aşağı düşüyor. Hava soğuduğundada düşüyor. 3 yıllık aküm şuan 12.1 lere indi. Havalar soğuyunca 11.9 leri görüyorum. Yoldan gelince hemen ölçerseniz yüksek çıkar. Mesela ben şuan kontak kapatınca ölçerim 12.5 çıkar. Araba 1 gün yatsın 12.1 olarak sabitleniyor. Marş esnasında 10 hatta 9 gibi rakamlara anlık düşüyor. 9 altına sarkınca bilinki akü bitmeye başlıyor. Dizeller marş esnasında aküden daha çok akım çekiyor. 23 Ağustos 2018 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 25 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2018 Az önce çalışır halde gage menüden baktım 13.6 13.7 civarında gösteriyor değerler.Bir de arabayı sık çalıştırıp durdurdum birisinde hararet göstergesi yarım kontak yapınca ibre sonuna geldi ortada durdu.Sürüşte herhangi bir oynama yok fan da 104 te açılıyor test menüsünden baktım.Acaba akü zayıfladığı için sensör anlık yanlış ölçüm yapmış olabilir mi çünkü yağ lambası da anlık yanıp söndü birdaha yanmadı. Ayrıca akü üzerindekirenkli gösterge de yeşili hafif sönükleşmiş gibime geldi. Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 26 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2018 Bugün dinlenmiş aküyü tekrar kontrol ettim.Durur halde 11 civarı marşa basarken 9a falan düşüyor.Çalıştırdımyüksüz iken11lerde klima vs yük altında en çok 13 e çıkıyor gage menüde Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 26 Ağustos 2018 Paylaş 26 Ağustos 2018 Bugün dinlenmiş aküyü tekrar kontrol ettim.Durur halde 11 civarı marşa basarken 9a falan düşüyor.Çalıştırdımyüksüz iken11lerde klima vs yük altında en çok 13 e çıkıyor gage menüde12 voltun alti gorunduyse atın gitsin Tabi araçta kaçak yoksa yani aküyü biterecek elektronik parça çalışmıyor ise. Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 26 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2018 6 dakika önce, Furkan Bakırel yazdı: 12 voltun alti gorunduyse atın gitsin Tabi araçta kaçak yoksa yani aküyü biterecek elektronik parça çalışmıyor ise. Furkan bey extra hiçbişey yok. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2018 Paylaş 27 Ağustos 2018 19 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı: Çalıştırdımyüksüz iken11lerde Araç çalışır durumda iken yüksüz bile olsa. 13,8 den aşağı olmamalı.. Bence yanlış bir yeri okuyorsunuz.. Yada başka bir sorun var.. Harici bir cihazla voltajları ölçün.. Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 27 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 27 Ağustos 2018 40 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Araç çalışır durumda iken yüksüz bile olsa. 13,8 den aşağı olmamalı.. Bence yanlış bir yeri okuyorsunuz.. Yada başka bir sorun var.. Harici bir cihazla voltajları ölçün.. Az önce elektrikçiye gittim şarj dinamosu aşırı şarj ediyor dedi harici cihazla baktı 15lerde...konjektör değişti çalışır halde 14.2 harici cihazla ölçüm yapıldı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2018 Paylaş 27 Ağustos 2018 22 dakika önce, Çağatay Kılınç yazdı: çalışır halde 14.2 harici cihazla ölçüm yapıldı. Makul... Geçmiş olsun.. 1 Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 11 Ekim 2018 Yazar Paylaş 11 Ekim 2018 On 27.08.2018 at 14:28, Mehmet Ozyurek yazdı: Makul... Geçmiş olsun.. Mehmet bey bu konuda daha önce konuştuk lakin bugün aküyü harici cihazla ölçeyim dedim. Çalılmazken akü 12.6 gösteriyor marşa bastığımda ise alternatör 14.7 ile 15 arası hafif değişimler gösteriyor. Konuyu ilk açtığımda da 15 gösteriyordu konjektör değişti ve 14.2 ile normale dönmüştü . Ama bugün baktım yine 15 okuyorum sebep ne olabilir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 11 Ekim 2018 Paylaş 11 Ekim 2018 Mehmet bey bu konuda daha önce konuştuk lakin bugün aküyü harici cihazla ölçeyim dedim. Çalılmazken akü 12.6 gösteriyor marşa bastığımda ise alternatör 14.7 ile 15 arası hafif değişimler gösteriyor. Konuyu ilk açtığımda da 15 gösteriyordu konjektör değişti ve 14.2 ile normale dönmüştü . Ama bugün baktım yine 15 okuyorum sebep ne olabilir?Aynı cihaz mı. ? Başka bir cihazla daha ölçün bence Yine 15 görürseniz arıza tekrarlamış diyeceğiz. Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 12 Ekim 2018 Yazar Paylaş 12 Ekim 2018 7 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Aynı cihaz mı. ? Başka bir cihazla daha ölçün bence Yine 15 görürseniz arıza tekrarlamış diyeceğiz. Yok aynı değil o zamanki ustanın voltmetresiydi. Multimetre aldım sırf bunun için onunla denedim. Arıza tekrarlaması neden olur ki takılan parça kaliteli demişti usta. Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 14 Ekim 2018 Yazar Paylaş 14 Ekim 2018 On 11.10.2018 at 23:41, Mehmet Ozyurek yazdı: Aynı cihaz mı. ? Başka bir cihazla daha ölçün bence Yine 15 görürseniz arıza tekrarlamış diyeceğiz. Elimde aracın voltajını ölçebilen çakmaklığa takılan transmitter var dandik bişe değil. Onunla da baktım çalışır halde 14.31 14.28 civarında normal değer görülüyor. Şimdi anlamadığım şey şu ,dinlenmiş aküm12.6 gösterirken aracı çalıştırdığımda iç lamba bazen göz kırpıyor gaza çok hafif dokunup bıraktığımda. Bu sanırsam rölantiyle alakalı diye düşünüyorum. Rölanti valfini temizleyim dedim ama vidalarını nasıl sıkmışlarsa bir türlü gevşetemedim. Vida başları yalama olacak diye de çok zorlamak istemedim. Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 19 Ekim 2018 Paylaş 19 Ekim 2018 12 dakika önce, Çağatay Kılınç yazdı: Fikri olan yok mu arkadaşlar Sizin sorun nedir tam olarak ben anlamadım aslında. Neyi çözmek istiyorsunuz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ekim 2018 Paylaş 19 Ekim 2018 On 14.10.2018 at 18:34, Çağatay Kılınç yazdı: Elimde aracın voltajını ölçebilen çakmaklığa takılan transmitter var dandik bişe değil. Onunla da baktım çalışır halde 14.31 14.28 civarında normal değer görülüyor. Şimdi anlamadığım şey şu ,dinlenmiş aküm12.6 gösterirken aracı çalıştırdığımda iç lamba bazen göz kırpıyor gaza çok hafif dokunup bıraktığımda. Bu sanırsam rölantiyle alakalı diye düşünüyorum. Rolanti bozuksa buna sebep olur.. Ancak okuduğunuz voltaj değerlerinin hepsi normal.. Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 19 Ekim 2018 Yazar Paylaş 19 Ekim 2018 2 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı: Sizin sorun nedir tam olarak ben anlamadım aslında. Neyi çözmek istiyorsunuz Akü sıkıntısıyla akücüye gittiğimde elektrikçiye yönlendirdi beni sıkıntı aküde değil diye. Ölçüm yaptıklarında çalışır halde şarj dinamosundan 15v çıkış görünüyordu ve buna istinaden konektör değişti ölçümde tekrar 14.2 civarına düştü. Fakat şuan çalışır halde yine 15 görüyorum problem buydu. Durmaya yakın ya da çalışır halde tepe lambasında hafif titreme oluyor acaba sıkıntı elektriksel değil de rölantide mi diye merak etmiştim. 2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Rolanti bozuksa buna sebep olur.. Ancak okuduğunuz voltaj değerlerinin hepsi normal.. Teşekkür ederim mehmet bey. Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 23 Aralık 2018 Paylaş 23 Aralık 2018 (düzenlendi) Focus 1lerin hepsinde 15 volt sarj ediyor sonra bi ölçüyor sunuz 14.5 olmuş bir daha bakınca 14.7 olmuş konjektor değişiminde 14.2 oluyor sonradan artıyor bi bakıyor sunuz tekrar 14.9 olmuştur sistem akıllı sarj sistemi olarak çalışıyor rolanti de elektrik titreme yapıyor bütün focus 1 lerde bu sorun mevcut hatta yabancı forumun birinde söyle yazmışlar focus mk1 lerin kırmızı ışıkta akşam vakti dekkelirseniz arka stop lambalarına bakın titrediği görecek siniz bununla ilgili çalışmalar yapıyorum sonuca varınca foruma yazarım 23 Aralık 2018 tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 24 Aralık 2018 Yazar Paylaş 24 Aralık 2018 17 saat önce, Mustafa Kenar yazdı: Focus 1lerin hepsinde 15 volt sarj ediyor sonra bi ölçüyor sunuz 14.5 olmuş bir daha bakınca 14.7 olmuş konjektor değişiminde 14.2 oluyor sonradan artıyor bi bakıyor sunuz tekrar 14.9 olmuştur sistem akıllı sarj sistemi olarak çalışıyor rolanti de elektrik titreme yapıyor bütün focus 1 lerde bu sorun mevcut hatta yabancı forumun birinde söyle yazmışlar focus mk1 lerin kırmızı ışıkta akşam vakti dekkelirseniz arka stop lambalarına bakın titrediği görecek siniz bununla ilgili çalışmalar yapıyorum sonuca varınca foruma yazarım Teşekkür ederim mustafa bey merakla bekliyorum . Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 23 Ocak 2019 Yazar Paylaş 23 Ocak 2019 (düzenlendi) Dün bi elektrikçiye gidip şarj dinamosunu değiştirdim ara ara 15 üstü görüyordum. Denso taktırdım montaj ürünü bu dediler kaç yere sorduysam. Aküyü de değiştirdim. Motor sesini bu kadar etkileyeceğini tahmin etmezdim daha sessiz şu an... her neyse bugün baktım 14.9 gördüm tekrar gittim akü sigortasını söküp baktı 14 te sabitlendi. Beyinde sıkıntı olsa o ışık yanıp söner uyarı verir sende sabit beyinle ilgili değil dedi.kutup başını söküp ölçü aletiyle start yaptı sanırım kalibrasyon gibi bişe. Tekrar marşa bastık yarımsaat kadar kullandım 14.3ün çok az altında çok az üstünde seyretti şarj. Peki neden 14.9 oldu dedim otomatik şarj arttırır bu akü durumuna göre dedi...ne kadar öyle bilmiyorum ama şimdilik normal. 15 buçukları görmediğin sürece sıkıntı yok dedi öncekinde 15i geçiyordu. Bu arada rölantide dörtlüleri yakınca motordaki al ver sesi kalmadı . Oldukça stabil. 23 Ocak 2019 tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts