Günay Varol

Focus I - 4. Viteste 2000 - 3000 Devir Arasında Tekleme Yapıyor

Recommended Posts

Günay Varol

 4. Viteste 2000 ila 3000 devir arasında tekleme yapıyor

Motorun çalışması çok güzel yakıt mükemmel 4. Viteste teklemesi bana tik yaptı 

Nasıl bil yol izlemem gerekiyor 

Vurgulamak isterim ki 5 viteste sorun yok hız yapmada da bir sorun yok

Focus 1 2004 Sedan lpg lı

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Osman Furkan Sumer

Bujiyle, subap zaman ayariyla, hava filtresiyle alakali olabilir. Manifoldda, gaz kelebeginde olusan tikaniklik, ya da kurum gibi sebeplerden dolayi olmasi muhtemeldir. Hatta akude yasanan elektriksel sikintilardan kaynakli bile olabilir. Ayrica LPG'ye ve atesleme sistemine bagli olan sorunlar da yok degil.

LPG enjektoru arizasi duzensiz yakit gonderimine sebep olur. LPG elektrik aksamindaki temassizlik, oksitlenme, ya da kablolardaki yanlis dizilim. Filtrelerdeki tikanikligin duzensiz basinca sebep olmasi. Kacak durumu varsa hava yapar ve bu da devir daimdeki duzensizlige sebep olur. Atesleme bobininin zamana yenik dusmesi..

Rpm ve krank sensorundeki ariza (nadir gorulen durum). Sirali sistemdeki sarj dinamosunun yeterince sarj edememesi gibi etmenler dusunulebilir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Günay Varol
gönderildi (düzenlendi)

Benim aklıma takılan neden sabit devirde hiç değişmiyor diğer vites ve devirlerde bir şey yok.

tarihinde Günay Varol tarafından düzenlendi
Hatalı yazım

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

İlk önce buji kablosunu değiştirirdim.. 

Her halukarda ateşleme sorunu bu bence.. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Günay Varol
4 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

İlk önce buji kablosunu değiştirirdim.. 

Her halukarda ateşleme sorunu bu bence.. 

Buji veya buji kabloları olsa diğer viteste ve devirler de de yapar diye düşünüyorum 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

lpg kalibrasyonuna baktirmalisiniz. Bazi devirlerde aracin yuke bindigi durumlarda yetersiz kaliyor olabilir..

Tabi atesleme sisteminin tefferuatli bakiminida yaptirin.Forumda saglam denilen bujiden buji kablosundan kaynakli onlarca sorun yasandi.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selçuk Bakış

4. Viteste gelen yakıt hava karışımı ile diğer viteslerde gelen karışım oranı aynı olmayabilir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
On 02.10.2018 at 19:22, Günay Varol yazdı:

Buji veya buji kabloları olsa diğer viteste ve devirler de de yapar diye düşünüyorum 

 

Tekliyor mu titriyor mu.. Önce bunu kesinleştirmeliyiz.. 

Gaz verince mi yapıyor kesince de yapıyor mu.. Tam gazda mı ?

Yakıt seçiyor mu ? Her iki yakıtta da aynı mı ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Günay Varol
gönderildi (düzenlendi)

1. Tekliyor Yakıt biter gibi

2. Gaz verince gaz vermeyince yapmıyor

3. Tam gazda değil normal ivmelenmede

4. Benzin ve gazda aynı

Not: sadece 4 vites ve 2000 ila 3000 devir arası 5. Viteste ve 5. Vites 2000 ile 3000 devir arasında sorun yok. Sabit bir nokta da

** Dikkatini çeken motor soğukken yapmiyor

tarihinde Günay Varol tarafından düzenlendi
Yanlis cümle

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

aracınız 2004 model ancak şase nodan bakar mısınız fabrika üretim tarihi 2003 orraları mıdır diye

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Günay Varol

Focus 1 Serisi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağatay Kılınç
16 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

aracınız 2004 model ancak şase nodan bakar mısınız fabrika üretim tarihi 2003 orraları mıdır diye

Benimki 2003 üretimi 2004 model çağlar bey. Aracımda böyle bir sıkıntı yok ama merak ettim bu üretimin sıkıntısı nedir ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
6 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Benimki 2003 üretimi 2004 model çağlar bey. Aracımda böyle bir sıkıntı yok ama merak ettim bu üretimin sıkıntısı nedir ?

