Şamil Karavelioğlu

Kış Lastikleri

Recommended Posts

Şamil Karavelioğlu

Bu kiş Inşallah kullanmayi dusundugum kis lastiklerimin uretim yili olarak 5. yili, kullanirsam 6.kış olucak ortalama 15-20 bin km yol yapmisimdir sizce bu kis da kullanilirmi yoksa yenileme zamani geldimi sizce

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Kisin km cok artmaz ama yasanilan bolgeye gore lastikler cok asinir ve yipranir. maddi durumunuz elveriyorsa tabiki degistirmek en dogrusu olacaktir.

Ama durum yok ise dikkatli olmakta fayda var. ayrica konuyu uygun bolume tasidim. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Yusuf Berke
24 dakika önce, Şamil Karavelioğlu yazdı:

Bu kiş Insaalah kullanmayi dusundugum kis lastiklerimin uretim yili olarak 5. yili, kullanirsam 6.kış olucak ortalama 15-20 bin km yol yapmisimdir sizce bu kis da kullanilirmi yoksa yenileme zamani geldimi sizce

Durumunuz el veriyorsa yenileyin. Ama 6.Yılının gelmesi biraz düşündürücü. Ömürleri genelde 5 yıldır.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

4mm üzeri diş derinliği tavsiye edilir. Yaz lastiklerinde 3mm

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mustafa Tüfekçi

Kıslık lastikte hamur sertlesmedikce diş kurtarır seviyede ise devam edilebilir. 5 yıllık lastikten yüksek kar performansı beklenmedikce yagmurda yazlık lastikten daha fazla iş yapacaktır

Hava sıcaklığı gün içinde 5 10dereceye düşene kadar takmayı düşünmüyorum. Yoksa ters performans alıyoz

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Bülent Tarakçı

Kış lastiği +7 yada +8 dereceden daha alt sıcaklıklarda kendini gösteriyor diye biliyorum. Sıcaklık arttıkça dezavantaj oluşturdukları oluyor.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

+7 diye genel bir kural yok. Doğrusal olarak yavaş yavaş değişiyor işte.

Yani keskin sınır yok.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Cem Işık

Şamil bey, kafkaslık var sanırım?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ramazan Turan

Ben Yozgat'ta 4 yılını doldurmuş (4 Kış kullanılmış) lastiğimi değiştirdim, diş derinliği de gayet sıfırına yakındı... Siz Erzincan'da yaşıyorsanız değiştirmenizi tavsiye ederim...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Koray Demir
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

+7 diye genel bir kural yok. Doğrusal olarak yavaş yavaş değişiyor işte.

Yani keskin sınır yok.

Kullanımı tavsiye edilen sıcaklık eşik değeri bu şekildedir. Değişken olan bilindiği üzere durma mesafesidir.

http://www.bridgestone.com.tr/kis-lastikleri

 

7 derecenin altında ıslak ve karlı zemindeki fark hayret verici olmasa gerek.

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Yok yok ;)

Mesela en düşük 6 derece....ama 7 üstüne de çıkmıyor... yandık mı?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mahmut Yıldız
13 saat önce, Şamil Karavelioğlu yazdı:

Bu kiş Inşallah kullanmayi dusundugum kis lastiklerimin uretim yili olarak 5. yili, kullanirsam 6.kış olucak ortalama 15-20 bin km yol yapmisimdir sizce bu kis da kullanilirmi yoksa yenileme zamani geldimi sizce

Yapılan yol ortalama 15-20 bin olursa nerdeyse 100 bin km yapmış demektir lastik. Yanlış anlamadıysam toplam 15-20 bin demek istediniz. Böyleyse ve lastik de iyi durumdaysa (diş derinliği iyiyse, hasar vs. yoksa) bence binilebilir. 

Ben kışlık lastikle yılda 2-3 bin km ancak yaparım, aynı lastiği 8 yıl kullandım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Murat Öngür
13 saat önce, Şamil Karavelioğlu yazdı:

Bu kiş Inşallah kullanmayi dusundugum kis lastiklerimin uretim yili olarak 5. yili, kullanirsam 6.kış olucak ortalama 15-20 bin km yol yapmisimdir sizce bu kis da kullanilirmi yoksa yenileme zamani geldimi sizce

kış lastikleri ile yüksek sürat yapamazsınız onun içinde fark etmez, Bir tek lastik yanaklarına bakınız , çatlaklar var mı ? yoksa yola devam hiç bir sıkıntı çıkarmaz güvenlik açısından,

ama hamuru zamanını doldurmaya başladıysa Örnek: 3 yıllık bir lastik kadar da karda tutunmaya bilir. Sizde atıyorum normalde 33 psı hava basıyorsanız 32 basarsınız lastikler bir tık daha iyi tutunur. Birde lastiklerin senesi eski olduğundan takarken bulabilirseniz hidrojen hava bastırın faydası olacaktır.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Evren Erakçora

Lastik havası düşürülmemeli.

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Furkan Emre Kuzu

Kış lastiklerinde alacağınız en sağlıklı lastik Dunlop veya Falken olacaktır. Diğer lastikler 8mm derinliğe sahipken Dunlop ve Falken 12mm diş derinliğine sahip. Daha uzun ömürlü, kar ve buza daha uyumlu.

