Ali Darbaz

i10 - Motor Yüke Bindiğinde Voltajın Düşmesi

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Tamamen merak ve nasıl çalıştığını anlamak adına bir video çektim. Arabanın elektrik sistemi nasıl çalışıyor bunu anlamaya çalışıyorum. 

 

Sorum şu. 

Arabada hiç bir ekipman çalışmıyor. Aracım sadece gündüz farları açık. Onuda kapatmak mümkün değil. Araç bu durumda iken 14,1 volt elektrik gerilimi veriyor. 

Ama gaza bastığımda olaylar gelişiyor. Motor yüke bindiğinde 12,4 lere düşüyor. Geçenlerde araba otobanda rampa tırmanırken, motor güvenli moda aldı. kontak kapatmak zorunda kaldım.

Arac TPS hatası vermişti. p0121 tps hatası vermiş. Biraz endişelendim acıkcası. Tekrar marş verince araç normalleşti yola devam etim. 

Sorum şu, aracın kontak kapalı  akü ölçümü 12,7 volt veriyor. Araç çalıştırıldığında 14,1 de sabit kalıyor. Arac içinde açılan her cihaz ışıklar, farlar, kalorifer, çektiği elektrik voltajı artırması gerekmiyormuydu. Yoksa her açılan cihaz voltajı düşürüyor mu ? Ben elektrikten pek anlamadığım için önce bunu merak ettim. Değerler normal mi. 

Motorun gaza yüklendiğinde %80 90 motor yükünde 10 saniye kafar 12,4 volta düşmesi normal mi, 

Arac teçhizatlar kapalı iken 14,1 voltta çalışması normalmi. 

Rampa aşaği ayak gazdan çekip vitesde indiğimde voltaj 14,4 lere çıktı. Bu durumda norma lmi. 

Aractan güç çeken ekipmanların sayısı artıkça voltaj artar mı düşer mi. Ben bunu öğrensem büyük bir ilerleme yaşarım. 

Saygılar  

 

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Yüke binince güç kaybını önlemek için dinamoyu kısa süreli kesiyor olabilir. Mesela yeni Focus'lar belli bir hız üstünde elektrikli direksiyonu tamamen devreden çıkarıyor.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Bence bu durumu aciklayacak  ufak bir detay vardir.

Ayrica ; Mars aninda aku kac volta iniyor?

baska bir akuyle ilgili durumu tekrar denediginizde acaba nasil bir tepki verir?

Bende bu sorulari merak ettim acikcasi...

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Dip gaz anında voltaj düşmesi normal eğer alternatör yeni tip ise. Motor güç istediği anda şarj kapanır anca devamında tekrar tekrar yükselir. Her yük anında voltaj hafiften düşer ancak alternatör aynı zamanda voltaj regülatörü barındırdığı veya ecu ile koordine ise voltaj yine olması gereken seviyeye çıkar. Tüm bunlardan birisi olmuyor, arada bir gidip gelmeler var ise öncelikle, alternatör bağlantıları kontrolü, çevirme kayışı kontrolü. Düzelme yoksa alternatör revizyon veya değişimi 

  • Beğen 5

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tahir Ak
Yüke binince güç kaybını önlemek için dinamoyu kısa süreli kesiyor olabilir. Mesela yeni Focus'lar belli bir hız üstünde elektrikli direksiyonu tamamen devreden çıkarıyor.

Aynen Toyota larda da böyle.

Open loop ta klima açıksa anlık kapatılır siz fark etmezsiniz.

Şarj işlemi yine anlık durur.

Amaç open loop genelde tehlike durumudur bir anlık hızlanıp sollama vb için o nedenle araç fazladan motora yük olacak sistemleri anlık kapatır

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Beyler, 

Akü değiştikten yaklaşık 7 ay sonra arabayı obd kayıt yapmışım.. Burda araba aküsü hep 12,6 olarak gösteriyor. Sadece klima açık iken voltaj 14,1 lere çıkıyor 

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

alayı normal çok iyi çalışıyor sistem az yakması için ayarlamış

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erdem Çağla

benim minnoş picantoda fazla elektronik aksam olmadığından böyle sıkıntılar olmuyor galiba, 2005 model basit teknoloji bakım uyarısı bilem yok ne kadar az elektronik o kadar az arıza toyota mantığı

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
36 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

alayı normal çok iyi çalışıyor sistem az yakması için ayarlamış

 

Abi sayende arkadaki Blue yazısının boru olmadığını öğrendim.. 

 

https://www.hyundai.co.uk/about-hyundai/blue-drive

 

"

Alternator Management System (AMS)

This clever technology means the battery is only charged during deceleration or when the engine has power to spare, saving fuel in the process."

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer
5 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Alternator Management System (AMS)

This clever technology means the battery is only charged during deceleration or when the engine has power to spare, saving fuel in the process."

 

Türkçesi:

Bu akıllı teknoloji, pilin yalnızca yavaşlama sırasında ya da motorun yedek güç beslemesi sırasında şarj edilmesini sağlar.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
8 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

 

Türkçesi:

Bu akıllı teknoloji, pilin yalnızca yavaşlama sırasında ya da motorun yedek güç beslemesi sırasında şarj edilmesini sağlar.

 

Yedek gucden kasti plug and hybrid arabalar var. Onlari kastetmiş.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
13 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Yedek gucden kasti plug and hybrid arabalar var. Onlari kastetmiş.

