Emre Turhan

C4 - Katalitik Konvertör Temizliği

Recommended Posts

Emre Turhan

İyi günler aracım 2006 model 1.4 benzin/LPG Citroën c4. Kataletik konvertörü içindeki filtre üstten sensörün bağlı olduğu conta açılarak baktık ve çok kirli olduğunu zorda olsa gördüm. Ben tamirci değilim ama bunu özel serviste gördüm temizleyebiliriz dediler. İnternete araştırma yaparken  temizlik spreyleri gördüm ve videolara baktım arabadan biraz anlayan yapabiliyor. Bende tecrübe etmek için temizlik spreyi aldım lakin c4 aracın hiç videosunu bulamadım. Temizlik spreyini emme manifoldundan mı yoksa o serviste gördüğüm kataletik konvertör üzerindeki sensörün bağlandığı contayı sökerek oradan mı yapmalıyım bilemedim bilginiz varsa benimle paylaşırmısınız. Teşekkürler

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Hoşgeldiniz..

Böyle bir temizlik duymadım hiç.. 

Performanslı kullanın yeter bence. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon

Katalitik temizlenebilir ama usta kişilere bırakın zira sensör zarar görürse masrafı büyüktür.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

burada peuguat ıcın var 

 

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
gönderildi (düzenlendi)
Şimdi, Erkan Işık yazdı:

burada peuguat ıcın var 

 

Video dpf için yalnız.

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık

Eliniz anahtar tutmuyorsa yapamassınız kendınız bilen birine söktürüp yaptırmanız bence daha ıyı

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
2 saat önce, Emre Turhan yazdı:

Temizlik spreyini emme manifoldundan mı yoksa o serviste gördüğüm kataletik konvertör üzerindeki sensörün bağlandığı contayı sökerek oradan mı yapmalıyım bilemedim bilginiz varsa benimle paylaşırmısınız. T

ikisi farklı uygulama için farklı kimyasallar kullanır.

emme manifoldundan sıkılan tipi tamamlayıcı bir üründür, araç ayrı makineye bağlanır ve dışarıdan verilen kimyasal ile çalışırken emmeye fısfıs sıkılır..

sensörü söküp içine sıkılan tip ise sadece kat yollarını temizlemek içindir.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Harun Kocaçalışkan

Ben bu katalititik temizliğiyle alakalı olarak yerli ve yabancı bazı makaleler okudum ve videolar izledim.

 

Sonuçta vardığım nokta böyle bir temizlik olmadığı. 

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
gönderildi (düzenlendi)

vesile ile , videolardan gelen bilgiler hep doğru olmuyor. dpf in de kat ın da enjektröün de, subapın da temizliği vardır, ancak hiçbir temizlik  mucizevi bir tamir yöntemi değildir.

örnek: çamurluğa geldi bir dankkk diye vurdu, ezik çizik oldu, buna cila çeksem düzelmez gibi....

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 4

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ozer Oz

eğer erime yoksa çoğu yer temizliyor bunları.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Turhan
8 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Hoşgeldiniz..

Böyle bir temizlik duymadım hiç.. 

Performanslı kullanın yeter bence. 

Mehmet bey sorun aslında performanslı kullanmama müsaade etmiyor işte araç. dediğim gibi özel serviste zaten teşhis koyuldu. Kataletik konvertör temizliği yapılması lazım dediler bu da o yöntemlerden bir tanesiymiş bende yeni öğrendim

7 saat önce, Erkan Işık yazdı:

Eliniz anahtar tutmuyorsa yapamassınız kendınız bilen birine söktürüp yaptırmanız bence daha ıyı

Erkan bey izlediğim videolarda anahtar kullanmak çok sorun olmuyor kataletik konvertörü alttan komple arabadan indirmek değilde, izlediğim farklı videolarda temizlik spreyi sıktıktan sonra araçtan beyaz duman atarak temizliği yaptığı gösteriliyor. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Turhan
5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

ikisi farklı uygulama için farklı kimyasallar kullanır.

emme manifoldundan sıkılan tipi tamamlayıcı bir üründür, araç ayrı makineye bağlanır ve dışarıdan verilen kimyasal ile çalışırken emmeye fısfıs sıkılır..

sensörü söküp içine sıkılan tip ise sadece kat yollarını temizlemek içindir.

Sağolun çağlar bey bu gerçekten önemli bir nokta oldu

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
24 dakika önce, Emre Turhan yazdı:

özel serviste zaten teşhis koyuldu.

sorun mu vardı teşhis gerkli oldu? asıl sorun nedir?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Turhan
8 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

sorun mu vardı teşhis gerkli oldu? asıl sorun nedir?

Araba gazı az yiyor özellikle 1. Ve 2. Vitesler de, silkelemeler oluyor gaz verirken araba boğulor gibi o yüzden performansı tatmin etmedi beni. Debriyaj baskı da dahil arabaya 3000 lira kadar masraf yaptım ama bu şikayetim hala devam ettiği için yine servise gittim bu sefer de katalizör dediler arıza ışığından katalizör arızası olduğunu tespit ettiler. Ve o sensörün bağlı olduğu kısımdan baktılar ışık tuttular banada gösterdiler baya yoğun bir tabaka sı olmuş ve o filtre dolmuş o sebeple gaz verdiğinde yakıtın yanmasıyla itilen gazın bu filtre den geçmekte zorlandığı için arabada yukarıda bahsettiğim şikayetler meydana geliyormuş. Temizliğinin yapılması teşhisi buradan koyuldu. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Erkan Işık
gönderildi (düzenlendi)

