İçeriğe Yönlendir

Basınç Farkının (Rakım) Rölantiye Etkisi


Hüseyin Aydın

Recommended Posts

Hüseyin Aydın

Değerli dostlarım.

 

2002 focus sedan aracım var . Basınç farkını son iki yıldır farkediyorum. Antalya veya İzmir Aydın gibi illere gittiğimde aracım hem çok rahat çalışmaya devam ediyor hemde frene bastığımda stop etme eğilimine girmiyor. Ne zaman Çoruma gelsem frene basınca stop etme eğilimine giriyor fakat stop etmiyor. bu rakım (basınç ) farkını map sensörü ayarlıyor fakat benim araçta map sensörü yok. bu işi rölanti valfi yapıyor ama o da sorunu tam çözemiyor . Sizlerin engin bilgisine danışıyorum map sensörünün yerine ne yapsakda bu stop etme eğiliminden kurtulsak . yoksa deniz kenarı bir ile mi taşınsak .

teşekkürlerimi sunarım önerilerinizi bekliyorum.

hüseyin

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolanti valfini değiştir :)

Sonuçta mapsız diğer araçlar düzgün çalışabiliyor Çorum'da. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Leblebiyi mi eksik ediyoruz acep :)

Rizeden Coruma geldim sikinti yok [emoji4]

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Deniz seviyesinden yükseklere tırmandıkça, atmosferik basınç düşer, oksijen azalır.
Dolayısıyla yanma, tutuşma verimsiz olur.
Çünkü oksijen yanıcı bir gazdır, oksijenin olmadığı yerde yanma olmaz.
İşin özü bu.
Rakımı yüksek yerlerde aracın çekişi bir miktar düşer.
Bu farklılık turbolu araçlarda çok fazla hissedilmezken, atmosferik motorlarda daha çok hissedilir.
Benzinli motor kullanan, anlayan üstadların fikrini ben de merak ediyorum.
Birçok ayarı var benzinlilerin, mutlaka bi ayarı vardır.
Dizelci olarak çok fazla bilgi sahibi değilim bu konuda [emoji1]
Malum dizellere çok fazla müdahale edilmiyor.
Saygılar.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Eski araçlarda otomatik avans ayarı vardı rakıma göre ayarlamayı kendi yapıyordu. Şimdiki araçlarda da bu işin otomatik olması lazım elektronik sensörlerin karışım ayarı yapması gerekir diye düşünüyorum. Aracınız ile aynı motora sahip 2004 model Fusion 1,6 benzinli aracımla deniz seviyesine de gittim, Palandöken dağının Ejder(rakım 3200 m) tepesine de çıktım. Hiç bir sorun yaşamadım. Aracınızın oksijen sensörü veya hava emiş miktarını ölçen sensörlerini kontrol ettirmenzi tavsiye ederim. 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Ben farkini goruyorum. deniz seviyesine indigimde arac kisa sureli fakir karisima dusuyor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Araç zenith saati gibi olsa da fark etmek zorunda. Oksijen azalıyor

Ancak rölanti dengesizliği farklı bir durum ve sorun demek. Emmi bahsetmiş zaten

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Araç zenith saati gibi olsa da fark etmek zorunda. Oksijen azalıyor
Ancak rölanti dengesizliği farklı bir durum ve sorun demek. Emmi bahsetmiş zaten


68 beygirlik arabam, Malatya Hekimhan-Kangal bayırlarında, klima açık 40 beygire falan düşmüştü galiba abi [emoji23] çok haklısın.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
50 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

3200m rakımda 105 dci can çekişerek yürüyor :)

heee dimi...... hiç hissedilmiyor ama yola dağ düşünce , dikkat oraya kayıyor

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bende merak ettim.

Ben anadoluya gidince araç daha iyi gidiyor gibi geliyor bana 😀aksi halde 1.4 motor ile 190 km hız ile bir tane jeepin arkasına dayanmıştım.Azerbaycan plakalı idi.Çok ısrar etti yol vermeyeceğim diye amma sonra pes etti.Akdenizde 180 görmek bile çok zor.Acaba diyorum bayır aşşağımıydıki?Akşam olunca farkedemedim.

Yalnız hız iyi birşey değil.Yol bitmeyince istemsiz insan nefsine uyuyor.Tüm suçlu nefs.Bu yüzden kendimi kınıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Bende merak ettim.
Ben anadoluya gidince araç daha iyi gidiyor gibi geliyor bana [emoji3]aksi halde 1.4 motor ile 190 km hız ile bir tane jeepin arkasına dayanmıştım.Azerbaycan plakalı idi.Çok ısrar etti yol vermeyeceğim diye amma sonra pes etti.Akdenizde 180 görmek bile çok zor.Acaba diyorum bayır aşşağımıydıki?Akşam olunca farkedemedim.
Yalnız hız iyi birşey değil.Yol bitmeyince istemsiz insan nefsine uyuyor.Tüm suçlu nefs.Bu yüzden kendimi kınıyorum.


Gündüz ve gece arasında bile fark oluyor Dizel Fiesta’mda.
Çünkü intercooler yok.
Gece hava serin, soğuk hava girişi oluyor turboya, soğuk havada oksijen yoğunluğu daha fazla olduğundan, rahat yürüyor araç.
Çünkü oksijen çok olunca yanma, tutuşma daha verimli oluyor [emoji1]
Deniz seviyesinde yaşıyorum bu arada.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
heee dimi...... hiç hissedilmiyor ama yola dağ düşünce , dikkat oraya kayıyor
Çaylı keki yerken akıl başa geliyor


Gündüz ve gece arasında bile fark oluyor Dizel Fiesta’mda.
Çünkü intercooler yok.
Gece hava serin, soğuk hava girişi oluyor turboya, soğuk havada oksijen yoğunluğu daha fazla olduğundan, rahat yürüyor araç.
Çünkü oksijen çok olunca yanma, tutuşma daha verimli oluyor [emoji1]
Deniz seviyesinde yaşıyorum bu arada.
Adana Antep gündüz 160 gören 2.4 ww transporter aynı yolu gece 180 ile dönerdi yazın. Kışın fark olmazdı
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
8 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Çaylı keki yerken akıl başa geliyor Adana Antep gündüz 160 gören 2.4 ww transporter aynı yolu gece 180 ile dönerdi yazın. Kışın fark olmazdı 

O zaman soğuk havanın etkisi var demekki.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın

teşekkür ederim herkese değerli dostlarım.

önceki zamanlarda da bahsetmiştim rölanti konusunda yapılmayan kalmamıştı arabamda ve artık uğraşmayı bırakmıştım. bu düzensizliğin deniz kenarında kaybolduğunu geçen yıl farketmiştim fakat belki tesadüftür diye üzerinde durmamıştım aynı durum bu yılda olunca bende aracımın rölanti sorununu bu oksijen girişini ayarlayan kısımla olabileceğini düşündüm ve map yok rölanti valfi değişti yine çözüm yok bu nedenle sizlere sorup bilgilerinizden istifade etmek istedim. rölanti valfinde olmayan sorun nerelerde olabilir .

teşekkür eder güzel günler dilerim.

 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

marmarsis merkez den cıkınca yokus tırmandıktan sonra baya yokus asagı bir yol var  bu sene 1 gece 1 gündüz 2 defa gelip gittim. aynı yeri arabayı bosa atıyorum yokurdan yokus assa ama araba hiç hızlanmıyor aksine düşüyordu tırmanırkende 140-160la banamısın demiyordu anlamadım bende

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...