İçeriğe Yönlendir

İtalyan Üzümü: Giulietta 1.4 TB Multiair TCT


Selim Bilgin

Recommended Posts

Çağlar Bayur
44 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Dayanamadım "Tutela CS Speed" robot yağı ve "Motul Multi DCTF" şanzıman yağı sipariş ettim. Hayırlısı bakalım. :) 

değişen boyanan? motor yüğzdesi? onlar möhümmm

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
On 09.10.2018 at 10:54, Cem Işık yazdı:

X5 kayınpederdi benim, geçersem eğer hanımı geri alacak potansiyel vardı elinde. Hanım hamile olmasa takmazdım da hanım hamile olunca sakata gelmeyelim dedim😁. Korkumdan geçmedim ama yabancı olsa rahat  geçerdim.. düzce’de sağa geçti, yavaşlayıp, arpan fazla mı geliyor senin?  diye arayıp  bi inceden fırçaladı beni. Biz seni bekleriz falan diye atarlanmıştı yola çıkarken, bekletmeyeyim diye yetişmeye çalışıyorum dedim ben de:)

 

kayınbabayla peş peşe bi yere gitmek çok sıkıntılı iş :D 

 

zamanında bi yere gittik manisada peş peşe gece karanlık deli yağmur yağıyor arkadan Hyundai era ile yetişmeye çalışyorum yanımdada @Sami Demirpaz var . her su birikintisine girdiğimde kurban olim yavaş gir diyordu korkudan velasıl yetişemedik pes ettik neyseki yolu kaybetmiş sağda bekledi biz navigasyonla öne geçtik de devam ettik :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
17 dakika önce, Ali Gök yazdı:

 

kayınbabayla peş peşe bi yere gitmek çok sıkıntılı iş :D 

 

zamanında bi yere gittik manisada peş peşe gece karanlık deli yağmur yağıyor arkadan Hyundai era ile yetişmeye çalışyorum yanımdada @Sami Demirpaz var . her su birikintisine girdiğimde kurban olim yavaş gir diyordu korkudan velasıl yetişemedik pes ettik neyseki yolu kaybetmiş sağda bekledi biz navigasyonla öne geçtik de devam ettik :D 

Bende de tam tersi, geçmek yasak ama hız 90 :D

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

değişen boyanan? motor yüğzdesi? onlar möhümmm

 

Kış bitsin güzelce boyatacağım her yanını inşallah. :D 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
51 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

 

Kış bitsin güzelce boyatacağım her yanını inşallah. :D 

Arka kapıların da yerlerini değiştir, değişenli olsun 🤪

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Sol ampülümüz patladı bu hafta, Pilipis marka xtreme vision 130 ampül aldım, kendim takamayınca sanayiye gittim, gitmişken de BMC marka kutu içi filtremizi takmış olduk.

 

İlk izlenimim gaz tepkisinde iyileşme oldu, ama detaylı yorum yapmak için biraz kullanmam lazım.

 

ec892a428155.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Selim Bilgin
On 08.10.2018 at 17:22, Selim Bilgin yazdı:

Yapılmayı bekleyenler:

- Ufak kaporta işleri var, kış sonu Hakan Usta'ya emanet.

- Kaporta işlemleri sonrasında sahipleri de Alfista olan Paddock Detailing'e gidecek, seramik ve detaylı iç temizliği yapılacak.

- Ayna kapakları orijinal saten kromlarla değişecek.

- Farlara bi-xenon montajı yapılacak.

- Ön cama da Lumar film yapılacak.

- QV (Quadrofoglio Verde) direksiyon.

- Kapı içi gibi yerleri keçe kaplayacağım.

- Bir sonraki bakımda sağ motor kulağı, bujiler değişecek. Servis değişmez dese de TCT şanzıman ve hidrolik kontrol ünitesinin yağını değiştireceğim.

- Hava filtresi KN takılacak, fiyatlar uçmuş onun için almadım şu an.

- Ön ve arka logolar 2015'te değişen logoyla değişecek.

 

Bir güncelleme yapalım.

 

Ayna kapaklarını orijinal saten krom alıp taktım.

Motor kulağı, bujiler değişti.

BMC kutu içi hava filtresi takıldı.

Sağ-sol z-rot değişti.

Fren hidroliği değişti, motul 5.1 kullandım, sünger hissiyatı gitti.

 

Sırada kaporta işleri ve temizlik var, bakalım.

On 21.01.2019 at 23:52, Mehmet Ozyurek yazdı:

Bizim bmc değil demi bu :)

Yok bu italyan bmc. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

BritishMotorCompany olanmı bu bmc...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Tüfekçi

Vay bizide cagirsaydin 😛 sökmelik 159 gördüm dizel mi :)

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
7 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Vay bizide cagirsaydin 😛 sökmelik 159 gördüm dizel mi :)

 

159 değli yalnız o, Brera. :D İçini görsen bir de...

 

Spontane gelişti, bari arabaların fotosunu çekelim dedik. :) 

Büyük buluşma planlanacak, Sportivo'yu takipte kal Facebook&Instagram'da. :) 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Senin arabanın yanındakinin Gulia olmadığını söyle ne olur, buna ihtiyacım var 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
6 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

 

159 değli yalnız o, Brera. :D İçini görsen bir de...

 

Spontane gelişti, bari arabaların fotosunu çekelim dedik. :) 

Büyük buluşma planlanacak, Sportivo'yu takipte kal Facebook&Instagram'da. :) 

Brera toplanan heralde. Vardı orada koltuklar güzeldi .

 

 

Bu arada geçen yolda bı 159 denk geldi bizim burda  Selektör 4 lu korna felan adam çok sevindi :)

 

Arabada şef vardı diyor bizim Astracilar hiç böyle değil :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
3 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Senin arabanın yanındakinin Gulia olmadığını söyle ne olur, buna ihtiyacım var 

 

Giulia, hem de veloce. :))

Bir saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Brera toplanan heralde. Vardı orada koltuklar güzeldi .

 

 

Bu arada geçen yolda bı 159 denk geldi bizim burda  Selektör 4 lu korna felan adam çok sevindi :)

 

Arabada şef vardı diyor bizim Astracilar hiç böyle değil :)

 

Alfisti iyidir.  👍🏻

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Zalımsınız daha ne diyeyimm 😀 Hiç kıskançlık huyum yoktur da şu dünyada bir saz çalabilen iki matematikten anlayan üç Giulia’sı olan (hemi de Veloce ve kırmızı) insanı çok pis kıskanıyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selim Bilgin
(düzenlendi)

Kastamonu'da @Ahmet Gül hocamın arabasını kullanınca benimkinde bir gariplik olduğunu anlamıştım, önce z-rot'ları değiştirdim, sonra hızımı alamayınca alt salıncakları da değiştirdim. Zaten Giulietta'da üst salıncak yok, z-rot ve alt salıncağı değiştirince ön takım sıfırlanmış oldu. Yola çıkınca arabayı aldığım gün değiştirmediğime kızdım. Zaten yola oturuşunu çok sevdiğim arabam bu haliyle tam bir canavar oldu, insan dalmak için viraj arıyor.

 

Onun dışında, yetkili ve özel servislerin debriyaj değiştirmeden hiç değiştirmedik dediği TCT şanzımanın yağını da konuda daha önce bahsettiğim Motul'ün çift kavramalı şanzımanlar için özel ürettiği, aynı zamanda Alfa'nın belirttiği spec'leri de karşılayan Multi-DCTF şanzıman yağı ile değiştirdim. Çıkan yağ oldukça yoğun ve koyu renkli iken (70K km kullanılmış sonuçta) eklediğimiz yağ açık renkli ve akışkandı. 1.8 litre alıyor yağı, alttaki tapadan boşaltılıp üstte motorun sağ tarafında aşağıda bulunan, açınca direk şanzıman dişlilerinin göründüğü kapaktan dolduruluyor. İnternette bu konularda hiç bilgi yok, daha sonra araştıracaklar için faydalı olması açısından not ediyorum.

 

Piyasada "selespeed yağı" olarak geçen, şanzıman robot ya da teknik adıyla "hydraulic actuator" yağını da değiştirecektim 0.8 litre Tutela CS Speed alıyor, bu yağ özel, muadil olarak "Motul Multi HF" de var specleri karşılayan ama onu orijinal Tutela aldım ben. Ancak dolum kapağına rahatça erişmek için motorun sağ tarafındaki boruları komple sökmek gerektiği için erteledim onu şimdilik. Bir şekilde çekip eklerdik ama sağa sola akabilirdi, ve seviyeyi net göremeyecektik.

 

Şanzıman yağını değiştirdikten sonra "aktif test" adını verdikleri kalibrasyon işlemini de yaptık, bu işlemde eğer debriyaj belli bir limitin altındaysa arıza ışığı yanıyor ve sönmüyor. Onun için daha önce yaptırmamıştım. Bu sefer pilavdan dönenin kaşığı kırılsın diyerek yaptırdım. Hata vermedi, ilk test sürüşünde geçişlerde ciddi farkettiğini gördüm, ama sanki 1000 km sonra eski haline döndü gibi, biraz daha şehir içinde test etmem lazım daha net yorum yapmak için. Ama 1-2-3 geçişleri istediğim gibi değil halen, sanırım bi ara gözü karartıp debriyajı da değiştireceğim. Bir o kaldı şimdi arabayla ilgili aklımda.

 

Bir İtalyan masalından bu haftalık da bu kadar. :) 

cambiolio.jpg


 

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
typo
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
38 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Kastamonu'da @Ahmet Gül hocamın arabasını kullanınca benimkinde bir gariplik olduğunu anlamıştım, önce z-rot'ları değiştirdim, sonra hızımı alamayınca alt salıncakları da değiştirdim. Zaten Giulietta'da üst salıncak yok, z-rot ve alt salıncağı değiştirince ön takım sıfırlanmış oldu. Yola çıkınca arabayı aldığım gün değiştirmediğime kızdım. Zaten yola oturuşunu çok sevdiğim arabam bu haliyle tam bir canavar oldu, insan dalmak için viraj arıyor.

 

Onun dışında, yetkili ve özel servislerin debriyaj değiştirmeden hiç değiştirmedik dediği TCT şanzımanın yağını da konuda daha önce bahsettiğim Motul'ün çift kavramalı şanzımanlar için özel ürettiği, aynı zamanda Alfa'nın belirttiği spec'leri de karşılayan Multi-DCTF şanzıman yağı ile değiştirdim. Çıkan yağ oldukça yoğun ve koyu renkli iken (70K km kullanılmış sonuçta) eklediğimiz yağ açık renkli ve akışkandı. 1.8 litre alıyor yağı, alttaki tapadan boşaltılıp üstte motorun sağ tarafında aşağıda bulunan, açınca direk şanzıman dişlilerinin göründüğü kapaktan dolduruluyor. İnternette bu konularda hiç bilgi yok, daha sonra araştıracaklar için faydalı olması açısından not ediyorum.

 

Piyasada "selespeed yağı" olarak geçen, şanzıman robot ya da teknik adıyla "hydraulic actuator" yağını da değiştirecektim 0.8 litre Tutela CS Speed alıyor, bu yağ özel, muadil olarak "Motul Multi HF" de var specleri karşılayan ama onu orijinal Tutela aldım ben. Ancak dolum kapağına rahatça erişmek için motorun sağ tarafındaki boruları komple sökmek gerektiği için erteledim onu şimdilik. Bir şekilde çekip eklerdik ama sağa sola akabilirdi, ve seviyeyi net göremeyecektik.

 

Şanzıman yağını değiştirdikten sonra "aktif test" adını verdikleri kalibrasyon işlemini de yaptık, bu işlemde eğer debriyaj belli bir limitin altındaysa arıza ışığı yanıyor ve sönmüyor. Onun için daha önce yaptırmamıştım. Bu sefer pilavdan dönenin kaşığı kırılsın diyerek yaptırdım. Hata vermedi, ilk test sürüşünde geçişlerde ciddi farkettiğini gördüm, ama sanki 1000 km sonra eski haline döndü gibi, biraz daha şehir içinde test etmem lazım daha net yorum yapmak için. Ama 1-2-3 geçişleri istediğim gibi değil halen, sanırım bi ara gözü karartıp debriyajı da değiştireceğim. Bir o kaldı şimdi arabayla ilgili aklımda.

 

Bir İtalyan masalından bu haftalık da bu kadar. :) 

cambiolio.jpg


 

Alfa’yı sıfır alacağına Alfistiden al diye boşuna dememişler. Sıfırdan iyi yapmışsın maşallah 😀 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bugün değil ama haftasonu önceki sahibinin nasıl bu hale getirdiğini anlamadığım dörtlü düğmesini değiştirdim. Düğme 90 TL. Değiştirmek için teybi ve hava nozüllerini sökmek gerekiyor.

 

dortlu1.png

 

dortlu2.png

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
(düzenlendi)
5 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

Bugün değil ama haftasonu önceki sahibinin nasıl bu hale getirdiğini anlamadığım dörtlü düğmesini değiştirdim. Düğme 90 TL. Değiştirmek için teybi ve hava nozüllerini sökmek gerekiyor.

 

dortlu1.png

 

dortlu2.png

Sırada ne var acaba takipteyim. Bir de şöyle Gun metal Giulia ya da 8c jantı görürsem bu konuda gözüm açık gitmem 😀

tarihinde Ahmet Gül tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)
1 saat önce, Ahmet Gül yazdı:

Sırada ne var acaba takipteyim. Bir de şöyle Gun metal Giulia ya da 8c jantı görürsem bu konuda gözüm açık gitmem 😀

 

Aslında üst üste atmayayım dedim de, hadi bunu da atayım. :) Sırada bir kaç sürpriz var ama jant işi bizi aşar hocam şu an için, zaten bütçenin sınırlarındayım, kadınların alışveriş hastalığı gibi, işlerin stresinden kendimi arabaya para harcarken buluyorum. :D 

 

Dörtlü düğmesiyle birlikte soyulan arka logo-bagaj açma düğmesini de sipariş vermiştim, almışken yeni logo olanı aldım, ileride ön logo ve jant logolarını da yeni logoya çevireceğim inşallah. Daha hoşuma gidiyor bu.

 

Before

logo1.jpg

 

After

logo2.jpg

 

logo3.jpg

 

 

2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

muhtemelen sıvı koku teması

 

Tırnak gibi geldi bana sanki. Nasıl beceriyorlar böyle şeyleri anlamıyorum.

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...