İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Motor Sesindeki Değişimin Sebebi


Oğuz Aköz

Recommended Posts

Oğuz Aköz
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar. Daha önce başınıza geldi mi yada böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu bilmiyorum ama ustaların duyamadığı bir sesten bahsedeceğim. Aracım 2012 1.4 TDCI Fiesta. 106 bin km'de. Periyodik bakımları 4 bin km önce yapıldı. Trigeri baskı balatası felanda değişti. Bir hidrolik kaçağı vardı onu hallettik şükür ama son 1 haftadır motor sesinin değiştiğini farkediyorum. Gaza dokunduğum zaman araç hırıltılı gidiyor. Dizel motorlar zaten sesli çalışır ama bu ses motor sesinden farklı. Sanki çift motor varmış gibi bir ses. Kısa mesafe ya da motorun ısınmamasıyla alakalı değil motor ısınsada ses tonu değişmiyor. Usta baktı sesi normal dedi dizel bu dedi. Ama öncesini bildiğim için normal olmadığını biliyorum. Tam tarifinide yapamıyorum sesim. Sanki tok bir lik lik sesi duyuyor gibi oluyorum. İkinci üçüncü viteste arabayı kaldırırken çıkan sesede benziyor. Videosunuda yükleyeceğim. Sorum şu, daha doğrusu korkum turbo veya enjektörlerin yapıyor olma ihtimali. Hava filtresini değiştirdim acaba ondan mı diye ama bir farkı olmadı.

tarihinde Oğuz Aköz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Hayır bu sorun yaklaşık 1 haftadır var. Arabayı dinlemeyi severim ama bazen en ufak seste takıntı haline getiriyorum. Sanki kayışların olduğu taraftan geliyor gibi hissediyorum. Motor plastik bir aksama vuruyor gibi.

Sorunu kendim tespit etmeye çalışıyorum. Malum sanayide usta usta gezdirsem o sesin kaynağını bulacam diye kaç yerini bozacak. Bakımdan sonra rölantideyken araç devir saatinde milimlik oynamalar var. Onla alakalı değildir heralde? Öyle olsaydı bakımdan hemen sonra başlardı sanırım.

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

olabilir hocam. benzinlisi vardı bir ara bende bujilerin ayarsızlığından dolayı rampalarda felan hırıltı yapardı. ses olarak ona benzettim ama ne alakası var diyeceksiniz :) ama yine sesi tanımlayan en doğru tanım arabayı 3 viteste kaldırmak gibi olacaktır. akşam üzeri video olarak yükleyeceğim o zaman daha net anlaşılır sanırım.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Yakıtı hep aynı yerden mi alıyorsunuz? Ses mekanik değilse boş depoya Shell V-Power tarzı bir yakıt alıp deneyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Evet Opet dışında yakıt almadım şimdiye kadar. Şu anda depo dolu bitirene kadar 15 gün geçer :)

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Motora yağ değişiminden sonra 101 nano bor katkısı ekletmiştim. ama tabi bu işlemden sonra 4 bin km yol yaptım. Bunun bir zararı olmuşmudur?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Şimdi, Oğuz Aköz yazdı:

Motora yağ değişiminden sonra 101 nano bor katkısı ekletmiştim. ama tabi bu işlemden sonra 4 bin km yol yaptım. Bunun bir zararı olmuşmudur?

3. viteste kalkış sesi dediğiniz için ben de tam bakımda yanlış yağ konmuş olmasın diyecektim. Ondan olurmu bilmiyorum ama ben olsam o tür katkılar koymazdım - koymuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Koyduktan sonra bir etkisini görmediğim için bende pişman olmuştum orada ustanın gazına geldim çok ikna edici konuşmuştu. Yağ konusunda da endişelerim var tabi. Petrol ofisinin yağını koymuştu maximaydı sanırım. Ben niye o dediğimde onun daha iyi olduğunu söylemişti. Benimde bilinçsizliğim tabi daha sonra kandırılmış gibi hissettim. O bakımda yapılan ne varsa tekrar elden geçti. İşte mazot filtresi hava filtresi hidrolik felan yeniledim tekrardan. Bazı ustalar kendilerine sövdürmeyi ve haram yemeyi çok seviyor. Yağ konusu o günden beri kafamı kurcalıyor. Sorunu çözeceğin bilsem bugün tekrar değiştirrim yağını

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

dizel motor daha takırtılı çalışmaya başladıysa ilk bakacağın yer yağ olmalı (başka belirtiler duam yağ yakma vs. yok motorun sağlam ama birden sesli çalışmaya başladıysa ilk bakacağın yer yağ), yağ dandikse kısa süre sonra ses artar, bozulmaya başladıysa ses artar, rolantide beklerken ısınmış motor daha sesli çalışır uygun değilse artar vs.  

yağlar arası perk fark yok ama po da bir mobil değil bu arada, ısıyı yiyip devirli uzu yol yapınca görürsün yağ kalitelimi değilmi, hemen anlarsın sesten, ben anlarım mesela...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
19 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

dizel motor daha takırtılı çalışmaya başladıysa ilk bakacağın yer yağ olmalı (başka belirtiler duam yağ yakma vs. yok motorun sağlam ama birden sesli çalışmaya başladıysa ilk bakacağın yer yağ), yağ dandikse kısa süre sonra ses artar, bozulmaya başladıysa ses artar, rolantide beklerken ısınmış motor daha sesli çalışır uygun değilse artar vs.  

yağlar arası perk fark yok ama po da bir mobil değil bu arada, ısıyı yiyip devirli uzu yol yapınca görürsün yağ kalitelimi değilmi, hemen anlarsın sesten, ben anlarım mesela...

Usta yağı kontrol etti ve yağın biraz fazla ama sorun değil dedi. Hocam eğer sorun yağdan ise bu motorlar için hangi markayı koymak gerekir? Ve yağ değişimi sonrasında konulan bor katkısından motor arınmış olur mu? 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ne kadar fazla acaba? Fazla yağ hiç iyi değildir. Motor yağı katkılarının da bir işe yaramadığı, tam tersi karterde balçık oluşturduğu bir çok testte gösterilmişti.

 

Bence imkan varsa aşağıdaki linkteki ürünü (Engine Flush) de kullanarak bir yağ değişimi yapıp Mobil 1 ESP 5W/30 (yeşil etiketli) yağı tam olması gereken miktarda kullanın.

 

https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-engine-flush-300-ml-motor-ici-temizleyici-p-HBV0000068SU9?magaza=FZRulman&wt_gl=cpc.nelk.6817-oto.pla&gclid=Cj0KCQjwuafdBRDmARIsAPpBmVXGcIiRukMeDXj-ldbrwI56BrWi9w11T3AQgvhTPQS3onlDkA2yxzkaAtDPEALw_wcB

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
40 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Ne kadar fazla acaba? Fazla yağ hiç iyi değildir. Motor yağı katkılarının da bir işe yaramadığı, tam tersi karterde balçık oluşturduğu bir çok testte gösterilmişti.

  

 Bence imkan varsa aşağıdaki linkteki ürünü (Engine Flush) de kullanarak bir yağ değişimi yapıp Mobil 1 ESP 5W/30 (yeşil etiketli) yağı tam olması gereken miktarda kullanın.

  

https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-engine-flush-300-ml-motor-ici-temizleyici-p-HBV0000068SU9?magaza=FZRulman&wt_gl=cpc.nelk.6817-oto.pla&gclid=Cj0KCQjwuafdBRDmARIsAPpBmVXGcIiRukMeDXj-ldbrwI56BrWi9w11T3AQgvhTPQS3onlDkA2yxzkaAtDPEALw_wcB

Heralde o yağ çubuğundaki sarı alanın sonuna kadar yağ vardı. Ben yağı değiştirdiğimde de zaten aracın sesinde bir azalma olmamıştı. Bu yağ fazlalığı ciddi bir sorun teşkil ediyorsa haftasonu değiştirteyim.

Castrol Magnatec veya Motorcraftın yağı hakkında ne düşünüyorsunuz? Mobil olanlar ve bu yağlar arasındaki fark nedir? Bir de bu Engine Flush uygulanma şekli nasıldır? Tekrar dolandırılmamak için herşeyi araştırır oldum :)

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Şimdi, Oğuz Aköz yazdı:

Heralde o yağ çubuğundaki sarı alanın sonuna kadar yağ vardı. Ben yağı değiştirdiğimde de zaten aracın sesinde bir azalma olmamıştı. Bu yağ fazlalığı ciddi bir sorun teşkil ediyorsa haftasonu değiştirteyim.

 Castrol Magnatec veya Motorcraftın yağı hakkında ne düşünüyorsunuz? Mobil olanlar ve bu yağlar arasındaki fark nedir? Bir de bu Engine Flush uygulanma şekli nasıldır? Tekrar dolandırılmamak için herşeyi araştırır oldum :)

 

Eğer yağ çubuğunun max çizgisini geçiyorsa sağlıklı yağlama yapamaz. Max'taysa sorun olmaz.

 

Değiştirip değiştirmemek size kalmış ama katkıdan dolayı içiniz rahat etmiyorsa değiştirin bence.

 

Engine Flush'ı çalkaladıktan sonra yağ doldurma kapağından döküyorsunuz, arabayı 10-15 dk rölantide çalıştırıyorsunuz (gaz vermeyin, ya da yürütmeyin bu esnada), ondan sonra önce yağ doldurma kapağını açıyorsunuz sonra arabayı kaldırıp yağı iyice süzülene kadar boşaltıyorsunuz. Yağı boşaltırken yağ doldurma kapağını açmanın amacı daha hızlı ve verimli akış sağlamak. Engine Flush esasında bir deterjan, dolayısıyla deterjanı ve söktüğü kirleri iyice akıtmanız lazım.

 

Sonrası zaten klasik, karter tapası, yağ doldurma ve çalıştırma. Yağı doldururken de çubuktan kontrol edip max'ı geçirmesinler.

 

Castrol, Mobil, Motorcraft uygun özellikte olan tümünü kullanabilirsiniz. Kullanım tecrübesiyle ben olsam belirttiğim yağı tercih ederdim. Mobil 1 ESP serisi piyasada kolay bulunan yağlar arasında en iyilerden.

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Yağ değişimi içi daha koydurduğum gün bir sonraki için kilometreyi beklemiyeceğim demiştim. En kısa sürede değiştireyim benimde kafa rahat olsun. Umarım sesin kaynağıda kötü yağdır. Bazen kötü usta sağlam arabayı bozuyor. 3 günde 3 yakıt filtresi değiştirerek tecrübe ettim bunu. 

Çıkan sesin egzoz veya bağlantılarından olma ihtimali varmıdır? egzoz dizel motoru gibi ekstra ses katar mı araca

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
(düzenlendi)

Bu aracımın ilk çalıştığında içeriye verdiği ses

 

 

bu da aynı şekilde ilk çalıştığında motor

 

yolda giderken gaza bastıkça gelen hırıltı. telefona çok yansımamış ses ama azda olsa duyuluyor

 

yağ çubuğuda bu şekilde

oVJOaq.jpg

tarihinde Oğuz Aköz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Yıllardır kullandığım her aracıma bor katkı kattım, hiç bir zararını görmedim. Çubukta yağ normal gözüküyor güç kaybı varsa sente azda olsa atlamış olabilirmi diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Yağı fazla ve çok siyah gibi. Güç kaybı yaşamadım araçta yani en azından hissedilebilir derecede olmamıştır. Tek derdi sesi çalışması ve gaza basınca çıkardığı hır hır sesi. 2 ustaya gösterdim ikiside normal dedi ama bu araba 1 hafta önce böyle değildi en azından sesi bu kadar değildi 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Eğer bütçenizi sarsmayacaksa yağı değiştirin bence, en azından kafanız rahatlamış olur.

 

Dizel motorlarda yağ konulduktan sonra hemen kararır, onda problem yok.

 

Gelen seste de öncesi sonrasını bilmeden ve arabayı görmeden yorum yapmak çok zor. Bulunduğunuz yerde güvenilir bir servis yok mu? Gösterebileceğiniz? Videodan çok anormal bir ses gelmiyor çünkü.

 

Motor yağı katkılarını da ustalar çok kârlı olduğu için överek satar bu arada. Güzel prim veriyorlar, %90 plasebo bir sektör. Bir tek Liqui Moly Ceratec iyi sonuç vermişti testte.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

ses normal gibi, biraz hırıltı var oda yağdan olabilir, vınlama varsa direk bilya kayış gergidendir, sıfır mazlemede bozuk çıkabilir yada hatalı gerilmiştir, bakmak baktırmak lazım....

