İçeriğe Yönlendir

Explorer - Silindir Üst Kapak Conta Seti Seçimi


Emin Burak Yurdakul

Recommended Posts

Emin Burak Yurdakul

Herkese selam,

 

Aracım için yurt dışından üst kapak conta seti satın alacağım. Victor Reinz marka (mahle) almayı düşünüyorum.

Kafamı kurcalayan bir konu var. Satın alacağım sitede bu conta setinin 2 tipi var. Bir tanesi 95-96 model 4.0 OHV araçlar için HS5887A olarak tanımlı,bir de 97 ve üzeri OHV 4.0 araçlar için ( "vin x" şeklinde belirtiliyor OHV yi tanımlamak için ,SOHC "E" koduyla alınıyor) ise HS5887B tipi conta setini uygun olarak gösteriyor.2 setin arasında neredeyse %70 fiyat farkı var.

Bizim 2. jenerasyon araçların genel tarihçesi aşağıdaki gibi..

 

       
Engine Production Configuration Output Transmission
Ford Cologne V6 1995-2000 245 cu in (4.0 L) OHV 12V V6 160 hp

220 lb-ft

5-speed manual (Mazda M5OD-R1)

4-speed automatic (Ford 4R55E); 1995-1996

5-speed automatic (Ford 5R55E); 1997-2000

 

Ford Cologne V6 1997-2003 245 cu in (4.0 L) SOHC 12V V6 210 hp

254-lb-ft

 

5-speed manual (Mazda M5OD-R1HD); 2001-2003 Explorer Sport

5-speed automatic (Ford 5R55E)

 

Ford Windsor 5.0L V8 1996-2001 302 cu in (4.9 L) OHV 16V V8 210 hp

280 lb-ft

4-speed automatic (Ford 4R70W)
       

 

 

       

 

         

 

Fakat benim aracım 5 ileri o/d otomatik şanzıman (10/95 üretimli) 96 model 4.0OHV (efi) motor bir limited. 96 model anılmasına rağmen sanki 97 sonrası otomatik şanzıman özelliklerine sahip..(5R55E)

vin numarasının 8. basamağı da "x" .. Sanki 97 sonrası özelliklere sahip ama 95 üretimi bir 96 model araç..

95-96 OHV motor araçlarla 97 sonrası OHV motor araçlar arasında motor dizayn açısından bir fark var mı? Şase numaralarında 95-96-97 farketmeksizin tüm OHV motor araçların 8. basamağı x olarak mı gözüküyor.(şöför kapısında etiket mevcut)..

 

Sizce doğru karar hangi conta takımı olur? Önereceğiniz conta takımı var mı?

 

Teşekkürler..

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
19 dakika önce, Emin Burak Yurdakul yazdı:

Sanki 97 sonrası özelliklere sahip ama 95 üretimi bir 96 model araç..

 

 

Karışıkmış.. 

Satıcı bilgilidir belki. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

anca fikir yürütebiliriz. şanzıman montaj noktaları aynı olacağı için bence hiç bir şey ifade etmeyecektir.

 

overheadcam olayında da belli ki single overheadcam yazan model de bazı değişiklikler yapılmış. zaten ohv dediği de V motor grubu başına birer cam mili demektir. her ikisi de 12 valf zaten.  DOHC olsaydı çift egzantrik diyecektik. bence motor gücünden yola çıkın. 160 hp olan araç acaip hantal olacaktır yokuş yukarı. sizinkisi hantal değilse model yılına göre daha yeniye göre üretilmiş conta takımını alırsınız.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 saat önce, Emin Burak Yurdakul yazdı:

95-96 OHV motor araçlarla 97 sonrası OHV motor araçlar arasında motor dizayn açısından bir fark var mı? Şase numaralarında 95-96-97 farketmeksizin tüm OHV motor araçların 8. basamağı x olarak mı gözüküyor.(şöför kapısında etiket mevcut)..

fark var. sizinki otosan ithalati ise yeni motorlu. yeni şanzımanlı. diğerlerinin 4x4 sistemi de değişiktir (Eddie bauer )olarak gelenler

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emin Burak Yurdakul
19 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

fark var. sizinki otosan ithalati ise yeni motorlu. yeni şanzımanlı. diğerlerinin 4x4 sistemi de değişiktir (Eddie bauer )olarak gelenler

 

Tamam aradığım cevap buydu aslında teşekkür ederim .Benimkisi dijital klimalı ,yol bilgisayarlı,orjinal 5li cd çalarlı ,ince direksiyon simidine sahip ve 5 ileri otomatik amerikan limited yani eddie bauer tarzı bir araç ,..

Otosan ithalatı araçlar analog klimalı ,4.0 motor ,4*4,  sohc veya ohv olan xlt modeller sanırım değil mi? Muhtemelen 97 üzeri iki spek 4.0 olduğu için (ohv ve sohc) conta setleri karıştırılmaması için 97 üzeri olan araçlarda vin x kasa diye belrityorlar conta speğinin yanında..

