İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Dizel Şehiriçi 7 Litre Tüketim Normal mi?


Oğuz Aköz

Recommended Posts

Oğuz Aköz

 

Motor sesinin dışında çıkardığı şıkırdama sesini duyabilen var mı?

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

1,4 dizel araç için kısa mesafede olsa yüksek olduğunu düşünüyorum.

1,25 benzinli fiesta kısa mesafe 1,5 km kullanımda şehir içi ortalama 7-7,4 lt arası. uzun yol normal hızlarda 5,5 lt civarı.

1,6 dizel mondeo şehir içi 10-15 km mesafeli günlük kullanımda 5,8-6,2 arası değişiyor. şehirler arası yolda 3,8 lt görmüşlüğüm var. radara girmeyecek 125 km hızlarda düzce-antalya arası yüklü araç ile 5,6-5,8  lt ortalamam var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Motor sesinin dışında çıkardığı şıkırdama sesini duyabilen var mı?


Euro 5 motor. Ses normal.
Enjektör arızası kendini tekleme, silkeleme, rölantide dalgalanma, çekiş kaybı gibi sonuçlarla belli eder.
Bir pompacıya götürüp ölçtürebilirsiniz enjektör değerlerini.
En kesin sonuç, enjektörler sökülerek cihaza bağlanır, orda belli olur her şey.
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
3 saat önce, Metin Taşcı yazdı:

Hava filitre kutusunu elinizle itekleyip tekrar ses geliyor mu bi bakabilir

Ses kesilmiyordu sanırım ama deneyeyim yarın tekrardan 

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
2 saat önce, Celal Aydın yazdı:

 


Euro 5 motor. Ses normal.
Enjektör arızası kendini tekleme, silkeleme, rölantide dalgalanma, çekiş kaybı gibi sonuçlarla belli eder.
Bir pompacıya götürüp ölçtürebilirsiniz enjektör değerlerini.
En kesin sonuç, enjektörler sökülerek cihaza bağlanır, orda belli olur her şey.

 

Motor sesi arkaplanda kalıyor sanki çift motor çalışıyor gibi bir şıkırdama sesi var. Arabanın içerden plastiğe vurur gibi kaputu açıncada metale vurur gibi ses geliyor motor sesinden ayrı bir ses usta normal diyor ama normal halinide biliyorum yani. 

 

Tekleme, silkeleme, çekiş kaybı gibi sorunlar yaşamadım ama rölantideyken milimlik dalgalanmalar var. Mazot filtresi değiştikten sonra başladı ama bu ses o dalgalanma olayının ardından 4-5 bin sonra başladı son 15 gündür devam ediyor.

 

Araçtan çok anlamıyorum pompacıya gitmek aklıma gelmedi hiç. Bu yapılan iş uzun sürer mi? Bilgisayarla mı ölçüm yapıyorlar? Bunların bakımıda yapılması gerekiyor sanırım? Bu hafta hiç vaktim yok ve hafta sonuda şehirdışına çıkıcam yaklaşık 600 km yol yapıcam bir sakıncası olur mu?

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Motor sesi arkaplanda kalıyor sanki çift motor çalışıyor gibi bir şıkırdama sesi var. Arabanın içerden plastiğe vurur gibi kaputu açıncada metale vurur gibi ses geliyor motor sesinden ayrı bir ses usta normal diyor ama normal halinide biliyorum yani. 
 
Tekleme, silkeleme, çekiş kaybı gibi sorunlar yaşamadım ama rölantideyken milimlik dalgalanmalar var. Mazot filtresi değiştikten sonra başladı ama bu ses o dalgalanma olayının ardından 4-5 bin sonra başladı son 15 gündür devam ediyor.
 
Araçtan çok anlamıyorum pompacıya gitmek aklıma gelmedi hiç. Bu yapılan iş uzun sürer mi? Bilgisayarla mı ölçüm yapıyorlar? Bunların bakımıda yapılması gerekiyor sanırım? Bu hafta hiç vaktim yok ve hafta sonuda şehirdışına çıkıcam yaklaşık 600 km yol yapıcam bir sakıncası olur mu?


