İçeriğe Yönlendir

Yeni Corolla Sedan


Murat Azalma

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Sinan Akgöl yazdı:

Sen kiralama şirketlerine yapılan indirimleri görsen :) Ben şehir içi tüketim olarak merak ediyorum. 

 

Hacı Bey biraz daha km yapsın paylaşır diye umut ediyorum.

Bence 5lt’yi geçmez 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Sen kiralama şirketlerine yapılan indirimleri görsen [emoji4] Ben şehir içi tüketim olarak merak ediyorum. 
 
Hacı Bey biraz daha km yapsın paylaşır diye umut ediyorum.

Tabi ki paylaşacağım. Şöyle 10000 km’ye geleyim. Veriler gelir.

Olumlu yönleri olarak trafikte iseniz çok sessiz. Normal ve eco mod da da pedala çok basmazsanız sessizliğini koruyor. İç genişlikte güzel. Şehir içi süspansiyon görevini çok iyi yapıyor. Yanlış bilmiyorum isem arkalarda bağımsız süspansiyon var. Kol dayama yeteri kadar uzuyor. Müzik kalitesi kişiye göre değişir benim beklentim olmadığı için birşey diyemem. Şu andan gözüken ise şehir içi kullanımda yakıt olarak üzmeyecek gibi gözüküyor.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bence 5lt’yi geçmez 

CHR 7-8lerde dolanıyor. Hala pusuda bekliyorum iyi kullanıcıda 5'e düşerse Toyota plazasına uğrarım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sinan Akgöl yazdı:

CHR 7-8lerde dolanıyor. Hala pusuda bekliyorum iyi kullanıcıda 5'e düşerse Toyota plazasına uğrarım.

Masa arkadaşım hibrit yaris ile 4,5lt’de dolaşıyor istanbulda. O yüzden 5 dedim yani. 
 

1,6 atmosferik cvt şanzımanla karabükte yokuşlu yollarda 10lt yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Masa arkadaşım hibrit yaris ile 4,5lt’de dolaşıyor istanbulda. O yüzden 5 dedim yani. 
 

1,6 atmosferik cvt şanzımanla karabükte yokuşlu yollarda 10lt yakıyor. 

1.6 atmosferik için 10lt normal zaten ben hep 1.6 arabalarımda 10 yakıyordum hiç şaşmadı 

Hemen bir karşılaştırma yaptım,

Yaris 1.5 hybrid 75hp 1160kg

Corolla 1.8 hybrid 122hp 1385kg

C-HR 1.8 hybrid 122hp 1455kg 

 

Corolla bu orana göre 5.5 6 diye tahmin ediyorum

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sinan Akgöl yazdı:

1.6 atmosferik için 10lt normal zaten ben hep 1.6 arabalarımda 10 yakıyordum hiç şaşmadı 

Hemen bir karşılaştırma yaptım,

Yaris 1.5 hybrid 75hp 1160kg

Corolla 1.8 hybrid 122hp 1385kg

C-HR 1.8 hybrid 122hp 1455kg 

 

Corolla bu orana göre 5.5 6 diye tahmin ediyorum

Yani o civarlarda olması lazım. Motor da hacmi büyük olması a rağmen Farklı bir krank-sıkıştırma oranı tasarımında tabi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Doğan Arşiray

e dizel corolla da ne yaparsan yap 6.5 litre yakıyordu şehir içinde. ne anladım hibridden.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Toyota araba yapmayı 90’ların sonunda unuttu bence. 
 

Land Cruiser hariç. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Dogan Arsiray yazdı:

e dizel corolla da ne yaparsan yap 6.5 litre yakıyordu şehir içinde. ne anladım hibridden.

1.4 D4d 90 hp sütçü beygiri manuel Corolla Ankara için tamamen şehiriçi kullanımda ortalama 4.9 lt motorin yakıyor güzergah orta yoğunlukta sabah-akşam trafiği. 54 bin km verisi.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yok, en fazla 6.5 yakiyordu manasinda  yoksa rekorum sabit hizda 4.1 l.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
yok, en fazla 6.5 yakiyordu manasinda  yoksa rekorum sabit hizda 4.1 l.

Hatcback 90lık Üsküp gostivar arası hipermil 3 litre yakmışlığım vardı
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

o dizeller varken hibrit isi yalan. belkide ondan kaldirmislardir. pil motor filan satilsin diye.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

o dizeller varken hibrit isi yalan. belkide ondan kaldirmislardir. pil motor filan satilsin diye.

pillilerin ceo su bir açıklamasında, biz hiçbir zaman daha ekonomik daha ucuz olacak demedik dediydi, o açıdan bakılırsa yalan olur tabii

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Toyota araba yapmayı 90’ların sonunda unuttu bence. 
 

Land Cruiser hariç. 

En çok satış rakamı olan, hibriti sırtlayıp götüren markadan bahsediyoruz :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

En çok satış rakamı olan, hibriti sırtlayıp götüren markadan bahsediyoruz :) 

“Bana göre” diye ekleyeyim. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Hacı Şenyurt
Sinan Akgöl yazdı:

CHR 7-8lerde dolanıyor. Hala pusuda bekliyorum iyi kullanıcıda 5'e düşerse Toyota plazasına uğrarım.

Herkese selamlar. Malum COVID-19 nedeniyle 10000 km ye gelemedim. Ancak yakıt Tüketim verisi paylaşayım istedim. Sürekli gazlama yapılmazsa depo ölçümleri ile de gördüm. 5.3lt/100km civarında yaklaşık 7000 km yakıt verisi. Basmanız gerektiğinde motor sesi çok fazla hala, cvt şanzımanı hala sevemedim. Sanırım elektrikli motorunda verdiği o doğal değil gibi (bana gelen hissiyatı) hissettirmesi hala beni rahatsız ediyor. Kliması digital ve 22 dereceden itibaren soğukluk hissini alabiliyorsunuz. Sıcaklık hissi 24 dereceden itibaren başlıyor ve motorun ısınması yol durumuna göre ara ara değişsede 3 km lik bir yol sonrası sıcaklık gelmeye başlıyor. Hala doğru oturma pozisyonumu bulamadım. Tavsiye noktam ise şehir içi kısa mesafe için kesinlikle alınır. Uzun mesafeler için aracı denemeden almamak gerekir. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

Herkese selamlar. Malum COVID-19 nedeniyle 10000 km ye gelemedim. Ancak yakıt Tüketim verisi paylaşayım istedim. Sürekli gazlama yapılmazsa depo ölçümleri ile de gördüm. 5.3lt/100km civarında yaklaşık 7000 km yakıt verisi. Basmanız gerektiğinde motor sesi çok fazla hala, cvt şanzımanı hala sevemedim. Sanırım elektrikli motorunda verdiği o doğal değil gibi (bana gelen hissiyatı) hissettirmesi hala beni rahatsız ediyor. Kliması digital ve 22 dereceden itibaren soğukluk hissini alabiliyorsunuz. Sıcaklık hissi 24 dereceden itibaren başlıyor ve motorun ısınması yol durumuna göre ara ara değişsede 3 km lik bir yol sonrası sıcaklık gelmeye başlıyor. Hala doğru oturma pozisyonumu bulamadım. Tavsiye noktam ise şehir içi kısa mesafe için kesinlikle alınır. Uzun mesafeler için aracı denemeden almamak gerekir. 

Hibrit için 5,3. Arkadaşımda yaris hibrit var. Eski cvt’den. 4 litrelerde geziyor istanbul içinde. 
 

biraz daha açar mısınız? Uzun mesafede neyi denemek lazım? 
 

benim duyduğum okuduğum göğüs kısmı, kapı tutamakları vs çabuk çiziliyormuş. 
 

Camlar açıkken bazı anlarda cızırtı oluyormuş. 
 

Boyada tasarruf edip ince atmışlar. Nemli bölgelerde sıkıntı olabilir. En ufak fabrikasyon hatasında kısa zamanda pas görmek mümkün gibi sanki. 
 

Kaput altı izolasyon yokmuş. Motor kapağı da yokmuş. 
 

çoğu lpg olmak üzere birkaç benzinli araçta da direksiyon gücü düşük uyarısı verip stop etme olayı yaşanmış

 


 

 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Hibrit için 5,3. Arkadaşımda yaris hibrit var. Eski cvt’den. 4 litrelerde geziyor istanbul içinde. 
 
biraz daha açar mısınız? Uzun mesafede neyi denemek lazım? 
 
benim duyduğum okuduğum göğüs kısmı, kapı tutamakları vs çabuk çiziliyormuş. 
 
Camlar açıkken bazı anlarda cızırtı oluyormuş. 
 
Boyada tasarruf edip ince atmışlar. Nemli bölgelerde sıkıntı olabilir. En ufak fabrikasyon hatasında kısa zamanda pas görmek mümkün gibi sanki. 
 
Kaput altı izolasyon yokmuş. Motor kapağı da yokmuş. 
 
çoğu lpg olmak üzere birkaç benzinli araçta da direksiyon gücü düşük uyarısı verip stop etme olayı yaşanmış
 

 
 

Açıkçası kaput u daha açmadım desem yalan olmaz. Açıp bakarım. Şirket aracım dream donanım seviyesine sahip. Açıp bakınca yazarım.

Boyası ince doğrudur. Çabuk çizildi hemen.

Cam açık ses olayı titiz kullanıcıyı rahatsız eder.

Uzun yolda motor 120-130 için bence çok bağırıyor. Motor sesi için yalıtıl az kalıyor.

Henüz ön göğüs ve kapı kollarının olduğu kısımda çizik oluşmadı. Zamanla oluşursa ve aklımda kalırsa o zamana kadar yine buraya yazarım.

Ben yakıt tüketimi için normal karşılıyorum. Benim aracımın bagaj full doludur. İki de çocuk koltuğu var. Ancak çoğu zaman aracı tek kullanıyorum. Aracın yakıt tüketimini beğeniyorum. Ancak yakıt deposu 45 litre. Biraz daha fazla olabilirmiş bence.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Oğuz Kılınc

110 kilometre ortalama hızla 5.7 litrelerde geziyor yakıtı. Şehir içinde çok çok sessiz.Yakıtı düşer mi bilemiyorum. Dikkatimi çeken birşey oldu uzun rampaları inerken pil tam dolunca araç otomatikman çalışıp 1200 devire sabitliyor. Ta ki pil ile biraz yol alıp pil biraz boşalana kadar. Şerit takip güzel çalışıyor. Otomatik far tabelalardan yansıma olunca kısaya alıyor. Karşıdan far yansımalarında kısaya çekmek için  biraz acele ediyor gibime geldi.motor kaputunda izolasyon yok amortisör zaten yok. Kaput keçesini elektrik motoru olduğu için koyulmadı diyenler var.Kaputu açınca şasi bağlantı kablosu kılıfsız korumasız olarak öylece adama bakıyor.Sürücü koltuğu bir önceki kasaya göre baya yüksekte kalıyor(en aşağı kademe pozisyonda) ama daha güzel sarıyor insanı.120 km hızla rampa çıkarken 5500 devir çevirdiği zaman bile oluyor.İçi bir önceki kasaya göre dar kapı döşemeleri içe doğru oval gibi duruyor bunun etkisi olabilir.Yakıt deposu da küçük.Konsol 3-4 sene güneşte kalınca ne olur diye düşündürüyor insanı. Şekil şemal olarak bir önceki kasadan daha derli toplu duruyor(şahsi görüşüm). Güzel mi. Bence güzel.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğuz Kılınc yazdı:

110 kilometre ortalama hızla 5.7 litrelerde geziyor yakıtı. Şehir içinde çok çok sessiz.Yakıtı düşer mi bilemiyorum. Dikkatimi çeken birşey oldu uzun rampaları inerken pil tam dolunca araç otomatikman çalışıp 1200 devire sabitliyor. Ta ki pil ile biraz yol alıp pil biraz boşalana kadar. Şerit takip güzel çalışıyor. Otomatik far tabelalardan yansıma olunca kısaya alıyor. Karşıdan far yansımalarında kısaya çekmek için  biraz acele ediyor gibime geldi.motor kaputunda izolasyon yok amortisör zaten yok. Kaput keçesini elektrik motoru olduğu için koyulmadı diyenler var.Kaputu açınca şasi bağlantı kablosu kılıfsız korumasız olarak öylece adama bakıyor.Sürücü koltuğu bir önceki kasaya göre baya yüksekte kalıyor(en aşağı kademe pozisyonda) ama daha güzel sarıyor insanı.120 km hızla rampa çıkarken 5500 devir çevirdiği zaman bile oluyor.İçi bir önceki kasaya göre dar kapı döşemeleri içe doğru oval gibi duruyor bunun etkisi olabilir.Yakıt deposu da küçük.Konsol 3-4 sene güneşte kalınca ne olur diye düşündürüyor insanı. Şekil şemal olarak bir önceki kasadan daha derli toplu duruyor(şahsi görüşüm). Güzel mi. Bence güzel.

110km uzun yol verisi normal değil. Ben 5 kişi yağmurlu havada istanbul ankara yaptım. Klima da açık. 4,8 yaktı. Hız sabitleme kullanmasam daha az yakardı. Daha hızlı ve hızlanmalı kullandığınızı düşünüyorum. 
 

Rampa aşağı piller dolunca daha fazla şarj üretmemek adına yapıyor bunu. Daha da hızlanırsanız motor devri de artıyor. Ayağınızı hafifçe gaza basarsanız araç süzülür ve şarj kesilir. Gereksiz yere boşa enerji harcamazsınız. Hız sınırlarını aşmamak için rampa iniş öncesinde hızı da düşürebilirsiniz. Hibrit sürüşü biraz dikkat istiyor

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Selim Bilgin yazdı:

Toyota araba yapmayı 90’ların sonunda unuttu bence. 
 

Land Cruiser hariç. 

hakkat biri haber verse otomobil de üretmesi gerektiğini

 

Türkiye için unutmuştur belkide amerikada flan güzel arabaları var

yalnız pikap ve suvları çok fena eline su dökülmez

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

uzun yol ve hibrit anlamsız zaten, hibrit şehir içinde güzel...

 

Toyota araba yapıyor ama arabaları şunlar..

rav-4-prime-1280x720.jpg

2021-toyota-land-cruiser-front.jpg

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Hibrid lerin MTV leri nasıl hesaplanıyor? Sadece motor hacmine göre mi? akaryakıtlı olanlarla farkı var mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Erhan Doruk yazdı:

Hibrid lerin MTV leri nasıl hesaplanıyor? Sadece motor hacmine göre mi? akaryakıtlı olanlarla farkı var mı?

kişiye özel kanun yaklaşımı ile yapılıyor. dolayısı ile belli bir kanun yok. modeller çıktıkça kanun değişiyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...