Ferhat Genç 13 Kasım 2018 Paylaş 13 Kasım 2018 Herkese merhabalar. 2008 S-Max aracımızda Webasto olduğunu keşfettik. Bu, bilinen PTC Heater dışında bir sistem bildiğim kadarıyla. Fotoğraflarda da anlaşıldığı gibi kendisinin egzostu var. Fakat aracın iç mekanında herhangi bir kontrol ünitesi veya sistemi açıp kapayacak bir konsol yok. Hava belirli bir sıcaklıkta olduğu zaman, klimayı açınca otomatik devreye giriyor diye düşünüyorum ben. Konu hakkında bilgisi olan forum arkadaşlarım, paylaşımda bulunurlarsa sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Kasım 2018 Paylaş 13 Kasım 2018 Menüye baktınız mı... Menüde olmalı.. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 13 Kasım 2018 Yazar Paylaş 13 Kasım 2018 1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Menüye baktınız mı... Menüde olmalı.. Mehmet abi; Almanya'da yaşayan bir arkadaş bana video gönderdi. Bu videoda kendi Ford Galaxy aracında sistemin menüden açıp kapandığını gösterdi. Gerçekten de istenilen gün ve saatte sistemi açıp kapatabiliyor. Hepsi menüde var. Fakat bende öyle bir menu yok. Düşük bir ihtimal ama, ELM ile bir göz atacağım. Belki özellik devre dışı bırakılmıştır. Belki de dış hava sıcaklığı belirli bir seviyenin altına indiği zaman menüde gözükecektir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Kasım 2018 Paylaş 13 Kasım 2018 11 dakika önce, Ferhat Genç yazdı: Mehmet abi; Almanya'da yaşayan bir arkadaş bana video gönderdi. Bu videoda kendi Ford Galaxy aracında sistemin menüden açıp kapandığını gösterdi. Gerçekten de istenilen gün ve saatte sistemi açıp kapatabiliyor. Hepsi menüde var. Fakat bende öyle bir menu yok. Düşük bir ihtimal ama, ELM ile bir göz atacağım. Belki özellik devre dışı bırakılmıştır. Belki de dış hava sıcaklığı belirli bir seviyenin altına indiği zaman menüde gözükecektir. Yok olmaz.. menüde hep olmalı.. Bir ihtimal, yazılım güncellerken yanlış bir yazılım yüklemişlerdir.. Ghia'ya trend yazılımı gibi.. Kurcalayın.. yapamazsanız servise gidin.. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 13 Kasım 2018 Paylaş 13 Kasım 2018 Bu sistem sulu calisan Vebasto sanirim, dusuk sicaklikta motor suyunu isitmak icin yapilmis olabilir.Mondeo'da blok isitici vardi kis aylarinda birkac dk icinde motor isinirdi. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 13 Kasım 2018 Yazar Paylaş 13 Kasım 2018 23 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Yok olmaz.. menüde hep olmalı.. Bir ihtimal, yazılım güncellerken yanlış bir yazılım yüklemişlerdir.. Ghia'ya trend yazılımı gibi.. Kurcalayın.. yapamazsanız servise gidin.. Evet kurcalayacağım. En son servise webasto ile ilgili soru sorduğumda hiçbir bilgilerinin olmadığını söylemişlerdi :) 17 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı: Bu sistem sulu calisan Vebasto sanirim, dusuk sicaklikta motor suyunu isitmak icin yapilmis olabilir. Mondeo'da blok isitici vardi kis aylarinda birkac dk icinde motor isinirdi. Olabilir. Şuan hiçbir tecrübe edinemedik. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Kasım 2018 Paylaş 13 Kasım 2018 S-max te webastoya rastlamamıştım.. Sistemin mantığı şu: Hava belirli sıcaklık altında ise (soğuk denecek ama henüz eksi olmadan) depoda belirli yakıttan fazlası varsa (rakamsal net bilmiyorum ama çeyrek üstü olmalı) webasto çalışıyor, motor suyunu ısıtıyor. su veya hava sıcaklığı yğkselmişse devreden çıkıp bekliyor. Yolda vs. devreye girmez. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 13 Kasım 2018 Yazar Paylaş 13 Kasım 2018 45 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: S-max te webastoya rastlamamıştım.. Sistemin mantığı şu: Hava belirli sıcaklık altında ise (soğuk denecek ama henüz eksi olmadan) depoda belirli yakıttan fazlası varsa (rakamsal net bilmiyorum ama çeyrek üstü olmalı) webasto çalışıyor, motor suyunu ısıtıyor. su veya hava sıcaklığı yğkselmişse devreden çıkıp bekliyor. Yolda vs. devreye girmez. Ne zaman çalışacağının önceden ayarlanması mutlaka gerekiyor bence. Dediğiniz doğru bence de. Olay bu şekilde Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Kasım 2018 Paylaş 13 Kasım 2018 37 dakika önce, Ferhat Genç yazdı: önceden ayarlanması bahsettiğim ayarlar fabrikasyon , yani kullanıcı ayarı yok. Dediğim gibi s-max te rastlamadım, spesifik olarak bilmiyoırum. webasto genel çalışma şekli yukarıdaki anlatımım. Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 13 Kasım 2018 Yazar Paylaş 13 Kasım 2018 35 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: bahsettiğim ayarlar fabrikasyon , yani kullanıcı ayarı yok. Dediğim gibi s-max te rastlamadım, spesifik olarak bilmiyoırum. webasto genel çalışma şekli yukarıdaki anlatımım. Bizdeki araç Almanya'dan Türkiye'ye geldi. İnternette araştırma yaptım, soğuk yabancı ülkelerdeki S-Max'lerin tamamına yakınında Webasto mevcut. İkinci el ilanlarına da baktım, Webasto olduğunu belirtiyorlar. Hatta bazıları kumandalı. Webasto'nun özel kumandası var. Belki bizim aracın kumandası kayıptır. Böyle bir durum da olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 14 Kasım 2018 Paylaş 14 Kasım 2018 Şöyle bir doküman var. Bakıp sizin araçla karşılaştırmak lazım. http://xn--80aejlqpaaj0acd6k.xn--p1ai/manual/Ford/S-Max%20Galaxy%20Mondeo/1311407G_EN_Ford_S_Max_Galaxy_2006_Mondeo_2007_D.pdf Link açılmazsa kopyalayıp adres satırına yapıştırın 3 Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 15 Kasım 2018 Yazar Paylaş 15 Kasım 2018 14 saat önce, Nihat Palolu yazdı: Şöyle bir doküman var. Bakıp sizin araçla karşılaştırmak lazım. http://xn--80aejlqpaaj0acd6k.xn--p1ai/manual/Ford/S-Max%20Galaxy%20Mondeo/1311407G_EN_Ford_S_Max_Galaxy_2006_Mondeo_2007_D.pdf Link açılmazsa kopyalayıp adres satırına yapıştırın Teşekkürler Nihat Bey. Evet bunu ben de dün gördüm ve çıktısını aldım. Sistem birebir bizim araçtakiyle aynı. İstanbul-İkitelli'de Webasto tamiri yapan yerler varmış. Onları arayıp sordum. -1 derecede otomatik olarak çalışır dediler. Her Webasto sistemi farklı olabilirmiş. Bazısı kumandalı bazısı bizdeki gibi otomatik, bazısı da araç menüsünden. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2018 Paylaş 15 Kasım 2018 Seninki otomatik o zaman Havalar soğuyor.. çalışacak mı dene bakalım Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 15 Kasım 2018 Yazar Paylaş 15 Kasım 2018 Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Seninki otomatik o zaman Havalar soğuyor.. çalışacak mı dene bakalım İstanbul'da -1 zor Tekirdağ taraflarına zaman zaman gidiyorum. Oralar daha soğuk oluyor. Bakalım ne olacak. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2018 Paylaş 15 Kasım 2018 31 dakika önce, Ferhat Genç yazdı: İstanbul'da -1 zor Tekirdağ taraflarına zaman zaman gidiyorum. Oralar daha soğuk oluyor. Bakalım ne olacak. Mehmet Kaya'nın rolantisi bozuktu.. 100 km benzinde kullan da bi değerlendirelim dedim.. Bir saat sonra aradı, 100 km oldu abi şimdi naapayım ? Yuh dedim. O hesap.. bu sistem bende olsa, -1 nerdeyse orda alırdım soluğu.. 1 Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 15 Kasım 2018 Yazar Paylaş 15 Kasım 2018 Bu tip sistemlerden anlayan bir tanıdığımız var. Manuel şekilde çalıştırılabilecek şekilde Websato'yu ayarlayabileceğini söyledi Eğer başarabilirse, -1 dereceyi beklemeden +15 derece ve altında bile artık kendim çalıştırırım. Veya üşüdüğüm her zaman Madem Webasto'muz var kullanalım Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 15 Kasım 2018 Paylaş 15 Kasım 2018 Arabanın ısı algılayıcı sensörünün yeri biliniyorsa 1 torba buzla çüzülür bu iş 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2018 Paylaş 15 Kasım 2018 29 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Arabanın ısı algılayıcı sensörünün yeri biliniyorsa 1 torba buzla çüzülür bu iş Akıllı insanları da seviyorum.. 1 Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 15 Kasım 2018 Yazar Paylaş 15 Kasım 2018 52 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Arabanın ısı algılayıcı sensörünün yeri biliniyorsa 1 torba buzla çüzülür bu iş 22 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Akıllı insanları da seviyorum.. İlk etapta o bizim de aklımıza geldi fakat, motor suyunun sıcaklığı ile sistem çalışıyorsa radyatöre buz koymak gerekecek Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2018 Paylaş 15 Kasım 2018 20 dakika önce, Ferhat Genç yazdı: İlk etapta o bizim de aklımıza geldi fakat, motor suyunun sıcaklığı ile sistem çalışıyorsa radyatöre buz koymak gerekecek Evet akıl akıldan üstündür.. Dış sıcaklık düşükse yani sensör aldatılırsa ve motor soğuksa olur bence.. ilk marş sensör soğukken yapılacak.. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 15 Kasım 2018 Paylaş 15 Kasım 2018 Su sıcaklığı 45 50 dereceden düşük olsun çalışır bence. O yüzden sabah soğuk marş kesin çözüm olur diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Ferhat Genç 15 Kasım 2018 Yazar Paylaş 15 Kasım 2018 52 dakika önce, Ersen Tapan yazdı: Su sıcaklığı 45 50 dereceden düşük olsun çalışır bence. O yüzden sabah soğuk marş kesin çözüm olur diye düşünüyorum. 45-50 derece su sıcaklığı demek zaten havanın da sıcak olması anlamına geliyor veya motor daha soğumamış anlamına geliyor. Bu durumda, neden çalışsın onu anlayamadım 😒 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 15 Kasım 2018 Paylaş 15 Kasım 2018 8 dakika önce, Ferhat Genç yazdı: 45-50 derece su sıcaklığı demek zaten havanın da sıcak olması anlamına geliyor veya motor daha soğumamış anlamına geliyor. Bu durumda, neden çalışsın onu anlayamadım 😒 Cliolarda elektirikli ısıtıcı vardır. Hava sıcaklığı 15 derecenin aştındaysa devreye girer ve motor sıcaklığı arttıkça kademeli olarak devreden çıkar. Tamamen devreden çıkması 55 derecelerde oluyor. Yokuş aşşağı çok soğuk havada sürekli giderseniz(Uludağdan inerken ) su soğuyunca elektirikli ısıtıcı devreye giriyor. Esas amaç motoru ısıtmak değil içeriyi ısıtmak. 40 derece su ile içerisi konforlu şekilde ısınamayacağı için ek ısıtıcı devreye girecektir. Zaten sabah hava sıcaklığı 5 derecelerde bu aralar. Sizde buz ile arabaya havayı eksi sıcaklıda diye kandıracaksınız. Webasto devreye girecektir bence. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Kasım 2018 Paylaş 15 Kasım 2018 LR1 motor suyu 40 derece altında, +5 derece, lr2 motor suyu 40 derece altında - 2 derece olunca webastoyu aktif ediyor. Lr2 araç çalışmıyor iken, depo %50 ve üzeri, akü dolu ise, lr1 araç çalışır halde iken aktif oluyor. Lr2 motor bloğu 40 derece olunca kapanıyor, lr1, o da 40 derece olunca kapanıyor. İkisi de acayip ses çıkarıyor. Lr2 aktif olunca bilmeyen araba yanıyor sanıyor. 5 Yorum bağlantısı
Ali Gök 15 Kasım 2018 Paylaş 15 Kasım 2018 1 dakika önce, Servet Aydın yazdı: LR1 motor suyu 40 derece altında, +5 derece, lr2 motor suyu 40 derece altında - 2 derece olunca webastoyu aktif ediyor. Lr2 araç çalışmıyor iken, depo %50 ve üzeri, akü dolu ise, lr1 araç çalışır halde iken aktif oluyor. Lr2 motor bloğu 40 derece olunca kapanıyor, lr1, o da 40 derece olunca kapanıyor. İkisi de acayip ses çıkarıyor. Lr2 aktif olunca bilmeyen araba yanıyor sanıyor. webeastonun kitabını yazmış abim iyi okuyun ey ahali 2 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts