İçeriğe Yönlendir

Mondeo II - Otomatik Şanzıman Revizyonu / Değişimi


Mehmet Emin ÖZDEMİR

Recommended Posts

Mehmet Emin ÖZDEMİR

Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım, açtığım ilk konu bu, bir hatam olursa affola.

 

1997 - Ford Mondeo - Ghia model aracımı, otomatik vitesin 3e ve 4e geçmediğini bilerek masrafını fiyattan düşerek aldım.

 

Şimdi aracın şanzımanını yaptıracağım fakat takıldığım noktalar oldu, bilgileriniz ile beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.

 

 

--Şanzımana komple revizyon mu yaptırsam? (Normal kullanımda ömrü ne olur, kaç bin km, kaç yıl yaklaşık olarak?)

--Mk2 Çıkma bir şanzıman mı bulsam ve taktırsam? (ki arıyorum ve bulamıyorum şuan.)

--2007 modele kadar mondeo şanzımanların 1997 model mondeo'lara uyduğunu öğrendim bir servisten. (4 vites olması koşulu ile)

(Fakat bir ayrıntısı var; Şanzımanın dış muhafazası uyum sağlamıyor, 2007 modelin iç mekanizmasını alıyoruz, 1997 şanzımanın dış koruma muhafazasına yerleştiriyoruz, bu şart ile uyum sağlıyormuş. Yani iç mekanizmaları aynı olduğu söylendi Ankara'da özel bir servis tarafından. Bu şekilde bir çok araca yeni model şanzıman taktıklarını söylediler.

Zira 1997 model Mondeo için sağlam çıkma şanzıman bulmanın zor olduğunu bende araştırınca anladım.)

 

Son iki sorum şu şekilde;

--2000 - 2007 arasında ki modellerde, benzinli otomatik vites Mondeoların 4 vitesli olanları hangi yıla kadar devam ediyor, hangi yılda 5 vites olarak üretilmiştir ilk olarak.

--Uyumlu ise üst model çıkma şanzıman bulup taktırsam sizce olur mu? aranızda bu şekilde şanzıman değiştiren var mı?

 

Değerli arkadaşlarım, sorularım bu şekilde, biraz uzun oldu ama bu şanzıman sorunumu bir şekilde çözmek için uğraşıyorum ve benden tecrübeli olan sizlerin yardımları ile bu sorunumun bir çözüme kavuşacağına inanıyorum. Yardım ve bilgilerinizle bana ışık tutmanızı rica ediyorum. Sevgi ve saygılarımla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova

Beygir ve torku farklı iki motor. Mekanik olarak uysada yazılım nasıl değişecek?

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Hiç maceraya girmeden sıfır parçalarını alıp revize etmek en mantıklısı. Çıkma alınacak parça 97 model de olsa, 2007 modelde olsa başından neler geçtiği belli olmayan bir durum. Önce işin ehli şanzumancı bir usta bulmak, sonra da kendi şanzumanını revize ettirmek en doğrusu.
Ayrıca soruna gelecek olursak bu soruna benzer sıkıntıları yaşayan çoğu arkadaş şanzuman konum sensörünü değişerek çare bulmuşlardır. Yüksek viteslere girmeme, devrin yükselip vites atmama, vitesleri karıştırma gibi sorunlar yaşayanlar baya var. Bence revizyona gitmeden sorunun tam olarak neyden kaynaklı olduğunu tespit etmek en doğrusu

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Beygir ve torku farklı iki motor. Mekanik olarak uysada yazılım nasıl değişecek?

Mekanik kısmını kullanacak.

Son iki sorum şu şekilde;
--2000 - 2007 arasında ki modellerde, benzinli otomatik vites Mondeoların 4 vitesli olanları hangi yıla kadar devam ediyor, hangi yılda 5 vites olarak üretilmiştir ilk olarak.
--Uyumlu ise üst model çıkma şanzıman bulup taktırsam sizce olur mu? aranızda bu şekilde şanzıman değiştiren var mı?


Mk3 benzinli mondeolar hiç otomatik 5 vites olmadı.

Şanzımanı açtırın. Bozuk neyi varsa onu değiştirin.
Çıkma yada çıkma üst model ile risk almayın.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
12 saat önce, Mehmet Emin ÖZDEMİR yazdı:

2000 - 2007 arasında ki modellerde, benzinli otomatik vites Mondeoların

ikisini tek ortak noktası modelllerini ismidir, hatta o model isimlerinin bagaj logosu bile aynı değildir. 2 ayrı dünyanın arabası....

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Emin ÖZDEMİR

Değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederim. 

 

Belirtmeyi unutmuşum;  bulduğum 2005 model aracın şanzımanı - Benzinli - 2.0 motor - 4 ileri vites Mondeo'dan çıkan bir şanzıman. Benim aracımda Benzinli - 2.0 motor - 4 ileri vites.

Bu durumda tork - devir uyum sorunu olur mu yine de?

 

Satan kişi eski model Mondeo'lara bu şekilde taktıklarını söyledi ama aramızda bu şekilde çözüm bulan taktıran yok sanırım.

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin ÖZDEMİR
18 saat önce, Derviş Dursun yazdı:

Ayrıca soruna gelecek olursak bu soruna benzer sıkıntıları yaşayan çoğu arkadaş şanzuman konum sensörünü değişerek çare bulmuşlardır. Yüksek viteslere girmeme, devrin yükselip vites atmama, vitesleri karıştırma gibi sorunlar yaşayanlar baya var. Bence revizyona gitmeden sorunun tam olarak neyden kaynaklı olduğunu tespit etmek en doğrusu

 

Derviş bey çok haklısınız;

fakat ben bir hata yaptım, kimsede uyarmadı bu konuda, belki de sanayiciler de, satıcılarda hatta ekspertiz bile bunu sorun olarak görmedi. Bu araç  benim ilk otomatik vites aracım. 3.vitese geçmediği için Denizli - Kütahya Arası 300 km yolu 1. ve 2. viteste 40- 50 km hız ve hız sabitleyici ile gelirim diye düşündüm ama öyle olmadı. Araç 160 km sonra düşük viteste (1. ve 2.vites) sürekli kullandığımdan dolayı şanzıman yağını kaynattı ve şanzıman yağı boşaldı, tabi yağdan dumanlar çıkıyordu yere boşaldığında. Şanzıman sağlamken getirebilseydim arabayı dediğinizi yarın uygulardım, gerçekten üzüldüm böyle bir çözümü olabildiğini öğrenince.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
10 saat önce, Mehmet Emin ÖZDEMİR yazdı:

Denizli - Kütahya Arası 300 km yolu 1. ve 2. viteste 40- 50 km hız ve hız sabitleyici ile gelirim diye düşündüm ama öyle olmadı. Araç 160 km sonra düşük viteste (1. ve 2.vites) sürekli kullandığımdan dolayı

 

300 km gidebilseniz Motoru da yakardınız... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Sanırım kütahyada kalıyorsunuz. Oralarda usta bulmak da zor. Bursa yakın, ağır ağır gelebilirse araç yada farklı yollarla burda çok güzel şanzumancı usta var. Biraz külfetli olabilir ordan buraya gelmek ama bir iş bir kere ve doğru yerde yapılması en mantıklısı. Birde oralarda yapıyorum diye iki üçe katlamasınlar işi

 
Derviş bey çok haklısınız;
fakat ben bir hata yaptım, kimsede uyarmadı bu konuda, belki de sanayiciler de, satıcılarda hatta ekspertiz bile bunu sorun olarak görmedi. Bu araç  benim ilk otomatik vites aracım. 3.vitese geçmediği için Denizli - Kütahya Arası 300 km yolu 1. ve 2. viteste 40- 50 km hız ve hız sabitleyici ile gelirim diye düşündüm ama öyle olmadı. Araç 160 km sonra düşük viteste (1. ve 2.vites) sürekli kullandığımdan dolayı şanzıman yağını kaynattı ve şanzıman yağı boşaldı, tabi yağdan dumanlar çıkıyordu yere boşaldığında. Şanzıman sağlamken getirebilseydim arabayı dediğinizi yarın uygulardım, gerçekten üzüldüm böyle bir çözümü olabildiğini öğrenince.
Yorum bağlantısı
Mehmet Emin ÖZDEMİR
12 saat önce, Derviş Dursun yazdı:

Sanırım kütahyada kalıyorsunuz. Oralarda usta bulmak da zor. Bursa yakın, ağır ağır gelebilirse araç yada farklı yollarla burda çok güzel şanzumancı usta var. Biraz külfetli olabilir ordan buraya gelmek ama bir iş bir kere ve doğru yerde yapılması en mantıklısı. Birde oralarda yapıyorum diye iki üçe katlamasınlar işi

 

On 25.10.2018 at 06:23, Münir Nurettin Taşova yazdı:

Beygir ve torku farklı iki motor. Mekanik olarak uysada yazılım nasıl değişecek?

 

On 25.10.2018 at 09:45, Mehmet Ozyurek yazdı:


Mekanik kısmını kullanacak.

Mk3 benzinli mondeolar hiç otomatik 5 vites olmadı.

