İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Duratec HE Motor Yapılıyor


Barış Adak

Recommended Posts

Barış Adak
(düzenlendi)

Sevgili arkadaşlar , değerli büyüklerim ,

   Öncelikle herkese selam ve saygılarımı sunarım. İş, güç , yurtdışı, yurtiçi derken epeydir forumdan uzak kalmıştım. Artık Buralardayım.

   

   Mondeoyu bir süredir babam kullanıyordu. Dün aldığım habere göre motor gürültü yapmaya başlamış ve babam kenara çekip bırakmış aracı. Neyse çekici ile aldırdık. Araç şuan sanayide.

   

   Ben henüz göremedim. Sanıyorum yarın gidip bakacağım. Ustanın ilk söylediği yatak sesi olduğu. Aklıma da gelmişti ama ... Neyse , benim tahminin aracın bir şekilde yağsız kaldığı yönünde. Sonuçta, motor bugün sökülmeye başlandı . Yarın acı reçete ortaya çıkar sanıyorum. Düzgün bir yenileme için tavsiyelerinizi ve uyarılarınızı esirgemezseniz sevinirim. Gelişen durumları , parça listesi ve fiyatlarını paylaşacağım. Dilerim kimsenin başına gelmez ama kaynak olur en azından ilerisi için.

 

Saygı ve sevgilerimle...

tarihinde Barış Adak tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Geçmiş olsun. Umarım sorun giderilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Geçmiş olsun bilgili arkadas daha cok bilgi verirler zaten benim soylemek istedigim bir husus var oda kesin yag pompasini degistirin boyle bir tamirat esnasinda

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor yaptırmak diyince aklıma @Mehmet Kaya geliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor yaptırmak diyince aklıma @Mehmet Kaya geliyor

4 kez bir yılda :) Şimdi şükür sıfır gibi oldu :D

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Geçmiş olsun.

 

İlk bulunması gereken düzgün ve tecrübeli bir usta. Gerisi kendiliğinden gelir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)
2 saat önce, Barış Adak yazdı:

Sevgili arkadaşlar , değerli büyüklerim ,

   Öncelikle herkese selam ve saygılarımı sunarım. İş, güç , yurtdışı, yurtiçi derken epeydir forumdan uzak kalmıştım. Artık Buralardayım.

   

   Mondeoyu bir süredir babam kullanıyordu. Dün aldığım habere göre motor gürültü yapmaya başlamış ve babam kenara çekip bırakmış aracı. Neyse çekici ile aldırdık. Araç şuan sanayide.

   

   Ben henüz göremedim. Sanıyorum yarın gidip bakacağım. Ustanın ilk söylediği yatak sesi olduğu. Aklıma da gelmişti ama ... Neyse , benim tahminin aracın bir şekilde yağsız kaldığı yönünde. Sonuçta, motor bugün sökülmeye başlandı . Yarın acı reçete ortaya çıkar sanıyorum. Düzgün bir yenileme için tavsiyelerinizi ve uyarılarınızı esirgemezseniz sevinirim. Gelişen durumları , parça listesi ve fiyatlarını paylaşacağım. Dilerim kimsenin başına gelmez ama kaynak olur en azından ilerisi için.

 

Saygı ve sevgilerimle...

 

Size naçizane tavsiyelerim.

1- Mondeoda motor yapılacaksa segman piston atılacaksa bile kesinlikle yataklar değiştirin. Hayır diyen ustaya söyleyin güç artışı olan motora yataklar nasıl dayanacak. 

2- Yataklar değiştirilirken kesinlikle yağ pompasını değiştirin. Kesinlikle.Yatak sardıysa zaten kesinlikle değiştirin

3- Pistonlara pimler(perno) takılırken perno kaymaması için segman atılıp atılmadığı sorun(orjinalinde yok ama usta işi garantiye almak için atabiliyor)

4- Kapağı kontrol ettirin eğilme var mı yokmu. Kapak daha önce işlem gördümü ona baktırın.İşlem görmüşse 124.00 birim orijinal boyutu.125.00 düştüyse değiştirin. Hatta temiz çıkma üst kapan alın. Sıfır almaktansa(Tayvan malı)

5-Supapları Kontrol ettirin. Değişim yapılması gerekiyorsa değiştirin. 

6- Emme manifoltunun klaperlerini kontrole ettirin boşluk var mı yokmu baktırın. İlerde tekrar söktürüp taktırma için 150-200 tl para vermeyin. ses yapıyor ve zamanla performans kaybına kadar gider.

7-Karter havalandırma hortumunu kontrole ettirin.

8-Tüm su hortumlarını kontrol ettirin. Kalorifer hortumuna özellikle baktırın.

9- Kalorifer peteğini kontrol ettirin tıkanma var mı yok mu?

10-Devirdaim pompasını kontrol ettirin.

11-Bujileri değiştirin. Hatta tırnak aralığını kontrol edin gelenlerin orijinali 1.3 Bosch markada 1.2 tırnak aralığında buji var taktırın.

12-Yağı 5-30 koydurun.

13- Subap ayarlarınız yapıldıktan sonra motorda subap sesi geliyorsa (bir atıp getirdiğinizde) direk ustayı çağırın subaptaki sesi söyleyin. Bunun için de zamanında 3 kez motor açtırdım. :D sonunda başka üst kapakçı sesi kesti. 60 tllik kayık diyorlar onu değiştirmeyi akıl edememiş.

14- motorun yanındaki emme manifoldunun klaperleri açıp kapatan vakkum kolunu takmayı unutmasınlar :D 

 

Not: KESİNLİKLE ARACINIZIN BAŞINDA BEKLEYİN. HORTUMLARI TEK TEK SİZ KONTROL EDİNNNNN. Bunun bana maliyeti 3500 tl en son sorunda. Ondan sonra tüm hortumları değiştirdim. Değişmeyen devirdim ve termostat kalmıştı. Onuda değiştirdim. Usta ne yapıyorsun demesine fırsat vermedim. Bir onlar kaldı onlarıda değiştirde içim rahat etsin dedim. Değiştirdiler. :D

 

 

Neyse aklıma gelenler bunlar.

Kolay gelsin.

 

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Barış Adak
2 saat önce, Levent Güzelkalp yazdı:

Geçmiş olsun bilgili arkadas daha cok bilgi verirler zaten benim soylemek istedigim bir husus var oda kesin yag pompasini degistirin boyle bir tamirat esnasinda

 Sağolun. Yağ pompasını not aldım. Belki de yağ pompasında sorun vardı... 

 

23 dakika önce, Mehmet Kaya yazdı:

4 kez bir yılda :) Şimdi şükür sıfır gibi oldu :D

 

Mehmet Hocam, motorun durumu ortaya çıktığında gelişmeleri yazarım zaten. Sizde zamanınız oldukça yol gösterebilirseniz çok makbule geçer.

 

11 dakika önce, Selim Bilgin yazdı:

Geçmiş olsun.

 

İlk bulunması gereken düzgün ve tecrübeli bir usta. Gerisi kendiliğinden gelir.

Usta, şehir şartlarında güvendiğimiz bir usta. Önceden sadece Ford bakan bir servis. Daha önce Ankara'da yaşıyordum. Seçenek çoktu. Gerçi o seçenekleri denerken az kazık yemedik 😃

 

İlgilenen tüm arkadaşlara, ayrıca teşekkür ederim. Eksik olmayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Adak

Ben cevap yazana kadar Mehmet Hocam sıralamış. Hocam çok teşekkürler. Tek tek not aldım. Parçalar alındıktan sonra mutlaka başında beklerim. Rektefiyeciyi tanıyorum. Kapakla birlikte gider konuşurum. Klape ile ilgili konuları zaten forumdan okumuştum. bir yıl önce Ankara'dayken Otosan'da sormuştum ve ellerinde hala vardı. Ama uzaktan temin edebilir miyim bakayım. Kargoyla gönderirler mi acaba? Şansımı deneyeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Allah yardımcınız olsun. Doğru tahmin ettiysem bu işi yapabilecek bir tek yer var burada adını hatırlamıyorum ama onda da sıra bulabildiyseniz şanslısınız.

Parça temini konusunda zor bir yerdeyiz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Ben cevap yazana kadar Mehmet Hocam sıralamış. Hocam çok teşekkürler. Tek tek not aldım. Parçalar alındıktan sonra mutlaka başında beklerim. Rektefiyeciyi tanıyorum. Kapakla birlikte gider konuşurum. Klape ile ilgili konuları zaten forumdan okumuştum. bir yıl önce Ankara'dayken Otosan'da sormuştum ve ellerinde hala vardı. Ama uzaktan temin edebilir miyim bakayım. Kargoyla gönderirler mi acaba? Şansımı deneyeceğim.

Parça konusunda size yardımcı olacak kişinin telefonunu gönderdim. Otobüs veya kargo hangisi size uygunsa onunla gönderiyor.
Yorum bağlantısı
Barış Adak

Değerli büyüklerim ve arkadaşlar, 

   Bugün sanayideydim. Motor tamamen söküldü sayılır. Liste de tamam sayılır. Gerçi yarın birkaç bir şey daha çıkabilir dediler ama ne kaldı geriye zaten. Liste hayli uzun. Daha ıvır zıvır da çıkar. Mesela listede emme manifold klapeleri yada hortumlar yok. 1500 İşçilik 1400 Rektifiye yazılmış bu arada . Kesin fiyat yarın belli olacak ama 15 bin TL gibi bir düzeye çıkacağı belki geçeceği söylendi.