Cümleden günaydın,  size dün dpf temizligi yolladım gecenın 1 ınde 7 km yol yapdım ford fıesta fan acdı sanırım bızım fıestada benı bır bolu dagı yapdır dıyor dpf temızlıgı ıcın :)) 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
3 saat önce, Emre Turhan yazdı:

Araba gazı az yiyor özellikle 1. Ve 2. Vitesler de, silkelemeler oluyor gaz verirken araba boğulor gibi o yüzden performansı tatmin etmedi beni. Debriyaj baskı da dahil arabaya 3000 lira kadar masraf yaptım ama bu şikayetim hala devam ettiği için yine servise gittim bu sefer de katalizör dediler arıza ışığından katalizör arızası olduğunu tespit ettiler. Ve o sensörün bağlı olduğu kısımdan baktılar ışık tuttular banada gösterdiler baya yoğun bir tabaka sı olmuş ve o filtre dolmuş o sebeple gaz verdiğinde yakıtın yanmasıyla itilen gazın bu filtre den geçmekte zorlandığı için arabada yukarıda bahsettiğim şikayetler meydana geliyormuş. Temizliğinin yapılması teşhisi buradan koyuldu. 

 

Lakin kat tıkandıysa temizliği değil değişimi gerekir. Çünkü kat dağılmış olabilir. Buda ciddi anlamda performans düşüklüğüne sebep olur.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
4 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Lakin kat tıkandıysa temizliği değil değişimi gerekir. Çünkü kat dağılmış olabilir. Buda ciddi anlamda performans düşüklüğüne sebep olur.

 

bu katı değişmek ne kaaaaa zengin işi yahu sordum bi kaç yere yüksek fiyat çektiler hep

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
Şimdi, Ali Gök yazdı:

 

bu katı değişmek ne kaaaaa zengin işi yahu sordum bi kaç yere yüksek fiyat çektiler hep

 

Üstad 400 den başlar biz 600 e değişmiştik Mart ayında Honda Jazz. Şu an 1000 lirayı bulur sanırım ki. Euro 3 4 5 olayı var ona göre değişir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
1 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Üstad 400 den başlar biz 600 e değişmiştik Mart ayında Honda Jazz. Şu an 1000 lirayı bulur sanırım ki. Euro 3 4 5 olayı var ona göre değişir.

 

benim araba euro 3 müdür. 2004 model 

 

kat boşaltılmış   üzerinde seneye muayene zamanı takmak gerekir gibi geliyor

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Akbal
2 dakika önce, Ali Gök yazdı:

 

benim araba euro 3 müdür. 2004 model 

 

kat boşaltılmış   üzerinde seneye muayene zamanı takmak gerekir gibi geliyor

 

Onu bilemem valla :) katçı bilir mi onu da bilmem :)

 

Ekstra bilgi. Dağılmış katın durumuna göre egzozculardan bazıları çıkmasına 200 liraya kadar para veriyor, uyanıklar çıkma parça diye vermiyor :) Platin yapımında kullanılıyormuş sanırım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali Gök
2 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Onu bilemem valla :) katçı bilir mi onu da bilmem :)

 

Ekstra bilgi. Dağılmış katın durumuna göre egzozculardan bazıları çıkmasına 200 liraya kadar para veriyor, uyanıklar çıkma parça diye vermiyor :) Platin yapımında kullanılıyormuş sanırım.

 

benimkinin içi boş para edeceğini sanmam :d 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Emre Turhan yazdı:

Araba gazı az yiyor özellikle 1. Ve 2. Vitesler de, silkelemeler oluyor gaz verirken araba boğulor gibi o yüzden performansı tatmin etmedi beni. Debriyaj baskı da dahil arabaya 3000 lira kadar masraf yaptım ama bu şikayetim hala devam ettiği için yine servise gittim bu sefer de katalizör dediler arıza ışığından katalizör arızası olduğunu tespit ettiler. Ve o sensörün bağlı olduğu kısımdan baktılar ışık tuttular banada gösterdiler baya yoğun bir tabaka sı olmuş ve o filtre dolmuş o sebeple gaz verdiğinde yakıtın yanmasıyla itilen gazın bu filtre den geçmekte zorlandığı için arabada yukarıda bahsettiğim şikayetler meydana geliyormuş. Temizliğinin yapılması teşhisi buradan koyuldu. 

 

Katalitik konvertör iptal edilip deneme yapılabilir. Bir egzozcu 10 dakikada yapar bunu.. 

Belki başak bir sorun vardır. 

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Turhan
41 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Lakin kat tıkandıysa temizliği değil değişimi gerekir. Çünkü kat dağılmış olabilir. Buda ciddi anlamda performans düşüklüğüne sebep olur.

Serviste kiler sağlam olduğunu söylediler temizleme yapıldığında en az 50 bin km sizi rahat götürür dediler. Kendim sonuç alamazsam servise yaptırırım yine başka çaresi yok. Hatta bana araç üzerinde yaparsak 200 söküp detaylı yaparsak 400 gibi bir rakam söylediler

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Turhan
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Katalitik konvertör iptal edilip deneme yapılabilir. Bir egzozcu 10 dakikada yapar bunu.. 

Belki başak bir sorun vardır. 

 

 

Evet mantıklı ama şu temizlik spreyini bugün yapmayı düşünüyorum performansta yani giderken gaza bastığımda rahat bir şekilde kalkamıyorsa o zaman sizin dediğiniz yöntemi denemek icap eder

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
9 saat önce, Emre Turhan yazdı:

Araba gazı az yiyor özellikle 1. Ve 2. Vitesler de, silkelemeler oluyor gaz verirken araba boğulor gibi

3. vitese attık tam gaz yaptık devir kaça kadar çıkabiliyor?

Mesajı paylaş


Mesajın linki