Şanzımanı açtırın. Bozuk neyi varsa onu değiştirin.
Çıkma yada çıkma üst model ile risk almayın.

 

On 25.10.2018 at 16:20, Çağlar Bayur yazdı:

ikisini tek ortak noktası modelllerini ismidir, hatta o model isimlerinin bagaj logosu bile aynı değildir. 2 ayrı dünyanın arabası....

 

 

Kütahya'da yaşıyorum. :(( Kütahya'da 2 tane otomatik ustası varmış, tavsiye edilen kişiye verdim aracı. Şanzımanı indirdi açtı baktık ki içindeki bazı parçaları yanmış kullanılmaz olmuş şanzıman yağının yanmasından dolayı. Tamir edilebilir ama şanzıman tat vermez, bir süre sonra yine bozulur parana yazık dedi usta. ve piyasada çıkma 1997-98-99 00-01 model şanzımanı bulamıyorum, Sıfır parçaları araştırdım ama bulamıyorum, bilen - bulan varsa yönlendirirse memnun olurum.benim bulduğum çıkma şanzımanlar arızalı ve 1500 Tl istiyorlar...

 

Dün bu konu üzerinde yaptığımız beyin fırtınasıyla ortaya çıkan ve aklıma takılan soruları bugün ford otosan'da çalışan bir şanzıman ustasına da sorma imkanım oldu. O da; "2005 komple şanzımanı Orjinal Tork konvertörü ile beraber olması şartı ile" 1997 araca bağlanabileceğini söyledi.

Tork konvertörü; gaza bastığımızda motordan aldığı hareket gücünü şanzımana (şanzıman da difransiyale - difransiyel tekerlere) ileterek aracın hareketini sağlarken, vites değiştirme devri geldiğinde vites geçişinin yapılması için hidrolik beyin devreye giriyormuş.

Hidrolik beyin; motorun devrinin kaç binde olduğunu tespit ederek uygun devir geldiğinde şanzımana vites değiştirme komutu veriyor. Hidrolik beyinden gelen bildirime göre şanzıman geçişini sağlıyormuş. Bu şekilde 4 ileri vites ve geri vites geçişi sağlanıyormuş.

 

Bu bilgiler ışığında 145 bg /6000 dev/dak  güce sahip araca uygun üretilmiş olan tork konvertorü ve şanzımanını 130 bg /5600 dev/dak güce sahip aracıma bağladığımızda ustaların dediği gibi büyük ihtimal ile vites geçişlerinde sorun yaşatmaz diye düşünüyorum, satan kişi zaten 4-5 araca bu şekilde taktırdık çok güzel diyor ama güvenilmez tabi satıcıya. (Zaten kesin olmadığı için şanzımanı ankara'dan muhayyer alacağım) Ama uysa bile 2005 şanzımanı verebileceği tam performansta kullanamayacağız bu kesin. Çünkü 145 bg'lik bir araç için üretilmiş şanzımanın 130 bg bir araca takıyoruz. Yani 15 bg daha yüklenilebilecek kullanım alanı (fazla dişli sayısı) kalıyor şanzıman da.

 

Motorların tam performansta kullanıma sunulmadığını yani üretimde sunulan performansın toleranslarının olduğunu biliyoruz. (yeni nesil araçlarda üretilen güç, yazılım ile yükseltilebiliyor) Motor performansını yazılım ile %11 yukarı çektiğimizde bu da 14.3 bg gibi yapılması mümkün bir değer, bu şekilde şanzıman ve motor uyum sağlayarak, şanzımanı da verebileceği tam performansta kullanabiliriz diye düşündüm. Zaten 4.vitese atıp 240 basma isteğim yok, 180'den sonrası tehlikeli :)) bg arttırmasak ta olur.

 

Biraz uzun oldu kusura bakmayın. 

Açıkcası benim aklıma yattı :) Yeni bilgiler ışığında bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?

Yeni firkilere ve yorumlara açığım.  Konu hakkında bilgili abi ve kardeşlerimle bilgi alış-verişi yapalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Emin ÖZDEMİR

Bilgiyi geçtik, fikri olan yok mu? 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Otomatik şanzıman konusunda iyi ustalar var memlekette. Sadece sizin ustanın dediğine bağlı kalmayın. Başka ustaları arayın ve durumu belirtin. Bilgi alın. 

 

Benim bildiğim ve araştırdığım 1995 ve 2007 arası Mondeolardaki 4 vites şanzımanlar aynı. CD4E kodlu şanzıman.

 

Şanzımanın dışı değişebilir ama aynı kodlu şanzımanlarda parçalar birbirine uyar. 

 

İlave olarak şanzıman dayanımları güç(hp) olarak değilde tork(Nm) olarak belirtilir. Bu sebeple tork değerlerini kıyaslayabilirsiniz. 

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Emin ÖZDEMİR
17 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Otomatik şanzıman konusunda iyi ustalar var memlekette. Sadece sizin ustanın dediğine bağlı kalmayın. Başka ustaları arayın ve durumu belirtin. Bilgi alın. 

 

Benim bildiğim ve araştırdığım 1995 ve 2007 arası Mondeolardaki 4 vites şanzımanlar aynı. CD4E kodlu şanzıman.

 

Şanzımanın dışı değişebilir ama aynı kodlu şanzımanlarda parçalar birbirine uyar. 

 

İlave olarak şanzıman dayanımları güç(hp) olarak değilde tork(Nm) olarak belirtilir. Bu sebeple tork değerlerini kıyaslayabilirsiniz. 

 

 

Verdiğiniz değerli bilgiler için Çok teşekkür ederim, o halde dedikleri gibi iç mekanizmalar aynı, dış muhafaza değişince düzelecek inşaallah.

Önerinizi dinleyip başka ustalar ile de fikir alışverişi yapacağım mutlaka. (Önereceğiniz işçiliği sağlam otomatik şanzıman ustası var ise görüşebilirim)

 

Tork değerleri ise şu şekilde;

 

1997 - Mondeo - 2.0- Benzinli - Otomatik vites - 178 Nm /4000 dev/dak

1997 - Mondeo - 2.0- Benzinli - Otomatik vites - 190 Nm /4500 dev/dak.  uyum konusunu düşününce aracın vereceği tepki ne olur sizce? hiç mi uymaz, performans mı düşer?

 

Bir de bu otomatik vitesli arabamızı manuel vitese çevirmek istesek; çıkma manuel şanzıman, vites kutusu gibi daha bir çok parça, tüm gerekli parçalarını buldum, 2 ustaya sordum çeviririz dediler. Otomatik şanzımana göre de işçiliğine uygun fiyat söylediler.

 Manuel vitese çevirsek 5 vites olacak araç, bu sorun olur mu? Daha sonra sorun çıkar mı sizce?

 

Son olarak; bu değişimin trafiğe işletilmesi gerekli dedi ustanın biri, ama ruhsatta araç bilgilerinde "at, ia" gibi otomatik şanzıman olduğunu belirten ibareler yazmıyor.

Gerekli olursa trafik şube'den değiştiriliyor mu acaba? 

 

 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Gecmis olsun manuel donusturme sansiniz varsa sirek manuele gecirin bence . Eski mercedes 115 kasa araci manuel çevirdi ve muayeneden gecti arkadasim 5 yil evel o sekilde satti bir sorun çıkmadı

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Kullanılan şanzımanlar her ikisinde de CD4E ise zaten tork dayanımları aynıdır. Bu konuda sorun yaşamazsınız. 

 

Manuele çevirmek de bir alternatif. Sorun olacak bir durum yok. Yıllardır yapılan işlemler. Tercih sizin.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Mehmet bey, öncelikle geçmiş olsun, büyükçe bir sorun yaşamışsınız. 

Çıkma parça için işin erbabı olan @Serkan Toker ile irtibat kurun bence. 

Bir de aracın gücünün %11 arttırılması lafı geçmiş, aracınız atmosferik olduğundan, çok ütopik bir yaklaşım olur %11 güç artışı beklemek. Bence Serkan abi derdinize derman olacaktır. Geçmiş olsun tekrar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin ÖZDEMİR
18 saat önce, Levent Güzelkalp yazdı:

Gecmis olsun manuel donusturme sansiniz varsa sirek manuele gecirin bence . Eski mercedes 115 kasa araci manuel çevirdi ve muayeneden gecti arkadasim 5 yil evel o sekilde satti bir sorun çıkmadı

 

Teşekkür ederim. Evet çıkma manuel şanzıman buldum, otomatik 4 ileri, manuel 5 ileri vites olunca, birde tekrar otomatiğe dönülmüyor dedikleri için manuel şanzıman'da sorun yaşarsam dönüşü olmaz diye düşündüm ama işin erbabı bir usta bulursak sorun yaşanmaz sanırım.

 

17 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Kullanılan şanzımanlar her ikisinde de CD4E ise zaten tork dayanımları aynıdır. Bu konuda sorun yaşamazsınız. 

 

Manuele çevirmek de bir alternatif. Sorun olacak bir durum yok. Yıllardır yapılan işlemler. Tercih sizin.