 

şimdi bilgilere gelelim, bor falan işe yaramaz, boşa kullanmayın, bu katkılar sadece ölmek üzere olan motorların ömrünü biraz daha uzatmak içindir, kullanıp zarar görmedim demek olmaz, kısa vadede birşey olmaz, bunlar kaydırıcılığ falan arttırmaz, normalde olması gereken boşluğu doldurur tersi olur, boşluk olmayınca gider bir yerde birikir yağ kanallarını tıkar karter dibinde birikir filtrede yoğunlaşır vs. uzak durun, o yüzden yolcu olan motorda daha etkilidir, sağlam motorda değil...

 

motor iç temizleyici:  2 şartta kullanılır, ya yağ uzun km ler değişmedi kötüleşti çamurlaştı, esas olayı budur, sizin durumda hatalı yağ kondu yenisine geçince kalıntı kalmasın diye kullanılabilir, diğer şart ise motor tamir görüp açıldıysa içerde kalan kalıntıları temizlemek içindir, yoksa fiat servislerin her bakımda kullandığı gibi zırtp pırt kullanılmaz, zararlıdır, deterjan değildir yanıcı ve tehlikelidir,  sık kullanımda conta keçe vs. bozar, normalde hiç kullanılmaz, ille kullanacaksanızda 200-250 binde bir falan ki oda gereksizdir, kaliteli yağ alıp zamanında bakım yeter, başka şey gerekmez

 

diğer bilgi, yağ fazla olursa ne olur, öyle maksı 1-2 mm. geçtiyse birşey olmazda daha fazlaysa olabilecekler, sibob kesebilir motor iner, yada fazla yağ silindire girer ve film kopar, dizel motoru stop edemezsiniz, durduramazsanız motor sarar yada daha kötüsü kol çıkarır yeni motor alırsınız, yağa dikkat edin, özellikle dizel motorda yağ çok önemlidir, dizel affetmez unutmayın.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
10 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

diğer bilgi, yağ fazla olursa ne olur, öyle maksı 1-2 mm. geçtiyse birşey olmazda daha fazlaysa olabilecekler, sibob kesebilir motor iner, yada fazla yağ silindire girer ve film kopar, dizel motoru stop edemezsiniz, durduramazsanız motor sarar yada daha kötüsü kol çıkarır yeni motor alırsınız, yağa dikkat edin, özellikle dizel motorda yağ çok önemlidir, dizel affetmez unutmayın.

bu çok sert oldu :) 

10 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

Eğer bütçenizi sarsmayacaksa yağı değiştirin bence, en azından kafanız rahatlamış olur.

 

değiştirmeyi planlıyordum hatta motor temizleyicisiyle beraber değiştireyim dedim ama Ali beyin söyledikleri üzerine bunu kullansam mı kullanmasam mı bilemedim 

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

bir daha dizel araba almayacağım. hiç bir mantığı yok. dizel alacağım diye ödediğim farkı yakıtta amorti edene kadar 30-40 bin binmem gerekiyor. Hiçbir arabama o kadar uzun binmediğim gibi bakım masraflarına ekstra ödediğim paralarda cabası. çok çok olsa ortalama 15-20 fazla yakacak. lpg olursa o da olmayacak. kilometre artıyor mu derdi yok turbo derdi yok niye gürültülü derdi yok yola çıkarken bekle motoru stop etmeden bekle derdi yok. hata ettim

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Ses normal gibi. Tabi kullanan daha iyi bilir.

Dizel arabayı o kadar gömmeyin :) ben benzinli kullanıyorum şu an, dizeli lpgye tercih ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
değiştirmeyi planlıyordum hatta motor temizleyicisiyle beraber değiştireyim dedim ama Ali beyin söyledikleri üzerine bunu kullansam mı kullanmasam mı bilemedim 


Ali abinin söyledikleriyle çelişmiyor aslında benim yazdıklarım. Sizin durumunuzda kullanılması faydalı olacaktır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

ben biraz araştırdım hoşuma gitmişti aslında motor temizleyici + mobil 1 esp. psikolojik olarak sorunun motor yağı ve kattığım bor'dan kaynaklandığını düşünüyorum. gerçekten çok bilinçsizmişim konulan yağın üretim tarihine bile bakmayı akıl edemedim 

13 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Ses normal gibi. Tabi kullanan daha iyi bilir.

Dizel arabayı o kadar gömmeyin :) ben benzinli kullanıyorum şu an, dizeli lpgye tercih ederim.

hocam o rahatsız olduğum sesi gaz verdiğimde duyulabilir oluyor normal halinde o hırlama olmuyor. ama normal çalışmasıda değişti o da 7-8 bin km öncesine göre arttı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...