İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - 8.500 Km Sonra Hava Filtresinin Durumu


Celal Aydın

Recommended Posts

Selim Bilgin

Antakya'ya son geldiğimde çok toz toprak içinde bulmuştum, hava filtresi de bunu doğrulamış sanırım. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Benim 18 bin km civarına geldi. Geçenlerde serviste 16 bin km civarında bi hava tuttuk, 20 bine kadar yolu var. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Antakya'ya son geldiğimde çok toz toprak içinde bulmuştum, hava filtresi de bunu doğrulamış sanırım. [emoji4] 


Kesinlikle hocam. İki-üç kez Kapadokya, Bir kez Malatya-Sivas-Karadeniz tozunu da yuttu.
Sanırım en az toz Karadenizdeydi [emoji1]
En çok toz Hatay-Nevşehir olduğu aşikar.
Benim 18 bin km civarına geldi. Geçenlerde serviste 16 bin km civarında bi hava tuttuk, 20 bine kadar yolu var. 


10.000’in üzeri çok tozlu memlekette arabaya eziyet.
Hava tutmak kağıt filtrede sağlıklı bir durum değil diye duydum.
Gözenekleri genişletip toz girmesini sağlıyor dediler.
Mantıklı da geldi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Boşuna 5000 km de bir değiştirmiyormuşum yolların hali harap sürekli çalışma var şehiriçi desen egzos gazı hava kirliliği vs had safhada.

5 dakika önce, Ramazan Turan yazdı:

Benim 18 bin km civarına geldi. Geçenlerde serviste 16 bin km civarında bi hava tuttuk, 20 bine kadar yolu var. 

En çok burada yanılma gerçekleşiyor filtreyi sökünce görünürde kirlenme gözükmese bile filtrenin gözenekleri doluyor işlevini yitiriyor, bu km Türkiye şartları için bir hayli yüksek motorun canı ne ki 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Kırçal
(düzenlendi)
24 dakika önce, Ramazan Turan yazdı:

Benim 18 bin km civarına geldi. Geçenlerde serviste 16 bin km civarında bi hava tuttuk, 20 bine kadar yolu var. 

Abi herkesin düşüncesi farklı ama , filtreye hava tutulmaz. İğne ucu gibi gözenekler havayı tutunca iyice açılıyor.Sonra turbo niye bozuldu.

tarihinde Murat Kırçal tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)

7-8 bini geçirmiyorum ben kolay kolay, KN kullanmadığım zamanlarda.

 

Hava tutmak da iyi bir şey değil, arkadaşların yazdığı gibi.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Perisan olmus..

Yapilan km ye degil de duruma bakmak lazim. oyle zaman oluyor ki cok km yapip tertemiz halde de cikabiliyor. ama tam tersi durumda..

Hava tutmak cok bir fayda etmiyor acikcasi eski bir yontem olarak hala sanayi esrafinda devam eden bir uygulama.Ben 6-7000 km de bir degistiriyorum. Nefes önemli 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
7-8 bini geçirmiyorum ben kolay kolay, KN kullanmadığım zamanlarda.
 
Hava tutmak da iyi bir şey değil, arkadaşların yazdığı gibi.


Bakımlarını 10 bini geçirmediğim için sabrediyorum yağ değişimiyle paralel gitmesi için.
Evvelki gün klima açık, araçta üç kişi biraz yüklendim, aynadan kara dumanı ilk defa gördüm.
Kara duman attığını biliyorum, tampondaki is lekesinden anlaşılıyordu fakat ilk kez görünce hava filtresinden şüphelendim ve söktüm.
Şüphelerim haklı çıktı :)
Perisan olmus..
Yapilan km ye degil de duruma bakmak lazim. oyle zaman oluyor ki cok km yapip tertemiz halde de cikabiliyor. ama tam tersi durumda..
Hava tutmak cok bir fayda etmiyor acikcasi eski bir yontem olarak hala sanayi esrafinda devam eden bir uygulama.Ben 6-7000 km de bir degistiriyorum. Nefes önemli [emoji4]


