İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Uzun Yolda Hararetin Düşmesi


Halil ibrahim Oruc

Recommended Posts

Halil ibrahim Oruc

Hayirli gunler ve cumalar arkadaslar

 

Gauge menuden gozlemliyorum yaklasik 3 gundur  sicaklik sehir ici ve rolantide 80 ustune cikiyor kimi zaman 95ide goruyor ve kalan menzil otomatik olarak yukseliyor cunku motorun sicak oldugunu anlayan beyin otomatik olarak zengin karisimi normal karisima donusturuyor bunu anladim. Ama 50kmh hizi gecince sabit olarak hatta duraksamadan 80 ve ustunu gecince 67-74 arasi yavas degiskenlik gosteren bir deger aliyorum. Sizce termostatmi yoksa isi sensorumudur?

Ayrica Arac 2005/11 oldugu icin tam sinirda yani 2006 2007 parcalari kullaniyor. 11.aydan onceki termostatlarin uzerinde ayri bir sensor var beyin tarafindanda termostat acilip kapanabiliyor. Ama benimki sadece giris cikisli standart termostat

 

Ayrica isi ibresi sabit tami tamina ortada ama gauge menuden okunan degerler degiskenlik gosteriyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu havada, 67-74 ü görmemeniz gerekir.. Ne kadar sıcak çalışırsa o kadar verimli çalışır. 

Ancak. Menzilin artması, hızın artmasına da bağlı olabilir. 

Bence termostatı orijinali ile değiştirin. 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şimdi, Tamer Topaç yazdı:

Bu konuyu inceleyebilirsiniz.

 

 

Bu konu uymaz Tamer.. 

Araçlar çok farklı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu havada, 67-74 ü görmemeniz gerekir.. Ne kadar sıcak çalışırsa o kadar verimli çalışır. 

Ancak. Menzilin artması, hızın artmasına da bağlı olabilir. 

Bence termostatı orijinali ile değiştirin. 

 

Mehmet hocam sehir icine girince kalan menzil duser  sehir disi 2500devri gecmemek kaydiyla 10km sonra menzil artmaya baslar ama bende tam tersi sehir icine girdigimde menzil artiyor. Bu sebepten 59 litre ile 600km gecemiyorum. Cok moralimi bozuyor ama ginede kullanan tadini alan vazgecemiyor bu arabadan.  Soguk vurdukca sensor yanlismi okuyor olabilir? Yoksa sizdede bu havalarda 80 altina dusuyormu. Diger arkadasin termostat acik kaliyor olabilir yorumu mantikli gibi geldi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
5 dakika önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Diger arkadasin termostat acik kaliyor olabilir yorumu mantikli gibi geldi

 

Sensör soğuk vuran bir yerden okumuyor sıcaklığı.. Bu sebeple.. Termostat mantıklı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Orjinal disi termostat kullanip sikinti yasamayan varmi?

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
5 saat önce, Tamer Topaç yazdı:

Bu konuyu inceleyebilirsiniz.

 

Olay dogru nerdeyse ayni yasadiklarim ama benzinlide yag sogutucu varmi   ondan bahsetmissin?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

 

 

 

hızlı gidince motor anlık olarak sogutuyor ama yavaşlayınca o performansın verdiği sıcaklık anında geri yükseltiyor. yani o çizgi yanıltıcı olabilir.

tarihinde Ozer Oz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
10 saat önce, Ozer Oz yazdı:

 

 

 

hızlı gidince motor anlık olarak sogutuyor ama yavaşlayınca o performansın verdiği sıcaklık anında geri yükseltiyor. yani o çizgi yanıltıcı olabilir.

Cizgi her zaman sabit ama  gauge menude okunan sicaklik silindir kafalarindaki sivi sicakligini olcuyormus bunu yeni ogrendim. Ama baska benzinli kullanan arkadaslae varsa eger bana uzun yolda ortalama yada minimum maksimum degerlerini soyleyebilirse ona gore hareket edecem

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Termostat derecesinin altına düşmemesi gerekir.
Düşüyorsa termostat değişecek.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Termostat derecesinin altına düşmemesi gerekir.
Düşüyorsa termostat değişecek.

Mehmet hocam gauge menuden onceden gozlemlediginiz sabit bir sicaklik degeri varmi aklinizda 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet hocam gauge menuden onceden gozlemlediginiz sabit bir sicaklik degeri varmi aklinizda 

Çok oldu benzinli kullanalı.
Ancak 84 ün altına düşmemeli şeklinde yorumlayabilirim.
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Çok oldu benzinli kullanalı.
Ancak 84 ün altına düşmemeli şeklinde yorumlayabilirim.

Mehmet hocam su anda arabanin icindeyim ve 20dakikadir rolantide sicakligi takip ediyorum.  Iyice isindiktan sonra 98i gordugu anda 93-94e gelip tekrar termostat kapatiyor 98e geldigi anda tekrar 94lere geliyor duzenli olarak 98i gordugu anda tam aciyor 93e gelince kapatiyor. Su durumda termostat saglikli diyebilirim ama sabit surus aninda tekrar dusuyor ve termostat kapatmiyorki su tekrar 90lari gorsun

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Termostattan başka odaklanacağın yer yok.
Bu şekilde de sağlıklı olduğu görülüyor.
Çok kafaya takıyorsan değişip kurtul.
Yada takma kafaya.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
2 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Termostattan başka odaklanacağın yer yok.
Bu şekilde de sağlıklı olduğu görülüyor.
Çok kafaya takıyorsan değişip kurtul.
Yada takma kafaya.

Orijinal disi oneriyorsan eger pazartesi siparis vermeyi dusunuyorum. Orjinalin fiyati muadillerinden 3 kat kadar ucuk fiyati var. Ama bilsemki kesin sorunumu cozecek onada razi gelirim. Ama zannedersem denemekten baska carem yok:l

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Fiyatlar nasıl ?

Gates marka 48euro sensorsuz  58lira sensorlu. Fomoco 124 sensorsuz

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Gates marka 48euro sensorsuz  58lira sensorlu. Fomoco 124 sensorsuz
 

Gates bizde de aynı.
Ebay’den araştırsana. İngiltereye falan da bakabilirsin.
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Gates bizde de aynı.
Ebay’den araştırsana. İngiltereye falan da bakabilirsin.

Belcikada mk3 lerin uretildigi zaman fabrikada calisan bir kuzenimle konuyu danistim oda termostat dedi. Sebebi ise arac durdugu zaman termostat normal vazifesini yapiyor ama ufak bir aciklik yuzunden suyu radyatorden gecirdigi icin arac yurudugu zaman radyatore carpan hava yuzunden suyu sicak tutamiyor. Ama 70 derecede kaliyor dedim  o da  o kadarini acik birakiyor yani islevi aciyor ama tam kapatamiyor. Yarin siparisi kesinlikle veriyorum. Ayrica asiri yakit tuketimi sorunumda vardi onuda cozecegini soyledi

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Termostati degistim an itibari ile  kalorifer kapali 98-101 arasi  kalorifer acilinca 90 altina dusuyor ama rolantide beklerken tabi bu degerler araba otobanda yurudukce kaca cikar bilemem ama yarin sabahtan test etme imkanim olacak. Kisa sehir ici suruste sabit 98de kaliyor fakat aldigim termostat gates marka ve 90lik. Sizlerdede boyle bir durum varmi

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yusuf Davaz

2005 nodel benzinli aracımda hararet düşmesi sorunu var. şehir içi dur kalk kullanımda sorun yaratmıyor ama uzun yolda hararet 60 lara kadar düşüyor. araç lpg li oldugu için regülatöre soguk su gidiyor ve araçda tekleme ve çekiş sorunu oluyor. bu sorun yeni yeni olmaya başladı. geçen kış böyle bir sorunum yoktu. bugun bu sorunu aracıma lpg için yolda AFR( gaz ) ayarı yaptırırken daha çok anladık. lpg beyni sapıtıyordu. önünü karton koyarak sorunu azda olsa hallettik ama sadece hararet yükselmişti. devamlı devirdayım içinde oldugu için araç lpg regülatörüne yinede soguk su gönderiyordu. termostatı degiştirelim dedik yan sanayi için 130 150 arası orjinal için 450 700 arası fiyatlar aldım.dizellerde yag termostatı ile çözüm bulunmuş ama benzinlilerde böyle bişi yok galiba. sizlerde böyle bir sorun oldumu.  ne yaptınız ve hangi malzemeden kullandınız. orjinal mi yan sanayi mi ? yan sanayi taktırsak bi problemle karşı karşıya kalırmıyız. ustam yan sanayi takmaya pek taraftar degil ama orjinalde baya pahalı. 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
4 saat önce, Yusuf Davaz yazdı:

2005 nodel benzinli aracımda hararet düşmesi sorunu var. şehir içi dur kalk kullanımda sorun yaratmıyor ama uzun yolda hararet 60 lara kadar düşüyor. araç lpg li oldugu için regülatöre soguk su gidiyor ve araçda tekleme ve çekiş sorunu oluyor. bu sorun yeni yeni olmaya başladı. geçen kış böyle bir sorunum yoktu. bugun bu sorunu aracıma lpg için yolda AFR( gaz ) ayarı yaptırırken daha çok anladık. lpg beyni sapıtıyordu. önünü karton koyarak sorunu azda olsa hallettik ama sadece hararet yükselmişti. devamlı devirdayım içinde oldugu için araç lpg regülatörüne yinede soguk su gönderiyordu. termostatı degiştirelim dedik yan sanayi için 130 150 arası orjinal için 450 700 arası fiyatlar aldım.dizellerde yag termostatı ile çözüm bulunmuş ama benzinlilerde böyle bişi yok galiba. sizlerde böyle bir sorun oldumu.  ne yaptınız ve hangi malzemeden kullandınız. orjinal mi yan sanayi mi ? yan sanayi taktırsak bi problemle karşı karşıya kalırmıyız. ustam yan sanayi takmaya pek taraftar degil ama orjinalde baya pahalı. 

Sorunu gates marka termostat ile cozdum fakat benim 2005-11 cikisli oldugu icin termostat uzerinde sensor olmayan model mevcut bu tarihten oncekilerde termostatin uzerinde sensor mevcuttur.  Su anda sabit 96-99 arasi yakita ve cekise faydasi oldu diyebilirim. Termostat acmayi yapiyor fakat kapatmasi gerekirken tam kapatamiyor hafif acikliktan dolayi  motor suyunu radyatorden gecirmeye devam ediyor  bu sebebten dolayi arac yurudukce vuran soguk hava suyu sogutuyor ama arac durdugu yerde gine yukseliyor 90lara kadar. Kesknlikle termostat   gates marka oneriyorum  kirmizi kutu ve israil malidir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...