İçeriğe Yönlendir

Astra Easytronic Şanzıman Nasıl?


Akif Yusuf Turkmen

Recommended Posts

Akif Yusuf Turkmen

 

Abilerim kardeşlerim 2013 astra 1.6 enjoy plus 155000 km de otomatik araç buldum araba temiz sedan kasa fakat beni korkutan daha doğrusu korkuttuklari bisey var malum şanzıman easytronik kimisi kesin al diyor kimisi sakin alma bas belası bi şanzıman diyor kullanan bilen varmi? Acil yardım lütfen ....

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
1 dakika önce, Akif Yusuf Turkmen yazdı:

 

Abilerim kardeşlerim 2013 astra 1.6 enjoy plus 155000 km de otomatik araç buldum araba temiz sedan kasa fakat beni korkutan daha doğrusu korkuttuklari bisey var malum şanzıman easytronik kimisi kesin al diyor kimisi sakin alma bas belası bi şanzıman diyor kullanan bilen varmi? Acil yardım lütfen ....

 

Opel astra h kasa da tam otomatik vites versiyonu yok. robotize edilmis easytronic bir vites sistemi mevcut.

Bu vites yapisi geregi gecis anlarinda kerkinme yapmakta ki kimine gore normal kimine gore ise cok sarsintili gelmekte.. 

Bu vites tipinde hill holder var (Geri kacirmaz) Sport modunda gayet keyiflidir.Ama cok kullanicidan bu sanziman tipinin fazlaca ariza yaptigi masraf cikardigini, ama cok kullanicidan da hicbir sorun yasamadigini gayet sevdigine dair duyumlarim oldu. benim aracim manuel, kalkis ve ilk viteslerde biraz hantal bir arac yakiti yuksek. Ekonomi yaparim diye dusunmeyin gayet arpasini bol isteyen bir aractir kendileri.fiyat olarak durum nedir tabi ozel degil ise? Son karar sizin.. herturlu konuda yazabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Mantigini bilince sikinti yokta boyle aptalca bir sanzimanda yok sahsen.

Yorum bağlantısı
Akif Yusuf Turkmen
Opel astra h kasa da tam otomatik vites versiyonu yok. robotize edilmis easytronic bir vites sistemi mevcut.
Bu vites yapisi geregi gecis anlarinda kerkinme yapmakta ki kimine gore normal kimine gore ise cok sarsintili gelmekte.. 
Bu vites tipinde hill holder var (Geri kacirmaz) Sport modunda gayet keyiflidir.Ama cok kullanicidan bu sanziman tipinin fazlaca ariza yaptigi masraf cikardigini, ama cok kullanicidan da hicbir sorun yasamadigini gayet sevdigine dair duyumlarim oldu. benim aracim manuel, kalkis ve ilk viteslerde biraz hantal bir arac yakiti yuksek. Ekonomi yaparim diye dusunmeyin gayet arpasini bol isteyen bir aractir kendileri.fiyat olarak durum nedir tabi ozel degil ise? Son karar sizin.. herturlu konuda yazabilirsiniz.

2013 h kasa sedan enjoy plus araç gri renk 155000 bin km de değişen boya yok gerçekten temiz araç fiyat 55 diyor pazarlık yapmadık tabi tahminim 53.500 e alabilirim
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Sürekli arıza veren bu şanzıman yüzünden kasanın otomatik olanları pek tutulmadı.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)
10 dakika önce, Akif Yusuf Turkmen yazdı:


2013 h kasa sedan enjoy plus araç gri renk 155000 bin km de değişen boya yok gerçekten temiz araç fiyat 55 diyor pazarlık yapmadık tabi tahminim 53.500 e alabilirim

enjoy plus diye bir paket yok aslinda.

Ruhsatta yazar ama aslinda essentia konfordur diye dusunuyorum. cc,ekran tipi gid ekran, sisfari,kolcak, vites ustu ambians aydinlatma, celik jant, fabrikasyon park sensoru, sport tusu,lastik basinc kontrolu vs vs yazdiklarim ozeklikler var mi?

5 dakika önce, Koray Demir yazdı:

Sürekli arıza veren bu şanzıman yüzünden kasanın otomatik olanları pek tutulmadı.

Sifir alip 250k km kullanip zerre masraf cikarmadi deyip satan arkadasim var.

Genel degil ama sans isi diyebiliriz.Hicbir sorun yok gayet guzeldi diyen de duydum tovbe bir daha almam da . ayrica normal manuel sanzumanda cok ucuz sayilmaz. ha alin anlaminda yazmiyorum ama olma ihtimali oldugu gibi olmama ihtimali de var. karar sizin.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
3 dakika önce, Akif Yusuf Turkmen yazdı:

Abı ilan no bu 611652720

Dolu paket.

Ama otomatigi farz degil ise manuele yonelebilirsiniz.araci biliyormusunuz ? bindiniz mi? yoksa gorerek severek mi seciminizi yaptiniz?

