İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Motor Sıcaklığı ve Termostat Sorunları


Alper Koçbıyık

Recommended Posts

Alper Koçbıyık
(düzenlendi)

Merhabalar,

Yaklaşık 1,5 yıldır 2006 TDCİ Mondeo (aut.) ile benzer bir "hararet sorunu" ile uğraşıyorum. Sanırım biraz yardıma ihitiyacım var.

Aslında sorunum hararet sonucu farkettiğim bir fan arızası şeklinde ortaya çıkmıştı. O yüzden bu başlığı seçtim.

İlk olarak,

Kahramanmaraş'ın bir ilçesinde ikamet ettiğimden, elektrikçi bir arkadaşımla birlikte motor soğutma fanının içini açarak kömürlerinin bitmiş olduğunu farkettik. Kömürleri değiştirdik. Hararet sorunum "biraz" düzeldi.

Biraz şu demek, klima kapalı ve motorun çok zorlanmadığı durumlarda hararet yok iken, aşırı yüklenme durumlarında yani klima açık ve uzun rampalarda, "kick down" da yapıyorsam hararet yavaş yavaş artmaya başlayıp, kırmızı çizgiye kadar ulaşıyordu. Bahsettiğim olay sadece yazın ve uzun yolculuklarda belki 2 ya da 3 defa oldu.

Eş zamanlı başka bir problem ise, yokuş aşağı inerken de hararet göstergesinin 90'ın altına düşmesi idi (yaz-kış). Aynı şekilde hava sıcaklığının -15

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Alper bey,

Aracınızda alındığı günden bugüne antifiriz mi var?

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
(düzenlendi)

Ben 2009'da aldım arabayı, Hatay'dan Maraş'a getirdim (Maraş'ın kuzeyi, yani hemen hemen kara iklimi hüküm sürer) Bu nedendir ki ben antifriz kullandım. Ancak önceki dönemde Hatay'da daha önceki dönemde de İzmit'te durum nasıldı bilmiyorum.

Bu arada birkaç gündür foruma bakamadım bilgisayarıma format attığımdan, kusuruma bakmayın...

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Radyatörde veya blok kanallarında tıkanıklık olduğunu sanmam. Zira minimum 2 yıldır antifriz kullandığınız için tıkanıklık olsa bile açılmıştır. Kaldıki tıkanıklık olsa sizin arabayı sıkıştırmanıza gerek kalmadan hararet yükselir.

Şu anda araçta kaç litre antifriz var?

Eğer çok aşırı yüksek miktarda antifriz kullandıysanız, aşırı sıcak havalarda ve aracı sıkıştırdığınızda hararet yapma olasılığı var. Mümkünse arabanın antifrizli suyunu komple bir bidona boşaltın(dökmeyin antifriz pahalıdır :) ), daha sonra radyatöre sadece su doldurup deneyin. Bence sorununuz çözülür.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Alper Bey normal şartlarda aracın harareti ortada sabit kalır. Benimki öyle. İsterseniz Maraş'a geldiğinizde bir görüşelim benim ustalarada gösterebiliriz.Gerçi serviste Fatih Bey var o bu işin ehli. Birde Merkezde Ford Kar özel servis orada Orhan vardı (adını tam hatırlayamadım) oda Mondeo'dan anlıyor. İsterseniz telefon edin sizinle görüşelim. Birde Maraş'ın en iyi elektirikçisi diyebileceğim bir ustam var.Ona gösterelim derim. Telefonum 05052525536.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Aynı sorun benim Mondeo'da da var.

Yokuş aşağı hararet düşüyor,ama sıcak yaz aylarında klima açıksa ve biraz sıkıştırırsam aniden hararet yükseliyor.

Sizinkine benzer fan arızası vs epey uğraştım. 3 kere termostat değişti.

En son Afyon Buldan Ford Servisindeki usta "ohoo bize bunun gibi hep yanlış teşhis yapılmış ne arabalar geliyor. Kaç tanesini düzelttik abi, bu arabanın antifirizi yüksek ondan yapar" dedi.

İnanasım gelmedi. Ama antifirizi ölçtüğünde alet ölçü vermedi Yani -50 dereceden daha fazla antifiriz vardı. Acaba mı diye bir an düşündüm. Ama sonrasında yahu bu antifiriz fazlalığı belki harareti yükseltir ama benim arızanın seyri buna benzemiyor, klima açılmadıysa hararet yükselmiyor, klimaya bağlı elektriksel bir arıza sanki dediysem da, ne alakası var, bu araçlarda klima ile soğutma sisteminin hiç bir bağlantısı yoktur dedi ve ısrarıma rağmen antifirizi normal seviyeye düşürmekten başka bir şey yapmadı.

Çoluk çocuk tatil dönüşü Antalya-Kastamonu seyahatinde olduğumdan laf anlamayan ustalarla daha fazla uğraşmak istemedim. Aldım aracımı yola devam ettim. Tabii ki sorun düzelmemişti. O gün defalarca bahsettiğiniz şekilde hararet yükseldi. Klimayı kapatıp, biraz da gaz kesince sonlara yaklaşmış hararet ibresi 30-40 saniye içersinde normal yerine dönüyordu.

Bence klimanın şase bağlantısında zaman zaman ortaya çıkan kesiklik ile ilgili bir sorun var.

Fakat dışarıda gösterdiğim elektrikçiler bu arabanın elektrik şemasını bilmiyoruz diyorlar, o nedenle baktıramadım.

Sorunu ilk hangimiz çözersek, öbürümüze haber versin.

Ben artık illallahh dedim, arabayı satmak üzereyim.

tarihinde Adnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık

Tunç Bey, kaç litre aldığını bilmiyorum ama mesajınızı görür görmez gittim ve baktım max çizgisinin de 2-3 cm üzerinde imiş. Buradan başlayacağım... Teşekkürler, gerçi Rıdvan Beyin sorunu böyle çözülmemiş ama neden bu kadar yüksek seviyede olsun. Bugün bu denemeyi yaparım.

Mehmet Bey, perşembe günü sabah serviste randevum var. Telefon numaranızı kaydettim, servisteki işlerim bittiğinde sizi ararım müsait olursanız, sizi bu konu ile ilgili rahatsız etmek isterim. Benim numaram da 05325102699.

Rıdvan Bey sizi çok iyi anlıyorum, aynı duyguları ben de yaşıyorum, lakin böyle bir arabadan vazgeçemiyorum bir türlü.

Tabi ki çalışmalarım devam ediyor, ancak bir şey söyleyeyim. Tek başına termostat değil de kutusu ile birlikte değiştim son seferinde. Kutulu pek değişmiyormuş dediler. Yokuş aşağı 90 derecenin altına inmemekte. Daha önce de dediğim gibi bu bir sorun ise bu halloldu.

Diğer sorunlar için de inşallah bir çözüm buluruz...

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Yağ soğutucu termostatı çalışmıyor olabilir, sizlerin değiştirdiği soğutma suyu termostatı. Yağ termostatı çalışmıyorsa veya yağ soğutma sistemi tıkalı ise araca yüklendiğinizde harare görürsünüz.

Yağ soğutucu termostatı aşağıdaki resim.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Alper Bey her nedense bunların termistatları iki çeşitmiş. Benimki "kutusuz" çeşidinden.

Hararet düşmesi ilk günden beri vardı, onu kanıksadım artık. Fakat harareti yükselmesi daha farklı ve ciddi bir sorun. Geçen hafta bir dağı tırmanırken hararetin 130 civarına yükselip, aynı dağın inişinde 70 kere düşmesi ayrıca sinir bozucuydu :)

Ben hala hararet yükselmesinin klimayla ilgili bir elektrik arızası olduğunu düşünüyorum. Fakat bulunduğum yerde ehil bir servis yok. Nereye gideceğimi bilmiyorum.

Sanırım diğer güzelliklerini gözüm görmez oldu, satıp kurtulacağım.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Alper Bey her nedense bunların termistatları iki çeşitmiş. Benimki "kutusuz" çeşidinden.

