Erol Okcu 30 Nisan 2018 Paylaş 30 Nisan 2018 On 20.04.2018 at 22:32, Mehmet Ozyurek yazdı: Direksiyonu sağa çevirirken geliyor anlıyorum. Amortisör üst bilyasına baktırmalısınız. Dediğiniz gibi amortisör üst bilyalarını iki ön teker bilyaları rot çubukları körükleri ve rot başlarını değiştirmeye müteakip rot ayarı da yaptırdım . Fakat beni rahatsız eden bir durum var direksiyounu sağ a çevirince anlık olarak sabit dururken tıkır tıkır sanki boşluk varmış gibi yapıyor. ve bu tadilatlar sonrasında sol ön tekerde hafif çukurlara girince küt küt ses geliyor kaş yaparlarken göz çıkarma bu olsa gerek iyi ce bozdular ne yapmalıyım sorun ne tam olarak bilginize sunuyorum . Yorum bağlantısı
Erol Okcu 2 Mayıs 2018 Paylaş 2 Mayıs 2018 On 20.04.2018 at 22:32, Mehmet Ozyurek yazdı: Direksiyonu sağa çevirirken geliyor anlıyorum. Amortisör üst bilyasına baktırmalısınız. Başka bir ustaya götürdüm amortisör takoz başlarına dokunarak aracı salladı takozlar da gevşeklik olduğu oturtamadığından bahsetti. Yorum bağlantısı
Ömer Yasin Saybir 30 Eylül 2018 Paylaş 30 Eylül 2018 (düzenlendi) Merhaba değerli forum üyeleri aracım da 110 km ve üzerinde giderken titreme oluyor yardımcı olursanız sevinirim. 30 Eylül 2018 tarihinde Ömer Yasin Saybir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 30 Eylül 2018 Paylaş 30 Eylül 2018 (düzenlendi) surekli var mi titreme? Eger oyle ise Balans kontrolu ile halledilebilir. 30 Eylül 2018 tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 30 Eylül 2018 Paylaş 30 Eylül 2018 Bu dertten ben de muzdaribim lakin çözümü buldum.Ne zaman Ön Düzen ve tekerlek balansına soksam aracımı, 110’u geçince başlıyordu zangır zangır titremeye.Lastikçilerin balans makinesine çok güvenmeyin, orda teoride halloluyor lakin aracın üzerinde, pratikte hallolmuyor.Balans makinasında balans işlemi yapıldıktan sonra aracın üzerinde gezer balans yapılmasını da talep edin.Gezer balans makinasının diğer adı “Finish Balance” diye geçer.Son rütuşları da o şekilde halledin, sorununuz çözülür.Tecrübeyle sabittir [emoji1360]Dipnot: Tabi bu işlemlerin haricinde Jantta eğilme var mı, Direksiyon sisteminizde problem var mı, Fren Disklerinizde eğiklik falan var mı, Aracınız Dizel ise motor ve şanzıman kulaklarında problem var mı, kapsamlı bir kontrol şart. Aklın yolu bir, Balans işleminden sonra aracınızı hızlandırıp, 110-120 ile giderken boşa alıp deneyin, kontrol edin.Saygılarımla... 3 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Saygıdeğer dostlar,Bir süredir bu konuyu merak etmekteyim.Direksiyon Hidrolik Sıvım bu şekilde; [emoji1370] Rengi çamur gibi, kahverengi olmuş.Kapağın dışında sızma, terleme gibi bir durum oluştu evvelde, sonrasında ilerleme olmadı.Bu bakımda değiştirmeli miyim sizce?Nelere dikkat etmeliyim?Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Bazi servislerde ölçüm yapabilecekleri simdi adini hatirlayamadigim bir cihazla iletim durumuna bakabiliyorlar. ama zaten kotu durumda gorunuyor. Arac kac km de? Bence degisim oncesi kapak, depo vs lerin durumunuda kontrol etmelisiniz. normal sartlarda bu kadar kotu olmamaliydi diye dusunuyorum. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Bazi servislerde ölçüm yapabilecekleri simdi adini hatirlayamadigim bir cihazla iletim durumuna bakabiliyorlar. ama zaten kotu durumda gorunuyor. Arac kac km de? Bence degisim oncesi kapak, depo vs lerin durumunuda kontrol etmelisiniz. normal sartlarda bu kadar kotu olmamaliydi diye dusunuyorum.Fren Hidroliğini ölçüyorlar diye hatırlıyorum Alpay abi. Fren hidroliğim ise şu şekilde;248.800 km’yi devirdi. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Cok haklisin.Dikkatsiz davrandim bir an fren hidroligi sandim.afedersin. İs cikisi cocukla,aracla,trafikle firsat arasinda forumda olunca böyle oldu😓 Km epey ilerlemis.. Direksiyon hidroligini şırınga yardimiyla cekip yeni yag basma seklinde belirli periyotta yenileme yoluna gidebilirsiniz. sahsi fikrim komple bosalmasi direksiyon sistemine zarar verebilir.Tabi üstadlar yazacaklardir. ama ben olsam bu sekilde yapardim. (Süpheleriniz var ise hic dokunmayin ehil ellerde kontrol ettirin) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Bu yıl ve km'de çoktan değişmiş olmaları gerekirdi. Hiç durmayın derim. 1 dakika önce, Alpay Sumer yazdı: sahsi fikrim komple bosalmasi direksiyon sistemine zarar verebilir. Hiç sıkıntı olmaz -öyle kullanılmadığı sürece- Yorum bağlantısı
Celal Aydın 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Cok haklisin.Dikkatsiz davrandim bir an fren hidroligi sandim.afedersin. İs cikisi cocukla,aracla,trafikle firsat arasinda forumda olunca böyle oldu[emoji29] Km epey ilerlemis.. Direksiyon hidroligini şırınga yardimiyla cekip yeni yag basma seklinde belirli periyotta yenileme yoluna gidebilirsiniz. sahsi fikrim komple bosalmasi direksiyon sistemine zarar verebilir.Tabi üstadlar yazacaklardir. ama ben olsam bu sekilde yapardim. (Süpheleriniz var ise hic dokunmayin ehil ellerde kontrol ettirin)Estağfurullah abi [emoji1]Böyle bir zamanda cevap verebiliyor olman bile benim için çok değerli.Teşekkür ederim. Yetkili servise bu bakımda soracağım, bakalım ne diyecekler. Aslında hiç kurcalamasam daha iyi, çünkü bir problemi yok [emoji23]Sadece titizliğimden hep böyle şeyler. Bu yıl ve km'de çoktan değişmiş olmaları gerekirdi. Hiç durmayın derim. Hiç sıkıntı olmaz -öyle kullanılmadığı sürece-Şimdi daha da içim rahatladı abi. Teşekkür ederim, bu bakımda hallolacak o halde. Bizim direksiyonlar sadece Hidrolik mi?Yoksa elektrik desteği de var mı?Çünkü benzinli fiesta ile dizel fiestanın direksiyonunda fark görüyorum.Focus 3’te dahi bu farkı görüyorum, benzinli-dizel direksiyon ayrımını.Benzinli olanın daha sert direksiyonu, dizel nispeten daha yumuşak oluyor.Nedir altında yatan şey? Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 3 dakika önce, Celal Aydın yazdı: Estağfurullah abi Böyle bir zamanda cevap verebiliyor olman bile benim için çok değerli. Teşekkür ederim. Yetkili servise bu bakımda soracağım, bakalım ne diyecekler. Aslında hiç kurcalamasam daha iyi, çünkü bir problemi yok Sadece titizliğimden hep böyle şeyler. Aha bi titiz daha bulduk 😊 Duzgun usta guzelce yapabilir.. Ama nedense ben yagdan ziyade kapaga taktim.. kapak sorunlu olabilir. yoksa bu kadar kotu olmasi garip geldi.... Yorum bağlantısı
Onur Bulut 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Bu konu benimde kafamı kurcalıyordu.Konunun açılması çok iyi olmuş. Kimse yanaşmıyor bu değişim işine eksildikçe tamamla devam et diyorlar. 2013 ten bu yana eksildikçe azar azar tamamlıyorum.Benimde aynı sizin resimdeki gibi yağın rengi Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Sentetik bazlı mineral yağ sonuçta belli bir kullanım ömrü vardır süre veya km dolunca yapısı bozulur değiştirirseniz pompaya mutlaka faydası olacaktır başta direksiyon yumuşar kolay toparlar. Ben antifriz gibi 10 yılı veya 150.000 km dolduysa yeniliyorum. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 8 Ekim 2018 Paylaş 8 Ekim 2018 Aha bi titiz daha bulduk [emoji4] Duzgun usta guzelce yapabilir.. Ama nedense ben yagdan ziyade kapaga taktim.. kapak sorunlu olabilir. yoksa bu kadar kotu olmasi garip geldi....Döşemeler kirlensin, araba isterse leş gibi olsun amaaa,Motor, yürüyen aksam, alt takım ve lastikler her zaman uzun yola çıkmaya hazır olsun, başımı ağrıtmasın [emoji1]Arabayı alır almaz, yağ değişimi, periyodik bakım, Triger seti, devirdaim, soğutma suyu sistem temizliği, enjektör temizliği, oringler, pulların değişimi, yakıt basınç sensörü değişimi, 4 adet yazlık lastik, jant düzeltme, balans, ön düzen, lastiklere çelik subap ve aklıma gelmeyen şeyler alındı, yapıldı, takıldı.Başka birisi olsa hiç umursamadan öylece binerdi. [emoji1]Ben binemem abi, arabanın canını yakıyorum gibi hissederim. Pis bir huy [emoji1]Kapaktan bende şüpheleniyorum, içindeki contayı bi kontrol edeyim bakalım. Bu konu benimde kafamı kurcalıyordu.Konunun açılması çok iyi olmuş. Kimse yanaşmıyor bu değişim işine eksildikçe tamamla devam et diyorlar. 