Kesinlikle. Bize yakıt ve kurum olarak geri dönüyor yoksa.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

bende paralel gidiyor yagda,filtrelerde 😋

Bir lpg filtresini tutturamiyorun o 10.k ya tekabul ediyor.. niyedir cozemedim 🤔

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
bende paralel gidiyor yagda,filtrelerde [emoji39]
Bir lpg filtresini tutturamiyorun o 10.k ya tekabul ediyor.. niyedir cozemedim [emoji848]


Lpg sonradan takılan kit olduğu için, özerkliğini ilan etmiş olmalı [emoji23]
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
19 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

Bakımlarını 10 bini geçirmediğim için sabrediyorum yağ değişimiyle paralel gitmesi için.

 

 

İki bakım arası kendim bir kere değiştiriyordum eskiden.

 

VW'nin yeni TSI'larının filtresini sökmek çok zor. İki tane kelepçeli boruyu söküp motorun üstündeki saplamalı kutuyu çıkartıyorsun, sonra onun vidalarını açıyorsun filan.

 

Alfa'ya geçince onu da arar oldum çünkü bununki altta, lifte kaldırmadan sökmek mümkün değl. Kaldırıp alt muhafazayı çıkarmak gerekiyor hava filtresini çıkarmak için. İtalyanların normal işi yok. :)

 

Ford'da ne güzel, dört vidayı söküp değiştiriyordum.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
İki bakım arası kendim bir kere değiştiriyordum eskiden.
 
VW'nin yeni TSI'larının filtresini sökmek çok zor. İki tane kelepçeli boruyu söküp motorun üstündeki saplamalı kutuyu çıkartıyorsun, sonra onun vidalarını açıyorsun filan.
 
Alfa'ya geçince onu da arar oldum çünkü bununki altta, lifte kaldırmadan sökmek mümkün değl. Kaldırıp alt muhafazayı çıkarmak gerekiyor hava filtresini çıkarmak için. İtalyanların normal işi yok. [emoji4]
 
Ford'da ne güzel, dört vidayı söküp değiştiriyordum.


VW içindeki tamirci ruhu öldürüyor [emoji1]
Bizim Passatta hiç denemedim, denemeyi dahi düşünmedim.
“Dokunma elinde kalır, servis ilgilensin” psikolojisi çöküyor adama.

Alfa zaten hep olduğu gibi aksi bir marka, şaşırtmadı beni bu durum.
Yorum bağlantısı
Koray Demir
9 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Ford'da ne güzel, dört vidayı söküp değiştiriyordum.

İtalyan üretim motorlarda çalışma alanı dar olur derler bu sebeple bazı motorlar için işçilik ücretleri bir hayli yüksektir. 2.0 lt Marea motorunu açmak isteyen usta zor bulunur misal.

Focus 1’de hava filtresini tutan vidalar lokma haricinde düz tornavida ile açılabiliyor ve müşkül durumlar için alet edevat olmasa dahi bir adet kuruşluk bozuk para ile değişim mümkün 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
2 dakika önce, Koray Demir yazdı:

İtalyan üretim motorlarda çalışma alanı dar olur derler bu sebeple bazı motorlar için işçilik ücretleri bir hayli yüksektir. 2.0 lt Marea motorunu açmak isteyen usta zor bulunur misal.

 

İtalyanların hayat felsefeleri de üretim anlayışları da Alman ve Amerikanlardan çok farklı. Espresso ile filtre kahve arasındaki fark gibi.

 

İtalyan motorunu İtalyancıya yaptırmak lazım, ülkemizde büyük şehirlerde çok iyi ustalar mevcut. Ülkemizde standart sanayi ustası profili çok düşük maalesef. Ben bir çoğunun modern otomobillerin çalışma prensipleri hakkında en ufak bir fikirlerinin olmadığını ve tek satır belge okumadıklarını düşünüyorum. Vida sök, civata sık, işine gelmeyince abi bu modeller böyle de çık işin içinden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Memur
(düzenlendi)

Her yıl 2 defa değişirim connect için 25 lira fiyatı var bunun maliyetini düşünmem.

Her defasında yaklaşık bu hale geliyor yaşadığım yer tozlu olduğu için.

 

tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Bir saat önce, Celal Aydın yazdı:

 


Lpg sonradan takılan kit olduğu için, özerkliğini ilan etmiş olmalı emoji23.png

 

Galiba temiz gaz aldigimi dusundugumden oluyor😁 havayi secme sansim yok 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben cuma günü 6 bin km de değiştirdim
Sadece kaba pislikler vardı. Yağlanma vs yoktu.
25 liraya aldım. 10 saniyede değiştirdim.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Ben cuma günü 6 bin km de değiştirdim
Sadece kaba pislikler vardı. Yağlanma vs yoktu.
25 liraya aldım. 10 saniyede değiştirdim.


Nevşehir’de özellikle Kapadokya’da erken değişim şart abi.
Şunu da eklemeliyim, hava kuru orda, nem oranı düşük, dolayısıyla kuru kalacaktır filtre.
Bizim burda çok fazla nem var. Farzedelim, toz az olsa dahi, filtre nemlenir, ufacık bir tozu dahi yapıştırır, çabuk tıkar, filtre çamurlaşır diye düşünüyorum.
Aracımın önceki sahibi, ben aracı alırken “yağı değiştirme, yeni değiştirdim” dedi.
Ben yine de güvenmeyip servise sürdüm, “açın bakim şu filtrelerin durumu neymiş görelim” dedim, gördüğüm manzara, toz torbalı elektrikli süpürgenin, tıka basa dolmuş torbası gibiydi, resmen kapkara ve çamur gibiydi.
Yani sonuç olarak, tozun haricinde nem de büyük bir etken olmalı ki, filtre bu hale gelsin.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
bir sorun göremedim


Son fotoğrafta, filtre markasının yazılı olduğu kısma bakınca, muazzam fark var. Filtre oldukça kirli aslında.
Açık rengi referans alırsak, çoktan dolmuş bile gözenekler.
Ha evet içler acısı bir durumda değil, o aşikar. Çünkü aracı aldığımda benden önceki sahibi sağolsun, içler acısı hava filtresi nasıl olur tecrübe ettim [emoji1]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Hondası olanlar dikkat etsin yetkili servislerde 10 binde bir değişim şartı yok
Çok kirli değilse hava tutup takıyorlar
Bizim jazz 2 bakım arka arkaya değişmeden çıkmış babam anlamamışta ben faturaları inceleyince çaktım mevzu
Şu an yeni araçlarda bile aynı olay var
Honda fc5 mağdurlarında biri daha yazdı hava tutup aynısını takmışlar


Bize her yer Japonya diyorlar galiba [emoji1]
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Çok fena olmuş.Oralarda sıksık bakmak gerekli o zaman.

 

Kağıt filitreye hava tutunca temizlenmiyormuş daha çok tıkanıyormuş diyor burdaki ustalar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Geçenlerde bir Opel forumunda hava filtresi ile yağın normalde 15 yada 10 binde bir değişim aralığı var ama 5 binde bir değişirse motor ömrüne ciddi katkısı olduğunu söylemiştim ve baya itiraz edilmişti. Burada görüyoruz ki özellikle ülkemizde bu durum maalesef böyle..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
2 dakika önce, Tayfun Aydın yazdı:

Geçenlerde bir Opel forumunda hava filtresi ile yağın normalde 15 yada 10 binde bir değişim aralığı var ama 5 binde bir değişirse motor ömrüne ciddi katkısı olduğunu söylemiştim ve baya itiraz edilmişti. Burada görüyoruz ki özellikle ülkemizde bu durum maalesef böyle..

İmkan varsa bencede.Özellikle dizellerde elzem birşey.Amma 5 binde bir dediğinde döverler adamı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...