İçeriğe Yönlendir

Cruze - Egzantrik Sorunu


Bülent Tarakçı

Recommended Posts

Bülent Tarakçı

Arkadaşımızın aracında egzantrik kayışı kemesi sonucu işlem yapıldı. Araç giderken birden bire stop ediyor. Direksiyon ağırlaşıyor. Güç bela duruyorlar ve marşa basıyorlar tık yok. Okul yolunda olduğu için beni çağırdılar. Birlikte araca baktık. Marşa basmadan aküde durum nedir diye camları vs. açtık kapattık. Sorun yok. Yani akü sağlam görüntüsü veriyordu. Birde ben marşa basayım dedim. Araçta triger dönüyor, fakat marş basınca çalışmadan önce kulaklarımıza gelen o tarif edemeyeceğim hepimizin bildiği ses yok. Sadece triger dönüyor. hemen kurcalamadan , çekici çağırıp sanaiyinin yolunu tuttuk. Aracın egzantrik kayışını kestiğini öğrendik. Neyse 2700 TL gibi bir işlem sonrası araç toplandı. Fakat araç gitmiyor. Gitmediği gibi egzos sesi de değişik geliyor. Usta tekrar bakıp çözemeyince,  başka bir ustaya gösterelim dedik. Sonunda tutuk çalışma sebebinin egzantriklerin ters takıldığı, ters bağlandığı yönünde oldu. Şimdi araç gayet güzel oldu. 

    Bu metni neden yazdım? 

1. Egzantrik kayışı kesince motorda tık olmuyor. 

2. Böyle bir durumda asla marşa basılmazmış. Sübapları eğme riski çok fazla oluyormuş. Yani anahtarı çevirmeden ustanın yolunu tutmalısınız.

3. Böyle bir işlemden sonra aracınız gitmiyorsa egzantrik millerinin yönlerini kontrol ettirin. Yada ustanızdan yerlerini değiştirilmesini isteyin.

     Zira bizim gibi adı büyük kendi küçük şehirlerde yaşayanların fazla usta seçeneği olmuyor. Anlasa da anlamasa da eline mahkum olabiliyorsunuz. Bu arada motor ecotec opel motoru.

Kıssadan hisse...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Geçmiş olsun, ters takılabiliyor olması ilginç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Cok onemli bilgiler mevcut ellerinize saglik.Bahsettiginiz arac kac km de idi?

Ters takma olayini kutlamak lazim. bana zor biseyi basarmis gibi geldi ayrica. Her aracta usta onemli ama genelde opel ve chevrolet in tam ustasini bulamadiginizda sorun ustune sorun cikabiliyor..

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
13 dakika önce, Bülent Tarakçı yazdı:

Arkadaşımızın aracında egzantrik kayışı kemesi sonucu işlem yapıldı. Araç giderken birden bire stop ediyor. Direksiyon ağırlaşıyor. Güç bela duruyorlar ve marşa basıyorlar tık yok. Okul yolunda olduğu için beni çağırdılar. Birlikte araca baktık. Marşa basmadan aküde durum nedir diye camları vs. açtık kapattık. Sorun yok. Yani akü sağlam görüntüsü veriyordu. Birde ben marşa basayım dedim. Araçta triger dönüyor, fakat marş basınca çalışmadan önce kulaklarımıza gelen o tarif edemeyeceğim hepimizin bildiği ses yok. Sadece triger dönüyor. hemen kurcalamadan , çekici çağırıp sanaiyinin yolunu tuttuk. Aracın egzantrik kayışını kestiğini öğrendik. Neyse 2700 TL gibi bir işlem sonrası araç toplandı. Fakat araç gitmiyor. Gitmediği gibi egzos sesi de değişik geliyor. Usta tekrar bakıp çözemeyince,  başka bir ustaya gösterelim dedik. Sonunda tutuk çalışma sebebinin egzantriklerin ters takıldığı, ters bağlandığı yönünde oldu. Şimdi araç gayet güzel oldu. 

    Bu metni neden yazdım? 

1. Egzantrik kayışı kesince motorda tık olmuyor. 

2. Böyle bir durumda asla marşa basılmazmış. Sübapları eğme riski çok fazla oluyormuş. Yani anahtarı çevirmeden ustanın yolunu tutmalısınız.

3. Böyle bir işlemden sonra aracınız gitmiyorsa egzantrik millerinin yönlerini kontrol ettirin. Yada ustanızdan yerlerini değiştirilmesini isteyin.

     Zira bizim gibi adı büyük kendi küçük şehirlerde yaşayanların fazla usta seçeneği olmuyor. Anlasa da anlamasa da eline mahkum olabiliyorsunuz. Bu arada motor ecotec opel motoru.

Kıssadan hisse...

Geçmiş olsun.Bizdede var bundan.Bu aracın uzaktan yakından opel ile alakası olduğunu sanmıyorum.Çok araç aldım cruzedan başka ğişmanlığım olmadı.1997 ford scorpio bile teknolojik olarak bu araçdan üstün.Keşke 3 sene önceye dönebilsem.Bu aracın uzağından bile geçmezdim.Opel başka bir dünya.Opelim “o” olamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
3 saat önce, Fatih Sarıkaya yazdı:

Geçmiş olsun.Bizdede var bundan.Bu aracın uzaktan yakından opel ile alakası olduğunu sanmıyorum.Çok araç aldım cruzedan başka ğişmanlığım olmadı.1997 ford scorpio bile teknolojik olarak bu araçdan üstün.Keşke 3 sene önceye dönebilsem.Bu aracın uzağından bile geçmezdim.Opel başka bir dünya.Opelim “o” olamaz.

iki araçta da 1.6 xer motor var aynı motor 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Güzel bilgi.
Nasıl olup da ters takılabiliyor ki

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Ters takmış derken nasıl ters takılabilir ki? Eksantrikleri yerine mı ters takti acaba emme eksantrigini egzoza , egzoz eksantrigini emmeye diyeceğim fakat aynıdır diye tahmin ediyorum , sente ayarı yanlış yapılıp sonradan düzeltilmiş olmasın.

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
1 saat önce, Furkan Bakırel yazdı:

Ters takmış derken nasıl ters takılabilir ki? Eksantrikleri yerine mı ters takti acaba emme eksantrigini egzoza , egzoz eksantrigini emmeye diyeceğim fakat aynıdır diye tahmin ediyorum , sente ayarı yanlış yapılıp sonradan düzeltilmiş olmasın.

 

3 defa sentesine bakıldı. 2. usta emme mili ve egzoz millerinin yerlerinin değişmesi gerektiğini söyledi. Ve bunun üzerine yapılan düzeltmeyle araç eski sağlığına kavuştu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
(düzenlendi)
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Güzel bilgi.
Nasıl olup da ters takılabiliyor ki

 

Ustamız, gayet mülayim biridir. Sağolsun bize karşı saygılıdır da. Düzeltmek için çok uğraştı. İkinci ustanın aldığı ücretin yarısını da kendisi karşıladı. Aracı çalıştırdıktan sonra, başına gelmediği, böyle bir durumla daha önce karşılaşmadığı için millerin yerlerini değiştirmek aklına gelmemiştir. Yada çift egzantirikli araçla çalışmamış olabilir. "Acaba bunların yerlerini karıştırırsam ne olur?" diyede mantık yürütmemiştir. Ne gördüyse onu yapmıştır. Fakat artık bu işin hakikaten ustası oldu gibi.

Ustalık = Tecrübe

tarihinde Bülent Tarakçı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

Okuduklarımdan anladığım; araç V kayışı ile birlikte triger (timing belt) de koparmış.

 

Motor üstten çift eksantrikli (DOHC) motor olunca ustamız sağ ve sol eksantriklerin yerini karıştırmış. Haliyle motor zamanlama düzeni karışıyor ve araca ateşleme komutu verilse dahi yanma sağlanamıyor. Araç çalışmıyor.

 

Aynı parçalardan bir çok yerde kullanılsa dahi; hangi parçayı nereden söktüğün -birlikte çalışan parçaların aşınma/alışma değerleri bakımından- önemlidir. Özellikle Supaplar ve onların elemanlarının(iticiler vs.) hangi silindir yuvasına ait olduğunun demontaj esnasında tespiti ve montaj esnasında yine söküldükleri yuvada çalışmak üzere yerleştirilmelerine dikkat etmek gerekir. En basitinden, emme ve egzoz supap iticilerinin yerlerinde yapılacak bir değişiklik supap ayarını/motor çalışmasını doğrudan etkileyecektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...