Enjektörü sökmeden aracı bilgisayara bağlayıp, değerlerine bakıyorlar.
En azından bizim buradaki pompacı bakmıştı.
Araç çalışır vaziyette anlık izleme yaptı.
Eski aracımın enjektörü bitikti, tekliyordu, bilgisayardan değerlerine bakınca, tamir takımı yani memeleri değişmesi gerekiyor dediler.
Siz de bence gösterin bence.
Enjektör birden bozulacak birşey değil, belirtiler verir önceden ve yoğunlaşır o belirtiler zamanla. Uzun yola gidip gelmenizde sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
7 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

 


Enjektörü sökmeden aracı bilgisayara bağlayıp, değerlerine bakıyorlar.
En azından bizim buradaki pompacı bakmıştı.
Araç çalışır vaziyette anlık izleme yaptı.
Eski aracımın enjektörü bitikti, tekliyordu, bilgisayardan değerlerine bakınca, tamir takımı yani memeleri değişmesi gerekiyor dediler.
Siz de bence gösterin bence.
Enjektör birden bozulacak birşey değil, belirtiler verir önceden ve yoğunlaşır o belirtiler zamanla. Uzun yola gidip gelmenizde sıkıntı olacağını düşünmüyorum.

 

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Peki düzenli olarak bakıma girmesi gereken bir parçamıdır kilometre aralığı varmıdır? Aynı şey turbo içinde geçerlimidir onuda test etme gibi bir durum? 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Peki düzenli olarak bakıma girmesi gereken bir parçamıdır kilometre aralığı varmıdır? Aynı şey turbo içinde geçerlimidir onuda test etme gibi bir durum? 


Rica ederim.
Enjektörüm bozuk 60.000 km bindim 2011 1.4 tdci Fiesta’ma. [emoji1]
Teklemesi haricinde bir problemi yoktu, gayet de güzel gidiyordu.
2000 devir bandında, yüke bindiğinde tekliyordu sadece, başlarda çok umursadım sonra vazgeçtim, ona göre sürmeye alıştım.
Şayet tekleme haricinde yoğun kara duman atma, gaz kesme gibi durumlar olsaydı, kendimi pompacıda, enjektör tamiri yapılırken bulurdum.
Satmadan önce gitmiştim pompacıya o yüzden, en azından nedenini öğrendim, ve alan arkadaşa söyledim.
Gelelim sorduğunuz soruya,
Şayet mazotu iyi yerden, güvendiğiniz istasyondan alıyorsanız,
Mazot filtresini kalitelisiyle 2 bakımda bir değiştiriyorsanız,
Aracın periyodik bakımını aksatmıyorsanız,
Enjektör uzuun kilometreler dayanır, bir problem çıkarmaz.
Her parçanın olduğu gibi onun da bir ömrü var tabi, o da yukarıda saydığım maddelere ve sizin aracı sürüş şeklinize doğrudan bağlı.
Ben aracımda mazot katkısı kullanmam, çünkü tek başına bir işe yarayacağını çok düşünmüyorum ve de tedirgin oluyorum depoya mazot, kartere yağ haricinde bir kimyasal sokmayı.
Çünkü gerçek enjektör temizliği, sökülüp, pompacıda cihaza bağlanıp, ultrasonik temizleme ile yapılır.
Ve bu da tek başına bir anlam ifade etmez.
Hazır sökülmüşken, emme manifoldu da sökülür, bir güzel temizlenir, contalar yenilenir,
EGR valfi ve borusu da sökülür, iyice kimyasallarla temizlenir, ya da iptal edilir,
Hatta gaza geldim, karter de sökülür içi bir güzel temizlenir, düzgün bir işçilikle yerine takılır, yağ değişimi yapılır, karter tapası da yenilenir,( bu madde şart değildir [emoji1])
Motor ve enjektörler tertemiz olur.
Belli bir süre sonra yine aynı hale gelir.
İşte burda tamamen mazot kalitesi, mazot filtresi, aracın bakım durumu ve sürüş şekli devreye girer, ne kadar sürede aynı hale gelmesi için.
Aracı devirsiz kullanmamak gerek!
Arada uzun yolda 3.000 devir bandında 10-15 dakika kullanırsak aracı, gayet de güzel temizlenir enjektörler.

Turbo’nun can damarı, hava filtresi, yağ ve turbo hortumunun sağlığıdır.
Bakımları gecikiyorsa aracın, hava filtresi tıkanır, toz geçirmeye başlar, ve bu tozlar turboya girer, kanatçıklara çarpar, balanssızlık oluşur, ötme yapar ve turbo eline sağlık olur.
Aynı şekilde turbo hortumunda delik, kaçak, turbo girişindeki contanın ölü oluşu gibi etmenler de aynı şeye sebep olabilir. Her bakımda kontrolü şart bu hortumun.

Gelelim yağa;
Zamanında yağ değişimi turbonun ömrünü uzatır.
Kanatçıkların gövdeyi çizmemesi için yağın görevini yerine getirmesi gerek çünkü.
Aracı sabah çalıştırdık, motor ve turbo soğuk, yağ henüz karterden yeni motora ve turboya pompalanıyor ve yavaştan ısınmaya başlıyor, ideal viskoziteye (yani kıvama) geliyor.
Şöyle 1 dakika kadar bekliyoruz turbonun düzgünce yağlanması için.
Ve ardından gaza fazla yüklenmeden sakin sakin harekete geçip, sürüyoruz aracımızı.
Motor sıcaklığı 60 dereceyi aştıktan sonra istediğimiz gibi basıyoruz gaza.
Tabi aşırı yüklenmekten her daim kaçınmalı, benzinli araç gibi kullanmamalı dizeli.
Ve uzun yola çıktık diyelim, aracı normal sürdüysek, stop etmeden 1-2 dakika kadar rölantide dinlendirmeliyiz turbonun yağlanmayı sürdürmesi ve soğuması için.
Çok sıkıştırdıysak bu süre 3-5 dakikaya kadar uzaması yararımızadır.

Yani turbo ve enjektörlerin standart bir bakımı yoktur.
Bakım yapılacak hale gelmesini biz belirleriz. (Aldığımız mazotla, filtreyle, sürüş şeklimizle, periyodik bakım durumuyla vs)

Üstadlarım yanlışım varsa düzeltin.
Saygılarımla.
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
10 saat önce, Celal Aydın yazdı:

 


Rica ederim.
Enjektörüm bozuk 60.000 km bindim 2011 1.4 tdci Fiesta’ma. emoji1.png
Teklemesi haricinde bir problemi yoktu, gayet de güzel gidiyordu.
2000 devir bandında, yüke bindiğinde tekliyordu sadece, başlarda çok umursadım sonra vazgeçtim, ona göre sürmeye alıştım.
Şayet tekleme haricinde yoğun kara duman atma, gaz kesme gibi durumlar olsaydı, kendimi pompacıda, enjektör tamiri yapılırken bulurdum.
Satmadan önce gitmiştim pompacıya o yüzden, en azından nedenini öğrendim, ve alan arkadaşa söyledim.
Gelelim sorduğunuz soruya,
Şayet mazotu iyi yerden, güvendiğiniz istasyondan alıyorsanız,
Mazot filtresini kalitelisiyle 2 bakımda bir değiştiriyorsanız,
Aracın periyodik bakımını aksatmıyorsanız,
Enjektör uzuun kilometreler dayanır, bir problem çıkarmaz.
Her parçanın olduğu gibi onun da bir ömrü var tabi, o da yukarıda saydığım maddelere ve sizin aracı sürüş şeklinize doğrudan bağlı.
Ben aracımda mazot katkısı kullanmam, çünkü tek başına bir işe yarayacağını çok düşünmüyorum ve de tedirgin oluyorum depoya mazot, kartere yağ haricinde bir kimyasal sokmayı.
Çünkü gerçek enjektör temizliği, sökülüp, pompacıda cihaza bağlanıp, ultrasonik temizleme ile yapılır.
Ve bu da tek başına bir anlam ifade etmez.
Hazır sökülmüşken, emme manifoldu da sökülür, bir güzel temizlenir, contalar yenilenir,
EGR valfi ve borusu da sökülür, iyice kimyasallarla temizlenir, ya da iptal edilir,
Hatta gaza geldim, karter de sökülür içi bir güzel temizlenir, düzgün bir işçilikle yerine takılır, yağ değişimi yapılır, karter tapası da yenilenir,( bu madde şart değildir emoji1.png)
Motor ve enjektörler tertemiz olur.
Belli bir süre sonra yine aynı hale gelir.
İşte burda tamamen mazot kalitesi, mazot filtresi, aracın bakım durumu ve sürüş şekli devreye girer, ne kadar sürede aynı hale gelmesi için.
Aracı devirsiz kullanmamak gerek!
Arada uzun yolda 3.000 devir bandında 10-15 dakika kullanırsak aracı, gayet de güzel temizlenir enjektörler.

Turbo’nun can damarı, hava filtresi, yağ ve turbo hortumunun sağlığıdır.
Bakımları gecikiyorsa aracın, hava filtresi tıkanır, toz geçirmeye başlar, ve bu tozlar turboya girer, kanatçıklara çarpar, balanssızlık oluşur, ötme yapar ve turbo eline sağlık olur.
Aynı şekilde turbo hortumunda delik, kaçak, turbo girişindeki contanın ölü oluşu gibi etmenler de aynı şeye sebep olabilir. Her bakımda kontrolü şart bu hortumun.

Gelelim yağa;
Zamanında yağ değişimi turbonun ömrünü uzatır.
Kanatçıkların gövdeyi çizmemesi için yağın görevini yerine getirmesi gerek çünkü.
Aracı sabah çalıştırdık, motor ve turbo soğuk, yağ henüz karterden yeni motora ve turboya pompalanıyor ve yavaştan ısınmaya başlıyor, ideal viskoziteye (yani kıvama) geliyor.
Şöyle 1 dakika kadar bekliyoruz turbonun düzgünce yağlanması için.
Ve ardından gaza fazla yüklenmeden sakin sakin harekete geçip, sürüyoruz aracımızı.
Motor sıcaklığı 60 dereceyi aştıktan sonra istediğimiz gibi basıyoruz gaza.
Tabi aşırı yüklenmekten her daim kaçınmalı, benzinli araç gibi kullanmamalı dizeli.
Ve uzun yola çıktık diyelim, aracı normal sürdüysek, stop etmeden 1-2 dakika kadar rölantide dinlendirmeliyiz turbonun yağlanmayı sürdürmesi ve soğuması için.
Çok sıkıştırdıysak bu süre 3-5 dakikaya kadar uzaması yararımızadır.

Yani turbo ve enjektörlerin standart bir bakımı yoktur.
Bakım yapılacak hale gelmesini biz belirleriz. (Aldığımız mazotla, filtreyle, sürüş şeklimizle, periyodik bakım durumuyla vs)

Üstadlarım yanlışım varsa düzeltin.
Saygılarımla.

 

Valla hocam çok güzel açıklamışsınız. Teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
1 saat önce, Mehmet Zeki Yalçın yazdı:

GDL542.jpg

he he.ful salınıp çektim.

Seninki kokusuyla gidiyor sanırım yakıt kullanmıyor 😂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
GDL542.jpg
he he.ful salınıp çektim.


[emoji1][emoji1] Bu değer benim için hayal. Yaktırabildiğim en düşük değer 5.2 lt.
Çok sabırlı olmak gerek.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
14 dakika önce, Celal Aydın yazdı:

 


emoji1.pngemoji1.png Bu değer benim için hayal. Yaktırabildiğim en düşük değer 5.2 lt.
Çok sabırlı olmak gerek.

 

hocam sürekli rampa aşağı gidersem belki bir ihtimal görürüm :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Zeki Yalçın
15 saat önce, Oğuz Aköz yazdı:

Seninki kokusuyla gidiyor sanırım yakıt kullanmıyor 😂

Pompacıları teget geçip koklatıyorum😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Zeki Yalçın
17 saat önce, Mehmet Zeki Yalçın yazdı:

GDL542.jpg

he he.ful salınıp çektim.

7 km lik mesafede 3 yokuş salındım.2 shell istasyonuna el salladım😆 daha düşürürdüm ama e5 te kuyruk oldu arkamda 😂

Bu arada konuyu açan arkadaşım.7 litre normal değil ama şartlar 8 bile yaktırır.bakımlar tamsa devam. sorun yok.sıkna canını 5.2 yakarken şimdi 6 lar yakmaya başladım soğuk hava motoruyla rampalar çekişler bir anda fark eder

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
hocam sürekli rampa aşağı gidersem belki bir ihtimal görürüm [emoji3]

7 km lik mesafede 3 yokuş salındım.2 shell istasyonuna el salladım[emoji38] daha düşürürdüm ama e5 te kuyruk oldu arkamda [emoji23]
Bu arada konuyu açan arkadaşım.7 litre normal değil ama şartlar 8 bile yaktırır.bakımlar tamsa devam. sorun yok.sıkna canını 5.2 yakarken şimdi 6 lar yakmaya başladım soğuk hava motoruyla rampalar çekişler bir anda fark eder


Bu araçta ya yokuş aşağı gaza basmayacaksın, ya da alıverdiğince basacaksın yokuştan önce [emoji1]
İki halükarda az yakar.
Aksi halde, tasarruf yapacağım diye 90-100 le gidersen, 130’la gittiğinden az yakmıyor, tecrübeyle sabit.
Dümdüz ve yokuş aşağı yollarda 90-100 sabit hız az yaktırıyor lakin önümüze hafif bir bayır gelince, o tasarrufun içine ediyor [emoji23]
Çünkü motor ciğersiz, yetmiyor 68 hp.
Şanzıman oranları da çok büyük etken.
90 la giderken 5. Viteste önümüze bayır çıkınca almıyor araç, bayılıyor, dip gaz yapmak gerekiyor, işte o an içiyor mazotu.
Vites küçültmek her daim şart ya da 120’nin altına düşmeden basmak şart tasarruf için [emoji1360]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

aynen öyle, 1.4 dizel fiesta ile 110 gibi gideceksin, rampa gördünmü devrin rampaya göre 2500 yada 3000 gibi olacakki kesilmeden çıkasın, yada race chip takıcaksın derdin bitecek, tabii yazın usun süre yüklenmeden, interkul olmadığından nefesi biraz ısınıyorda :).