Yorum bağlantısı
Akif Yusuf Turkmen
Dolu paket.
Ama otomatigi farz degil ise manuele yonelebilirsiniz.araci biliyormusunuz ? bindiniz mi? yoksa gorerek severek mi seciminizi yaptiniz?

Otomatik şart abı arkadasım baktı ben daha görmedim aracı
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

durum bu akif bey, sans isi. 

Kapilari kaportasi malzeme kalitesi super.

İlk vitesler cansiz. yakiti yuksek.viraj kabiliyeti gayet guzel.parcasi cok degil ama pahali. kronik sorunlari var( subap yakma kapi gicirdama, sensor hatalari, lpg uyum sorunlari , cim modul ,korna calmama,otm vites sorunlari vs vs ) ama bu fiyata da alinacak gayet guzel araclardan birtanesi..benim var. 2012 model manuel vites, 26 binde aldim. 41 bindeyim. hantallik harici sevmedigim bir detayi olmadi simdilik cok sukur.

Yeni yol arkadasim.astra diye konum var inceleyebilirsiniz. boyle isler nasip kismettir. bizim dusuncelerimiz fikirden ote gecemez. kararinizi kendiniz verebilirsiniz.

10 dakika önce, Akif Yusuf Turkmen yazdı:


Otomatik şart abı arkadasım baktı ben daha görmedim aracı

Ayrica kullanmadan binmeden test etmeden kaliteli, Bu konuda isim yapmis yere sormadan ekspertiz yapmadan kesinlikle ama kesinlikle almayiniz.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
57 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Sifir alip 250k km kullanip zerre masraf cikarmadi deyip satan arkadasim var.

Genel degil ama sans isi diyebiliriz.Hicbir sorun yok gayet guzeldi diyen de duydum tovbe bir daha almam da . ayrica normal manuel sanzumanda cok ucuz sayilmaz. ha alin anlaminda yazmiyorum ama olma ihtimali oldugu gibi olmama ihtimali de var. karar sizin.

450.000 km arıza vermeyen dizel Focus cvt şanzımana bile rastgeldik şimdi bu araçların otomatiği neden tutulmadı?

 

b6mllY.jpg

 

Easytronic de bunun gibi mimlidir piyasa sevmez genelde. Üst düzey yakıt ekonomisi sunmasına karşın aktarma kayıplarının fazlaca olduğu aracı resmen törpüleyen, sarsıntılı, tepkilere duyarsız, kuru tip ısınmasından kaynaklı yapay zekası kolayca arıza verebilen, narin bir yapıya sahiptir.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)
20 dakika önce, Koray Demir yazdı:

450.000 km arıza vermeyen dizel Focus cvt şanzımana bile rastgeldik şimdi bu araçların otomatiği neden tutulmadı?

 

b6mllY.jpg

 

Easytronic de bunun gibi mimlidir piyasa sevmez genelde. Üst düzey yakıt ekonomisi sunmasına karşın aktarma kayıplarının fazlaca olduğu aracı resmen törpüleyen, sarsıntılı, tepkilere duyarsız, kuru tip ısınmasından kaynaklı yapay zekası kolayca arıza verebilen, narin bir yapıya sahiptir.

Yazdiklarinizin dogruluk payi yuksek fakat; Benzinli otomatik 1.6 115 bg. 1400 kg olmasi araci hantal kiliyor.ve yakitinin biraz fazla olmasi buyuk etken. Genelde dizel otm versiyon olmasi daha aranan bir ozellik.1.3 dizel motorda ayni teknik verileri saglayabilse durum ve satislar bu sekilde olmazdi diye dusunuyorum.Robotize sanziman tam otomatik gibi davranamadigindan hayata 1-0 yenik basladi. opelin elektronik aksamda biraz narin ve kurcalanmayi sevmeyen yapisi buna daha bir etkide bulundu.Bahsettigimiz h kasa peynir ekmek gibi satildi zamaninda. 

J diye adlandirilan ust makyajli kasasi cikmasina ragmen yillarca uretimde classic lll diye hala satista kalmistir. marjinal bir karar alinsa bugun sifiri uretilse yine cok ama cok fazla satilir. cevrenize baktiginizda  ne kadar tutulan bir model oldugunu gorebilirsiniz.

Enteresandir, anlamsiz olsa da Yil gecmesine ragmen malum satis sitelerine  baktiginizda ust kasasindan bile daha pahalidir😁

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Uzun lafin kisasi;

İlla otomatik olmali derseniz ariza yapma ihtimali dusuk olan baska marka araclara yonlenmelisiniz. araba isi sans isi...Yari otomatik olusu,opelin elektronik ve sanziman da cok ustun teknoloji kullanamamasi,keyfi sorunlar cikarabilmesi bazen gercekten can sıkabiliyor..ve bu sorunlar Gelir bulursa cok ugrastirir..

