İçeriğe Yönlendir

Focus I - Otomatik Şanzıman Yağ Damlatma


Çağatay Kılınç

Recommended Posts

Çağatay Kılınç

Arkadaşlar otomatik şanzıman yağ kaçırdığı halde seviye neden hala normal görünür?2 gün önce dikkatimi çekti yerde iz gördüm eğilip baktığımda kariyerde yağ damlası vardı.Bu yağ damlatma olayı da oldukça kirli olan toz kır toplamış şanzımanı balata spreyi ile temizledikten sonra çıktı ortaya. Ama bu kirli şanzıman 1 senedir bu şekildeydi ve yağ çubuğunda kontrol edilince seviye normal hep.Usta yağ kaçağı var diyor yarın müsait olursa karter conta ve bikaçyağ kaçırabilecek oring keçe vs değişimi yapılacak 540 tl ye yağ değişimi dahil.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Terleme bı miktarda kabul edilebilir.karterden sapır sapır damliyorsa sıkıntı. Şanzıman yağı kontrolü hakkıyla yapan motor ustası az

P de değilde r de mı ne bakılıyor tabi öncesinde p r n d n r gibi bir sıralama ile vites geçişi oluyordu sanırım. Filitre mutlaka orjial alın. Yağı da sıradan atf değilde aracın spekifasyon ( yazılışı unuttum 😛 ) uygun olanla degisin. İki damla yağ kaçağı için şanzıman kucaklanmasin. Zaten tüm yağı değişecek yer usta zor. Hatta tüm yağ degissin diye şanzıman indirilip içindeki yağ boşaltilsa yeridir. Alttan karter açıp üstten eklemek ne kadar ise yarar yada ne kadar yağ doğru miktarda koyulur tartışmalı. Bir de km yüksek ve ilk defa değişecekse şanzıman sürprizlerle dolu olabilir :)

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
27 dakika önce, Mehmet Cihat yazdı:

yağı p de kontrol ediyorsunuz değil mi hocam

Evet mehmet bey p de de bakıldı sırayla vites geçişlerinde de bakıldı.

6 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Terleme bı miktarda kabul edilebilir.karterden sapır sapır damliyorsa sıkıntı. Şanzıman yağı kontrolü hakkıyla yapan motor ustası az

P de değilde r de mı ne bakılıyor tabi öncesinde p r n d n r gibi bir sıralama ile vites geçişi oluyordu sanırım. Filitre mutlaka orjial alın. Yağı da sıradan atf değilde aracın spekifasyon ( yazılışı unuttum 😛 ) uygun olanla degisin. İki damla yağ kaçağı için şanzıman kucaklanmasin. Zaten tüm yağı değişecek yer usta zor. Hatta tüm yağ degissin diye şanzıman indirilip içindeki yağ boşaltilsa yeridir. Alttan karter açıp üstten eklemek ne kadar ise yarar yada ne kadar yağ doğru miktarda koyulur tartışmalı. Bir de km yüksek ve ilk defa değişecekse şanzıman sürprizlerle dolu olabilir :)

Mustafa bey ilk defa olduğunu sanmıyorum çünkü renk daha kırmızı.Siyahlaşma yok ya da kahverengi renk.Çok şıp şıp damlamıyor lakin bir gece beklediğinde o damlayı karterde görüyorsunuz.Açıkcası bu kadar masraf yapmakta kararsizim seviye normal çünkü ama riske etmek de istemiyorum görev yaptığım yerde bırakın şanzımancı motor ustası dahi yok adam akıllı.şu an vites geçişlerim normal gibi ariza ışığı da 20 bin kmdir hiç yanmadı.

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Karter civatalarinin sıkıligini kontrol edin. Doğru torkda mı. Tabi önce fabrikasyon Torkunu bulmak ve tork anahtarı kullanan usta bulmak lazım. İlk defa değişecek bı usta olmasın da işlemi yapan

Yere damlayacak kadar değil ise temizlik yaparken ara sızdırmaz conta özelliğini yitirdigi için belki daha belirgin görüyorsunuz

170 binde hiç değişmemiş şanzıman yagininda üsten bakınca rengi normaldi. Kendi aracımda.yanik kokusu yada tortu belirtisi var mı iyi çözmek lazım

Cook değişeyim mı diye düşündüm ama işlemi yapacak kişilerde pek güven vermedi diye elletmedim. Murph kanunu duzgun çalışıyorsa elleme ;)

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Usta acemi değil yaptığı işleri inceledim...toz kir gitsin diye balata spreyi sıktım sanırım contadaki toz kır vs aldı ve sızıntı başladı 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Ddün ustaya gittim ve yağ demişimi yapıldı.Çıkan yağ fena değildi ama önceden kim doldurduysa fazla doldurmuş . Yağ kaçağıyla normal seviyeye gelmiş olacak ki geçişler biraz daha iyiydi.Usta güzelce karter conta temizliği yapıp kapattı.şalterin orada yuvarlak metal dışa doğru çekilebilen yaylı bir parça var onu da değiştirelim ora da kaçak yapar dedi lakin maliyet dolayısıyla askıya aldım onu.Şimdilik akıntı yok gibi mobil atf 320 den 3 buçuk lt kadar aldı vites geçişleri de özellikle 1 den 2 ye oldukça rahatladı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Sadece yağ mı değişti filtrede değişti mi? Sadece yağ ise 3,5lt yağ değişimi için 370TL çok. Filtre de dahilse fena değil.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
8 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Sadece yağ mı değişti filtrede değişti mi? Sadece yağ ise 3,5lt yağ değişimi için 370TL çok. Filtre de dahilse fena değil.

Elbette filtre de dahil buna yazmayı unutmuşum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...