İçeriğe Yönlendir

Mondeo P0430 ve P0420 Hatası


İhsan Yıldırım

Recommended Posts

İhsan Yıldırım
(düzenlendi)

Arkadaslar merhaba,

2009 mondeo 1.6 aracim var 200.000 binde araci 1.5 sene once aldim aldigimda ekogaz diye lpg tesisati vardi aracin lpg ayari yapilamadigi icin on tesisati yaklasik 6 ay once odb2 landirenzo sistem ile degistirdik, daha onceki gaz sistemiyle bu sekilse hic bir hata almadim bu sistemlede sehir icinde veya yakin mesafelerde ( 100-200 km) yine hic sorun yasamadim fakat 2 ay once antalyaya gittim kayseriden tam manavgata girdigimde bu hatayi aldim elm327 cihazim vardi hemen bagladim kontrol ettim hatayi sildim yaklasik bir hafta sonra donus yolunda bu sefer aksekiye cikarken yine bu hatayi aldim ve yine sildim ve bugune kadar hic bir sorun yoktu .

Bugun  kayseriden sivasa giderken 150. Km de filan yine  ariza isigi yakti elmyi taktim yine ayni sorun

Kirmizi olarak P0430 sari olarakta P0420 hatalari gorunuyor nette arastirdigim kadariyla bu sorun net olarak cozulememis basa bela gibi :) 

Ben sorunun araci lpgde 4000 devir civarinda kullaninca egsoz katalizör konvertor  katinda isi degeri artiyor oksijeni dusuk algiliyor ve bu yuzden hata veriyor diye kendimce yorumluyorum bunuda ust devirlerde lpg ayarinin detayli yapilmasi yani afr ayarinin profesyonelce yapilmasi gerektigini dusunuyorum sizlerin bu konudaki dusunceleri nedir ? Ne yapmak lazim :)

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım

ADQy5L.jpg

Eksoz emisyon degerlerini olcturdum hersey normal gorunuyor ama yinede yorumlayacak birisi varmidir?

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Lpg li araclarda genel olarak bu ve benzer hatalar gorulebiliyor.

Ornek kendi aracimdan bahsedeyim.( Suan icin yok ama genelde olan durumdur zamanla basima gelecegini biliyorum) 

Lpg li araclarda ayar ne kadar iyi olursa olsun oksijen sensorlerinin kafasi allak bullak oluyor.Aractaki sensorler bazen dusuk bazen yuksek olcum aliyorlar.

Fakir ve zengin karisim meselesi de bunun tuzu biberi.

Her ne kadar dogrudur ise yarar veya yaramaz o kismina tam vakıf degilim ama oksijen sensorunun takildigi yere tornacida 2-3 cm uzunlugunda ara bir bilezik yaptirip sensorle takilacak yere (Manifold üstü)  takilarak benzer sorunu yasamadiklarini soyleyenler var.

 

Siz; bu sorunu basa bela daha çözülmemis bir 

sorun olarak belirtmistiniz, daha enteresani bende mevcut: Uzun yolda uzun süreli sürekli ayni devirde ve benzer hızlarda gittigimde yakit hatasi veriyor. hangi ustaya sorduysam uzun süreli yolculuktan kaynakli diyorlar 😊

 

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım

:) isin garip tarafi ustalara soruyorum mantik bile yurutemiyorlar internet olmasa inanin motor bile inecek der bu ustalar kendi gobek bagimizi kendimiz kesicez anlasilan

Kayseride afr ayari yapabilecek isinin ehli lpg ustasi varmidir :)

Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım

Tekrar merhaba

bugun itibari ile sanırım sorunu çözdük

olay tahmin ettiğim gibi lpg kaynaklı 

lpg sistemi 6 ay once sıfır takılmıştı  ve sorunlar zaten ondan sonra yavaş yavaş çıkmaya  başlamıştı ama lpg ustam sağolsun bizimle ilgisi yok deyip başından göndermişti tanıdık olması ve işinde uzman olmasına rağmen neyse burada ve donanımhaberde konu ile ilgili bayağı bir araştırma sonucu elm327 ile ltfs ve stfs ayarlarını kontrol etmem ve çıkan değerlerin iyi ayar olduğunu anlamak için maksimum -5 , +5 değerlerde oynaması gerekiğini öğrendim benim ltfs değerim tahmin ettiğim gibi yanlıştı 15 civarındaydı buda araçta fakir karışıma neden oluyor araç özellikle üst devirlerde yanma odasındaki sıcaklık değerlerinin artmasından dolayı katalizördeki oksijen sensörü değerleri üst sınırda olduğunu söyleyip motor arıza ışığını yakıyordu bu fakir karışım özellikle subap yanmasının ve motor arızalarınında en büyük sebebiymiş aslında konu çok ciddi ama ustalarımız sağolsun dikkate bile almıyorlar

Kayseride bu konuda uzman bir yer ararken donanımhaberde landirenzo destek birimi olduğunu öğrendim direk sorunumu anlattım kendilerininde kayseride olduğunu landirenzonunda türkiye distribütörü olduklarını öğrendiğim Olgun lpg Serkan bey bu sabah beni misafir ederek çayımızı içerken sorunumu tekrar anlattım (bu arada kendileri yetkili firma olduğu için bu işlemler için garanti kapsamında ücret alınmayacağını söylemişti fakat gittiğmde bnm lpg kitinin landi olduğunu öğrendik  bu yüzden garantiye alamadık tabiki fakat yinede sorunu  çözmek için yardımcı oldular) odb ve lpg bağlantılarını sağlarak bir usta eşliğinde test sürüşüne çıktılar yaklaşık yarım saat sonra servise çağırdılar ve hazır dediklerinde tahminlerimin dogru olduğunu öğrendim  ilk kiti takan servis nozullaru küçük delmiş üstüne ayar hatası yapılmış araç üst devirlerde fakir karışıma düşüyormuş.

Evettt şu an araç inanın benzinle aynı performansta ve kesinlikle alt devir performansı vs hersey çok değişti arıza ışığını yakacağını artık sanmıyorum uzun yolda test edeceğım artık bir sorun çıkarsa yine buradanda bildiririm Serkan beyde sağolsun takip edelim bir sorun yaşarsanız tekrar getirin dedi 

Lpg kullanan arkadaşlsr lütfen aliexpresten 1 adet elm327 alıp arabanıza atın 3 ayda 4 ayda aracınızın değerlerini kontrol edin 

ltsf sfts değerlerinizi kontrol edin bununla ilgili googlede araştırma yaparsanız videolu ve resimli anlatımlar mevcut “Yol Ayarınızı” güvendiğiniz ustalara tekrar yapturın ısrarla  bunun yapılmasını isteyiniz 150.000 de subap yapılması gereken araçlar 30.000 de 40.000 de subap yiyor tek sebebi bu tür hatalar umarım bi kaç kişiye yardımcı olabiliriz bu vesile ile herkese güvenli kazasız sürüşler :)

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İhsan Yıldırım

Tekrar merhaba

Maalesef ariza isigi tekrar yanmaya basladi bir kac defa daha Olgun lpgyi ziyaret ettim kendileri yine cok yardimci oldular  suan lpg ayarlarinin sorunsuz oldugunu dusunuyorum ltft stft degerleri +5 ve -5 i gecmiyor zaten hata anindaki log kayitlarida bunu dogruluyor suan ariza isigi 150 -200 km de yakiyor 

 

1. Secenek o2 sensorleri arizalandi zor bir ihtimal cunki 0420 ve 0430 hatasi ayni anda veriyor  2 sensorunde bozuk olma ihtimali olsada dusuk bir ihtimal

Cozum onerim  : sensorleri uyutmak yukaridada belirtilmisti daha once , ae sensorleri bir yuzuk takip yukari cekmek

2. Kat arizasi ustun körü eksozcuya gosterdim sorun yok abi saglam gorunuyor dedi

3. Secenek atesleme sisteminde buji buji kablosu bobin vs arizasi

 

Simdi sorun neden kaynaklandi tahminime geliyim

Arac zaten 200.000 bine dayanmisken lpg sistemi degistirilmisti ve nozullar ve ayarin yanlis yapildigi icin arac fakir karisimda kaldi ve isi degerleri artti bunun  ustune  kayseri antanlya yapip aksekiyi yuksek devirde bu aracla tirmanmak sanirim intihar oldu 1.6 a agir arac o rampalari fakir karisimda yuksek isilarda tirmaninca bir yerlere bi sekilde zarar verdi diye duaunuyorum :) cunki ilk ariza isigini orada yakti

Eksozcu:  abi lpg kuru yakit sen bi 10 gun benzinde bin araba toparlar kendini dedi ama sorun bnce duzelmeyecek 

Aracin cekisinde gidisinde bir sorun yok gayet memnunum ama sorunu cozmek resmen sanayi ile kumar oynamak 

Suan tek mantikli secenek sensorler sokulup temizlenecek yuzuk takilip yukari alinacak isi degerlerini dusuk okuyacak

Motor ariza isigi surekli yanmasi baska arizalri gozden kacirmaya sebep olabilir o yuzden bu sekilde kullanmak istemiyorum siz olsaniz naparsiniz? 😁

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
On 14.11.2018 at 20:11, İhsan Yıldırım yazdı:

Kayseride bu konuda uzman bir yer ararken donanımhaberde landirenzo destek birimi olduğunu öğrendim

dh de hangi konu.

Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım
27 dakika önce, Tahir Ak yazdı:
On 14.11.2018 at 20:11, İhsan Yıldırım yazdı:
Kayseride bu konuda uzman bir yer ararken donanımhaberde landirenzo destek birimi olduğunu öğrendim

dh de hangi konu.

https://mobile.donanimhaber.com/kendi-lpg-ayarini-kendin-yap-video-anlatim-torque-pro-ile-ltft-stft-degerlerini-canli-okuma-resimli-anlatim-eklendi--121784828-1

Bu konu yardimci olur size

Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım
3 dakika önce, Tahir Ak yazdı:

yok benim konu mu diye merak ettim de oymuş :)

Valla konu sizinse tşk etmek lazım cidden emek verilmiş  değerleri düzelttik sayenizde ama nereyi bozduk şimdilik bilmiyoruz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Valla konu sizinse tşk etmek lazım cidden emek verilmiş  değerleri düzelttik sayenizde ama nereyi bozduk şimdilik bilmiyoruz [emoji4]
devam eden sorununuz nedir
Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım
22 dakika önce, Tahir Ak yazdı:
32 dakika önce, İhsan Yıldırım yazdı:
Valla konu sizinse tşk etmek lazım cidden emek verilmiş  değerleri düzelttik sayenizde ama nereyi bozduk şimdilik bilmiyoruz emoji4.png

devam eden sorununuz nedir

Sorun ltsf ve stfs degerrlrrinin normal olmasi  p0430 ve p0420 hatalarini verdigi andaki degerlerinxe notmalde olmasi stft 2.34 mus  ltsf de 0.78 mis mesela ariza isigi yaktiginda

31 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

silindirlerde kompresyon testi yapıldı mı?

Silendirlerle kat hatasinin bir baglantisi yok sanirim yapilmadi ama cekiste kalkista alt devirlerde ust devirlerde bir sorunum yok baglantiyi nasil kurdunuz siz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 dakika önce, İhsan Yıldırım yazdı:

baglantiyi nasil kurdunuz siz?

1.katalizatör tıkandı diyelim, O2 hatasını ona bağlasak, O1 e ne oluyor, O1 okumasa O2 de mi bozuk, ikisi de bozuk diyelim lamba hiç sönmezdi, ancak subapta kaçak başlamış ise her 2 sensörde de dtc olarak okursanız hata verebilir. canlı veri de bile sensör hatası verebilir. İhtimal yani.

2. ltft ler elektronikler obd lere dalmadan önce temelde mekanik parçaların sağlamlığı kontrol edilir . Tamir kitapçığınıı alfabesinin ilk harfi mekaniktir.

3. arıza ışığı yandığında yakıt değereleri sapıtabilir, o bir sonuçtur sebep değil.

 

Yorum bağlantısı
İhsan Yıldırım
3 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

1.katalizatör tıkandı diyelim, O2 hatasını ona bağlasak, O1 e ne oluyor, O1 okumasa O2 de mi bozuk, ikisi de bozuk diyelim lamba hiç sönmezdi, ancak subapta kaçak başlamış ise her 2 sensörde de dtc olarak okursanız hata verebilir. canlı veri de bile sensör hatası verebilir. İhtimal yani.

2. ltft ler elektronikler obd lere dalmadan önce temelde mekanik parçaların sağlamlığı kontrol edilir . Tamir kitapçığınıı alfabesinin ilk harfi mekaniktir.

3. arıza ışığı yandığında yakıt değereleri sapıtabilir, o bir sonuçtur sebep değil.

 

Tsk ederim olcum yaptiralim her ihtimale karsi ama hata verdirecek kadar bir kacak var ise mutlaka rolantide titreme arac performansinda dusme cekmeme vs sorunlarinin da bas gostermesi gerekmiyormu ?🤔  subaplarda erime belirtileri benim aracta yok gibi gorunuyor ama yinede garantiye almakta fayda var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

önce ölçüm, sonra masraf. kompresyon ölçümü hem basittir hem kesin bir veri olur. çoğu serviste bedava, ve 5 dak sürmez. daha ne olsun.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Cihan Arslan

selamlar herkese.Benim de sorunum şu: Motor arıza lambası yandı yetkili servise gittim ilk olarak araç lpg li mi dediler. evet dedim lpgli araçlar yapar bazen böyle dediler. Daha sonra bilgisayara bağladılar katalizör ve hg sensörü arızalı değişmesi gerekli dediler, bu arada arıza ışığını da söndürmüşler sağolsunlar.

Ben internette araştırdım, katalizör arızalıysa; yakıt sarfiyatı artar,araç çekişten düşer ,aracın içerisine kötü bir koku gelir yazıyordu fakat bunların hiç biri benim araçta yok.

1 hafta sora falan Egzos muayene zamanı geldi ölçüm istasyonuna gittim, ben kesin geçemem falan diye düşünürken araç muayeneden geçti. Görevliye sordum bu aracın katalizör arızalı nasıl geçti edim.Görevli katoli<ör arızalı olsa geçemez sorun yok dedi.

Aracın yakıt tüketimi şehir içi 11,5 litre civarı çekiş normal,koku yok,garip ses falan yok.

Öğrenmek istediğim benim katoazör ve hg sensörü arızalı mıdır yoksa lpg kullanımından kaynaklanmış geçici bir bilgisayar hatası falan mıdır.

Katalizörü ve hg sewnsörünü değiştirmelimiyim(fiyatları acayip uçuk)

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...