 

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Eşime almıştık 2010 yılında, 2014 de sattık. 1.4 easytronic 90 hp. 15.000 km civarı kullandık, özellikle dik yokuş çıkışlarında vs çok kararsız kalıyor, uludağa çıkarken 1-2-1-2-1-2 yapa yapa çıktık verem etti beni.1.6 olanı daha iyidir diye düşünüyorum. Şanzıman arızası yaşayacak kadar kullanmadık ama dediğim gibi yokuşlu bir bölgede sürücüsünü verem etme potansiyeli mevcut.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Opel Astra 2008 kullandım manuel çok keyifli bir arabaydı.

Otomatik konusunda ustamız bile pek önermiyordu. ''kenarda en azından 3.000 tl paran olması lazım ''demişti onu iyi hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Otoyolda düzlükte vs keyiflidir ama , 4yolcuyla 180 e kadar kesintisiz hızlanabiliyordu 90 hp haliyle.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ne aldığını bilerek alır.. Gerektiğinde manuel müdahale ederseniz sorun yaşamazsınız diye tahmin ediyorum.. 

Easytronic otomatikleştirilmiş bir manuel.. Tam otomatik gibi, yada Çift kavramalılar gibi mükemmel çalışamaz.

Tüketimi düşüktür. Arıza potansiyeli de bence düşük.  

Beklentiler buna göre olmalı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

tam otomatik 1.6 dizeller 2.0 dizel gibi içiyor mazotu. Mesela hyundai DCT yapmadan önce accent blue ve i30'ların 1.6 dizel 128 ps tam otomatikleri vardı 9-10 litre yakıyorlardı. Şu video bilgilendirici olur

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Civic alın diyeceğim ama FD6 kasası denk gelirmi bu fiyatlara araştırmak lazım 2008 belki ancak denk gelir sizinki ise 2013 arada yıl farkı olur.

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Temiz bakımli bir opeli alırım.H-J-K çok sevdiğim kasalar.Hatta birkeresinde h kasa alacaktım ama nasip olmadı.

Önce bir test edin vites geçişleri sizi rahatsız etmiyorsa ve motor şanzımanda sorun yoksa neden alınmasın.Opel on numara beş yıldız.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Engin Dündar2

LSevgili forum üyeleri mesleğim gereği çok fazla forumda gezinmesemde bu konu hakkındaki deneyimlerimi paylaşmak istedim ,

Yaklaşık 5 yıldır 1.3 cdti astra kullanıyorum 2 yıl 2011 model sedan manuel 1.3 ctdi 111. Yıl kasa kullandım 3 yıla yakın süredir yine 2011 model hb kasa easytronik 1.3 cdti  essantia comfort kullanıyorum araci esim kullanabilsin diye aldik şanzıman gerçekten çok keyifli bir şanzıman ama özellikle ilk vites geçişlerinde 1.2.3. vites geçtiğini hissediyorum ancak 4.5.6 viteslerde hiçbirşey hissedilmiyor  ben şanzımanın ve aracın 1.3 ctdi  motorunun çalışma mantığını bildiğim için en ufak bir performans kaybi yaşamıyorum yanlış biliyor olabilirim ama 2009 yılına kadar easytronikler in mekanik aksamında kömür mevcutmuş ve bilinen tüm arızalar bu kömürün bitmesinden kaynaklı 2010 sonrasında revizyon yapılarak bu sorun ortadan kaldırılmış şanzımanın robot harici ariza verecek bir parçası bulunmamaktadır (robot gerçekten çok dayanıklıdır) ve diğer aksamları manuel şanzıman ile aynıdır,  astra h gerçekten çok kaliteli bir araba ve aynı oranda nazik bir arac çukurlardan geçerken patır kütür geçmezseniz uzun yıllar size ve ailenize  yol arkadaşlığı yapacaktır sadece alırken hor kullanılmamış bulmanız sizi ariza risklerinden koruyacaktır aracın artı ve eksi yönleri kıskaca söyle 

+ manuel ile yakıtının aynı olması 

+düşük MTV

+bilinenin aksine çok sorunsuz olması ve bakım gerektirmemesi 

+ariza maliyetlerinin diğer sanzimanlara göre çok ucuz olması

+ donanım olarak fiyatına göre  diğer markalardan daha  donanımlı olması (yağmur ve far sensoru , otomatik kararan ayna , lastik basınç,  aux , hız sabitleyici , yokus kalkis destegi, ESP gibi )

--------- eksi yönleri ise 

-1.3 dizel Motor nedeni ile şanzımanın bazen karasız kalması

- çalışma prensibi gereği performanslı kullanımda şanzımanın size yetişmemesi 

 

Özetle ben ve eşim aracı çok severek ve  güvenle kullanıyoruz ben bu fiyata 4 vitesli tam otomatik almaktan ve lpg ile uğraşmaktansa temiz dizel düşük km dizel aldım umarım yazdıklarım biraz fikir verebilmistir ,

Saygılarımla 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Rrrnnn. İiiiiii.., rrrrroooınnnnnnn.., iiiiii...

 

diye giden noluyor dedirten ama basit prensipli tamiri balatası üzmeyen bi şanzımancık

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...