İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Motor Sıcaklığı ve Termostat Sorunları


Alper Koçbıyık

Recommended Posts

Tunç Tunçdemir
Evet Rıdvan Bey

Aynı sorunu yaşadığınız için öncelikle size yaptıklarımı anlatayım. Sabah gittim sorun tespitine yönelik bir denemeden sonra hararet müşürü, radyatör ve motor soğutma fanı değiştirildi. Sonuç değişmedi. Sonra hararet müşürü torku ile yapılan bir değişiklik sonucu da fayda vermedi. Sonra ustamız otosan ile birlikte çalışan firma ile yaptığı mütala sonucu bir de klima radyatörünün değişmesinin denenmesi gerektiği söylendi.

Bu arada öncelik Ford Kemak'tan Tahsin Bey ve Teknik servisten Harun Bey ve Yunus Bey'e, sorunumun çözülmesi ile ilgili gösterdikleri gayretten dolayı çok teşekkür ederim.

Aynı zamanda FORDCLUBTR Forumda tanıştığım Mehmet Bey'e de huzurlarınızda, gösterdiği harkulade ev sahipliğinden dolayı teşekkürlerimi iletiyorum.

Alper bey,

Yarın servisteki arkadaşlarımıza şunları sorabilirmisiniz?

1)Klima radyatörü arızalı ise neden klimanın soğutma verimi düşmüyor?

2)Klima radyatörü arızalı ise neden şehir içinde trafikte klima açıkken araba hararet yapmıyorda, sehirdışı uzun yolda hararet yapıyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Evet Rıdvan Bey

Aynı sorunu yaşadığınız için öncelikle size yaptıklarımı anlatayım. Sabah gittim sorun tespitine yönelik bir denemeden sonra hararet müşürü, radyatör ve motor soğutma fanı değiştirildi. Sonuç değişmedi. Sonra hararet müşürü torku ile yapılan bir değişiklik sonucu da fayda vermedi. Sonra ustamız otosan ile birlikte çalışan firma ile yaptığı mütala sonucu bir de klima radyatörünün değişmesinin denenmesi gerektiği söylendi.

Bu arada öncelik Ford Kemak'tan Tahsin Bey ve Teknik servisten Harun Bey ve Yunus Bey'e, sorunumun çözülmesi ile ilgili gösterdikleri gayretten dolayı çok teşekkür ederim.

Aynı zamanda FORDCLUBTR Forumda tanıştığım Mehmet Bey'e de huzurlarınızda, gösterdiği harkulade ev sahipliğinden dolayı teşekkürlerimi iletiyorum.

Alper Bey öncelikle rica ederim. Ben ev sahibi olduğum için elimden geleniyapmak vazifem.

Alper beyin aracının testini gördüm. O şekilde araç kullanımında hararetin 120 dereceye çıkması normal diye düşünüyorum. Çünkü aracı test ederken klima danı en son hızda ve en düşük sıcaklıkta ve araç hiç 4500 devir altına düşmedi ve araç 180-200 km hızlarda 15-20 km test edildi. En son testte usta ayağını gazdan çektiğinde hararet yükseliyordu. O da 118-120 derecelere çıkıyodu. Bu verileri seyir halinde bilgisayar bağlı oradan online görebiliyorduk. Devir daim pompası değişmiş. Ustanın en son söylediği gaza bastığımda devir daim pompası yüsek hızda döndüğünden suyu soğutuyor. Gazdan ayağımı çektiiğimde pompanın dönme hızı düşüyor ve soğutma yavaşladığıçn oluyor dedi. Benim şahsi görüşüm araç okadar şıkıştırmaya bunun normal olabileceğini düşünüyorum. Ancak bnu anlamak için başk bir triptonik dizel mondeo da test sürüşü yapmak lazım. Ama Alper bey ustanın o kullanmasının kendi kullanımına göre sakin olduğunu söylüyor :) Bu konuda Çağlar Beyin görüşünü merak ediyorum. Bu şekilde kullanımda hararetin bu dereceye çıkması normalmi? Çünkü araçt değişmeyen hiç birşey kalmadı. Olmayınca hepsini söküp eski parçaları geri taktılar bu beni mutlu etti.Çünkü sorun çözülmemişti.Ama sabah 8 akşam 5 kadar uğraştılar olmadı.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Alper Bey öncelikle rica ederim. Ben ev sahibi olduğum için elimden geleniyapmak vazifem.

Alper beyin aracının testini gördüm. O şekilde araç kullanımında hararetin 120 dereceye çıkması normal diye düşünüyorum. Çünkü aracı test ederken klima danı en son hızda ve en düşük sıcaklıkta ve araç hiç 4500 devir altına düşmedi ve araç 180-200 km hızlarda 15-20 km test edildi. En son testte usta ayağını gazdan çektiğinde hararet yükseliyordu. O da 118-120 derecelere çıkıyodu. Bu verileri seyir halinde bilgisayar bağlı oradan online görebiliyorduk. Devir daim pompası değişmiş. Ustanın en son söylediği gaza bastığımda devir daim pompası yüsek hızda döndüğünden suyu soğutuyor. Gazdan ayağımı çektiiğimde pompanın dönme hızı düşüyor ve soğutma yavaşladığıçn oluyor dedi. Benim şahsi görüşüm araç okadar şıkıştırmaya bunun normal olabileceğini düşünüyorum. Ancak bnu anlamak için başk bir triptonik dizel mondeo da test sürüşü yapmak lazım. Ama Alper bey ustanın o kullanmasının kendi kullanımına göre sakin olduğunu söylüyor :angry: Bu konuda Çağlar Beyin görüşünü merak ediyorum. Bu şekilde kullanımda hararetin bu dereceye çıkması normalmi? Çünkü araçt değişmeyen hiç birşey kalmadı. Olmayınca hepsini söküp eski parçaları geri taktılar bu beni mutlu etti.Çünkü sorun çözülmemişti.Ama sabah 8 akşam 5 kadar uğraştılar olmadı.

Saygılarımla.

Ben de aynı öyle kullanıyorum ve hararet yapıyor. Fakat sorun her seferinde aynı şartlarda aynı hararet olmuyor.

Bugün iki ustayı bindirdim. Kl,mayı sonuna kadar açıp yokuş yukarı tam gaz kökledim. Gittim geldim. Gittim geldim. Bir türlü hararet yapmadı.

Oysa aynı kullanımla aynı yolda defalarca hararet yapmıştı.

En son aynı yerde defalarca harareti yükseltmiştik. O gün dış hava sıcaklığı 34 dereceydi, bugün ise 28 derece.

Başka hiç bir fark olmadığına ve dış hava sıcaklığı çok ahım şahım fark etmediğine göre, bana sanki zaman zaman oluşan elektrik kesikliği gibi bir arıza olduğu intibaı uyandırıyor. Ama nerede?

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Ben de aynı öyle kullanıyorum ve hararet yapıyor. Fakat sorun her seferinde aynı şartlarda aynı hararet olmuyor.

Bugün iki ustayı bindirdim. Kl,mayı sonuna kadar açıp yokuş yukarı tam gaz kökledim. Gittim geldim. Gittim geldim. Bir türlü hararet yapmadı.

Oysa aynı kullanımla aynı yolda defalarca hararet yapmıştı.

En son aynı yerde defalarca harareti yükseltmiştik. O gün dış hava sıcaklığı 34 dereceydi, bugün ise 28 derece.

Başka hiç bir fark olmadığına ve dış hava sıcaklığı çok ahım şahım fark etmediğine göre, bana sanki zaman zaman oluşan elektrik kesikliği gibi bir arıza olduğu intibaı uyandırıyor. Ama nerede?

Dün 3 kez teste çıktık, sıcaklık 36 derece civarı iken daha kolay gerçekleşti sorun. Bence dış sıcaklık önemli. Benim hararet hiç gece ya da sabah olmuyor. Hep öğlen sıcağında oldu...

Alper bey,

Yarın servisteki arkadaşlarımıza şunları sorabilirmisiniz?

1)Klima radyatörü arızalı ise neden klimanın soğutma verimi düşmüyor?

2)Klima radyatörü arızalı ise neden şehir içinde trafikte klima açıkken araba hararet yapmıyorda, sehirdışı uzun yolda hararet yapıyor?

Tunç Bey

Ancak haftaya gidebileceğim, gidince soracağım...

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
(düzenlendi)
Gazdan ayağımı çektiiğimde pompanın dönme hızı düşüyor ve soğutma yavaşladığıçn oluyor dedi. Benim şahsi görüşüm araç okadar şıkıştırmaya bunun normal olabileceğini düşünüyorum. Ancak bnu anlamak için başk bir triptonik dizel mondeo da test sürüşü yapmak lazım. Ama Alper bey ustanın o kullanmasının kendi kullanımına göre sakin olduğunu söylüyor :D Bu konuda Çağlar Beyin görüşünü merak ediyorum. Bu şekilde kullanımda hararetin bu dereceye çıkması normalmi? Çünkü araçt değişmeyen hiç birşey kalmadı. Olmayınca hepsini söküp eski parçaları geri taktılar bu beni mutlu etti.Çünkü sorun çözülmemişti.Ama sabah 8 akşam 5 kadar uğraştılar olmadı.

Saygılarımla.

Mehmet bey günaydın,

bunun normal olması mümkün değil,siz arabayı 1 saat boyunca 200 ile sürseniz bile hararet yapmaması lazım.Devirdaimden olmasıda zayıf ihtimal, devirdaim den olsa o araç şehir içi düşük süratlerde dur-kalk trafikte sürekli hararet yapar.

Bence şu yağ soğutma hikayesini bir baktırın.

tarihinde Tun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Mehmet bey günaydın,

bunun normal olması mümkün değil,siz arabayı 1 saat boyunca 200 ile sürseniz bile hararet yapmaması lazım.Devirdaimden olmasıda zayıf ihtimal, devirdaim den olsa o araç şehir içi düşük süratlerde dur-kalk trafikte sürekli hararet yapar.

Bence şu yağ soğutma hikayesini bir baktırın.

Davirdaim için usta söyledi.Ayağımı gazdan kesince hararek yükseliyor gaza basınca geri düşüyor bununda devirdaim pompasının dönme devriyle alakalı dedi. Yağ soğutma sisteminde sorun olsa sürekli yükselir dedi oradaki usta.

Dediğiniz doğrudur. Normal olmayabilir. Ama sadece öğle sıcaklarında sıkıştırınca yapmasından dolayı düşündüm. Aslında sorunsuz bir triptonik mondeo da deneme şansımız olsaydı daha net bir bilgi almış olurduk. Bakalım haftaya Alper Bey'in sorunu çözülür.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Davirdaim için usta söyledi.Ayağımı gazdan kesince hararek yükseliyor gaza basınca geri düşüyor bununda devirdaim pompasının dönme devriyle alakalı dedi. Yağ soğutma sisteminde sorun olsa sürekli yükselir dedi oradaki usta.

Dediğiniz doğrudur. Normal olmayabilir. Ama sadece öğle sıcaklarında sıkıştırınca yapmasından dolayı düşündüm. Aslında sorunsuz bir triptonik mondeo da deneme şansımız olsaydı daha net bir bilgi almış olurduk. Bakalım haftaya Alper Bey'in sorunu çözülür.

Saygılarımla.

Yağ termostatındaki iki türlü problem olabilir, 1) hiç çalışmıyordur,açmıyordur, o zaman her zaman hararet yaparki usta doğru söylüyor 2) normal şartlarda sakin kullanımda çalışıyordur, araç yüke binince arıza veriyordur, o zaman da araç sizin anlattığınız koşullarda hararet yapar.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Dün 3 kez teste çıktık, sıcaklık 36 derece civarı iken daha kolay gerçekleşti sorun. Bence dış sıcaklık önemli. Benim hararet hiç gece ya da sabah olmuyor. Hep öğlen sıcağında oldu...

Alper bey,

Arkadaşımda 220.000 km de otomatik tdci mondeo var, Adananın yaz sıcağında 40+ derece, 20-30 dakika klima açık 190 ile yol alıyor, hiçbir problem yok.

Yorum bağlantısı
Fatih Kasa
Yağ termostatındaki iki türlü problem olabilir, 1) hiç çalışmıyordur,açmıyordur, o zaman her zaman hararet yaparki usta doğru söylüyor 2) normal şartlarda sakin kullanımda çalışıyordur, araç yüke binince arıza veriyordur, o zaman da araç sizin anlattığınız koşullarda hararet yapar.

+1

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık

Tunç Bey Yağ termostatını da söyledim, serviste iken ama ustaların çalışma sistemlerini de müdahale etmek doğru olmuyor. Bunun da üstüne gideceğim.

Bugün babam bir şey söyledi. Katalizörün kısmen de olsa tıkanmış olması ihtimali, yüklenme durumunda motorun hararet yapmasına neden oluyor olabilir mi?

Bu arada normal olmadığı konusunda hem fikirim. Adana'daki arkadaşa özendim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Benim focusun sicakligi 100-115 C arasi geziniyordu. Yuksek devirlerde ozellikle hararet cok artiyordu. Ve fark ettimki arac cok fazla hava yapiyor. Radyatorde su akisi iyi olmadigi icin genlesme kabina su diger hortumlardan geliyordu. Radyatoru degistim. Suan klima acik sehir ici sicaklik 88 95 arasi geziniyor. 96 oldugunu cok nadir gordum. Tabi klima acik fanlar devrede.

Kisaca sanayideki elemani siz dinleyin radyatoru temizletin yada degisin.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Benim focusun sicakligi 100-115 C arasi geziniyordu. Yuksek devirlerde ozellikle hararet cok artiyordu. Ve fark ettimki arac cok fazla hava yapiyor. Radyatorde su akisi iyi olmadigi icin genlesme kabina su diger hortumlardan geliyordu. Radyatoru degistim. Suan klima acik sehir ici sicaklik 88 95 arasi geziniyor. 96 oldugunu cok nadir gordum. Tabi klima acik fanlar devrede.

Kisaca sanayideki elemani siz dinleyin radyatoru temizletin yada degisin.

Bu sıcaklık olayını nasıl ölçüyorsunuz?

Ben de hararet göstergesinde herhangi sıcaklık değeri falan yok :vandal:

Sürekli ortada sabit duruyor :D (tabi motor ısındıktan sonra)

Siz bu 100-115, ş.içi 88-95 değerleri nerden okuyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Bu sıcaklık olayını nasıl ölçüyorsunuz?

Ben de hararet göstergesinde herhangi sıcaklık değeri falan yok :D

Sürekli ortada sabit duruyor :p (tabi motor ısındıktan sonra)

Siz bu 100-115, ş.içi 88-95 değerleri nerden okuyorsunuz?

Gizlidir soyleyemem :vandal:

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Benim focusun sicakligi 100-115 C arasi geziniyordu. Yuksek devirlerde ozellikle hararet cok artiyordu. Ve fark ettimki arac cok fazla hava yapiyor. Radyatorde su akisi iyi olmadigi icin genlesme kabina su diger hortumlardan geliyordu. Radyatoru degistim. Suan klima acik sehir ici sicaklik 88 95 arasi geziniyor. 96 oldugunu cok nadir gordum. Tabi klima acik fanlar devrede.

Kisaca sanayideki elemani siz dinleyin radyatoru temizletin yada degisin.

Mehmet Taner Bey, daha önce de söylediğimiz gibi radyatörü değiştirerek denedik ancak sonuç vermedi. Yine de öneriniz için teşekkürler...

Bu sıcaklık olayını nasıl ölçüyorsunuz?

Ben de hararet göstergesinde herhangi sıcaklık değeri falan yok :vandal:

Sürekli ortada sabit duruyor :D (tabi motor ısındıktan sonra)

Siz bu 100-115, ş.içi 88-95 değerleri nerden okuyorsunuz?

Buna konuşulurken ben de şaşırıyordum. Ancak dünkü denemelerimizde bilgisayarda eş zamanlı digital değerleri gördüm.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Sen bişey sorarsın :D

Gage menusune girince orada gosteriyor sicakligi :vandal:

Mehmet Taner Bey, daha önce de söylediğimiz gibi radyatörü değiştirerek denedik ancak sonuç vermedi. Yine de öneriniz için teşekkürler...

Biyerlerde tikaniklik vardir die dusunuyorum. Kalorifer radyatorunu iptal ederekde deneyebilirsiniz. Cogu zaman sistemdeki pas kir bu radyatorden geliyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Gage menusune girince orada gosteriyor sicakligi :D

Haa o mu... :beee:

Onu biliyoruz,ben de başka bi yerden bakıyosun sandımdı :D

Giderken nasıl bakıyorsun peki,(biliyorum ama sen gene de cevapla) :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Km sifirlama dugmesine arac calismiyorken basili tutuyorum ve arabayi calistiriyorum. Ekranda test yazisi cikana kadar dugmeyi birakmiyorum, Yazi ciktigi an birakiyorum Ibreler saga yapisiyor.

Gerisinide icinde gezerek buluyorsun. sicakligin yaninda C yaziyor oradan bulabilirsin hangisi oldugu.

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Gage menusune girince orada gosteriyor sicakligi :D

Biyerlerde tikaniklik vardir die dusunuyorum. Kalorifer radyatorunu iptal ederekde deneyebilirsiniz. Cogu zaman sistemdeki pas kir bu radyatorden geliyor.

Evet sanırım benzer bir şey deneyeceğiz. Başka bir müşterinin klima radyatörünü alıp değiştirerek deneyeceğiz.

Sanırım ben daha önce katalizörü devre dışı bırakmayı deneyeceğim

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Km sifirlama dugmesine arac calismiyorken basili tutuyorum ve arabayi calistiriyorum. Ekranda test yazisi cikana kadar dugmeyi birakmiyorum, Yazi ciktigi an birakiyorum Ibreler saga yapisiyor.

Gerisinide icinde gezerek buluyorsun. sicakligin yaninda C yaziyor oradan bulabilirsin hangisi oldugu.

Gauge yi biliyorum... :p En azından birkaç kere girdim,ama bişey anlamadım :D

Ama önceki mesajlarında yazdığın, klima açıkken 110 vs...sonra 88-90 oldu gibi farklı değerleri nasıl görebildin...

Aracı çalıştırınca,hareket halindeyken de Gauge'ya bakılabiliyor mu? :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Gauge yi biliyorum... :p En azından birkaç kere girdim,ama bişey anlamadım :D

Ama önceki mesajlarında yazdığın, klima açıkken 110 vs...sonra 88-90 oldu gibi farklı değerleri nasıl görebildin...

Aracı çalıştırınca,hareket halindeyken de Gauge'ya bakılabiliyor mu? :D

Evet dedigim gibi acarsan gage menusunu giderkende gorebilirsin istedigin bilgiyi.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram
Evet dedigim gibi acarsan gage menusunu giderkende gorebilirsin istedigin bilgiyi.

Teşekkürler Mehmet :D :D

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
Tunç Bey Yağ termostatını da söyledim, serviste iken ama ustaların çalışma sistemlerini de müdahale etmek doğru olmuyor. Bunun da üstüne gideceğim.

Bugün babam bir şey söyledi. Katalizörün kısmen de olsa tıkanmış olması ihtimali, yüklenme durumunda motorun hararet yapmasına neden oluyor olabilir mi?

Bu arada normal olmadığı konusunda hem fikirim. Adana'daki arkadaşa özendim.

Benim aracım aynı şartları oluştursam da her zaman hararet yapmıyor. katalizörün tıkanmasından olsa, çekiş de düşerdi. Aynı zamanda istikrarlı olarak hararet yükselirdi.

Geçen gün arabayı yükledim. Klimayı açtım, rampa yukarı Allah ne verdiyse bastım. Daha önce aynı parkurda test etmiş ve defalarca harareti yükseltmeyi başarmıştık. Bu sefer bana mısın demedi. Hararet ibresi hiç yerinden kımıldamadı. Yarın öbür gün aklına gelirse yine yükselir mendabur :i-ih:

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir
Benim aracım aynı şartları oluştursam da her zaman hararet yapmıyor. katalizörün tıkanmasından olsa, çekiş de düşerdi. Aynı zamanda istikrarlı olarak hararet yükselirdi.

Geçen gün arabayı yükledim. Klimayı açtım, rampa yukarı Allah ne verdiyse bastım. Daha önce aynı parkurda test etmiş ve defalarca harareti yükseltmeyi başarmıştık. Bu sefer bana mısın demedi. Hararet ibresi hiç yerinden kımıldamadı. Yarın öbür gün aklına gelirse yine yükselir mendabur :)

Korkusundan kendi kendini tamir etmeye başlamış :D

Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık
Benim aracım aynı şartları oluştursam da her zaman hararet yapmıyor. katalizörün tıkanmasından olsa, çekiş de düşerdi. Aynı zamanda istikrarlı olarak hararet yükselirdi.

Geçen gün arabayı yükledim. Klimayı açtım, rampa yukarı Allah ne verdiyse bastım. Daha önce aynı parkurda test etmiş ve defalarca harareti yükseltmeyi başarmıştık. Bu sefer bana mısın demedi. Hararet ibresi hiç yerinden kımıldamadı. Yarın öbür gün aklına gelirse yine yükselir mendabur :hahahoho:

Evet katalizörü açıp baktırdım, "tabir doğru ise sıfır gibi" dendi.

Klima radyatörünün sorunlu olma ihtimalini beğenenler ve beğenmeyenler var iken, benim elimde bu ihtimalin dışında sanırım bir şey kalmadı. Bir de Tunç Bey'in söylediği yağ termostatı.

Servise göre üst kapak açılmadan önce son hamleler. Pek çok ustaya göre ise su eksiltme yapmıyorsa üst kapak açılmaz. Çaresizlik devam ediyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...