Hayır, spare power demek, atıyorum aracın gitmesi gereken güçten daha az bir güçle giderken hesapladığı arta kalan gücü şarja aktarması gibi düşünün. Yani o an ihtiyacı olan 100 ama hafif yokuş aşağı gaza basarken 80 güçle ilerleyebiliyorsa, artan 20'yi şarja aktarabiliyor gibi.

  • Beğen 3

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yigit Özdal

Konu dışı olacak ama ben obd almayı düşünüyorum iphone bağlanıcak uzun yol yapıyorum sürekli harareti göremiyorum elimde bulunsun istiyorum tavsiye program ve obd cihazı varmıdır

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İnan Çınar

Peki aracın kendini güvenli moda alması bu sisteme ait bir bug degil midir?

Yakıt ekonomisi  için tasarlanan sistem aşırı yük esnasında kendini güvenli moda alması olağan dışı bir durum bence. Eş zamanlı başka bir hata mümkün mü?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
1 dakika önce, Yigit Özdal yazdı:

Konu dışı olacak ama ben obd almayı düşünüyorum iphone bağlanıcak uzun yol yapıyorum sürekli harareti göremiyorum elimde bulunsun istiyorum tavsiye program ve obd cihazı varmıdır

iphone için wireless'lı olanlardan almanız gerekiyor. Bende mevcuttu, dilerseniz ÖM den mesaj atın konuşalım.

 

1 dakika önce, İnan Çınar yazdı:

aşırı yük esnasında kendini güvenli moda alması

Kendini güvenli moda almıyor, şarjı kesiyor ki, güç daha net iletilsin aktarma organlarına.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Akıllı şarjı bilmeyen ben kışın 10 dakka araç başında bekledim komşunun. İki adet kia aracı var. Birinin akü bitik. Başka araç yanaşma şansı yok. Kendi aracından takviye bağladım. İlk 5 dakika fazlaca kafi. Ama marşa bastık tık yok. Hadi bi 5 dakika daha. Yine yok. Noluyo la dedim şarja baktım pens amper metre ile şarj bir kaç amper. Devir 1000 civarı olunca voltaj yükseldi de şarj edebildim. 

 

Sistem kararlı değil öğrenmiş olduk. Bu nedenle kore araçları kısa mesafe kullanımda aküleri yiyor 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
11 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Akıllı şarjı bilmeyen ben kışın 10 dakka araç başında bekledim komşunun. İki adet kia aracı var. Birinin akü bitik. Başka araç yanaşma şansı yok. Kendi aracından takviye bağladım. İlk 5 dakika fazlaca kafi. Ama marşa bastık tık yok. Hadi bi 5 dakika daha. Yine yok. Noluyo la dedim şarja baktım pens amper metre ile şarj bir kaç amper. Devir 1000 civarı olunca voltaj yükseldi de şarj edebildim. 

 

Sistem kararlı değil öğrenmiş olduk. Bu nedenle kore araçları kısa mesafe kullanımda aküleri yiyor 

 

İ10larin cogu 2 senede aküsü bitiyor. Karşilik olarak yakit tasarrufu. Zaten 1000 cc araba. Devamli sarj edecek takati yok. Aku şarj ederken sanki klima acikmiş gibi yuruyor. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

Jell akü konsa ömrü daha uzun olur. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yigit Özdal
Kendini güvenli moda almıyor, şarjı kesiyor ki, güç daha net iletilsin aktarma organlarına.

atıyorum abi şimdi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
14 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

iphone için wireless'lı olanlardan almanız gerekiyor. Bende mevcuttu, dilerseniz ÖM den mesaj atın konuşalım.

 

Kendini güvenli moda almıyor, şarjı kesiyor ki, güç daha net iletilsin aktarma organlarına.

 

Abi 130 140 km hizla rampa cikmaya calisirken ayagimi dip gaz yaptim. Araba 3 saatir yol gidiyor. İgneadadan istanbula geliyorum. Araba yavaslamasin diye gaza yuklendim.. rampanin ortasinda birden gaz pedali işlevini yitirdi. Araba rölanti gazina düştü. Debriyaja basip motoru bosa birakinca devirin dalgalandigini gordum.. kenara cekip beklemek zorunda kaldim.  Tekrar marş verince motor ikaz yakti. Ariza kodu p0121 . Neyse bastim geldim. Ama 105 km hizi aşmadim.. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz

Merhaba 

@Çağlar Bayur ve @Servet Aydın abilerim. 

Bu start esnasinda aracin akusu durumu nasil.

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

o değilde video üstüne bilgiler hangi yöntemle biniyor? Akü bu kışı çıkartır belki de sonrakine kışta değişbilir. 12 lere kadar inmiş

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
12 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

o değilde video üstüne bilgiler hangi yöntemle biniyor? Akü bu kışı çıkartır belki de sonrakine kışta değişbilir. 12 lere kadar inmiş

 

Torque pro abi. İzndirime girmişti. 10 tl iken aldım. Üstüne yaması var, track replay diye bir yazılım kuruyorsun. Torque ile cektiği datayı dashcam durumundayken kayıt ediyor. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Servet Aydın

True rms ölçü aleti ile ölçüm yapılınca anlık 10 volta kadar iniyor sağlıklı akü. Voltaj iyi görünüyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Darbaz
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

True rms ölçü aleti ile ölçüm yapılınca anlık 10 volta kadar iniyor sağlıklı akü. Voltaj iyi görünüyor

 

Abi birde şu videoya bakabilirmisin... 

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki