İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Uzun Yolda Hararetin Düşmesi


Halil ibrahim Oruc

Recommended Posts

Said Çiftci
Sorunu gates marka termostat ile cozdum fakat benim 2005-11 cikisli oldugu icin termostat uzerinde sensor olmayan model mevcut bu tarihten oncekilerde termostatin uzerinde sensor mevcuttur.  Su anda sabit 96-99 arasi yakita ve cekise faydasi oldu diyebilirim. Termostat acmayi yapiyor fakat kapatmasi gerekirken tam kapatamiyor hafif acikliktan dolayi  motor suyunu radyatorden gecirmeye devam ediyor  bu sebebten dolayi arac yurudukce vuran soguk hava suyu sogutuyor ama arac durdugu yerde gine yukseliyor 90lara kadar. Kesknlikle termostat   gates marka oneriyorum  kirmizi kutu ve israil malidir

Hocam benim ki de 2005 11 inci ay üretim, benim sorunum;arac biraz geç ısınıyor,yani bi 15 km yapmam gerekiyor,yada ibre kıpırdadiktan sonra biraz devir yükseltip öyle gazlamam gerekiyor 3-4 km,

sonra ibre orta da sabit kalıyor, ne kadar basarsam başayım yada yokuş cikayim değişmiyor... ama yokuş aşağı inme başladı mi 60 dereceye kadar hızlıca geliveriyor...

Sonra biraz gazlayınca tekrar 90 da sabit kalıyor...

60 dereceye düşünce kalorifer ısıtmaktan ziyade ılıtıyor içeriyi...

Ne yapmalı acaba..? [emoji26][emoji21]

 

 

 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
(düzenlendi)
6 saat önce, Said Çiftci yazdı:

Hocam benim ki de 2005 11 inci ay üretim, benim sorunum;arac biraz geç ısınıyor,yani bi 15 km yapmam gerekiyor,yada ibre kıpırdadiktan sonra biraz devir yükseltip öyle gazlamam gerekiyor 3-4 km,

sonra ibre orta da sabit kalıyor, ne kadar basarsam başayım yada yokuş cikayim değişmiyor... ama yokuş aşağı inme başladı mi 60 dereceye kadar hızlıca geliveriyor...

Sonra biraz gazlayınca tekrar 90 da sabit kalıyor...

60 dereceye düşünce kalorifer ısıtmaktan ziyade ılıtıyor içeriyi...

Ne yapmalı acaba..? emoji26.pngemoji21.png

 

 

 

Termostar gec aciyor  actigi zamanda da cabuk kapatiyor. Siddet ve hiddetle degismesini oneriyorum. Fakat markali bir termostat ile degistirin. On sol fari sokup degistirebilirsiniz hic lifte kalkmasina gerek yok  kendim degistim ben fakat termostat degisirken baya bir antifriz dokulecek ama dibindeki icinde kalacak o yuzden once siz alttan radyator hortumunu sokun ve hemen hortumunun onunde radyatorun arkasinda plastik vida var  yemek kasigi kalinliginda bir tornavida ile ancak dondurulebilir onuda acin su komple insin. Sakin termostat degisip eksilen suyu ekleme gibi birsey yapmayin aksi takdirde hava girer

 

Ayrica saf antifriz iletimi dusurur.

Asagidaki videoyu izlemeni oneriyorum

Hazir karisim almak -30 derecede koruma saglar eger bulundugunuz yer soguk ise saf antifrize ne kadar su ekleme yapacaginiz anlatiliyor -50 ye kadar verim alabilirsin ancak iletim duser

Isi iletimide cok onemlidir onceliklr maks ne kadar sogugu goruyorsaniz bulundugunuz yerde ona gore karisimi ayarlayin ve asgari duzeyin az bir ustundr olsun

 

tarihinde Halil ibrahim Oruc tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Said Çiftci

Abi klasik konu olan yağ termostatini değiştirsem ise yaramaz mi...? [emoji848][emoji848][emoji848]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
13 dakika önce, Said Çiftci yazdı:

Abi klasik konu olan yağ termostatini değiştirsem ise yaramaz mi...? emoji848.pngemoji848.pngemoji848.png

Bak araba dizel ise o da cok cok buyuk bir ihtimal dizel hakkinda tecrubem yok  malum burada dizelin senelik vergisi 3 kat fazla benzinden. O sebebten benzinliden baskasini gozum gormuyor:) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...