   Aklıma takılan konulardan biri, bu motorun içindeki her şey nasıl bozulmuş? Araç takırdamaya başlayınca çekilmişti aslında. Bu arada kapaktan hiç bahis açılmadı. Durumu görünce bir miktar nevrim döndüğünden bende sormayı unuttum. Bu kadar dağılmış motorun kapağı da iyi durumda değildir herhalde . 

   Şu hali ile, bu tamirat mantıksız gibi de geliyor. 9-12 bin aralığında piyasada sandık motorlar mevcut. Sonuçta sıfır. İşletmesi 1000TL gibi tutsa bir şey değil. 

   Liste netleştikten sonra Mehmet Hocamın bilgilerini gönderdiği arkadaştan da fiyat alacağım. Neyse dostlar epey canım sıkıldı. Bakalım son durum ne olacak... Herkese hayırlı işler, güzel günler dilerim.

 Liste Şöyle:

-Takım Conta

-Zincir Seti

-Yağ filtre tası

-Kayışlar

-Termostat Kütüğü(Gövdeden bahsediyor sanırım)

-Hararet Müşürü

-Hava ve yağ filtresi

-Yağ

-Buji

-Sıvı conta

-Kırmızı Antifriz

-Piston Takım

-Sekman Takım

-Ana yatak 

-Kol yatak

-Krank gezi yayı

-Krank

-Piston Kolu takım

-Sübap Takım

-Sübap Biyeli Takım

-Sübap lastiği takım

-Yağ Pompası

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Değerli büyüklerim ve arkadaşlar, 
   Bugün sanayideydim. Motor tamamen söküldü sayılır. Liste de tamam sayılır. Gerçi yarın birkaç bir şey daha çıkabilir dediler ama ne kaldı geriye zaten. Liste hayli uzun. Daha ıvır zıvır da çıkar. Mesela listede emme manifold klapeleri yada hortumlar yok. 1500 İşçilik 1400 Rektifiye yazılmış bu arada . Kesin fiyat yarın belli olacak ama 15 bin TL gibi bir düzeye çıkacağı belki geçeceği söylendi.
   Aklıma takılan konulardan biri, bu motorun içindeki her şey nasıl bozulmuş? Araç takırdamaya başlayınca çekilmişti aslında. Bu arada kapaktan hiç bahis açılmadı. Durumu görünce bir miktar nevrim döndüğünden bende sormayı unuttum. Bu kadar dağılmış motorun kapağı da iyi durumda değildir herhalde . 
   Şu hali ile, bu tamirat mantıksız gibi de geliyor. 9-12 bin aralığında piyasada sandık motorlar mevcut. Sonuçta sıfır. İşletmesi 1000TL gibi tutsa bir şey değil. 
   Liste netleştikten sonra Mehmet Hocamın bilgilerini gönderdiği arkadaştan da fiyat alacağım. Neyse dostlar epey canım sıkıldı. Bakalım son durum ne olacak... Herkese hayırlı işler, güzel günler dilerim.
 Liste Şöyle:
-Takım Conta
-Zincir Seti
-Yağ filtre tası
-Kayışlar
-Termostat Kütüğü(Gövdeden bahsediyor sanırım)
-Hararet Müşürü
-Hava ve yağ filtresi
-Yağ
-Buji
-Sıvı conta
-Kırmızı Antifriz
-Piston Takım
-Sekman Takım
-Ana yatak 
-Kol yatak
-Krank gezi yayı
-Krank
-Piston Kolu takım
-Sübap Takım
-Sübap Biyeli Takım
-Sübap lastiği takım
-Yağ Pompası
Tamir masrafı yuksek ya duzgun bir cikma bakin yada sandik alın derim ben imkan varsa sandik sifir motor alinir sonrasinda uzun yillar binilir malum araba fiyatlari tavan
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
5 saat önce, Barış Adak yazdı:

Kesin fiyat yarın belli olacak ama 15 bin TL gibi bir düzeye çıkacağı belki geçeceği söylendi.

 

:shok: Sandık motor da bu kur ile ciddi rakamlara çıkabilir.

Geçen yıl hararet sonucu 1.4 Duratec için yaptığım masrafı paylaşayım bu arada.

İşçilik ve rektefiye için benzer fiyatlar vardı o zamanda.

77844165-dd21-41bc-95e8-f4d949b7e48e.jpg

Yorum bağlantısı
Barış Adak
4 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı:

 

:shok: Sandık motor da bu kur ile ciddi rakamlara çıkabilir.

Geçen yıl hararet sonucu 1.4 Duratec için yaptığım masrafı paylaşayım bu arada.

İşçilik ve rektefiye için benzer fiyatlar vardı o zamanda.

 

  valla hocam Dolar-TL geçen sene bugün 3,68 miş. Bugün malum. Sizin liste de bugün on bine yaklaşır demek ki . Fiyatları toparlayayım buradan paylaşırım zaten.

 

 

6 saat önce, Levent Güzelkalp yazdı:

Tamir masrafı yuksek ya duzgun bir cikma bakin yada sandik alın derim ben imkan varsa sandik sifir motor alinir sonrasinda uzun yillar binilir malum araba fiyatlari tavan

 

   Valla hocam aynen öyle. Liste kesinleşsin. Sandık motora yöneleceğim galiba.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 08.10.2018 at 23:36, Mehmet Kaya yazdı:

Kolay gelsin.

hocam, kasaptan elma mı aldın naaptın yahu :rofl:

13 saat önce, Barış Adak yazdı:

Aklıma takılan konulardan biri, bu motorun içindeki her şey nasıl bozulmuş? Araç takırdamaya başlayınca çekilmişti aslında.

motor sökülünce geri kapatırken bile olmazsa olmaz değişen parçalar vardır, eskisi takılmaz.

Yorum bağlantısı
Erman Uzun

Bu haliyle satsanız daha uygun olmaz mı tabi durumunuzu bilemem sadece bir öneri 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Değerli büyüklerim ve arkadaşlar, 
   Bugün sanayideydim. Motor tamamen söküldü sayılır. Liste de tamam sayılır. Gerçi yarın birkaç bir şey daha çıkabilir dediler ama ne kaldı geriye zaten. Liste hayli uzun. Daha ıvır zıvır da çıkar. Mesela listede emme manifold klapeleri yada hortumlar yok. 1500 İşçilik 1400 Rektifiye yazılmış bu arada . Kesin fiyat yarın belli olacak ama 15 bin TL gibi bir düzeye çıkacağı belki geçeceği söylendi.
   Aklıma takılan konulardan biri, bu motorun içindeki her şey nasıl bozulmuş? Araç takırdamaya başlayınca çekilmişti aslında. Bu arada kapaktan hiç bahis açılmadı. Durumu görünce bir miktar nevrim döndüğünden bende sormayı unuttum. Bu kadar dağılmış motorun kapağı da iyi durumda değildir herhalde . 
   Şu hali ile, bu tamirat mantıksız gibi de geliyor. 9-12 bin aralığında piyasada sandık motorlar mevcut. Sonuçta sıfır. İşletmesi 1000TL gibi tutsa bir şey değil. 
   Liste netleştikten sonra Mehmet Hocamın bilgilerini gönderdiği arkadaştan da fiyat alacağım. Neyse dostlar epey canım sıkıldı. Bakalım son durum ne olacak... Herkese hayırlı işler, güzel günler dilerim.
 Liste Şöyle:
-Takım Conta
-Zincir Seti
-Yağ filtre tası
-Kayışlar
-Termostat Kütüğü(Gövdeden bahsediyor sanırım)
-Hararet Müşürü
-Hava ve yağ filtresi
-Yağ
-Buji
-Sıvı conta
-Kırmızı Antifriz
-Piston Takım
-Sekman Takım
-Ana yatak 
-Kol yatak
-Krank gezi yayı
-Krank
-Piston Kolu takım
-Sübap Takım
-Sübap Biyeli Takım
-Sübap lastiği takım
-Yağ Pompası

Siz dediğim yerden fiyat alın.
Zincir setini neden değiştiriyor. Ben onu çözemedim. Rektefiyeci arkadaş baya yüksek fiyat çekmiş.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
3 saat önce, Mehmet Kaya yazdı:

Zincir setini neden değiştiriyor.

motoru açınca eskini geri mi taksın?

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
15 saat önce, Erman Uzun yazdı:

Bu haliyle satsanız daha uygun olmaz mı tabi durumunuzu bilemem sadece bir öneri 

10 Bin Zarar Kesin Olur Bence

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

motoru açınca eskini geri mi taksın?

Zincirden ses gelene kadar değiştirme diyelerin başında sen geliyordun :)

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
51 dakika önce, Mehmet Kaya yazdı:

Zincirden ses gelene kadar değiştirme diyelerin başında sen geliyordun :)

 

sökülmeden ses gelene kadar ayrı bir cümle, motor u sökünce ayrı... Teknik zor branştır hocam. düşün: 345 gün çalışıyorsun , ızdırap gübü

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...