İçeriğe Yönlendir

Lastik Diş Derinliği


Tolga Erdem

Recommended Posts

Tolga Erdem

2013 model aurisim ile bugün muayaneye girdim ve çok şükür bir kaç küçük hafif kusur işe geçtim.Aslında gitmeden önce bir  korkum lastiklerde.Çünkü üstünde sıfır gelen lastikler var.Aracın şuan km si 71000 bunun yaklaşık 45-50 bini bu lastikler de kullanıldığını tahmin ediyorum (ilk sahibi ben değilim).Lastik derinliği 4.6 mm olarak ölçülmüş. Biraz araştırma ile genel kanı 3 mm aslında asla binme 4 mm altında değiştir diye bir düşünce hakim .Ama tüvtürkte sınır 1.6 mm imiş çok şaşırdım ve şu linkteki yazı ilgimi çekti .Sizlerin düşüncesini de merak ettim?

https://m.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1497627-lastikleri-yasal-sinira-kadar-kullanin-erken-degistirmeyin

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

güzel yazmış hoş yazmış, dünyadan örnek yazmış da, bizim asfaltları da yazsaymış. yol tutuşta eskimiş lastikte ki fren mesafesi testleri de vardır,

kısaca: 100km/h ile giderken aşınmış lstikle durma mesafesi artışı 5 araba boyu kadar artabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yasal sınır 1.6mm, genel tavsiye 3mm. Özellikle suda kızaklama riski diş derinliği düştükçe artıyor.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Gelde kizma, yazma simdi. 

Arac lastigine baksinlar, plaka vidasina, Motor numarasi okunmuyora takilacaklarina (5 metreden okunabilir halde olmasina ragmen)..Az guvenlige onem versinler.

1.6 mm ne ya? O lastikle Ne fren fren olur ne yol tutus, ne de guvenlik.

 

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tolga Erdem
37 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

güzel yazmış hoş yazmış, dünyadan örnek yazmış da, bizim asfaltları da yazsaymış. yol tutuşta eskimiş lastikte ki fren mesafesi testleri de vardır,

kısaca: 100km/h ile giderken aşınmış lstikle durma mesafesi artışı 5 araba boyu kadar artabiliyor.

O zaman bizim yollara bi Öneri bekliyorum Çağlar abicim. Birde şu 5 yıl olayı var .Lastik ömrü diye.Ben bi sene daha gitmez diyordum hem 5 yıl dolacak hem lastik mm sınırı gelecek diye km.Kışlıklara geçerken atayım yaza yenisini alırım diyordum .Kafam karıştı bi sene daha gider havası oluştu açıkcası.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hızlı öfkelideki oyuncu Porche ile kazada ölmüştü ya, lastiğe kusur bulmuşlardı. Lastik 6 yaşındaymış.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
45 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Gelde kizma, yazma simdi. 

Arac lastigine baksinlar, plaka vidasina, Motor numarasi okunmuyora takilacaklarina (5 metreden okunabilir halde olmasina ragmen)..Az guvenlige onem versinler.

1.6 mm ne ya? O lastikle Ne fren fren olur ne yol tutus, ne de guvenlik.

 

vesile ile amortisör e hiç bakılmıyor, frende de sağ/sol farka bakılıyor sadece, frenleme gücüne bakılmıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile amortisör e hiç bakılmıyor, frende de sağ/sol farka bakılıyor sadece, frenleme gücüne bakılmıyor.

Abi allah askina neye bakiyorlar ki?

amaci, olmasi gerekeni su bence: gireceksin muayeneye sana diyeceklerki kardes aracin guvenli degil. ölürsün! öldürürsün.Araca bakiyor arkada emniyet kemeri tokasina takili degilmis diye yaziyor, kocaman pakette ilk yardim setini gormuyor yaziyor.. kimine ceset torbasi nerde, tebesir soran yer duydum yaa.. Senin dedigin gibi amortisor gitmis kardes, Balata bitik, bu boyle olmaz diyen yok.

