İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Otomatik Klimada Sıcaklık Seçicinin Çalışmaması (Çözümü)


Doğa Torpil

Recommended Posts

Doğa Torpil
(düzenlendi)

Herkese Merhaba,

 

Arabamı yaza doğru satın aldığım için satın alırken dikkat etmediğime pişman olduğum sorununu bugün sonunda çözdüm.

Aracım Fiesta VI 2009 model Titanium, dolayısıyla otomatik klima mevcut. Klimada hangi sıcaklığı seçersem seçeyim sadece soğuk hava üflüyordu.

Bunun sebebini de yolcu tarafında torpido gözünün hemen arkasında, ayağa hava üfleme kanalının bitişiğinde bu seçim işlevini yerine getiren motorun ayaklarından birinin kırıldığını keşfettiğim zaman anladım. (cümle uzun oldu ama yerini tam tarif etmek istedim.)

Motor ve kolu:

XMWRn0.jpg

 

Öncelikle kolu tamir ederken fotoğraf çekemedim ama tarif etmeye çalışacağım.

Fotoğrafta görünen kolun içindeki beyaz çıkıntıyı kırıldığı için orijinali yerine ben kendim tamir ettim. Kırılan kısmı ince matkap ucuyla deldikten sonra kornişlere takılan plastik çiviyi kerpetenle kısaltarak bu aparata geçirdim. Sonra tabi bol bol cyanoakrilat (japon yapıştırıcı) sıkıp kurumasını bekledim.

Sonuçta aşağıdaki gibi orijinaline yakın bir sonuç elde ettim.

AD2roz.jpg

0RVJPR.jpg

 

Gelelim sıcaklık seçici motora. Motorda 3 monte deliği mevcut ve bunu da 2 vida ve bir plastik diş tutuyor. Ford burda resmen 1 tane daha vidadan kaçınmış, teessüf ederim.

Bu nedenle yük binen 2 vida yerinen birisi kopmuş. Daha önce sadece japon yapıştırıcı ile yapıştırdım fakat haliyle uzun ömürlü olmadı. Motorun sıfırı da 400 tl civarındaymış.

Motor halen düzgün çalıştığı için daha kalıcı bir çözüm olması adına emektar sun-fix ile yapıştırmaya karar verdim. Yalnız Sun-fix plastiğe düzgün yapışmıyor. Bu nedenle klavuz olması ve tutunması için ince matkap ucu ile 2 delik açtım ve küçük 2 vida vidaladım. Bu sayede sun-fix artık ömür boyu sıkı tutar diye düşünüyorum.

Fotoğrafları aşağıda bulabilirsiniz.

 

bV87OG.jpg

 

dvjg67.jpg

 

5a96AD.jpg

 

4jmydp.jpg

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Yön değişimi yapan motorda da böyle bir kol var onunda dişleri bozuluyor.

Kronik sorun, geçmiş olsun size.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sunfix harikadır.. güzel çözüm.. 

Elinize sağlık.. Güzelce de anlatmışınız.

Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

Herkese tekrar merhaba,

 

Malesef yapmış olduğum bu çözüm çok uzun ömürlü olmadı. (Sun-fix adeta çelik gibi oldu onda bir soru yok)

Lakin küçük plastik parçanın kırılmasının sebebini buldum.

Motoru ayarlayıp yerine taktıktan sonra çalışmasında bir terslik yoktu. Gayet standart bir şekilde sıcaklık ile soğuk sıcak arasındaki geçişleri gerçekleştiriyordu.

Fakat ne oluyorsa arabanın kontağını kapattıktan 5-10 dk sonra oluyor.

İç-dış hava sirkülasyon seçici motor içerideki hava devirdaim edecek şekilde kapanıyor. (sanırım hava kanalından böcek girmesin diye olabilir)

İç hava yönlendirme seçici motor ayak yüz ön cam vb. yakından incelemedim ama o da çalışıyor ve sanırım ön cama veriyor.

Gelelim sıcaklık seçici motorumuza, Durduk yere gidip sıcak kısma geliyor ve durması gerekirken daha ileri gitmeye çalışıp(!) plastik parçayı, bağlı olduğu vida ayaklarını, hepsini zorluyor ardından soğuk kısma geri dönüyor. (Sanki kendini kalibre etmeye çalışıyormuş gibi ama sağlam bir güç uyguluyor.)

Ford'a bu yapmış olduğu dizayn hatasından ötürü gerçekten teessüf ederim. Ford markasını sevmeme rağmen arabadan soğumama sebep oldu.

Ford sanki parça bozulsun diye sonradan programlamış gibi geliyor. 🤬 Bu durum gerçekten çok üzdü beni...

Sizce ne yapmalıyım?

Sadece aradaki plastik parçayı satmıyorlar ki onu değiştirsem de uzun ömürlü bir çözüm olmayacak. Bu plastiği de itinayla kıracak motor.

Parçanın sıfırını da sorduğumda 950tl gibi bir fiyat çıkardılar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kapağın pozisyonu bozuk olmasın ?
Yani sona dayanınca zorlamadan durması gerekir. Zorlamaması gerekir.
Bence kapak hatalı takılmış.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Durması gereken yerde durmayıp zorluyorsa flapların kalibrasyonunu yapmanız gerek. Kontrol ünitesi şu an motorların başlangıç ve durması gereken yerleri bilmiyor. Kalibrasyon yaptıktan sonra sorun olmaması gerekir. 

 

Sizin araç da aynı şekilde yapılıyormuş sanırım kalibrasyon.

 

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
(düzenlendi)

Bu olayin aynisi h kasa opellerde de mevcut. Kontak kapama sonrasi bir iki dakika sonra Flaplari kapatan motor devreye giriyor..

3-5 saniye civarinda islevini gormesine kapatmasina ragmen 8 saniye gibi bir sure calismakta ve ilgili disliyi zorluyor. sonuc olarak bazen kirmayi basarip bozuyor. yada takur tukur ses esliginde suresini tamamlamaya calisiyor. dusunceme gore bu motora zaman röle degisikligi gerekmekte. istenilen surede durmasini saglamaktan baska care yok.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğa Torpil
15 saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:

Durması gereken yerde durmayıp zorluyorsa flapların kalibrasyonunu yapmanız gerek. Kontrol ünitesi şu an motorların başlangıç ve durması gereken yerleri bilmiyor. Kalibrasyon yaptıktan sonra sorun olmaması gerekir. 

 

Sizin araç da aynı şekilde yapılıyormuş sanırım kalibrasyon.

 

 

 

Bunun gibi birşey olacağını tahmin ediyordum ama bu bilgiye ulaşmam oldukça zor olurdu doğrusu. Artık o plastik parçayı tamir ettikten sonra bu kalibrasyonu yapayım. Çok teşekkür ederim. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...