 

Teşekkür ederim. Aracın orjinalini otomatik ile korumak mı, manuel'e çevirmek mi? kullanırken ve satarken hangisi daha avantajlı olur kararsız kaldım açıkcası. hangisinin piyasası, satışı daha iyi sizce?

 

16 saat önce, Cem Işık yazdı:

Mehmet bey, öncelikle geçmiş olsun, büyükçe bir sorun yaşamışsınız. 

Çıkma parça için işin erbabı olan @Serkan Toker ile irtibat kurun bence. 

Bir de aracın gücünün %11 arttırılması lafı geçmiş, aracınız atmosferik olduğundan, çok ütopik bir yaklaşım olur %11 güç artışı beklemek. Bence Serkan abi derdinize derman olacaktır. Geçmiş olsun tekrar.

 

Teşekkür ederim. Serkan bey ile irtibata geçtim çok makbule geçti, şuan haber bekliyorum kendisinden. Atmosferik motor ne demek bilmediğim için düz mantık yaklaştım konuya, hemen araştırıp öğreneceğim.

Yorum bağlantısı
Cem Işık
5 saat önce, Mehmet Emin ÖZDEMİR yazdı:

 

Teşekkür ederim. Serkan bey ile irtibata geçtim çok makbule geçti, şuan haber bekliyorum kendisinden. Atmosferik motor ne demek bilmediğim için düz mantık yaklaştım konuya, hemen araştırıp öğreneceğim.

Atmosferik motor, atmosfer basıncıyla çalışan motordur, turbo ise turbo basıncıyla çalışan motordur.Turbo dizel ve Turbo Benzinlilerde bahsedilen %11-20 civarı güç artışı çok rahatça alınabilmekteyken, atmosferiklerde malesef bu denli cömert olamıyor güç artışı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Emin ÖZDEMİR
20 saat önce, Cem Işık yazdı:

Atmosferik motor, atmosfer basıncıyla çalışan motordur, turbo ise turbo basıncıyla çalışan motordur.Turbo dizel ve Turbo Benzinlilerde bahsedilen %11-20 civarı güç artışı çok rahatça alınabilmekteyken, atmosferiklerde malesef bu denli cömert olamıyor güç artışı.

 

anladım. aydınlattığınız için teşekkür ederim.

 

On 30.10.2018 at 09:16, Cem Işık yazdı:

Mehmet bey, öncelikle geçmiş olsun, büyükçe bir sorun yaşamışsınız. 

Çıkma parça için işin erbabı olan @Serkan Toker ile irtibat kurun bence. 

Bir de aracın gücünün %11 arttırılması lafı geçmiş, aracınız atmosferik olduğundan, çok ütopik bir yaklaşım olur %11 güç artışı beklemek. Bence Serkan abi derdinize derman olacaktır. Geçmiş olsun tekrar.

 

@Serkan Toker ile irtibata geçtim, gerçekten çok ilgili, çok yardımsever ve çok bilgili bir abimiz. tanışmamıza vesile olduğunuz için  teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
6 saat önce, Mehmet Emin ÖZDEMİR yazdı:

 

anladım. aydınlattığınız için teşekkür ederim.

 

 

@Serkan Toker ile irtibata geçtim, gerçekten çok ilgili, çok yardımsever ve çok bilgili bir abimiz. tanışmamıza vesile olduğunuz için  teşekkür ederim.

@Serkan Toker abimiz, sevdiğimiz,değer verdiğimiz bir abimizdir sağolsun. Kısmen hobi olarak çıkma parçalarla ilgilenir, asıl mesleği değildir. Görürseniz söyleyin de arada bir foruma uğrasın, hüsn-ü cemaline hasret kaldık😅

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
8 saat önce, Cem Işık yazdı:

@Serkan Toker abimiz, sevdiğimiz,değer verdiğimiz bir abimizdir sağolsun. Kısmen hobi olarak çıkma parçalarla ilgilenir, asıl mesleği değildir. Görürseniz söyleyin de arada bir foruma uğrasın, hüsn-ü cemaline hasret kaldık😅

o zaman yapıyor muyuz yine bir Ankara? hobi olarak gidip sarılalım?

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin ÖZDEMİR
20 saat önce, Cem Işık yazdı:

@Serkan Toker abimiz, sevdiğimiz,değer verdiğimiz bir abimizdir sağolsun. Kısmen hobi olarak çıkma parçalarla ilgilenir, asıl mesleği değildir. Görürseniz söyleyin de arada bir foruma uğrasın, hüsn-ü cemaline hasret kaldık😅

 

Ögle gibi Ankara'da yım inşaallah. Görürsem söylerim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...