İçeriğe Yönlendir

Motor Devri Lastik ile Orantılı mı?


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Benim merak ettiğim ama bilmediğim birşey.Benim aracın orjinal 17 inç jantları vardı.Aracı alır almaz bu jantları söktüm gidip 15 inç jant taktım.Aracın manuelinde 15-16-17 inç lastiklerin kullanılabileceği söyleniyor.Aracı ilk aldığımda kaç devirde kaç km hız yapıyordu onu hatırlayamıyorum.Şuanki jantlar ile 3 devirde 100 km hıza ulaşabiliyorum son vitesde.Jantları değiştirdiğim içinmi bu böyle oldu yoksa 14 inçde taksam 3 bin devirde 100 km hızmı yapacaktı?Gps ile baktığımda sapma 80-100 arası 4 km idi.Aslında aracın gerçek yapacağı hızbu.Jantı yükseltirsem sapmamı artar?Doğrusu nedir bunun?Yoksa ben 15 inç jant takarak araca kötülükmü ettim?

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

lastik ölçüleri nedir o önemli. devir/hız ilişkisi toplam dışa çaptan fark eder. 185/65/14 yerine 205/40/17 gibi mesela. takabilirsiniz ama lastik yanağı toplam dış çapı belirler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

lastik ölçüleri nedir o önemli. devir/hız ilişkisi toplam dışa çaptan fark eder. 185/65/14 yerine 205/40/17 gibi mesela. takabilirsiniz ama lastik yanağı toplam dış çapı belirler

Önceki 205/40/17 idi şuanki ise 195/55/15

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Göstergede gördüğünüz hiç değişmez. 

Ancak gerçek hız değişir. 

Gerçek hızın ve göstergenin düzelmesi için yeni takılan lastik ölçülerinin ecu'ya kaydedilmesi gerekir.. 

 

Sapmanın ne kadar olduğunu görmek için de aşağıdaki linki kullanarak hesaplama yapabilirsiniz. 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/hiz-lastik/lastik_hesabi.htm

 

2 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Önceki 205/40/17 idi şuanki ise 195/55/15

 

Tamına tamına uyumlu diyebileceğimiz iki ölçü bu... 

Hiç bir şey yapmana gerek yok.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

GPS ile kadran hizi degisir ama devir ile hiz arasindaki sapma yok ya da gozlenemeyecek kadar azdir.

 

Ben 215 50 17 kullaniyordum 225 45 17 kullaniyorum. Eski ebatta %10 sapmayi goruyordum su an %12 falan goruyorum. Ama onceden de 3000 rpm de 120 goruyordum kadranda simdi de 120 goruyorum.

 

Ha birde baskinin omru bitiyor ise devir ile hiz ayni oranda artmaz.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
5 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Göstergede gördüğünüz hiç değişmez. 

Ancak gerçek hız değişir. 

Gerçek hızın ve göstergenin düzelmesi için yeni takılan lastik ölçülerinin ecu'ya kaydedilmesi gerekir.. 

 

Sapmanın ne kadar olduğunu görmek için de aşağıdaki linki kullanarak hesaplama yapabilirsiniz. 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/hiz-lastik/lastik_hesabi.htm

 

 

Tamına tamına uyumlu diyebileceğimiz iki ölçü bu... 

Hiç bir şey yapmana gerek yok.. 

Hesaplamaya baktım,yapmam gereken hiçbirşey yok.17 inçde taksam yine 3 bin devirde 100 km hıza ulaşacağım.En azından 2500 devirde 100 km ulaşsaydım motorda çok yorulmazdı.

 

Buna ek olarak.Geçen hafta sonu cruze ile sivasa gittim.Dikkatimi çeken 170 km hıza çıktım devir saati 3500 deydi.Bu cvt şanzımanın özelliğidir değilmi?

4 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

GPS ile kadran hizi degisir ama devir ile hiz arasindaki sapma yok ya da gozlenemeyecek kadar azdir.

Ben 215 50 17 kullaniyordum 225 45 17 kullaniyorum. Eski ebatta %10 sapmayi goruyordum su an %12 falan goruyorum. Ama onceden de 3000 rpm de 120 goruyordum kadranda simdi de 120 goruyorum.

Ha birde baskinin omru bitiyor ise devir ile homiz ayni oranda artmaz.

Baskı balata yeni.Motor hacmindende kaynaklanıyor olabilirmi 3 bin devirde 100 km hız?

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Mantık şudur.Lastik dış çapı büyüdükçe gerçek hızınız artacaktır.Araç kapı kenarında uyumlu lastik ebadları yazar fakat araç orjinal fabrikadan hangi lastik ölçüsü ile çıktı ise ona göre hız göstergesi kalibre edilir.Taktığınız lastik araca bir zarar vermez ancak gerçek hızınız ölçülere göre artıp azalabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Baskı balata yeni.Motor hacmindende kaynaklanıyor olabilirmi 3 bin devirde 100 km hız?
Arabayla vites oraniyla alakali. Eski aracimda 3000 rpm de 100 goruyordum. Simdiki aracimda da 120 goruyorum.

Mesela dizel arac 3000 rpm de 150 falan goruyordur.
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
7 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Arabayla vites oraniyla alakali. Eski aracimda 3000 rpm de 100 goruyordum. Simdiki aracimda da 120 goruyorum.

Mesela dizel arac 3000 rpm de 150 falan goruyordur.

Metin bey eski aracınızın motor hacmi kaçtı?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Metin bey eski aracınızın motor hacmi kaçtı?
1.6 benzin lpg yeni aracimda benzin lpg.

Motor hacmiyle alakali oldugunu sanmiyorum olayin cunku 1.0 ecotsi dsg ile yanlis hatirlamiyorsam 120 falan goruyorduk.

Senin mantikta olunca 70 80 falan gormemiz lazim sanirim ustad:)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
1 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

1.6 benzin lpg yeni aracimda benzin lpg.

Motor hacmiyle alakali oldugunu sanmiyorum olayin cunku 1.0 ecotsi dsg ile yanlis hatirlamiyorsam 120 falan goruyorduk.

Senin mantikta olunca 70 80 falan gormemiz lazim sanirim ustad:)

😀 haklısın.Motor hacmi ile alakalı değildir.Üretici bu şekilde olmasını istediğine göre.O halde benim aracın yüksek devirde gitmesinde bir sıkıntı yok demek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
59 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Önceki 205/40/17 idi şuanki ise 195/55/15

orjinal fabrikasyon montajdaki ölçü nedir?

50 dakika önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Buna ek olarak.Geçen hafta sonu cruze ile sivasa gittim.Dikkatimi çeken 170 km hıza çıktım devir saati 3500 deydi.Bu cvt şanzımanın özelliğidir değilmi?

cruze da cvt yok? araç 2.0 diesel miydi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Hesaplamaya baktım,yapmam gereken hiçbirşey yok.17 inçde taksam yine 3 bin devirde 100 km hıza ulaşacağım.En azından 2500 devirde 100 km ulaşsaydım motorda çok yorulmazdı.

 

 

Taktığın lastikle söktüğün lastiğin çapı aynı.. 

2500 de 100 ü görmen için çapı büyütmen gerek ancak.. Bu performansını düşürür.. Lastiğin de sürter zaten.. 

Bir saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Buna ek olarak.Geçen hafta sonu cruze ile sivasa gittim.Dikkatimi çeken 170 km hıza çıktım devir saati 3500 deydi.Bu cvt şanzımanın özelliğidir değilmi?

Baskı balata yeni.Motor hacmindende kaynaklanıyor olabilirmi 3 bin devirde 100 km hız?

 

Cvt de belli bir hıza kadar devir yükselmez, Sınırlı hıza gelince devir de yükselmeye başlar.. 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

Arabayla vites oraniyla alakali. Eski aracimda 3000 rpm de 100 goruyordum. Simdiki aracimda da 120 goruyorum.

Mesela dizel arac 3000 rpm de 150 falan goruyordur.

senin ki lastikle alakalı degil ki

bora golf4 1,6lar 3inde 100la gidiyor ister büyük (17) lastik tak kücük tak aynı (14)
 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
senin ki lastikle alakalı degil ki
bora golf4 1,6lar 3inde 100la gidiyor ister büyük (17) lastik tak kücük tak aynı (14)
 
Bende ayni seyi soyluyorum zaten [emoji8]
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
(düzenlendi)
1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

orjinal fabrikasyon montajdaki ölçü nedir?

cruze da cvt yok? araç 2.0 diesel miydi?

1.6 125 hp.Peki ne tür şanzımanı var?

Aracı satınaldığımda satan kişi jantlarının orjinal olduğunu söyledi.Orjinalli 17 inç.Orjinal montaj olma ihtimali yüksek çünki çok yıpranmıştı.

tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
4 saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

1.6 125 hp.Peki ne tür şanzımanı var?

Aracı satınaldığımda satan kişi jantlarının orjinal olduğunu söyledi.Orjinalli 17 inç.Orjinal montaj olma ihtimali yüksek çünki çok yıpranmıştı.

klasik türbinli

enteresan bir paket yoksa arabada 195/60/15 ti sanırım onlar.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
6 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

klasik türbinli

enteresan bir paket yoksa arabada 195/60/15 ti sanırım onlar.

Farklı donanımlarda gelmiş türkiyeye.Türkiyedekilerin hepsi aynı değil.Koltuk ısıtmalı olanları bile var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

normal de jant küçüldükçe lastik yanak kalınlığı büyür yani jant büyüsede küçülsede toplam jant lastik kesiti aynı olmalı orjinalinde böyledir.

Önek : full bir model 205/55/16 ise bir alt sınıfı 205/60/16 olabiliyor. tabi bunlar orj fabrika çıkışı araçlarda böyle bizim millet sonradan abuk subuk işlere bayılır 16 jant olan araca 18 19

inc alır birde agır jant alır ucuz diye belirli bir süre sonra direksiyon kutusu kaçırmaya başlar  :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...