İçeriğe Yönlendir

Mondeo II - 97 Model Stop Etme Sorunu


Soner Kaydı

Recommended Posts

Soner Kaydı

Merhaba arkadaşlar

mondeo 97 otomatik vites 2.0 glx benzin/ tüp araç aldım.
araçla ilgili bir kaç sorunum var fakat bu arabadan güneydoğu anadoluda (urfa) pek anlamıyorlar o yuzden kullanan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum.
öncelikle aracın bagajı nasıl açılıyor. bagajın orda bir kilit mekanizması var ama araç içinde bir düğme falan yok. şuan sadece anahtarla açabiliyorum. bir kaç elektrikçi ve merkezi kilitçiye gösterdim ama çözemediler.

2. sorunum araç özellikle sıcakken yani 5 10 km yol yaptıkdan sonra ışıkda durduk diyelim yeşil yanıyor gaza bastığımda araç istop ediyor tabi her zaman değil ama 10 defadan en az 3 defada bu stop etme oluyor hangi tamirciye göstersem anlamadı. benzer sorunu yaşayan oldumu.
araç ile ilgili yedek parça sıkıntısı çok yaşıyorum bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hoşgeldiniz

Bagajı İçten bagaj açma yok. 

 

Araç sıcakken stop ediyorsa, ilk önce karter havalandırma hortumlarına bakılmalı.

 

Rolantiniz düzgün mü. ?

  

Yorum bağlantısı
Soner Kaydı

hoşbulduk mehmet bey 

bagajı sadece anahtarlamı açıyoruz yani. bagajın kilit mekanizmasının orda bir motor var bende bir yerde bir şeyi vardır diye düşündüm ama sanırım yok. 

 

rolanti düzgün değil yani şöyle her zaman değil ama gaza dokunduğumda bazen rolanti düşüyor sonra çıkıyor bu viteste yada parkda olsun farketmiyor. araba parkdaykende gaza dokunuyorum rolanti önce 0.4 lere kadar falan düşüyor sonra yükseliyor. ama dediğim gibi 10 seferden 3 ünde falan yapıyor bunu ve bazen çok düştüğünde stop ediyor zaten. geri vitesdede oluyor bu d dede oluyor. bir kaç tamirciye bıraktım arabayı biri 4. göze gelen gaz enjektörünün elektriksel sorunu dedi yaptım dedi ama olmadı. biri kelekden dedi kelebeği temizledi falan olmadı. biri motor kapağı çatlak dedi ki kapak zaten yeni değişti değişmeden öncede yapıyordu stop etmeyi değiştikden sonrada yapıyor. şuan adıyamanda bir tamirci buldum 2.0 motorlara bakan biri ona bıraktım bakalım çözebilcekmi. klima ile ilgilide klima çalışıyor ama fan kamdesini 4 e getirdiğimde klima duruyor ışığı sönüyor. onuda çözemediler biri kontrol düğmeleri değişcek diyor biri klima rezistansı değişcek diyor ama o parçayı bulamıyorum zaten. 1 2 3 kademelerinde klima ışığı yanıyor 4 e geldimi sönüyor...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Maf sensörüne de bakılmalı. Lpg de mi stop ediyor.. Benzinde de denendi mi

. ?

 

Klima kontrol anahtarı bozuk bence.. 

Rezistans olsa 1-2-3 te çalışmaz sadece 4'te çalışırdı.

 

 

Yorum bağlantısı
Soner Kaydı

benzin pompasında arıza var dediler pompa aldım ama burda takıcak usta bulamadım adıyamanda oda değişcek benzinde denenecek. usta bir kaç arıza buldum inceliyorum dedi ama inşallah çözer... klima kontrol anahtarını araştırdım ama bulamadım parça sıkıntısı çok sanırım 

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
6 saat önce, Soner Kaydı yazdı:

Merhaba arkadaşlar

mondeo 97 otomatik vites 2.0 glx benzin/ tüp araç aldım.
araçla ilgili bir kaç sorunum var fakat bu arabadan güneydoğu anadoluda (urfa) pek anlamıyorlar o yuzden kullanan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum.
öncelikle aracın bagajı nasıl açılıyor. bagajın orda bir kilit mekanizması var ama araç içinde bir düğme falan yok. şuan sadece anahtarla açabiliyorum. bir kaç elektrikçi ve merkezi kilitçiye gösterdim ama çözemediler.

2. sorunum araç özellikle sıcakken yani 5 10 km yol yaptıkdan sonra ışıkda durduk diyelim yeşil yanıyor gaza bastığımda araç istop ediyor tabi her zaman değil ama 10 defadan en az 3 defada bu stop etme oluyor hangi tamirciye göstersem anlamadı. benzer sorunu yaşayan oldumu.
araç ile ilgili yedek parça sıkıntısı çok yaşıyorum bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

Urfa da hangi ilcedesiniz bilemiyorum ancak şansınızı Gaziantep de denemeniz daha iyi olur çünkü Urfa da kasap çok. Antep sanayilerinde Ford modellerinden anlayan usta çok.

6 saat önce, Soner Kaydı yazdı:

Merhaba arkadaşlar

mondeo 97 otomatik vites 2.0 glx benzin/ tüp araç aldım.
araçla ilgili bir kaç sorunum var fakat bu arabadan güneydoğu anadoluda (urfa) pek anlamıyorlar o yuzden kullanan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum.
öncelikle aracın bagajı nasıl açılıyor. bagajın orda bir kilit mekanizması var ama araç içinde bir düğme falan yok. şuan sadece anahtarla açabiliyorum. bir kaç elektrikçi ve merkezi kilitçiye gösterdim ama çözemediler.

2. sorunum araç özellikle sıcakken yani 5 10 km yol yaptıkdan sonra ışıkda durduk diyelim yeşil yanıyor gaza bastığımda araç istop ediyor tabi her zaman değil ama 10 defadan en az 3 defada bu stop etme oluyor hangi tamirciye göstersem anlamadı. benzer sorunu yaşayan oldumu.
araç ile ilgili yedek parça sıkıntısı çok yaşıyorum bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

Urfa da hangi ilcedesiniz bilemiyorum ancak şansınızı Gaziantep de denemeniz daha iyi olur çünkü Urfa da kasap çok. Antep sanayilerinde Ford modellerinden anlayan usta çok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

öncelikle egr yi körletin, basit bir işlem ancak faydalıdır. pompa değişimi çok basit, arka koltuk oturağı kadlrıınca pompa orada, 2 civata sökecek ve yeni pompayı takacak. yerini bilmemeişlerdir, eli yüzü düzgün bir çırak bile yapabilir.

Yorum bağlantısı
Soner Kaydı

antepide arastırdım ama 2000 motordan anlayan yok korkuyor millet nedense en son adıyamanda bir usta buldum 2000 motor yapan urfada usta yok zaten bakıyor şu degişcek bu değişcek diyor tamir ederim diyen yok. egr körletmek nedir açarsanız biraz ustaya söyliyim pompaya gelince ilçede bi usta değiştirmeye kalktı koltuğun altında ama eskisini sökemedi elimde kalcak dedi sökme yöntemini bulamadı birde ustalarda basit iş arıyor işlerine gelmiyor uğraşmak valla araç güzel ama parça ve usta sorunu olmasaydı keşke klima kontrol dugmesi bulamıyorum bi çıkmacıda buldum 50 liralık paçaya 250 istedi adam 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

egr her enjektörlü araçta olan bir egzos geri dönüş sistemi. parçası bazı arabalarda zor yerdedir, sizdeki çok basit yerde.

egzosdan gelen boruya çelik conta takıp kapatırlar, her markada yapılabilien bir işlem. manav değilse, rutin bir motorcu veya egzoscu kolaylılla yapar, 10 dak. civarı sürer.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
egr her enjektörlü araçta olan bir egzos geri dönüş sistemi. parçası bazı arabalarda zor yerdedir, sizdeki çok basit yerde.
egzosdan gelen boruya çelik conta takıp kapatırlar, her markada yapılabilien bir işlem. manav değilse, rutin bir motorcu veya egzoscu kolaylılla yapar, 10 dak. civarı sürer.
Kangoyu kapatabilen yok hala. Kafayı yiyeceğim
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
14 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:
egr her enjektörlü araçta olan bir egzos geri dönüş sistemi. parçası bazı arabalarda zor yerdedir, sizdeki çok basit yerde.
egzosdan gelen boruya çelik conta takıp kapatırlar, her markada yapılabilien bir işlem. manav değilse, rutin bir motorcu veya egzoscu kolaylılla yapar, 10 dak. civarı sürer.

Kangoyu kapatabilen yok hala. Kafayı yiyeceğim

mazdayı kapatan oldu mu

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Onu da aynı yapmışlar. Elektronik vana var. Hem giriş hem çıkışı ölçüyor namıssız

Yorum bağlantısı
Soner Kaydı
2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

egr her enjektörlü araçta olan bir egzos geri dönüş sistemi. parçası bazı arabalarda zor yerdedir, sizdeki çok basit yerde.

egzosdan gelen boruya çelik conta takıp kapatırlar, her markada yapılabilien bir işlem. manav değilse, rutin bir motorcu veya egzoscu kolaylılla yapar, 10 dak. civarı sürer.

bunu yapmanın yararı nedir yada stop etme ile ilgili bi yararı varmı

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Size tavsiyem kelebeğin yanında takılı olan konum sensörünü kontrol edin. Kablosuna soketine bakın. Soyulmuş kopmuş yada sokette gevşeme olabilir, soketi ve sensörün soket girişini temizleyin. Hava filtresi kutusunun çıkışında maf sensörü bulunur. Onu güzelce ellemeden temizleyin. Kelebeği de temizleyin ama yerinden söküp içini dışını komple güzelce temizleyin. Tüm bunları yağsız spreyle yapın. Balata spreyi işinizi görür. Araç dururken yada hareket halindeyken rölantide yükselip düşme gibi dengesizlik varsa bunlara ek olarak rölanti motorunu da temizletmekte fayda var. Ayrıca yeni alınan yada uzun zamandır kullanılan bir araç için ateşleme sisteminin yenilenmesi taraftarıyım. Bunlar zincirleme etkenlerdir. Azıcık el becerisi varsa hepsi kolay işlemler. Kendiniz de yaparsınız 

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Soner Kaydı

arkadaşlar merhaba. stop etme sorunu ile ilgili adıyamanda bir ustaya aracımı yaptırdım. yalnız bu ustaları anlamak zor sorunu neymiş diyorum bir sürü şey vardı yaptım falan diyor.. eksantrik sensörü değişmiş elektrik tesisatında düzeltmeler yapmış külbator conta keçe değiştirmiş falan bir kaç bişey daha yapmış 1000 lira para ödedim. neyse araç bir süre stop etmedi sorunsuzdu. ama 2 ay sürmedi gene aynı stop etme başladı. araç özellikle sıcakken ( en az 20 30 km yaptıkdan sonra) ışıkda durduğunda tam kalmak için gaza dokunda stop ediyor. hareket halinde sorun yok. şehir içinde dur kalk yaptığın zaman yapıyor bunu. geçen gene şehir içinde ışıkda dururken araç sanki aragaz verir gibi hareket etmeye başladı tabiri cayizse han han han diye titreme yaparak çalışıyordu. bende acaba gaz ayarımı dedim aracı benzine aldım ve o sallantı geçti 10 saniye demeden gene başladı. yani sorun gazlık değil benzindede yapıyor. ve genelde stop ediyor. urfada bir ustayada baktırdım rolanti valfi değişcek dedi. kelebek temizlencek dedi ama daha önce kelebeği temizlettim faydası olmadı. benzer sorun yaşayan varmı hiç aranızda... önerileriniz nelerdir.

 

ayrıca aracımın kaloriferi sıcak üflemiyor. ılık üflüyor bir usta peteği temizleriz olmazsa petek değişcek dedi. bilgisi olan varsa fikir ve yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler

Yorum bağlantısı
Bora Demirci
12 saat önce, Soner Kaydı yazdı:

arkadaşlar merhaba. stop etme sorunu ile ilgili adıyamanda bir ustaya aracımı yaptırdım. yalnız bu ustaları anlamak zor sorunu neymiş diyorum bir sürü şey vardı yaptım falan diyor.. eksantrik sensörü değişmiş elektrik tesisatında düzeltmeler yapmış külbator conta keçe değiştirmiş falan bir kaç bişey daha yapmış 1000 lira para ödedim. neyse araç bir süre stop etmedi sorunsuzdu. ama 2 ay sürmedi gene aynı stop etme başladı. araç özellikle sıcakken ( en az 20 30 km yaptıkdan sonra) ışıkda durduğunda tam kalmak için gaza dokunda stop ediyor. hareket halinde sorun yok. şehir içinde dur kalk yaptığın zaman yapıyor bunu. geçen gene şehir içinde ışıkda dururken araç sanki aragaz verir gibi hareket etmeye başladı tabiri cayizse han han han diye titreme yaparak çalışıyordu. bende acaba gaz ayarımı dedim aracı benzine aldım ve o sallantı geçti 10 saniye demeden gene başladı. yani sorun gazlık değil benzindede yapıyor. ve genelde stop ediyor. urfada bir ustayada baktırdım rolanti valfi değişcek dedi. kelebek temizlencek dedi ama daha önce kelebeği temizlettim faydası olmadı. benzer sorun yaşayan varmı hiç aranızda... önerileriniz nelerdir.

 

ayrıca aracımın kaloriferi sıcak üflemiyor. ılık üflüyor bir usta peteği temizleriz olmazsa petek değişcek dedi. bilgisi olan varsa fikir ve yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler

Tekleme sorunu bir çok neden rölanti valfi temizlensin maf da temizlenmeli Egr körtletin bi gaz kelebek sensörüne bakın. Kalorifer peteği temizlenmeden önce hararet yükseliyormu ideal sıcaklıkta ise orjinal bir termostat alın galiba 88lik düzelmese peteğe yönelin temizlik için 100 TL vermektense değişim daha sağlıklı ben daha önce temizlettim bir işe yaramadı irdele peteğin delinme riskini göz önünde bulundurun 

Yorum bağlantısı
Soner Kaydı
On 30.12.2018 at 10:20, Bora Demirci yazdı:

Tekleme sorunu bir çok neden rölanti valfi temizlensin maf da temizlenmeli Egr körtletin bi gaz kelebek sensörüne bakın. Kalorifer peteği temizlenmeden önce hararet yükseliyormu ideal sıcaklıkta ise orjinal bir termostat alın galiba 88lik düzelmese peteğe yönelin temizlik için 100 TL vermektense değişim daha sağlıklı ben daha önce temizlettim bir işe yaramadı irdele peteğin delinme riskini göz önünde bulundurun 

haftasonu rolanti valfini ve maf sensörünü temileticem. hararet yükselmiyor standart ortalarda falan ama kalorifer sıcak üflemiyor. kalorifer rezistansı sipariş verdim onu değiştiricem alakası varmıdır bilmiyorum ama daha önce elektrikçi sorunlu bu demişti. egr körletmeyi burda pek bilceklerini sanmam 

Yorum bağlantısı
Bora Demirci

Hararet normal ise ve kalorifer açıldığında düşmüyorsa termostat sağlamdır termostat giren hortumu bir elleyin sıcak ise problem yok. Kalorifer rezistansı sıcaklıkla alakalı değildir rezistans üfleme şiddeti ile alakalı 1 2 3 de çalışmıyor 4 de çalışıyorsa rezistans arızalı. Araçta antifriz yoksa su ile binildiğinde tıknam olasılığı yüksek bence petek Tıkalı

Yorum bağlantısı
Soner Kaydı
14 saat önce, Bora Demirci yazdı:

Hararet normal ise ve kalorifer açıldığında düşmüyorsa termostat sağlamdır termostat giren hortumu bir elleyin sıcak ise problem yok. Kalorifer rezistansı sıcaklıkla alakalı değildir rezistans üfleme şiddeti ile alakalı 1 2 3 de çalışmıyor 4 de çalışıyorsa rezistans arızalı. Araçta antifriz yoksa su ile binildiğinde tıknam olasılığı yüksek bence petek Tıkalı