Hararet düşmesi ilk günden beri vardı, onu kanıksadım artık. Fakat harareti yükselmesi daha farklı ve ciddi bir sorun. Geçen hafta bir dağı tırmanırken hararetin 130 civarına yükselip, aynı dağın inişinde 70 kere düşmesi ayrıca sinir bozucuydu :)

Ben hala hararet yükselmesinin klimayla ilgili bir elektrik arızası olduğunu düşünüyorum. Fakat bulunduğum yerde ehil bir servis yok. Nereye gideceğimi bilmiyorum.

Sanırım diğer güzelliklerini gözüm görmez oldu, satıp kurtulacağım.

yağ soğutucu termostatına bakın derim

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Nasıl bu kadar sorunlu olabiliyor hayret, ortasınıf kaliteli bir araç.

Bu araçlardan anlayan fazla olmadığı için ufacık bir sorun çok sıkıntı yaratıyor. Bu araçlar çok sık arıza yapmadığı için yapılan arızaları çözmekte deneme yanılma yoluyla oluyor. Çünkü aracı tam bilmiyorlar. Ford parçası satan arkadaş neredeyse hiç mondeo parçası soran yok diyor iskenderunda.Ama ufacık bir arızayı çözene kadar her usta kasap gibi aracı dağıtıyor. Asıl sorun bu.Daha önce bende opel vardı Vectra o kadar çok arıza veriyorduki ben bile tamir eder olmuştum. Çünkü heryerde opel vectra var ve sanayiden çıkmıyor :)

Saygılarımla.

Mehmet Bey, perşembe günü sabah serviste randevüm var. Telefon numaranızı kaydettim, servisteki işlerim bittiğinde sizi ararım müsait olursanız, sizi bu konu ile ilgili rahatsız etmek isterim. Benim numaram da 05325102699.

Alper Bey siz maraşa girince beni arayın beraber gidelim servise.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Yetkli servise gitmek lazım bence o zaman.

Bazen yetkili servis daha kötü. Orada toy elemanın eline düşer. Hele birde küçük yerlerde. Serviste işi öğrenen özel servis açıyor kendine. Tabiki en iyisi servis baktın çözümde zorlanıyorlar usta arayışına başlayacaksın.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)
Yağ soğutucu termostatı çalışmıyor olabilir, sizlerin değiştirdiği soğutma suyu termostatı. Yağ termostatı çalışmıyorsa veya yağ soğutma sistemi tıkalı ise araca yüklendiğinizde harare görürsünüz.

Yağ soğutucu termostatı aşağıdaki resim.

Sadece sıcak havalarda ve klima açıkken yapıyor. O nedenle ben klimaya bağlı elektriksel bir arıza düşünüyorum.

Ama yağ soğutucu termostatını ilk defa duyuyorum. Ondan olması da mantıklı. Umarım bizim ustalar onun yerini bulabilirler :)

tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
(düzenlendi)
Sadece sıcak havalarda ve klima açıkken yapıyor. O nedenle ben klimaya bağlı elektriksel bir arıza düşünüyorum.

Ama yağ soğutucu termostatını ilk defa duyuyorum. Ondan olması da mantıklı. Umarım bizim ustalar onun yerini bulabilirler :)

yağ filtresi ile yağ soğutucu ünite tek gövdedir. onun üstünde termostatı bulurlar. Klima nın gerçekten hararet yaptırdığını zannetmem. Hiç gauge menuden baktınızmı hararete? yani ibre 130 gösterirken menude kaç görünüyor? ibre 130 gösterirken fan çalışıyormu? bana bu ibre yalancı hararet gösteriyor gibi geliyor ama hayırlısı.

Klima ile ilgili şu olabilir. Elektriksel bir hata yüzünden gösterge fazla gösteriyordur, ancak hararet normaldir. Yalnız arıza bu olsa bunu düz yolda , sabit hız giderken klima açıkkende ibrenin yükselmesi lazım. bence klima değildir.

