İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Egzantrik Mili Aşınması


Murat Kıyıcı

Recommended Posts

Murat Kıyıcı

Mehabalar ,2005 fiesta 1.4 tdci 220000 , aracimin egzantrik mili tepeleri asinmis ,sadece egzantrik milini degistirmenin bir faydasi olurmu sizce ,simdiden yorumlariniz iin tesekkurler 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

220.k. Dizel araçta exantrik için çok erken km. Yağı suyu zamanlı değişti ise

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı
(düzenlendi)

Caglar bey ben motor yagini doldurdugumuz kapagi acip iceri baktigimda farkettim , sanki tepesi asinmis ,karincalanmis gibi 

tarihinde Murat Kıyıcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

Servet bey sanki benden oncekiler biraz hor kullanmis arabayi ,buyuk ihtimal çok kisi binip kotu cukurlu yollarda kullanmislar , aldigimda yag karteri egikti , ve alltta karter koruma amacli plastigin yerine ozel yapim cok agir bir demir vardi , ama ruhsatta yag degisimleri hep 5000 de gorunuyor ,ilginc 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Karter muhafaza demir ise sökün atın. Allah esirgesin kaza anında motor aşağı düşmez, yaşam alanına girer

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

egzantrikler aşınana kadar motor 2 defa (mesela) revize olur da genelde. gözle metalde karıncalanma görünüyorsa geçmişte neler yaşadı bilinmez, karıncalanma aşınma göstergesi de olmayabilir tek başına

Ayrıca o parça o hale gelene kadar diğer motor aksamlarında da hasarlı metal olmalı, yani masrafı yüksek bir parçayı tek başına değişmek harcanan paraya değmeyecek. çalışmasında gidişinde sorun var mı?

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

Caglar bey calismasinda ,gaz yemesinde bi sorun yok ,ama sanki rolantide hırıltılı calısıyor ve yag cubugunu actigimda sanki beyaz duman geliyor ,usta normal diyor hatta senin araban benzinli gibi gaz yiyor diyor,

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

çok erken aşınmış, benimkine baktığımda gördüğüm şöyle,  sanırım 2cm. eni var görülen parçanın, yağ dolum kapağından bakınca görülen parçanınyani, bunun yarısı parlak, yani tam olarak baskı yememiş neredeyse ilk günkine yakın parlaklıkta, bırak aşınmayı o zaten hiç yok gibi, o derece yani, seninkindeki durum farklı, zorlayarak kullanma, zamanında yağ değişmeme dandik yağ kullanma hatta yağ değişimdie filtreyi değişmeme 2 yağ değişiminde bir filtre değişme bile olabilir... 200 k bu motorlar için hiçbirşey aslında, düşün arık durumu....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

Aynen dediginiz parca ali bey, asinma tam tepesinde yani subaplari iten ucunda , benimde aklima gec yag degisimi ile ilgili ihtimaller geldi ,ama ilginc olan yagi hep 5 binde degismis,bende 7 bini gecmem , ama gorunen oki hor kullanilmis. Ben memnunum cekisinden,performansindan ve ozellikle yakitindan, ama bu asinma dahada ileri gidermi terddutteyim 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

yüzeyin pütürlü olması ilginç, tam bilmemekle beraber bu parçaların o kısmı ısıl işleme tabii tutulup sertleştiriliyor diye biliyorum, belkide imalat hatası var, belki siboblar fazla baskı yapıyor anlamak zor, siz en güzeli motor rektefe işi yapan birisine baktırın, sanırım onlar durumu anlar, değişmek gerekirmi yada ne yapılır öğrenirsiniz, iyi bir usta bulup baktırın en güzeli...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

CAT falan olsa yağı analize gönderir, motorun içinde hangi parçanın aşındığını şak diye bulurduk, ne yazıkki bizde olmuyor öyle şeyler :)

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

Fomoco 10-30 ve castrol 5.30 koymuslar :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
15 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

CAT falan olsa yağı analize gönderir, motorun içinde hangi parçanın aşındığını şak diye bulurduk, ne yazıkki bizde olmuyor öyle şeyler :)

bizde de mevcut o , ancak bunun faturasını ödeyecek müşteri bulsana ! analize göndermeden hem de 10 saniyelik testi var yağın

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
3 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

bizde de mevcut o , ancak bunun faturasını ödeyecek müşteri bulsana ! analize göndermeden hem de 10 saniyelik testi var yağın

bizimkilerde o yüzden göndermiyorlar artık :)  numune hortumu ve vakum pompası güzel ama, işe yarıyor :rolleyes:

 

10 sn. lik test nasıl oluyor, güneşe tutupmu bakıyorsunuz bakiim...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Celal Aydın
CAT falan olsa yağı analize gönderir, motorun içinde hangi parçanın aşındığını şak diye bulurduk, ne yazıkki bizde olmuyor öyle şeyler [emoji4]


Enjektörleri söktürüp, temizletip, oring ve pullarının değişimini yaptırırken, usta egzantirik milinde kararma olduğunu farketti.
Ben de baktım, mildeki her parçanın yarısı hafif kararmış, yarısı parlak ve temiz haldeydi.
Usta dedi ki;
“Ya hararet yapmış geçmişte bu araç, ya da yağı geç değiştirmişler” dedi.
249k da aracım, 229k’da ben aldım.
Bir zararını görmedim ama 3.000 deviri geçince biraz zırıltı duyuyorum.
Belki şanzımandan ya da V kayışından da geliyor olabilir.
Birşeyler dağılacak diye çekinmiyor değilim o devri geçince gelen sesten [emoji1]
Acaba motor iç temizleyici kullansam, egzantirik milindeki kararmaya fayda eder mi Ali abi?
Sende durum nasıl? 3.000 deviri geçince, yani gazı kökleyince bir anda, öyle bir ses var mı?
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bende ses yok :) kararmamı, dediği doğru olabilir, yüzeyde aşınma varmı bakmak lazım, aşınma varsa ses yapar- rolanti düşer- sarfiyat artar- motor sesli çalışır, kontrol şart,  ilk etapta temizleyici kullan, bakalım değişiklik olacakmı....

 

benim motor böyle, kıyasla bakalım :)

https://i.hizliresim.com/Z9lJAz.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 08.09.2018 at 16:47, Ali Cihangiroğlu yazdı:

bizimkilerde o yüzden göndermiyorlar artık :)  numune hortumu ve vakum pompası güzel ama, işe yarıyor :rolleyes:

 

10 sn. lik test nasıl oluyor, güneşe tutupmu bakıyorsunuz bakiim...

motor yağını özel bir pede sürtüon. sonra aldığı renge bakıp kahve falı açar gibi 3 vakte kadar kabaran birşey var mı yok mu anlıyorsun.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...