Yorum bağlantısı
Emin Burak Yurdakul
20 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

anca fikir yürütebiliriz. şanzıman montaj noktaları aynı olacağı için bence hiç bir şey ifade etmeyecektir.

 

overheadcam olayında da belli ki single overheadcam yazan model de bazı değişiklikler yapılmış. zaten ohv dediği de V motor grubu başına birer cam mili demektir. her ikisi de 12 valf zaten.  DOHC olsaydı çift egzantrik diyecektik. bence motor gücünden yola çıkın. 160 hp olan araç acaip hantal olacaktır yokuş yukarı. sizinkisi hantal değilse model yılına göre daha yeniye göre üretilmiş conta takımını alırsınız.

 

Merhaba,teşekkür ederim öncelikle desteğiniz için..

Aracım 160 beygir 4.0 ohv motor 5 ileri otomatik  fakat çekişini beğeniyorum .SOHC motorlar 200 beygir üzeri olduğu için çekişi dedeğiniz gibi farklıdır.Benim ki 95-96 da amerikan spek çıkan limited modeli..dijital klima-yol bilgisayarı-5li orjinal cd changer-2 hafızalı ayna konum ayarı dahi var..Full donanımlı bir araç..

Aslında 2000 üzeri 5.0 limited olan araçların içi ile aynı dizayna sahip. O yüzden kafam karıştı biraz hani üretimi 95 yılı ama içeriği  üst yıllardaki model speklerinde..ben modele göre hareket edip rock-auto dan HS5887A yı satın alacağım .Yaşayıp göreceğiz.Conta takımı ile ilgili bilgi veririm değişim sonrasında..

tekrar teşekkürler..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

rockauto güvenilir 4 kez alışveriş yaptım. radyatör bile geldi.

Yorum bağlantısı
Emin Burak Yurdakul

Ben de defalarca alışveriş yaptım.gayet güvenilir katılıyorum. 3 ay önce radyatör aldım ben de rock auto dan ..taktırdım gayet memnunum..:good1:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
6 saat önce, Emin Burak Yurdakul yazdı:

Aracım 160 beygir 4.0 ohv motor 5 ileri otomatik  fakat çekişini beğeniyorum

o katalog beygiri üstüne 40 koyun....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Emin Burak Yurdakul

Merhabalar,

 

Rock auto dan aldığım conta seti elime ulaştı.Aracım şu an bakım görüyor.Dün araçtan sökülen contalarla elime ulaşan yeni contaları inceleme fırsatı buldum.

Çağlar Bey in dediği gibi dizayn farkı var. 95-96 limited ve eddie bauer marka araçların emme manifoldu başı ve sonunda  soğutma suyu kanalı mevcut. Sonrasında üretilen otosan ithalatı (XLT) OHV motorlarda bu kanlallar kapatılmış gözüküyor. Emme manifoldu contaları birbirinden farklı. Victor Reinz (mahle) HS5887A spek üst kapak motor conta seti 95-96 limited ,eddie bauer marka araçlar için uyumluyken ,HS5887B spek aynı marka conta seti de 96 sonrası ithal edilen ohv araçlara uyumlu gözüküyor. Zaten gelen kutunun içindeki bir dökümanda bu konu belirtilmiş. SOHC motorlar için  zaten tek spek var , iki opsiyon yok.

     Bu arada emme manifold contası tek parça iken ,yeni üretilen bazı markalarda ayrı 2 adet olarak geliyor. Tek parça olan conta  2 ayrı silindir grubuna tek parça olarak oturuyor ve motor arka ve ön kısmındaki birleşim noktalarında da conta görevi görüyor. Fakat 2 parça olarak birbirinden ayrı gelenlerde motor ön ve arka kısmında kalan birleşim noktalarına  haliyle conta olmuyor.Birini sağa birini sola yerleştiriyorsunuz ,ön ve arka kısım contasız kalıyor. Bu kısımlara ısıya dayanklı aluminyum silikon conta sıkarak kapatıyoruz. Onu da paketin içinde gönderiyorlar. Parça yanlış geldi ya da uygun değil zannetmeyin..Dizaynı değişmiş.

 

Aşağıdaki video da bakım yapan arkadaş hatalı bir işlem yapıyor iki parça olarak gelen conta takımnı yerine oturttuktan sonra bahsettiğim  sıvı contayı kullanmadan ön ve arka kısmdaki birleşim yerini izole etmeden kapağı oturtuyor.

 

 

Aşağıdaki farklı bir motor ama yapılması gereken işlemi göstermek adına linki koyuyorum. 7. dakikadan sonra 2 parça gelen conta takımının montaj şeklini görebilirsiniz.Sıvı conta kullanılıyor.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...