Eğer gerçekten hararet varsa bence hava çok sıcak olduğu için, rampa çıkarken, birde klima açıksa motora binen yük çok fazla oluyor, bu esnadan aracın yağ soğutma sistemi çalışmıyorsa hararete geçiyordur.

tarihinde Tun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
yağ filtresi ile yağ soğutucu ünite tek gövdedir. onun üstünde termostatı bulurlar. Klima nın gerçekten hararet yaptırdığını zannetmem. Hiç gauge menuden baktınızmı hararete? yani ibre 130 gösterirken menude kaç görünüyor? ibre 130 gösterirken fan çalışıyormu? bana bu ibre yalancı hararet gösteriyor gibi geliyor ama hayırlısı.

Klima ile ilgili şu olabilir. Elektriksel bir hata yüzünden gösterge fazla gösteriyordur, ancak hararet normaldir. Yalnız arıza bu olsa bunu düz yolda , sabit hız giderken klima açıkkende ibrenin yükselmesi lazım. bence klima değildir.

Eğer gerçekten hararet varsa bence hava çok sıcak olduğu için, rampa çıkarken, birde klima açıksa motora binen yük çok fazla oluyor, bu esnadan aracın yağ soğutma sistemi çalışmıyorsa hararete geçiyordur.

Tunç Bey ilk söylediğiniz, antifriz seviyesi maksimum seviyesinin 3cm üzerinde olunca, düzelir diye sevinmiştim ancak öğlen antifrizi maksimum seviyesinin altına çekip yeniden denedim, ancak sonuç değişmedi.

Yağ soğutucu termostatı yarın sabah servise gittiğimde baktıracağım.

Klima ile ilişkilendirmek gerçekten işin içine girdikçe de mantıksız geliyor, ancak rampa, klima, hararet triosu bu sorunun parçaları.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Tunç Bey ilk söylediğiniz, antifriz seviyesi maksimum seviyesinin 3cm üzerinde olunca, düzelir diye sevinmiştim ancak öğlen antifrizi maksimum seviyesinin altına çekip yeniden denedim, ancak sonuç değişmedi.

Yağ soğutucu termostatı yarın sabah servise gittiğimde baktıracağım.

Klima ile ilişkilendirmek gerçekten işin içine girdikçe de mantıksız geliyor, ancak rampa, klima, hararet triosu bu sorunun parçaları.

Alper bey,

ben antifriz seviyesinden bahsetmemiştim, anlatmaya çalıştığım arabada gereğinden fazla antifriz varsa olabilir diye düşündüm, yani kabaca arabaya normalde 1,5 litre antifriz kalanıda su ile doldurulması gerekli iken 3-3,5 litre antifriz veya tamamı antifriz koyulmuşsa olabilir .Sonuçta antfiz ile suyun bir oranda karıştırılması lazım.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Alper bey,

ben antifriz seviyesinden bahsetmemiştim, anlatmaya çalıştığım arabada gereğinden fazla antifriz varsa olabilir diye düşündüm, yani kabaca arabaya normalde 1,5 litre antifriz kalanıda su ile doldurulması gerekli iken 3-3,5 litre antifriz veya tamamı antifriz koyulmuşsa olabilir .Sonuçta antfiz ile suyun bir oranda karıştırılması lazım.

:D:p :lol2:

Yanlış anlamışım gerçekten, sorun yok zaten hepsi antifriz idi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
:D:p :lol2:

Yanlış anlamışım gerçekten, sorun yok zaten hepsi antifriz idi.

Sorun bu işte...

Antifiriz fazla olmayacak...

Bir tamirciye gidin, derecesini ölçsün ve 25 dereceye ayarlasın..

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Sorun bu işte...

Antifiriz fazla olmayacak...

Bir tamirciye gidin, derecesini ölçsün ve 25 dereceye ayarlasın..

Tabi ki, bunu da yaptıracağım, yarın. Bilgileri iletmeye devam edeceğim.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
yağ filtresi ile yağ soğutucu ünite tek gövdedir. onun üstünde termostatı bulurlar. Klima nın gerçekten hararet yaptırdığını zannetmem. Hiç gauge menuden baktınızmı hararete? yani ibre 130 gösterirken menude kaç görünüyor? ibre 130 gösterirken fan çalışıyormu? bana bu ibre yalancı hararet gösteriyor gibi geliyor ama hayırlısı.

Klima ile ilgili şu olabilir. Elektriksel bir hata yüzünden gösterge fazla gösteriyordur, ancak hararet normaldir. Yalnız arıza bu olsa bunu düz yolda , sabit hız giderken klima açıkkende ibrenin yükselmesi lazım. bence klima değildir.

Eğer gerçekten hararet varsa bence hava çok sıcak olduğu için, rampa çıkarken, birde klima açıksa motora binen yük çok fazla oluyor, bu esnadan aracın yağ soğutma sistemi çalışmıyorsa hararete geçiyordur.

Servis bilgisayara bağlayıp kontrol etti. İbre sıcaklığı doğru gösteriyor.

Hatta hararet fazla yükseldiğinde araçta güç kaybı oluyor ve klimayı otomatik olarak devreden çıkartıyor.

Hararetin yükseldiği bir seferinde genleştirme kabının kapağını hafifçe gevşeterek de kontrol yaptık. Hakikaten su kaynamıştı.

Yani hararetin gerçekten yükseldiğinden eminim. Dün yağ termostatına bakın diye sanayiye gittim. Usta "abi radyatörün toz, çamur, sinek vs den kirlenmiş olabilir çıkartıp temizleyelim dedi.

Kardeşim sen benim söylediğimi yapsana dedim. Anlaşamadık, sinirlendim, çekip gittim :D

Bugün belki başka bir ustaya giderim.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Servis bilgisayara bağlayıp kontrol etti. İbre sıcaklığı doğru gösteriyor.

Hatta hararet fazla yükseldiğinde araçta güç kaybı oluyor ve klimayı otomatik olarak devreden çıkartıyor.

Hararetin yükseldiği bir seferinde genleştirme kabının kapağını hafifçe gevşeterek de kontrol yaptık. Hakikaten su kaynamıştı.

Yani hararetin gerçekten yükseldiğinden eminim. Dün yağ termostatına bakın diye sanayiye gittim. Usta "abi radyatörün toz, çamur, sinek vs den kirlenmiş olabilir çıkartıp temizleyelim dedi.

Kardeşim sen benim söylediğimi yapsana dedim. Anlaşamadık, sinirlendim, çekip gittim :blink:

Bugün belki başka bir ustaya giderim.

:D:)

eminim o usta sizin dediğinizin ne olduğunu bilmediği için , radyatör hikayesine yönelmiştir.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık

Evet Rıdvan Bey

Aynı sorunu yaşadığınız için öncelikle size yaptıklarımı anlatayım. Sabah gittim sorun tespitine yönelik bir denemeden sonra hararet müşürü, radyatör ve motor soğutma fanı değiştirildi. Sonuç değişmedi. Sonra hararet müşürü torku ile yapılan bir değişiklik sonucu da fayda vermedi. Sonra ustamız otosan ile birlikte çalışan firma ile yaptığı mütala sonucu bir de klima radyatörünün değişmesinin denenmesi gerektiği söylendi.

Bu arada öncelik Ford Kemak'tan Tahsin Bey ve Teknik servisten Harun Bey ve Yunus Bey'e, sorunumun çözülmesi ile ilgili gösterdikleri gayretten dolayı çok teşekkür ederim.

Aynı zamanda FORDCLUBTR Forumda tanıştığım Mehmet Bey'e de huzurlarınızda, gösterdiği harkulade ev sahipliğinden dolayı teşekkürlerimi iletiyorum.

Yorum bağlantısı
Bilgin Aksoy

Bende aynı sorunu yaşamıştım. Benimde fan motorunu açıp içindeki 4 adet kömürü değiştirdim. Şu anda yaptığım denemelerde ki sürekli rampa çıktım, kıvrımlı bir yolda ve düşük hızda mecburen, herhangi bir sorun olmadı. Ben şehir içinde kırmnızı ışıkta, dur-kalkta da hemen klima soğutma yapmıyordu ve hararet artıyordu. Şimdilik sorun ortadan kalktı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...