İçeriğe Yönlendir

Sıfır Kuga Sorunları - Far Buğulanması - Fan Açması - Rolantide vibrasyon


Cenk Özeren

Recommended Posts

Cenk Özeren

Merhaba arkadaşlar

 

Yaklaşık 3 saat önce 2018 STLine + Bixenon aracımı teslim aldım. Bayiden eve gelirken kullanım ile ilgili fikirlerim az çok oldu. Bunu ilgili konuda detaylı yazacağım. Ancak benim iki büyük sorunum var sanki. Daha doğrusu aracın. Şöyle ki,

 

1- Farlardaki Buğu Sorunu; Aracı eve getirdim park ettim. Bir baktım ki ön farlar buğu içinde. Bu olağan birşey midir kuga bixenon lar için? Ben pek sanmıyorum. O yüzden sormak istedim.

 

2- Durduğumda çalışan fan; Bunun yanında önce avm ye sonra da eve geldim. Hiç performanslı olmadan dur kalk trafiğe çok girmeden genelde sakin kullanmama rağmen aracı stop etmemle birlikte fan inanılmaz çalışıyordu. Bu da normal midir? (Soğutma suyu sıcaklığı vs normal)

 

3- Fren ile rolantide dururken vibrasyon; Son olarak araç giderken hiçbir titreme yapmıyor. Hatta bir dizel motora göre son derece iyi. Ancak kırmızı ışıkta fren ile durdurduğumda direksiyondan hissedilecek şekilde bir vibrasyon hissediyorum. Bu vibrasyon P konumunda yok. N konumunda var. Powershift çalışma mantığını bilmiyorum. Ancak cahilce yorumum debriyaj ayarı ile ilgili bir sorun gibi geldi. 

 

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler 

 

Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Öncelikle hayırlı olsun güle güle kullanın, sorunuza cevap olmayacak ama, benim kuga hala araç kilitliyken bile bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor, hala bunun gibi bir kaç sorunu çözemedim. Dün teyp yada radyo kendi kendine çalıştı, teyp kapalı, cd yok, telefonumun bluetooth u kapalı, hiç bir şekilde ne sesi kapatabildim ne de teybi [emoji3]
Sana kolaylıklar dilerim.

Yorum bağlantısı
Cenk Özeren
32 dakika önce, Hakan Atuğ yazdı:

Öncelikle hayırlı olsun güle güle kullanın, sorunuza cevap olmayacak ama, benim kuga hala araç kilitliyken bile bagaj kapağı kendiliğinden açılıyor, hala bunun gibi bir kaç sorunu çözemedim. Dün teyp yada radyo kendi kendine çalıştı, teyp kapalı, cd yok, telefonumun bluetooth u kapalı, hiç bir şekilde ne sesi kapatabildim ne de teybi emoji3.png
Sana kolaylıklar dilerim.

Çok teşekkürler

Bakalım benimde uğraşmalar başlayacak gibi. Zaten sıfır araç mı alıyoruz dert mi alıyoruz belli değil. Cumartesi kavgasız dövüşsüz çözmeyi umuyorum. 


Ayrıca sizin sorunlarda umarım kısa zamanda çözülür de aracı kullanmanın keyfini yaşarsınız.

Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Teşekkür ederim. Aracınızın sorunları giderilebilecek şeyler, Kuga’mı keyifle 3 yıldır kullanıyorum, sizin de aynı keyfi alacağınıza da eminim, sorunları dert etmeyin çözülürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Hayirli ugurlu olsun..

Gule gule kazasiz belasiz kullanin...

Sifir arac ister istemez seri uretim hata gozden kacma detaylar olabilir.. Servise goturun not alin fotograflayin...Yapilmayacak duzeltilmeyecek sey yoktur...

Size nacizane tavsiyem kavgaya degilde Tamamen icinizden gelmese dahi yalandan gülümseyin. Ustanin gönlünü kirmayin..

Bu satis tekniklerinde ve normal hayatta cok is gorur. 

Adamdan nefret ederim ama oyle bir davranirim ki isim gorulsun. Ha siz diyebilirsiniz belkide isi bu yapacaklar! Ama durum oyle degildir.Cogu kez parayla satin alinamayacak degerde seyleri sirf iyi niyet ve samimiyetle halletmisligim olmustur.😁

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici
(düzenlendi)

Cenk Bey,Aracınızın Fanının çalışma nedeni,daha önceden aracın hiç kullanılmamış motorun yüksek derecelere çıkmamasıdır Dpf in başlamasıdır.Ben de C-max ı sıfır bayiden çıkardığım zaman hiç yormadan eve getirdiğimde 30 dk gibi bi zaman  fan çalışmaya devam etti..Başka bir Focus araçta da aynısı oldu yani normaldir,Aracınızın rodajını yaptıktan sonra eğer çok kısa mesafelerde kullanacaksanız fan çok daha çalışacaktır DPF kurumları  yakamadığından dolayı.Aracın rodajını düzgün bir şekilde yaptıktan sonra motor ısınınca tatlı tatlı yüksek devirlere çıkın ki DPF tıkanmasın fanını açmak zorunda da kalmasın.Ekstra olarak ta Fan çalışınca mümkün olduğunca kapanana kadar aracı stop etmemenizi tavsiye ederim.Allah kaza bela vermesin Güle Güle kullanın..

tarihinde Ali Yasir Bilici tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Belki titreşim de aynı nedendendir.  Farların içinden buğulanması, kısa sürede geçmez ve tekrarlar ise hemen garantiye başvurmak lazım.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Far icin garantiye goturun bugu yapmasi muhtemel olabilir ama belki garantiden degisir. Benim sifir Opel i aldigimda felaket yagmur yagiyordu hafif bugu yapmisti sonra yapmadi.

 

Otomatik viteste durdugunuzda frene araci durduracak kadar degil tam basin cunku sanziman freme az bastiginizda devredisi kalmadigi icin araci hareket ettirmek isteyecektir sanziman.

 

Fan park ederken bile calismaya baslar  normaldir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile sıfır araç alınca ilk tercihim,  200-250 km bir gezinti yapıp akabinde bir 500-850 km nefes açıcı yolculuktur. sonra aracı kontrol ederim.

Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Cenk bey, ford servise sordum; fardaki buğu sıcak-soğuk farkındadır, 2-3 dk içerisinde gidiyorsa sorun yok dediler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir

:nazar: Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cenk Özeren

Cevaplar için çok teşekkürler

 

Buğu çok durmuyor geçiyor kullanım sonunda. Cumartesi son bir kontrol yapıp yetkili servise gideceğim bu konuda. En azından ilk ağızdan sorun hakkında yorum yapsınlar ki ilerleyen dönemde sorun olursa "ben size getirmiştim" diyebileyim. 

 

Fren ile rolantide ki titreme hissiyatı için de ayrıca oradan bir teyid alırım.

 

Fan için @Ali Yasir Bilici çok detaylı açıklamış. Kendisine çok teşekkür ederim.

 

İlginiz alakanız için ayrıca tekrar teşekkürler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Titreme için servis bakmalı araca. Sıfır araç da olsa, motor kulakları ile ilgili bir sıkıntı olabilir. Fan çalışmasına ben hiç şahit olmadım, bana denk gelmedi. Damlacık olmayacak az buğu normal, öyle deniyor :) 

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Kürşad Atalay

Cenk bey aracınızdaki vibrasyon sorununu servis çözebildimi?  Sorun ne kaynaklıymış.. Benim aracım dada aynı sorun var malesef..  Araç henüz 2000 km de ve bu vibrasyon insanı rahatsız ediyor... Bende servise gitmeyi düşünüyorum... 

Yorum bağlantısı
Serhan Kaya

Aracınız hayırlı olsun. Kazasız sürüşler dilerim. Far buğusu için söyleyebileceğim xenon un çalışma ısısı dış hava sıcaklığından yüksek ise (örneğin kış ayları yazın olmaz) far içeriden buğu yapıyor. Benim Superb de durum böyle. Buğu daha sonra kendi kendine kayboluyor. Kaybolmaz ise su aldığını gösterir ki servise müracaat etmeniz gerekir. DSG de öyle bahsettiginiz gibi bir titreme olmuyor. Powershift 'te de olmaması lazım. Sonuçta 2si de çift kavrama bir sistem.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Cenk Özeren

Merhabalar

 

Öncelikle sorulara geç cevap verdiğim için özür dilerim. Araç 7500 km oldu. 

 

Buğu olayı kendiliğinden çözüldü. Yeni araçlarda olabiliyormuş gerçekten. Şu anda ne ön ne de arka larda hiç bir buğu yok. 

 

Rolantide araç viteste ve ayağım frendeyken, aracın gitmeye hevesli oluşundan doğan vibrasyon servise gösterildi. "Sorun yok hepsinde bu şekilde" bilgisi verildi. Bende bu söze güvenerek devam ediyorum. Bunun dışında zaten start stop her zaman devrede olduğu için ben frene bastığımda bunu yaşamıyorum. Çünkü motor kendini kapatıyor. yakın zamanda bir yedek parça için otokoç a gideceğim. Orada bir ustaya da göstermeyi düşünüyorum. Emin olmak adına iki farklı yere sormakta fayda var. 

 

On 14.01.2019 at 17:25, Kürşad Atalay yazdı:

Cenk bey aracınızdaki vibrasyon sorununu servis çözebildimi?  Sorun ne kaynaklıymış.. Benim aracım dada aynı sorun var malesef..  Araç henüz 2000 km de ve bu vibrasyon insanı rahatsız ediyor... Bende servise gitmeyi düşünüyorum... 

 

On 14.01.2019 at 18:55, Serhan Kaya yazdı:

Aracınız hayırlı olsun. Kazasız sürüşler dilerim. Far buğusu için söyleyebileceğim xenon un çalışma ısısı dış hava sıcaklığından yüksek ise (örneğin kış ayları yazın olmaz) far içeriden buğu yapıyor. Benim Superb de durum böyle. Buğu daha sonra kendi kendine kayboluyor. Kaybolmaz ise su aldığını gösterir ki servise müracaat etmeniz gerekir. DSG de öyle bahsettiginiz gibi bir titreme olmuyor. Powershift 'te de olmaması lazım. Sonuçta 2si de çift kavrama bir sistem.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...