antifriz yok evet. tıkanma olabilir. çözüm temizletmekmi yoksa yeni petekmi? rezistans dediğiniz gibi kademelerde bazen çalışmadığı oluyor klima açtığımda 4. kademe çalışmıyor falan rezistansı aslında o açıdan değiştiriyorum. bu stop etme sorunu ile ilgili başka yapabilceğim bişey varmı bu hafta sonu rolanti valfi ve maf sensörünü temizleticem. onun dışında ne önerirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Bora Demirci
3 saat önce, Soner Kaydı yazdı:

antifriz yok evet. tıkanma olabilir. çözüm temizletmekmi yoksa yeni petekmi? rezistans dediğiniz gibi kademelerde bazen çalışmadığı oluyor klima açtığımda 4. kademe çalışmıyor falan rezistansı aslında o açıdan değiştiriyorum. bu stop etme sorunu ile ilgili başka yapabilceğim bişey varmı bu hafta sonu rolanti valfi ve maf sensörünü temizleticem. onun dışında ne önerirsiniz. 

Rezistansı değişmeniz çok sağlıklı bi karar yoksa tesisat yanabilir. Isınma için temizlik üstün körü bir iş ben yaptırdım bir faydasını görmedim Allah için makineye bağlandığında baya pislik çıktı ama ısınma sorunu yaşadım durduk yere 100tl vermeyin yeni petek 250 +100 işçilik topyekun kurtuluş nihayetinde araç 22 yıllık sizden önce değişmediyse bu petekten nasıl bir performans beklenir. Stop etme benzinde de aynı ise bir aküyü sökün bikaç saat beyin yakıt yolunu unutsun ve tekrar takın benzine alın bir müddet binin araç size ayak uydursun ama önce mümkün olduğunca temizlik maf kelebek vss sensörü bunlar ile düzelmiyorsa tesisat ufak bir sorun vardır gibi 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Metin Aksu

Merhaba arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama tam da arkadaş benim sorunum gibi bir sorun yazmış yeni konu açmadım. 97 Mondeo ghia otomatik aracım sabah ilk çalıştırmada araç belirli bir devirde ısınana kadar yüksek çalışıyor normalde ama 3 gündür silkeleye silkeleye 500-600 de debeleniyor vitesi R ye alıyorsun ya stop edecek gibi oluyor ya stop ediyor gaza dahi ya basabiliyorsun ya basamıyorsun aynı şekilde D de de aynısı yapıyor motor ısındıktan sonra P de veya N de devir 700-800 gibi seyretse de vitese alma durumunda yine devir düşüyor ve silkeme stop etmeye yelteniyor ha gaza şöyle birden basayımda kalkayım derseniz yine stop ediyor çoluk çocuk kaza yaptıracaktı bana bunu benzinde de gazda da yapıyor. Ateşleme diyeceğim devri düşürmeden silkelemez mi? termostat aktif maf sensörü aktif temiz boğaz kelebeği temiz rolanti valfi temiz hararet müşürü aktif temiz egr'yi köreltmişler daha önce aklıma başka bişey gelmiyor sıcak soğuk farketmiyor karter havalandırma bunlara sebep olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
57 dakika önce, Metin Aksu yazdı:

Merhaba arkadaşlar

 

Merhaba Metin Bey.. Silindir kompresyonlarını bi ölçtürün.

 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Soner bey kolay gelsin sorunlarınızı çözdünüz mü bilmiyorum.. belki yardımcı olur klima anahtarınızıň 4. Kademesi bozulmuş eliniz yatkınsa tamiri çok basit. Klima anahtarınına ulaşıp yerinden sökübilirseniz küçük tornavida ile  klima anahtarını tırnaklarından ayırıp içini açın, her kademe için içinde 4 adet bakır kutuplar var muhtemelen 4. kademe ısıdan dolayı az erimiş içe çökmüş olmalı onu hafif yukarı kaldırıp eriyen kısmı iran yapıştırıcısı ile doldururabilirsiniz çok uzun süreli dayanacak tamirini yapmış olursunuz. Birde Stop etme ile alakalı normalde kelebek boğaz sensör soketini yerinden çıkarıp gaza basarsanız motor boğulur yada stop eder.. araç 97 model uzun süreli kullanımda gaz kelebeği konum sensörü bozulmuş olabilir stop etmeler bundan kaynaklı olabilir 

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...