Ercan Balbay 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Mevcut aracımda bulunan Destro marka kitten pek memnun değildim. O sebeple aracıma AEB eculu Romano marka kit takmaya karar verdim. Gaz tesisatı, tank ve regülatör aynı kalacak, enjektörler,ECU ve diğer tesisatlar değişecek. Öncelikle yeni aldığımız kitin içerisinden neler çıktı bir bakalım.Çıkma bir kit olduğu için biraz dağınık duruyor ama korkulacak birşey yok LPG ECU’su AEB marka bir ECU. Hatta tam modeli AEB 2001NB. NC modeli bu ECUnun OBD li versiyonu, bizdeki OBD’siz bir ECU ancak işimizi görecek. Bu ECU ya ait montaj şemasına ihtiyacımız olacak. NC model ECU ile aynı kablolara sahip bu sebeple NC ye ait şemayı kullanabiliyoruz. AEB montaj kılavuzlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. http://www.aeb.it/Istruzioni-en-US Montaj kılavuzumuz; Ecumuz; MAP sensör, yine AEB marka bir sensör. Bildiğiniz gibi bu sensörün bir ucu enjektöre giden gaz basıncını diğer ucu ise manifold vakumunu ölçüyor.4 pinli bir soketimiz mevcut ve ECU ya bağlanıyor. MAP dedikleri şey nedir ? Enjektörlerimiz Romano Fast model tekli enjektörler. Atiker Grand kitlerde de aynı enjektörler kullanılıyor ve tekli olduğu için manifolda en yakın noktaya montajı yapılabiliyor. Bu da gaz hortumlarının kısa olması avantajını sağlıyor. Elimiz değişmişken kontrol amaçlı söküp temizliklerini yapıyoruz. Romano enjektör tamir ve temizliği nasıl yapılır Romano Fast Enjektörleri İnceliyoruz Kablo demetimiz ise iki parça bir tanesi map sensörü ve lpg-benzin enjektörlerine gidiyor diğeri ise regülatör sıcaklık sensörü, selenoidler vb noktalara gidiyor. Öncelikle eski tesisatımızı söküyoruz. Destrodan çıkan parçalarımız İşe öncelikle benzin enjektörler kablolarını bağlayarak başladım. Burada önemli olan doğru enjektöre doğru kabloyu bağlamak. Bunun için AEB 2001NC bağlant şemasını kullandım. Renkli kablolar olduğu için bağlantı oldukça kolay oldu. Araç içi gaz-benzin düğmesini yerine takıyoruz. Map sensörümüz yerini alıyor güzelce sabitliyoruz. Kullandığım AEB 2001NB ecu devir bağlantısı olmadan maalesef çalışmıyor, o sebeple devir bilgisini almak için bobine giden sinyal kablosunu sıyırarak ecudan gelen kahverengi kabloyu bağlamam gerekti. Ve tüm işler bittikten sonra tesisatı güzelce topluyoruz. Tüylü bant ve plastik kelepçeler ile açıkta kablo kalmayacak şekilde derli toplu bir tesisat elde ediyoruz. Gelelim ilk marşa en heyecanlı kısım Aracımızı çalıştırıyoruz ve LPG kablomuzla ecuya bağlanıyoruz. Romano RISN yazılımını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. https://www.dropbox.com/s/rbsa6ai3ngf1ncu/Romano%20RISN%206.1.0.0%20S.rar?dl=0 LPG kablosunu ise http://www.lpgkablo.com sitesi üzerinden alabilirsiniz. Bir sonraki yazımızda LPG enjektörleri değiştirip romano tekli enjektörlerin nasıl montajının yapılacağını anlatacağım. Sonrasında ise adım adım ayarlarımızı yapacağız. 17 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Ercan bey elinize sağlık.Paylaşımların devamını bekleriz. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Elinize sağlık, büyük cesaret.Bu değişiklik muayenede problem çıkaracak mı? Sızdırmazlık vs işlemleri gerekmiyor muydu? Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 18 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı: Elinize sağlık, büyük cesaret. Bu değişiklik muayenede problem çıkaracak mı? Sızdırmazlık vs işlemleri gerekmiyor muydu? depo değişirse gerekiyormuş. 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Gerçekten cesaret isteyen bir çalışma. Elinize sağık. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 2 saat önce, Selçuk Bakış yazdı: Elinize sağlık, büyük cesaret. Bu değişiklik muayenede problem çıkaracak mı? Sızdırmazlık vs işlemleri gerekmiyor muydu? Bisey kalmamış ki ercan bey kendi sızdırmazlığınıda verir baksana 😁 Hakikaten büyük cesaret. Teknik bilginizi bilmem ama her ihtimale karsi profosyonel bir ustada kontrol ettirmelisiniz. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Elinize sağlık, o kablo karmaşıklığını görünce hiç bu işe girişmezdim. Gerçekten tebrikler 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Bisey kalmamış ki ercan bey kendi sızdırmazlığınıda verir baksana [emoji16] Hakikaten büyük cesaret. Teknik bilginizi bilmem ama her ihtimale karsi profosyonel bir ustada kontrol ettirmelisiniz.Dimi [emoji16]Oda bir ölçüm cihazına bakar Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Şöyle bir baktım. Karmakarışık şeyler. Resimlere da baktım. Kendi kendime ''adama bak be'' dedim. Kısmet olursa bende park lambasını takıp muayeneye gireceğim. 1.5 ay geçti 2 Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş 11 Kasım 2018 Paylaş 11 Kasım 2018 Yinede bi sızdırmazlık testi yaptırırsanız sağlıklı olur, elinize sağlık.. Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Yok artık, Maşallah kardeşim, gerçekten büyük başarı, tebrikler. Ellerinize sağlık. Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Tebrik ederim , Bende bir adet lpg kablosu almayı düşünüyorum yoksa bu adamlarla kafayı yiyeceğim sürekli parça değişitirip ayara gidiyorum. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 12 Kasım 2018 Paylaş 12 Kasım 2018 Tebrik ederim masallah elinize saglik Yorum bağlantısı
Ercan Balbay 14 Kasım 2018 Yazar Paylaş 14 Kasım 2018 Teşekkür ederim arkadaşlar. Şuan için sızdırmazlık kontrolüne gerek yok henüz lpg geçen tesisata dokunmadım. LPG enjektörlerini değiştirdikten sonra mutlaka kaçak kontrolü yaptırırım Yorum bağlantısı
Recommended Posts