İçeriğe Yönlendir

Akü Tercihi - Yerli Aküler Nasıl?


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin
2 saat önce, İ.Göksel Yaman yazdı:

Üzerinde EFB varsa, fren kazanımı olmadığı için AGM nin çok esprisi kalmayacak, cebinden fazla para çıkacak. Ve SS sistemi çok hassas çalıştığı için Orjinal akü kapasitesinin çok üstüne çıkma. Akıllı sarj sistemi olduğu için, halihazırdaki Alternatörün, daha yavaş akünü sarj edecektir.

Benimde Stop start problemim vardı. Yetkili Servis EFB Varta ile değişim yaptı olmadı. Sonra Mutlu EFB ile değişim sağlandı. Mutlu'dan hiç memnun kalmadım. Pek bahsedilmemiş lakin, Mutlu Yabancı firmaya satılınca, birçok mühendisi "YİĞİT AKÜ'ye geçti.
3 Ay Kullandığımız Varta SFB akü, kısa devre yapıp, yolda bıraktı bizi. Garantiden değişim yaptıramadım. Lanet olsun dedim size. Akü okadar ısınmıştı ki dokunamıyorduk.
Ben şuan için Yiğit Akü'yü hepsine tercih ediyorum.
SFB aküleride EFB aküleride fiyat olarakta kalite olarakta mantıklı.

 

Üzerindeki EFB sonradan takılmış, orijinalinde ne vardı onu bilmiyorum. Yabancı forumlarda okuduğuma göre AGM kullanmış herkes. Esasında değiştirme amacım amper yükseltmekti, almışken de AGM olsun demiştim. Forumlarda 60 amperle sorun yaşayıp 70'e geçince sorunları çözülen çok. Orijinal 70 çıkan da var, onun için sorun olmayacaktır araba için.

 

Başka masraflar var öncelikli yapmam gereken, start-stop tekrar düzgün çalışmaya başladı, akü işini biraz daha ileri attım.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Mutlu her ne kadar yabancılara satılmış olsa da Türkiye" de üretiliyor. bence tercih edilebilir. Güneş paneli sistemi için 70lik EFB mutlu almıştım. Yoğun kullanmıyorum ama henüz sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
 
Üzerindeki EFB sonradan takılmış, orijinalinde ne vardı onu bilmiyorum. Yabancı forumlarda okuduğuma göre AGM kullanmış herkes. Esasında değiştirme amacım amper yükseltmekti, almışken de AGM olsun demiştim. Forumlarda 60 amperle sorun yaşayıp 70'e geçince sorunları çözülen çok. Orijinal 70 çıkan da var, onun için sorun olmayacaktır araba için.
 
Başka masraflar var öncelikli yapmam gereken, start-stop tekrar düzgün çalışmaya başladı, akü işini biraz daha ileri attım.
Valla biz bu Amper olayına çok takılıyoruz ama esas oğlan olan Cca yani soğuk marş gücünü dikkate almıyoruz. Akü'yü esas kaliteli kılan ilk marş gücüdür. Özellikle SS 'li araçlarda. Marş yokken atıyorum, 60A aküde 1 saat teyp dinliyecekken, 70A'da 1.15dk dinlersin.
40A orjinal 1.3 multijet doblolar vardı. Düşük diye 60A ya geçip çok problem yaşayan insanda oldu. Ben her zaman üreticinin koyduğu akü A değerine bağlı kalırım şahsen. Amper'e çok takılmadan CCA değeri önemlidir bence.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Harici bir cihaz bağlanmadığı sürece amper artırmaya ben de gerek görmüyorum.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Bugun ters kutup yigit aku aldim. 340 tl. İki kat artmis...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...