DUNLOP

FALKEN

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
Bir saat önce, Murat Öngür yazdı:

kış lastikleri ile yüksek sürat yapamazsınız onun içinde fark etmez, Bir tek lastik yanaklarına bakınız , çatlaklar var mı ? yoksa yola devam hiç bir sıkıntı çıkarmaz güvenlik açısından,

ama hamuru zamanını doldurmaya başladıysa Örnek: 3 yıllık bir lastik kadar da karda tutunmaya bilir. Sizde atıyorum normalde 33 psı hava basıyorsanız 32 basarsınız lastikler bir tık daha iyi tutunur. Birde lastiklerin senesi eski olduğundan takarken bulabilirseniz hidrojen hava bastırın faydası olacaktır.

 

az hava basarak yol tutuşu artırmak doğru bilgi değil 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Gökhan Albayrak

İmkan varsa yenilensin, her sene geçen seneden daha pahalı oluyor. İmkan yoksa çatlak var mı yok mu ona dikkat edin, 120 km/h üzeri hızlara çıkmamaya çalışın, çukurlara düşmemeye özen gösterin. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Selim Bilgin

Lastik havasını üreticinin verdiği aralığın altına indirip daha iyi yol tutuşu sağlayamazsınız. Zararı faydasından çok olur.

Ek olarak hava soğudukça basınç düşüyor, kışa girerken lastik havalarını kontrol etmekte fayda var.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Gulkokan

Lastikleri hem kış hemde yaz olarak ayrı ayrı kullanıyorum araba 50 bin km ye geldi ancak kaba hesap yaz lastikleri 30 bin de kış lastikleri ise 20 bin civarında.
Uygun saklama koşulları olunca da ne bir çatlak nede lastik dişleri öyle deli gibi aşınmadı
Hala sıfır gibi duruyor ancak kışın ardından 4 sene dolduğu için lastikler yenilenecek
Nokian weatherproof almayı planlıyorum
Her sene 2 kere 120 tl toplamda sök tak parası vermek zor geliyor ve vakit alıyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal

Yaptığım olayı anlatayım. 4 yıl kullandığım 49-14 tarihli 215 50 17 Petlaslarımı 450 liraya sattım. Yavaştan yol tutmadığını farkettim. Dİş derinlikleri de 5.5 ile 6 mm arasında değişiyordu. Yerine 2017 tarihli 1 ay kullanılmış Lassa Snoways 3 ü 1050 liraya kargo dahil 6 taksitle aldım. Sıfır 2017 Lassalar 450 liradan, sıfır 2018 Lassa lar 500 liradan başlıyordu.

 

Jant lastiğimde ayrı olduğundan sadece lastik değişimine para veriyorum. Haricinde 3 yıl kafam rahat. Lastiklerimi 3 yılda bir elimde kalmayacak durumda iken satarım, en azından 1-2 lastik parası cebime kalmış olur.

 

1 saat önce, Furkan Emre Kuzu yazdı:

Dunlop ve Falken 12mm diş derinliğine sahip

 

Bu bilgiyi nerden edindiniz? Sıfır lastikler 8 mm ile fabrikadan çıkmıyor mu?

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
7 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Bu bilgiyi nerden edindiniz? Sıfır lastikler 8 mm ile fabrikadan çıkmıyor mu?

 

Kışlık lastiklerde diş derinliği 8 mm'den fazla olabilir.. 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Kışlık lastiklerde diş derinliği 8 mm'den fazla olabilir.. 

 

İlk kez duyuyorum. Teşekkür ettim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Tamer Topaç

Lastikler, en çok önem verdiğim araç ekipmanlarının başında gelir. Yere tutunan tek ekipman. Yazın yaz lastiği, kışın kış lastiği kullanırım ve hatta lastiklerin jantları bile farklıdır ki, yazlıklar 18'', görevini daha iyi yapabileceğinden kışlıklar 16'' dir.

Lastiğin üretim yılı, diş derinliği, hamur yumuşaklığı ve gösel kontrolü sık sık yapılmalıdır.

Ancak, sadece lastik değil tüm yürür aksam ve hiç önemsenmeyen siboplara çok dikkat edilmelidir.

Fiesta' da tüm ailemle otobanda 120 km. hız civarı ilerlerken, daha yeni olmasına rağmen paramparça olan sol ön lastiğimden sonra daha fazla dikkat etmeye başladım. Sebebi ise, sibop kopmasıydı.

Lastik dişlerinden, fren balatalarına, amortisör kulelerinden, rot ve rotillere tüm yürür aksamı temsil eden, yürür aksam üçgenine çok önem verin. Araçlarımızın yerle temasını sağlayan tüm ekipmanları özenle kontrol edin/ettirin.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

dogrudur.bayi bir arkadasta bakmistik 7mm cikanda vardi 9 a yakin olanda.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Furkan Emre Kuzu

Kendim ölçerek bu bilgiyi edindim. Starmaxx ve Dunlop arasındaki başlıca farklardan bir tanesi 4mm farkı.incelerseniz daha derin gözükür.

Mesajı paylaş


Mesajın linki