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Pazartesi-Cuma arası Hatay-Adana-Karataş-Osmaniye arası uzun yol yaptım. Oralarda dur-kalk’lı şehir trafiğine de dahil oldum. Yaptığım yol 1300 km, aldığım yakıt 225+235₺ iki dolu depo, Shell V-Power (6.47₺ lt’si)

Hızım 120’yi nadir gördü, çoğunlukla 130-150 km/h aralığında sürdüm, klima yolculuğun %60’ında açıktı.

225+235=460₺

460₺/1300km=0.35₺/km

O şartlara rağmen 35 kuruş yaktı

Araç 251 binde, 2007 model [emoji1]

Yani ortalama 5.4 lt

Gel de Fiesta’yı sevme

Gel de Dizeline binme [emoji1]

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz
On 19.10.2018 at 22:33, Celal Aydın yazdı:

Pazartesi-Cuma arası Hatay-Adana-Karataş-Osmaniye arası uzun yol yaptım. Oralarda dur-kalk’lı şehir trafiğine de dahil oldum. Yaptığım yol 1300 km, aldığım yakıt 225+235₺ iki dolu depo, Shell V-Power (6.47₺ lt’si)

Hızım 120’yi nadir gördü, çoğunlukla 130-150 km/h aralığında sürdüm, klima yolculuğun %60’ında açıktı.

225+235=460₺

460₺/1300km=0.35₺/km

O şartlara rağmen 35 kuruş yaktı

Araç 251 binde, 2007 model emoji1.png

Yani ortalama 5.4 lt

Gel de Fiesta’yı sevme

Gel de Dizeline binme emoji1.png

 

hocam bende 500 km yol yaptım klima kapalı ortalama hızım 110 km. 5 lt ortalama tüketim gördüm yol bilgisayarında. Yazın klima açık 120 civarı hızda 5 litre yakarken şimdi klima kapalı ve hız düşmesine rağmen aynı oran. Bana pompacı yolu gözüktü hele ki sizin yazdığınız rakamlardan sonra :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Celal Aydın

Adana-Malatya-Mersin arası 1076 km yol yaptım yenilerde.

Bir dolu depo (36ltX6,50₺=235₺) ile yola çıktım.

Hızım 130’dan aşağı nadir düştü, ara ara 110 ile stabilize yollarda gittim. Geçiş ve varış yerlerinde trafiğe dahil oldum, dur kalk çok oldu. Hiç dikkat etmedim, acımadım aracıma.

Klima yolculuğun %15’inde açıktı sadece, Adanayı çıkana dek. 

Dönüşte de 115₺’lik mazot ekledim depoya, Mersin’e geldim.

Toplam 235+115=350₺ aldığım yakıt.

350₺/1076km=32,5 kuruş.

32,5₺/6,50₺=5 lt mazot yakmış 100 km’de. 

Bakımın üzerinden 13.000 km geçti, Mazot filtresini değiştireli 20.000 km’yi geçti.

Hava filtresini dahi değiştirmedim, 15.000 km’yi bekliyorum bu kez.

Bu kez beni şaşırttı aracım, bunca olumsuzluklara rağmen sonuç çok güzel.

Havalar serinleyince interkul varmışçasına soğuk hava girişi olduğundan mıdır, klimayı çok az kullanmamdan mıdır nedir, bu değeri ilk kez görüyorum, o kadar rakım tırmanmama rağmen.

Ah o 3 yıl önceki mazot fiyatları olacaktı günümüzde, sudan ucuz gezermişim bu araçla.

 

Yorum bağlantısı
Erkan Dağli

bende 2012 benzinli otomatik fiesta var.  şehiriçi 7,5 lt şehirdışında 5,1 lt gösterdi yol bilgisayarı.Şehirdışı yolculuğumda hız ise 90-110 arasında değişti.tabi 90'la yol bitmiyor orası ayrı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...