İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Jatco Geri Vites Problemi (Çözüldü)


Mehmet Çelebi

Recommended Posts

Mehmet Çelebi
(düzenlendi)

İyi günler arkadaşlar 2006 f1 vites arabam var vitesler normal şekilde değiştiriyorum herhengi bir sıkıntı yok D ye aldığımda ileriye hareket ediyor ama R ye aldığımda araba sanki boştaymış gibi hareket etmiyor sebep nedir acaba

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi

Oda görünüyor bursadaki şanzımancıları gezdim zaten adam akıllı 3 tane var 2si geri vites barı dedikleri parça kırılmıştır dediler 3cü hiç söylemiyim adam beyinden girdi çıkma şanzımana kadar gitti sökmüşken balatalarada bakıcaklar yani 3 ile 5 bin arası masraf çıktı

Yorum bağlantısı
Beytullah Türkday
Oda görünüyor bursadaki şanzımancıları gezdim zaten adam akıllı 3 tane var 2si geri vites barı dedikleri parça kırılmıştır dediler 3cü hiç söylemiyim adam beyinden girdi çıkma şanzımana kadar gitti sökmüşken balatalarada bakıcaklar yani 3 ile 5 bin arası masraf çıktı
Forumlarda böyle bir duruma rastlamıştım. Onda parça kırıkmış parçayı değiştirmişler. Hatta işlemi gürcistan batumda yaptırdığından bahsediyordu. Jatco şanzıman ile ilgili forumlara bakabilirsen bulursun diye düşünüyorum...

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi
Bir saat önce, Beytullah Türkday yazdı:

Forumlarda böyle bir duruma rastlamıştım. Onda parça kırıkmış parçayı değiştirmişler. Hatta işlemi gürcistan batumda yaptırdığından bahsediyordu. Jatco şanzıman ile ilgili forumlara bakabilirsen bulursun diye düşünüyorum...

SM-N935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Araştırdımda bu konuyla ilgili bişey bulamadım gösterdiğim şanzımancılar parça kırılmış diyorlar mecbur revizyona girecez

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

 

 

1. "Reverse prevention control Selection of R range at speeds as of 10 km/h causes control unit to switch N 90
to "ON", thus resulting in idle status "N" instead of selected range "R"."

 

Hız 10 km ve üzerindeyse geri vitese geçiremezsiniz diyor arabayı. Belki hız sensörüyle alakalı bir şeydir. Bunu kontrol etmek için N90 diye bir valf var. Bu açık mı kapalı mı diye bakmaları lazım.

 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi
On 17.09.2018 at 10:15, Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

 

1. "Reverse prevention control Selection of R range at speeds as of 10 km/h causes control unit to switch N 90
to "ON", thus resulting in idle status "N" instead of selected range "R"."

 

Hız 10 km ve üzerindeyse geri vitese geçiremezsiniz diyor arabayı. Belki hız sensörüyle alakalı bir şeydir. Bunu kontrol etmek için N90 diye bir valf var. Bu açık mı kapalı mı diye bakmaları lazım.

 

 

 

 

 

 

 

Bu valfi kontrol etmelerini söylerim 

On 17.09.2018 at 11:18, Çağlar Bayur yazdı:

geri vites tası derler buralarda ya kırık ya çatlaktır. geçmiş olsun

Bende öyle tahmin ediyorum abi sökülünce görücez sağolasın

2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Mehmet ne oldu. Durum ne ?

Vakit bulupta bırakamadım abi kapıda yatıyor şuan

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Çelebi

Sonunda arabayı tamirden çıkardım kırılan parçayı değişmişler yağ ve filtrede değişti yağ yeni olunca aracın vites değiştirdiğini anlaşılmıyor bile değişen parça bu geri vites barı 8a5226663fd9770c369232cd61cc129a.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi
46 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun. maliyeti ne oldu acaba komple

Sağolasın abi maliyet balatalara bakmışlar onlarda problem yok dediler parça conta yağ filtre 2500 liraya hallettiler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Geçmiş olsun. Zaten sadece indirmeye 700-800 alıyorlar sanırım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Çelebi
1 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Geçmiş olsun. Zaten sadece indirmeye 700-800 alıyorlar sanırım.

Teşekkürler indirmeye 1000 lira yazmışlardı 800 liraya anlaştık

42 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Gecmis olsun. duzelmesine sevindim.

 

Teşekkürler sağolasın

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Önder YAĞIZ

Abiler merhaba,

Forum a 3 ay önce aldığım mondeo 2006 2.0 tdci trend ile katıldım.

Buna benzer bir olay başıma geldi.

Hafta sonu İstanbul-Bursa otobanında yüksek sürat ile giderken araç bir anda son vites dişlisinden attı gibi birşey oldu. Motor bağırmaya başladı hız 140 120 lere düştü.

Daha sonra tesiste aracı dinlendirmek için mola verdim. Bir süre sonra hareket etmek istediğimde araç R ye takınca gitmiyordu. D konumunda ileri yönde hareket ediyordu.

Boşa alarak itmeyi denedik olmadı sanırım vites kilitlemiş.

Aksi gibi önüm de kaldırım var. Kaldırımdan çıkarak aracı düz yola soktum. Yola çıktım biraz hızlanmaya çalıştığımda gidişinde gariplik vardı.

Aha dedim jatco yu aldık kucağa.

Aracı Osman usta ya bıraktım, ilgileniyor.

Sonuç ne çıkacak bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Önder YAĞIZ yazdı:

Abiler merhaba,

Forum a 3 ay önce aldığım mondeo 2006 2.0 tdci trend ile katıldım.

Buna benzer bir olay başıma geldi.

Hafta sonu İstanbul-Bursa otobanında yüksek sürat ile giderken araç bir anda son vites dişlisinden attı gibi birşey oldu. Motor bağırmaya başladı hız 140 120 lere düştü.

Daha sonra tesiste aracı dinlendirmek için mola verdim. Bir süre sonra hareket etmek istediğimde araç R ye takınca gitmiyordu. D konumunda ileri yönde hareket ediyordu.

Boşa alarak itmeyi denedik olmadı sanırım vites kilitlemiş.

Aksi gibi önüm de kaldırım var. Kaldırımdan çıkarak aracı düz yola soktum. Yola çıktım biraz hızlanmaya çalıştığımda gidişinde gariplik vardı.

Aha dedim jatco yu aldık kucağa.

Aracı Osman usta ya bıraktım, ilgileniyor.

Sonuç ne çıkacak bekliyorum.

Ya Geri vites kelepçesi kırılmıştır. Ya da şu piston. İleri giderken de garip olduğunu söylediğiniz için piston diye düşünüyorum. Şanzıman inecek miydi?

 

JF506-E-Kit-Piston-Reverse-High-Clutch.J

 

 

Yorum bağlantısı
Önder YAĞIZ

Harun abi merhaba,

Şanzıman açılıp bakılacak. Haber bekliyorum. 

 

Bu olay yaşanmadan önce aracımda herhangi bir vuruntu ya da şanzıman ile ilgili bir arıza belirtisi yaşamadım.

Ne olduysa o gece oldu.

 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Önder YAĞIZ yazdı:

Harun abi merhaba,

Şanzıman açılıp bakılacak. Haber bekliyorum. 

 

Bu olay yaşanmadan önce aracımda herhangi bir vuruntu ya da şanzıman ile ilgili bir arıza belirtisi yaşamadım.

Ne olduysa o gece oldu.

 

 

Bu birden olur zaten belli etmez kendini. Yağ aşırı ısınmış ve özelliğini kaybetmiştir. Belki de basit bir şeydir bi bakılsın ne çıkacak.

Yorum bağlantısı
Önder YAĞIZ

Tüm sıvıları 2 ay önce değiştirdim.

Aldığım arkadaş şanzıman yağını değiştirdiğini söyledi. Riske gerek yok dedim Motül dexron 3 koydurdum.

Yağ değişimi sırasında usta şanzıman yağının yeni olduğunu söyledi. Yine de aldığım yağı koydurdum. Çıkan yağ 6 lt. Aynı oranda 6 lt ilave ettik.

 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Önder YAĞIZ yazdı:

Tüm sıvıları 2 ay önce değiştirdim.

Aldığım arkadaş şanzıman yağını değiştirdiğini söyledi. Riske gerek yok dedim Motül dexron 3 koydurdum.

Yağ değişimi sırasında usta şanzıman yağının yeni olduğunu söyledi. Yine de aldığım yağı koydurdum. Çıkan yağ 6 lt. Aynı oranda 6 lt ilave ettik.

 

 

Yağ kaynaklı bir sorun da olmuş olabilir. Bahsettiğiniz yağ Ford'un teknik isterlerini karşılamıyor. Önceki sahibi ne yağ koymuş onu da bilmiyoruz.

 

 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Harun Kocaçalışkan
Önder YAĞIZ yazdı:

Sanırım orada hata yaptım.

Ne oldu bu iş?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...