2003 ler için yazılım güncelleme mevcuttur. bazı garip durumlar yaratabiliyor yazılımı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağatay Kılınç
37 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

2003 ler için yazılım güncelleme mevcuttur. bazı garip durumlar yaratabiliyor yazılımı.

Anlatılan durum kadar olmasa da 2 3 bin arasında klima açık iken torkta anlık kesilmeler hissediyorum ben de ama bujiler eskidi ona bağlıyorum açıkçası 30k km ye yaklaştı bujiler.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

yazılım güncelleme direkt çözüm değildir ancak 2003 üretiminde ilk yapılması gerkeen diyelim. O elensin sonra masraf yapılır motora

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağatay Kılınç
29 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

yazılım güncelleme direkt çözüm değildir ancak 2003 üretiminde ilk yapılması gerkeen diyelim. O elensin sonra masraf yapılır motora

Geçen kış bakıma götürdüğümde yazılım güncel denmişti ama sonrasında bir güncelleme olduysa bilmiyorum. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

sonrasında yok zaten eski tarihli.

bakımda günceleme pek yapmzlar ama . hangi servis bu?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Günay Varol
11 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Anlatılan durum kadar olmasa da 2 3 bin arasında klima açık iken torkta anlık kesilmeler hissediyorum ben de ama bujiler eskidi ona bağlıyorum açıkçası 30k km ye yaklaştı bujiler.

Benimde dikkatimi ancak Klima komprasörü dk bir devreye giriyor klimaya çalışmadığı taktirde buda motoru zorlayıp sallıyor olabilir. Ilk klimadan başlayacam 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağatay Kılınç
8 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

sonrasında yok zaten eski tarihli.

bakımda günceleme pek yapmzlar ama . hangi servis bu?

Adana'da özel bir ford servisi çağlar bey.Lakin bakım için bakmadılar ben istedim özellikle bilgisayara bağlanmasını ariza vs görünüyor mu diye onlar da yazılımı da kontrol ettik dediler.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
1. Tekliyor Yakıt biter gibi
2. Gaz verince gaz vermeyince yapmıyor
3. Tam gazda değil normal ivmelenmede
4. Benzin ve gazda aynı
Not: sadece 4 vites ve 2000 ila 3000 devir arası 5. Viteste ve 5. Vites 2000 ile 3000 devir arasında sorun yok. Sabit bir nokta da
** Dikkatini çeken motor soğukken yapmiyor

Ateşleme bu.
Ateşleme sistemi komple gözden geçmeli.
Tesisat gözden geçmeli. Soyulan şasi alan kablo var mı bakılmalı. Sorun bulunamazsa beyine bakılmalı

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Günay Varol
On 07.10.2018 at 22:45, Mehmet Ozyurek yazdı:


Ateşleme bu.
Ateşleme sistemi komple gözden geçmeli.
Tesisat gözden geçmeli. Soyulan şasi alan kablo var mı bakılmalı. Sorun bulunamazsa beyine bakılmalı

Beyin arızası nasıl tespit edilir. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
On 06.10.2018 at 07:26, Çağatay Kılınç yazdı:

Adana'da özel bir ford servisi çağlar bey.Lakin bakım için bakmadılar ben istedim özellikle bilgisayara bağlanmasını ariza vs görünüyor mu diye onlar da yazılımı da kontrol ettik dediler.

güncelleme sadece yetkili servisteki cihaz ile yapılır.

arıza kodu okumak ayrı birşey güncelleme bambaşka  bir şey.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
Beyin arızası nasıl tespit edilir. 

Beyinciler bakıyor.
Genelde sebep bulunamazsa beyine bakılıyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Günay Varol
2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Beyinciler bakıyor.
Genelde sebep bulunamazsa beyine bakılıyor.

Şanzuman ile alakalı bir durum olabilir mi

Ama araç soğukken yapmıyor sıcakken yapiyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Burak Uzel

Soğukken yoksa ben bobin diyorum.
Bobin ısınınca belirli noktalarda tekleme yaptırabiliyor.

Ama bobin denemeden önce, aracın aküsünün negatif kutpunu bir kaç saat sökük bırakın. Sonrasında takıp aracı hiç lpg ye almadan benzinde kullanın. Araç ısınsın bir test edin bakın yapıyor mu? Yapmıyor ise aracı lpgye almadan direk lpgcinin yolunu tutun ve ayar yaptırın. Araç rölantideyken ayar yapıp gönderenlerin yanına değil ama. Yola çıkıp yolda ayar yapan bir lpgcinin yanına.
Eğer sorun benzinde devam ederse bobinleri kontrol ettirin derim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki