İçeriğe Yönlendir

C Max' ı Tanımak İstiyorum


Fatih Balcı

Recommended Posts

Fatih Balcı

Arkadaşlar herkese merhaba.6 yıldır 2011 model focus tdci aracımı memnuniyetle kullanıyorum ancak aile genişledikçe daha geniş ve ferah araç ihtiyacı oluştu.C max kasa olarak hoşuma gidiyor ama çevremde kullanan olmadığı için inceleme fırsatım olmadı.Dizellerin fiyatı benim bütçeme şu şartlarda satın alma durumunda fazla geliyor bu yüzden benzinli düşünüyorum.Bu araçlarda ki scti motor hakkında bilgim yok.Ortalama yakıt fabrika değerlerinde 8.5 civarı.Bindiğim focusun ortalama yakıt değeri ise şu anda 4.9.Bu fark beni zorlar mı diye düşünüyorum yoksa c max 180 beygir 1.6 motor olarak performansından ve konforundan şüphem yok.Karar aşamasındayım,konu hakkında araç kullanıcıları ya da bilgisi olanların düşüncelerini bekliyorum.Hayırlı günler.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Merhaba Fatih Bey,

Hakkında bilgi almak istediğiniz araç turbo benzinli bir araç. Lpg uyumu konusunda c  max olarak çok başlık olmasa da kugada  kullanıp deneyimlerini paylaşan arkadaşların yorumları forumumuzda  konu başlığı olarak mevcut. Profil bilgilerinden Istanbul da yaşadığınızı görüyorum. Yoğun trafikte tüketim değerlerinin yüksek olabileceğini düşünüyorum.

Aynı aracın 1.6 TDCI motorlu olanını kullanıyorum. Ferah bir araç. Donanım olarak yeterli dolulukta. SCTI (Ecoboost)

Motor titanium  donanımdan başlıyor.

Forumda @Ali Karadağ ın aracı satışta yanilmiyorsam. Size yardımcı olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Aynı yolu iki katı paraya gitmek sizi araçtan bir süre sonra soğutur.Bence alacaksanız dizel alın.Onun dışında her türlü focus tan rahat ve ferah bir araç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay
(düzenlendi)

Ankara'da gittiğim ustaya mondeonun 180 bg olanı geliyor. Bir kaç kere merakından ortalama tüketime baktım. 11-12 arası. Kullananin bayan olduğunu ve daha sakin kullandığını düşünürsek, iyi yakar gibi geliyor bana.

İkinci el az km li dizel bir C-Max daha iyi olmaz mı?

tarihinde Serkan Aktay tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

Merhaba, 

Yakıt konusunu ele alırsak;

- Bodrum İzmir arası Otoyol'da 100-110, Otobanda 110-120 geldim. Ortalamam 6,2lt/100km idi.

- Şehir içi (kimi zaman duble yol kimi zaman sıkışık trafik ve ara sokaklar) sakin kullanıyorum 6,9lt/100km. Araçta çocuk olmayınca biraz ivmelenmeyi arttırsam 7,2-7,4lt/100km yakıyor.

Ha şu da var; aracın hakkını versem, yani agresif kullansam belki 8-8,5lt/100km görür fakat 180hp araç ve ağır kasa, 225 tabanlı 17" jantlı lastikler var, bence benzinlide bu yakıt normal.

 

Not: Şirket aracımız var 2011 Fiesta 1.4 OV, yakıt ortalaması 9,9lt/100km idi son baktığımda. Kasa hafif, performans düşük buna rağmen yakıt bu düzeyde.

Not 2: Araca LPG taktırmanın maliyeti 2015'de 7000TL civarı imiş, şimdi nedir bilemem fakat bunun size geri dönüşü 4-5 yılda olacaksa taktırmaya hiç mi hiç gerek yok derim.

 

Saygılarımla

Ali 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Balcı
On 11.10.2018 at 18:30, Serkan Aktay yazdı:

Ankara'da gittiğim ustaya mondeonun 180 bg olanı geliyor. Bir kaç kere merakından ortalama tüketime baktım. 11-12 arası. Kullananin bayan olduğunu ve daha sakin kullandığını düşünürsek, iyi yakar gibi geliyor bana.

İkinci el az km li dizel bir C-Max daha iyi olmaz mı?

Şu an focus dizel kullanıyorum memnunum aslında ama c max temiz az km dizel bütçeme göre fazla geliyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Balcı
On 12.10.2018 at 08:13, Ali Karadağ yazdı:

Merhaba, 

Yakıt konusunu ele alırsak;

- Bodrum İzmir arası Otoyol'da 100-110, Otobanda 110-120 geldim. Ortalamam 6,2lt/100km idi.

- Şehir içi (kimi zaman duble yol kimi zaman sıkışık trafik ve ara sokaklar) sakin kullanıyorum 6,9lt/100km. Araçta çocuk olmayınca biraz ivmelenmeyi arttırsam 7,2-7,4lt/100km yakıyor.

Ha şu da var; aracın hakkını versem, yani agresif kullansam belki 8-8,5lt/100km görür fakat 180hp araç ve ağır kasa, 225 tabanlı 17" jantlı lastikler var, bence benzinlide bu yakıt normal.

 

Not: Şirket aracımız var 2011 Fiesta 1.4 OV, yakıt ortalaması 9,9lt/100km idi son baktığımda. Kasa hafif, performans düşük buna rağmen yakıt bu düzeyde.

Not 2: Araca LPG taktırmanın maliyeti 2015'de 7000TL civarı imiş, şimdi nedir bilemem fakat bunun size geri dönüşü 4-5 yılda olacaksa taktırmaya hiç mi hiç gerek yok derim.

 

Saygılarımla

Ali 

teşekkür ediyorum.Lpg düşünmüyorum açıkçası, çevremde lpg kullanıp memun olan görmedim.Araçta kronik diyebileceğimiz bir sorun var mı ? sizin başınıza geldi mi?Radyatör hortumundan kaynaklı motor değişimine kadar giden bir problem yaşanıyormuş diye okumuştum.

On 11.10.2018 at 14:38, Ahmet Türedi yazdı:

Aynı yolu iki katı paraya gitmek sizi araçtan bir süre sonra soğutur.Bence alacaksanız dizel alın.Onun dışında her türlü focus tan rahat ve ferah bir araç.

Maalesef şuan için bütçem temiz dizel için yeterli değil.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Scti motoru Focus’ta kullandım, yakıt anlamında beni hiç üzmedi. Uzun yol sakin kullanımda 6’nın altına düşüyordu. C-Max’te bunun üzerine 0,5 lt daha eklemek lazım.

Yorum bağlantısı
Ali Karadağ
21 saat önce, Fatih Balcı yazdı:

teşekkür ediyorum.Lpg düşünmüyorum açıkçası, çevremde lpg kullanıp memun olan görmedim.Araçta kronik diyebileceğimiz bir sorun var mı ? sizin başınıza geldi mi?Radyatör hortumundan kaynaklı motor değişimine kadar giden bir problem yaşanıyormuş diye okumuştum.

Maalesef şuan için bütçem temiz dizel için yeterli değil.

Kronik sorunlar;

1- Bahsettiğiniz gibi radyatör hortumu patlaması, sonrasında sıvı sensörü olmadığından su bitmesi ve aracın hararet yapması. Bu durumu fark edemezseniz iş sıfır motora gidiyor. Bu Ford'un büyük ayıbı idi ama şu an 17S09 geri çağırım kaduyla bu hatasını düzeltiyor, aracın soğutma hortumlarını ve genleşme tankını yenileyip sensör takıyor.

Soruya cevap: Evet benim başıma da geldi, araç harareti yükselmeye başladığı an güç/devir sınırlayıp sizi uyarıyor bunu fark ettim ve kenara çektim, bayram günü hortuma babam ile su borusu kelepçeleyip sorunu çözdük sonrasında 17S09 güncellemesini yaptılar serviste.

2- Tavan perdesi sarkması (Maalesef bende de var)

3-Otomatik bagaj kapağını bilinçsizce kullanan AVM çalışanları mekanizmayı bozabiliyor. (Benim sağlam)

 

Saygılarımla

Ali

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Balcı
2 saat önce, Ali Karadağ yazdı:

Kronik sorunlar;

1- Bahsettiğiniz gibi radyatör hortumu patlaması, sonrasında sıvı sensörü olmadığından su bitmesi ve aracın hararet yapması. Bu durumu fark edemezseniz iş sıfır motora gidiyor. Bu Ford'un büyük ayıbı idi ama şu an 17S09 geri çağırım kaduyla bu hatasını düzeltiyor, aracın soğutma hortumlarını ve genleşme tankını yenileyip sensör takıyor.

Soruya cevap: Evet benim başıma da geldi, araç harareti yükselmeye başladığı an güç/devir sınırlayıp sizi uyarıyor bunu fark ettim ve kenara çektim, bayram günü hortuma babam ile su borusu kelepçeleyip sorunu çözdük sonrasında 17S09 güncellemesini yaptılar serviste.

2- Tavan perdesi sarkması (Maalesef bende de var)

3-Otomatik bagaj kapağını bilinçsizce kullanan AVM çalışanları mekanizmayı bozabiliyor. (Benim sağlam)

 

Saygılarımla

Ali

Ali bey çok teşekkür ederim ilginiz için radyatör hortumu meselesini çözdülerse en çok dert ettiğim konu kapanmış oldu.Hayırlısı olur inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taha Kaytazoğlu

Merhabalar. 

 

12 yıl Honda CIVIC araç kullandım. 1998 model kasa 8 yıl; 2002 model kasa 4 yıl olmak üzere. 98 kasa cıvıc km olarak Üç Yüz Bin de idi. Fakat buna rağmen seri, atak, yola yapışan, içi geniş ve ferah bir araçtı. Bilindiği üzere V-Tec motor dünyada az yakan benzinli motor türünde verimli bir motor olarak bilinmekte. Bu kasa da şehir içi ort. yakıt tüketimi 38-45 kuruş, şehir dışı 30-35 kuruş aralığında idi. 2002 kasa cıvıc Altmış Bir Binde çok temiz, oldukça seri, konforlu, yol tutuşu güzel bir araçtı. Bu kasalarda bir araçta en sevdiğim özellik olan arka yolcu mahalinde zeminde bulunan şaft yükseltisinin olmayışı araç içerisinde daha fazla yer sağlamakla birlikte, orta kısımda oturan yolcunun rahatını bozmadan yol almasına olanak sağlıyor olması.  Bu kasa da şehir içi ort. yakıt tüketimi 35-40 kuruş, şehir dışı 30-35 kuruş aralığında idi. Fakat Hondalar da ve diğer sınıfta ki bir çok Japon aracında olduğu üzere bir kaç kusuru vardı. Başımı her araca bindiğimde üst direğe vuruyordum ve siz ne yaparsanız yapın araç yere yakın olduğu için her zaman yükseltilerde yere vurmakta idi. Tabi ki bununla birlikte gerekli izalasyon yani ses yalıtımı oldukça başarısızdı. 

 

Gelelim Honda CIVIC' den sonra Ford C-Max' e! 

 

Öncelikle sahip olduğumuz C-MAX araç 2011 model yirmi Bir Binde turbo beslemeli 180 beygir 1.6 motor Benzinli bir araç. Kesinlikle yol tutuş, ses yalıtımı, malzeme, kalite, donanım ve özellikleri bu model de bulunabilecek bir çok markaya göre oldukça tatmin edici ve tartışmak yersiz olur. Benim gözümde bu araç kendi yılının alınabilecek para karşılığında bir uzay mekiği teknoloji ve donanımına sahip. Fakat bu forumda daha önce başımızdan geçirdiğimiz ve yazmış olduğum bazı küçük ve basit arızalar bizi araçtan ve markadan soğuttu! Çok şükür bu durumları atlattık. Aracın hakkını yemeden özetleyeyim. Araç bir yer uçağı, şehir içerisinde performanslı kullanımlarda 8.5 LT ben hiç görmedim! Genellikle 11-12 LT civarında yakmakta.  Sakin kullanımlarda 7.3LT ila 8.0 LT seviyelerinde değerleri yakaladım. Bu donanımda ve motorda ki bir otomobilde 8.0 - 8.5 LTler çok iyi değerlerdir bence. Yukarıda da yazmış olduğum üzere araç sessiz, izalasyon çok iyi, yol tutuş ve diğer özellikleri fevkalade. Aracın Yetkili servis bakımları ne yazık ki Honda' dan  daha pahalı! Benim kanaatime gelirsek burada bir aracın hangi amaç ve ne doğrultuda kullanılacağı önemli! Hafta sonu ya da sık binilmeyecek performanslı bir aile aracı arıyorsanız C max olur. Fakat gündelik kullanıma kesinlikle Benzinli model uygun değil! Çünkü Aylık 500 ila 850 TL tüketim olmakta.

 

İyi Forumlar Diliyorum...

 

On 15.10.2018 at 07:51, Ali Karadağ yazdı:

Kronik sorunlar;

1- Bahsettiğiniz gibi radyatör hortumu patlaması, sonrasında sıvı sensörü olmadığından su bitmesi ve aracın hararet yapması. Bu durumu fark edemezseniz iş sıfır motora gidiyor. Bu Ford'un büyük ayıbı idi ama şu an 17S09 geri çağırım kaduyla bu hatasını düzeltiyor, aracın soğutma hortumlarını ve genleşme tankını yenileyip sensör takıyor.

Soruya cevap: Evet benim başıma da geldi, araç harareti yükselmeye başladığı an güç/devir sınırlayıp sizi uyarıyor bunu fark ettim ve kenara çektim, bayram günü hortuma babam ile su borusu kelepçeleyip sorunu çözdük sonrasında 17S09 güncellemesini yaptılar serviste.

2- Tavan perdesi sarkması (Maalesef bende de var)

3-Otomatik bagaj kapağını bilinçsizce kullanan AVM çalışanları mekanizmayı bozabiliyor. (Benim sağlam)

 

Saygılarımla

Ali

 

Ali Bey' in 1. madde de yazmış olduğu sıkıntıyı şu an Ford  servis kampanyası adı altında ücretsiz donanım eklemesi olarak yapmakta (4000TL ila 5000TL). 2. Madde Tavan Perdesi olayı bizde de maalesef kısmi olarak mevcut.

 

İyi Forumlar diliyorum...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...