 

Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu

F1 de oluksuz lastik kullanıyorlar. Hamuru taze lastik kuru havada yola tutunuyor. Biz bir lastiği en az 3 yıl kullanıyoruz. Hamuru sertleştiğinden yol tutuşu azalıyor. Oluğun amacı suyu atıp yere tutunmayı sağlamaksa, ülkemizin her bölgesinde yağış varsa; diş derinliğine dikkat etmek lazım diye düşünüyorum. Deneyin Avrupa'da yapıldığını, bol yağış aldığını da belirteyim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir lastik üreticisi lastiklerinizi değiştirmeyin diye neden açıklama yapsın ki
Telefon üreticisi demiyor, buz dolabı üreticisi demiyor.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Aciklamada yeni lastigin yakit ekonomisine fayda getirmedigini kabaklastikca yakitin azaldigini soylemisler! Neden olarak kimse bunlara "tutunma" yüzünden olabilir mi dememismi acaba?

Sansimiza bunun vitamini kabugunda degilmis 😵

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Aciklamada yeni lastigin yakit ekonomisine fayda getirmedigini kabaklastikca yakitin azaldigini soylemisler! Neden olarak kimse bunlara "tutunma" yüzünden olabilir mi dememismi acaba?
Sansimiza bunun vitamini kabugunda degilmis [emoji43]
Aşınan teker çap olarak küçülür, yakıtın eser miktarda düşmesi normal ancak, aşınan tekerin de yüzey temas alanı artar ve sürtünme fazlalaşır. Sürtünme fazla ise tüketim yine artar.

O zaman, e=mc°+~ formülü ile hesap yaptığımızda kabak çekirdeği yemenin faydaları saymakla bitmez
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)
37 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

O zaman, e=mc°+~ formülü ile hesap yaptığımızda kabak çekirdeği yemenin faydaları saymakla bitmez

Zaten fizik kimya biyoloji hak getireydi olan da gitti bende 😂

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Misafir

Yazıyı gayet ilgiyle okudum ama çelişkiler var. Lastik sertleştikçe tutunma azalır tutunma azsa fren mesafesi artar. Sert lastiğin daha az yaktırdığına katılıyorum ama kuru zeminde "aşınmış lastiklerin yeni lastiklere göre kuru zeminde daha kısa mesafede durduğunu" ifadesini anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bizim asfaltın içindeki taşlar çok yumuşak ve iri iri. Bir süre sonra aşınarak parça parça mermer gibi oluyor ve mermer yüzey üzerinde gidiyor. Asfalt ile alakası kalmıyor. Yollar çok tozlu, lastik yüzeri toz ile kaplanıo bembeyaz oluyor. Zemine lastik temas etmiyor. Yerdeki kaygan taş ile lastik arasında toz tabakası var. En kral lastik olsasa bu şartlarda yol tutuş olmaz. Yumuşak lastik alarak yerdeki girinti çıkıntıların şeklini alan bir hamur ile bir miktar yol tutuşunu arttırabilirsiniz. Bu yüzden lastik diş derinliği kadar lastiğin yumuşaklığı önemli

Yurt dışında asfalt içindeki taşlar ufak ve çok sert. Zımpara üzerinde gidiyormuşssunuz gibi. Frene tam basmaya korkarsınız, şase yerinden kopacak gibi olur, abs devreye girmez. Bu gibi durumlarda çok yumuşak lastiğin ömrü kısa olur ve yakıt tüketimi yüksek olur. Sert lastikler daha iyi yol tutup yakıt tüketimi düşük olur...
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 20.10.2018 at 16:20, Eren Sağ yazdı:

ama kuru zeminde "aşınmış lastiklerin yeni lastiklere göre kuru zeminde daha kısa mesafede durduğunu" ifadesini anlayamadım.

onu kimse anlamadı yalnız değilsiniz

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Aşınmayı yıla veya yola değil de, sıfır lastikte yapalım. Aynı lastiğin dişli olanı hikaye kalır kuru asvlatta

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
14 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Aşınmayı yıla veya yola değil de, sıfır lastikte yapalım. Aynı lastiğin dişli olanı hikaye kalır kuru asvlatta

karamelsiz latte gibi

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Valla ben 45k km kullandigim (ustelik yazligim kisligim ayri) 2.5 yillik lastiklerimi dis derinligi 4 mm civarinda iken degistirdim. Sebebi videoda:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...