İçeriğe Yönlendir

Vgt Vakum Gücü Teknolojisi


Cemil Çınar

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Bunun bir benzeri galiba Çağlar'dan aldığımız pekbidolu focusta var. 

Araç arkadaşımda ve o araca bindiğimde hep karşılaştığım durum, kalkışta aracın zıplayarak kalkması.. 

Araç otomatik olmasa, ben kullanamıyorum diyeceğim, aracın çok seri bir kalkışı var. 

Şahsen denemek isterim.. ama önce görüşmeli.. 

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Cemil Bey ilk kez görüyorum. Sistem nasıl çalışır tabi detay bilmiyoruz ama kullanıcı yorumları güzel görünüyor. Daha önce bir kaç aracıma hidrojen sistemi kullanmıştım ve fark edilir bir iyileşme gözlemiştim ama bu sistemi ilk kez görüyorum. Herhangi bir yazılım falan olmadığı için denenebilir düye düşünüyorum. Maliyeti de yüksek değil gibi. %20-%40 arası tasarruf vadediyoır ama bu biraz iyimser olur diye düşünüyorum elbette konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar daha net cevap vereceklerdir. Ama şu var %10 bile bence ciddi bir rakam. Dikkatimi çeken şey gaza basmadığı halde aracın devrinin düşmemesi hatta viter atması ( insignia videosunda ) Zaten öyle bişey varsa tasarruf kaçınılmaz olacaktır. Ama test verisi denilen dökümanların benzin pompa fişinden oluşması çok amatör olmuş. En azından daha teknik bir ölçüm beklerdim. Mesela anlık yakıt ölçümü cihazları gibi, emisyon değeri ölçümleri gibi...

 

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Nano falan dememişler ya adına inandım biraz :) Nano teknolojik şeylere kıl oluyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

benim bu aletlere inanmamamdaki tek neden milyon dolarlar harcayıp yakıt ekonomisini bu adar sağlayamayan dünyanın büyük araç üreticilerine bunun çok daha karlı satılmasına karşın neden ucuz fiyata piyasaya sürülmesi? bunu herhangi bir araç üreticisine verse acaba kaç milyon dolar kazanır? tabiki dediğini yapıyorsa. testler yol bilgisayarı üzerine kurulu. Gerçek depo ölçümü testi yapsalar 500 km aletsiz, 500 km aletli daha bir inandırıcı olur diye düşünüyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Lean burn cihazı bu.

 

yasak..

 

emisyon testinden geçemez..

 

şu an telefondayım merak eden lean burn diye arasın.

Sizce vw niye milyarlarca lira ceza verdi? Ne yaptıydı ? ;)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Vakumla içine hava doluyor, gaz valfi açılınca fazladan hava gönderiyor manifold içine anlık olarak. %10 tasarruf yapsın, alırım patenti ve milyon dolara satarım x marka otomobil firmasına

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Emisyonu düşük açıkladı, manifold sistemi dyno üstünde iken havayı kısıyordu sanırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bu aletin benzerini seneler evvel alfa 156 aracımda kullandım, gözle görülebilir bir fark görmedim. Bence gereksiz..

Yorum bağlantısı
Cem Işık
2 saat önce, Ayhan Onaran yazdı:

Nano falan dememişler ya adına inandım biraz :) Nano teknolojik şeylere kıl oluyorum.

Ben Nanocharger isimlisini kullandım:) içi nano bilmem ne kaplıymış, o tüpten geçen hava soğuyormuş vs vs . 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Arkadaşlar,

1985 model reno 9 lar 100 km de 5 litre yakarken, suzuki altolar 3.5 litrelerde gezerken 35 yıl sonra hala araçlarımız 5.5. litre yakıyor. Sizce bunda bir anormallik yok mu?

 

Anormallik emison değerlerinin artık eskisi gibi serbestçe hoyratça yüksek olamaması. CIvic VX modeli mesela zamanında çok iyiydi, yine honda crx iyiydi az yakardı. niye kayboldular? Çünkü yasak. emisyonları kötüydü. sonradan bunlar anlaşıldı. emisyon sadece karbondioksit değil.

 

Yakıtı düşüren iki önemli proses var. 

1- Yakıta su buharı ekleyip yanma odasını buharla soğutmak ve aynı anda avans ayarını ileri almak

2- Yakıt hava karışımı ile oynamak

 

bunların ilki emisyonu rezalete çevirirken motorda korozyon yapar.

 

ikincisi de emisyonu yine rezalete çevirirken çıkış manifold sıcaklığını yükseltir. katalitiği felan eritir.

 

Bu iki yöntem 50 senedir bilinir. hatta ilki 100 senedir bilinir. 70 li yıllara kadar da yaygın kullanılmıştır. Aynen kurşunlu benzin gibi..Zaten kurşunlu benzin öncesinde su kullanılıyordu. su kurşun yerine çıktı.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
34 dakika önce, Cem Işık yazdı:

Ben Nanocharger isimlisini kullandım:) içi nano bilmem ne kaplıymış, o tüpten geçen hava soğuyormuş vs vs . 

nanocharger focus 1.6 da yokuş kalkışını klima açıkken, kapalı gibi yaptırıyor. ancak montaj yeri çok önemli. 156 çift buji miydi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Arkadaşlar,
1985 model reno 9 lar 100 km de 5 litre yakarken, suzuki altolar 3.5 litrelerde gezerken 35 yıl sonra hala araçlarımız 5.5. litre yakıyor. Sizce bunda bir anormallik yok mu?
 
Anormallik emison değerlerinin artık eskisi gibi serbestçe hoyratça yüksek olamaması. CIvic VX modeli mesela zamanında çok iyiydi, yine honda crx iyiydi az yakardı. niye kayboldular? Çünkü yasak. emisyonları kötüydü. sonradan bunlar anlaşıldı. emisyon sadece karbondioksit değil.
 
Yakıtı düşüren iki önemli proses var. 
1- Yakıta su buharı ekleyip yanma odasını buharla soğutmak ve aynı anda avans ayarını ileri almak
2- Yakıt hava karışımı ile oynamak
 
bunların ilki emisyonu rezalete çevirirken motorda korozyon yapar.
 
ikincisi de emisyonu yine rezalete çevirirken çıkış manifold sıcaklığını yükseltir. katalitiği felan eritir.
 
Bu iki yöntem 50 senedir bilinir. hatta ilki 100 senedir bilinir. 70 li yıllara kadar da yaygın kullanılmıştır. Aynen kurşunlu benzin gibi..Zaten kurşunlu benzin öncesinde su kullanılıyordu. su kurşun yerine çıktı.
Ben şöyle düşünmüştüm; "Turbonun düşük devirden, ihtiyaç halinde yüksek devire çıkarken oluşan turbo lag olayını, hazırda tuttuğu havayla çözüyor."
Bununla ilgili yeterli sonuca ulaşamadığım için elimizdeki en büyük kaynağı kullanmak istedim. Herşey yolunda gitse bile sonrasında ne olabilir?
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Vakum hattından nasıl hava depolanır? ;)  ??‍♂️

 

Ben intake den aldığı havayı külbütörden içeri veriyor diye düşündüm 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Işık
35 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

nanocharger focus 1.6 da yokuş kalkışını klima açıkken, kapalı gibi yaptırıyor. ancak montaj yeri çok önemli. 156 çift buji miydi?

Aynen abi 1.6 ,120 hp twinspark idi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 saat önce, Cem Işık yazdı:

Aynen abi 1.6 ,120 hp twinspark idi

onlarda serviste alfa pc den orjinal tuning vardı.. söylmediler ama gizli idi... soluksuz 140 ps çıkartırdı

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Peki bu emisyon değerleri çevreyi korumak için mi yoksa herkes bu değerlere ulaşamasın diye mi? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Sizi ölmesin diye :)

 

O zaman şunu yapsınlar diyeceğim ne kadar çok şey geldi aklıma birden :) 

Hadi o, biz ölmeyelim diye katalitik koyuyor. Biz niye iptal ediyoruz...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...