2013 ten bu yana eksildikçe azar azar tamamlıyorum.Benimde aynı sizin resimdeki gibi yağın rengi Hiç eksilme yapmıyor aksine fazlası var gibi Onur bey. Demek ki yağ kısa sürede böyle olacak değişse de. Sentetik bazlı mineral yağ sonuçta belli bir kullanım ömrü vardır süre veya km dolunca yapısı bozulur değiştirirseniz pompaya mutlaka faydası olacaktır başta direksiyon yumuşar kolay toparlar. Ben antifriz gibi 10 yılı veya 150.000 km dolduysa yeniliyorum.Toparlamada fark ediyorsa benim aradığım çözüm bu olmalı Koray bey.Çünkü son çeyreği toparlamıyor gibi araç.Ön düzen ayarından sonra da pek bişey değişmiyor.2011 Fiestamda da durum böyleydi.Mesela Passat’a bakıyorum, hep dümdüz kalıyor direksiyon,hemen toparlıyor. 2 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 9 Ekim 2018 Paylaş 9 Ekim 2018 direksiyon yagını kapının altındaki hortumu sökebilirseniz söküp yada şırınga ile bosaltırsanız iyi olur. ben kendi aracımın haznesi ile yenilemiştim söktügüm hazne orjinal 17 yıllık haznesi içinde yani dibinde tortulasma olusmus camur gibiydi. yag süzme yeri delik delikli altan yag geciyor oralar bile tıkanma derecesindeydi. diyecegim o ki yenilemek en dogrusu. 1 Yorum bağlantısı
Berat Orçan 10 Ekim 2018 Paylaş 10 Ekim 2018 Sağ davlumbazın arkasında direksiyon hortumu geçiyor oradan yağı boşaltabilirsiniz 2 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 1 Aralık 2018 Paylaş 1 Aralık 2018 Merhaba kıymetli dostlar,Öncelikle uzun zamandır merak ettiğim bir konuydu bu.Ford’ların direksiyon sistemleri hakkında tatmin edecek bir yazı bulamadım, o yüzden bu başlığı açmayı düşündüm. Aracım 2007 Model 1.4 TDCI Comfort Paket Fiesta.Önceki aracım ise 2011 model Trend 1.4 TDCI Fiesta idi. Bunları yazma sebebim, önceki aracımın direksiyonu pamuk gibiyken, güncel aracımın direksiyonu ağır bir direksiyona sahip.Burda ince bir çizgi var;2005 model makyajsız kasa Fiesta’nın benzinli modeli amcamda var, onun direksiyonu daha ağır benimkine göre.Ve direksiyonu çevirdiğimde uğultu duyuyorum benzinli modelde.Benimkinde o uğultu yok ve daha hafif direksiyonum.Hatta tur sayım daha az sanki, manevra kabiliyetim daha yüksek bendekinde. Eski sattığım 2011 Fiesta’mın Titanium olan modeline bindiğimde ise, direksiyonun daha hafif olduğunu gördüm, Trend pakete göre.Ve Titaniumda uğultu duydum aynı şekilde, Dizel olmasına rağmen. Bir örnek daha vereceğim,6 ay kadar 2016 Focus 3 1.6 Ti-VCT Style modeline bindim,1 yıl kadar da 2015 Focus 3 1.6 TDCI Titanium modeline binme fırsatım oldu,Dizelin direksiyonu daha hafifti, benzinli olanın ise bariz daha ağırdı. Şimdi merak ettiğim şu,Bu araçlarda hangi tip direksiyon sistemi kullanılıyor?Elektrik destekli hidrolik mi?Klasik Hidrolik mi?Tamamen elektrikli mi?(güncel aracımda bu yok, ondan eminim) (Özellikle Fiesta’dakini merak ediyorum.Neden baz model ile Titanium arasında direksiyon farkı var?Neden benzinli modellerin direksiyonu daha ağır?) Bilen varsa aydınlatmasını rica ediyorum. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 1 Aralık 2018 Paylaş 1 Aralık 2018 Lastik ebadı etkiliyor olabilir.Lastik ebatı kullandıklarımın hepsinde aynıydı. Focus’larda 205/55/16Fiesta VI larda 195/50/15Fiesta V lerde 175/65/14 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 1 Aralık 2018 Paylaş 1 Aralık 2018 35 dakika önce, Celal Aydın yazdı: Dizelin direksiyonu daha hafifti, benzinli olanın ise bariz daha ağırdı. Dizelde elektirik destekli direksiyon. O yüzden farkediyor. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 1 Aralık 2018 Paylaş 1 Aralık 2018 PSA motor elektrikli direksiyon kullanıyor benzinli olanlar Ford mekanik pompa 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Aralık 2018 Paylaş 1 Aralık 2018 Dizelin önü ağır bir de klasik hidrolik koysa ağır olurdu mantıklı.2009 1.25 benzinli elektrikli benimki 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts