İçeriğe Yönlendir

C4 - Katalitik Konvertör Temizliği


Emre Turhan

Recommended Posts

Emre Turhan
16 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

3. vitese attık tam gaz yaptık devir kaça kadar çıkabiliyor?

Çağlar bey benim arabada ki 0 - 8 arası da dijital olarak göteriyor dediğinizi yaptım 6 ya kadar çıktım ama trafik akışı müsait olmadığı için daha fazla gidemedim ama daha gideceği belliydi herhalde 7 yi görürdü diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Bekir Memur
(düzenlendi)

Temizletmeyi düşünmeden önce "catalytic converter" nedir onu bilip dpfle karıştırmamak gerek

-Egzoz gazı bu aksamın içinden geçerken içerideki zor bulunan bazı madenler ile tepkimeye girip farklı gazlara dönüşür

"Platinyum ve rodyumu kullanarak NOx emisyonunu düşürmeye yardımcı olurlar. NO ve NO2 molekülleri katalite girdiğinde, katalit nitrojeni tutar ve oksiyen serbest kalır. Serbest kalan oksijen O2, nitrojen ise başka bir nitrojen atomuyla birleşip N2 oluştururlar."

 

Dpf bir katı parçacık filtresidir bünyesinde parçacık biriktirir fakat katalizör kimyasal tepkime ile egzoz gazını farklı gazlara dönüştürür dolayısıyla ciddi bir birikinti olmaz. Ben katalizörün erimediği ve yıpranmadığı sürece temizlenmesine gerek yok diye düşünüyorum.

tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
8 saat önce, Emre Turhan yazdı:

Çağlar bey benim arabada ki 0 - 8 arası da dijital olarak göteriyor dediğinizi yaptım 6 ya kadar çıktım ama trafik akışı müsait olmadığı için daha fazla gidemedim ama daha gideceği belliydi herhalde 7 yi görürdü diye düşünüyorum. 

6 bin devrilere çıkıyor ise egzosun içi tıkalı olmaz?

On 21.11.2018 at 07:21, Emre Turhan yazdı:

gaz verirken araba boğulor gibi o yüzden performansı tatmin etmedi beni.

3000 devirin üzerinde hiç tıkanma silkenleme var mı? yani genelde 3bin devrin altındamı bu boğulmalar?

Yorum bağlantısı
Emre Turhan
On 22.11.2018 at 18:03, Çağlar Bayur yazdı:

6 bin devrilere çıkıyor ise egzosun içi tıkalı olmaz?

3000 devirin üzerinde hiç tıkanma silkenleme var mı? yani genelde 3bin devrin altındamı bu boğulmalar?

Genelde 3000 devir altında oluyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilk olarak hava kütle ölçer i kontrol ettrin. arıza teşhis cıhazına bağlanıp yola çılıpı maf tan canlı veri okunacak. öncelikle motora giren havayı ölçebiliyor mu oradan başlayın, sonra motordan çıkanı atabiliyor muya gelsin kontrol.

Yorum bağlantısı
Emre Turhan
On 23.11.2018 at 20:56, Çağlar Bayur yazdı:

ilk olarak hava kütle ölçer i kontrol ettrin. arıza teşhis cıhazına bağlanıp yola çılıpı maf tan canlı veri okunacak. öncelikle motora giren havayı ölçebiliyor mu oradan başlayın, sonra motordan çıkanı atabiliyor muya gelsin kontrol.

Çağlar bey kataletik konvertör temizliğini kendim yaptım üstten daha sonra LPG ustasına gittim kalibrasyon veya adaptasyonmu tam bilemedim onu yaptırdım, aracın durumu eskiye oranla baya düzeldi ama eskisi kadar olmasada 3 günlük süreçte 4-5 defa stop etti LPG deancak LPG yi rahat kullanıyorum kalkışlarda silkenleme kesildi sadece durmaya yakın Bi kaç defa stop etti, yine edecektir. Zannediyorum ki aracın ya gaz ayarını arttırmak yada rölantisini yükseltmek gerekiyor.Ayrıca arıza ışığının yanacağını söyledi eğer onu söndürürsek eski haline döner dedi LPG ustası

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

eğer katalitik konvertör kırık veya ezik değilse, "belladd 2b" diye bir sprey var. bu tıkalı katalitiği açabiliyor. ben kullandım. hem de 4 araçta. n11 de vardır. aracı iyice ısıtıyorsunuz. çıtçıtçıtçıt diye soğuma sesi gelecek egzostan. sonra emme manifoldunda uygun bir yerden aracı boğmadan rölantide veriyorsunuz. bir tüp yaklaşık 5 dk da bitiyor. sonra aracı yüksek devirde ancak yavaş şekilde sürüp iyice 4 5 dk boyunca ısıtıyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

emme manifoldundan verirken maf sensöründen sonra vermeniz gerekiyor o ürünü,diğer tabirle akışmetre de derler.

 

youtube'da distrübitörün uygulama videoları 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
10 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

eğer katalitik konvertör kırık veya ezik değilse, "belladd 2b" diye bir sprey var. bu tıkalı katalitiği açabiliyor. ben kullandım. hem de 4 araçta. n11 de vardır. aracı iyice ısıtıyorsunuz. çıtçıtçıtçıt diye soğuma sesi gelecek egzostan. sonra emme manifoldunda uygun bir yerden aracı boğmadan rölantide veriyorsunuz. bir tüp yaklaşık 5 dk da bitiyor. sonra aracı yüksek devirde ancak yavaş şekilde sürüp iyice 4 5 dk boyunca ısıtıyorsunuz. 

turbo varsa bunu yapmadan önce motor yağ seviyesi kontorl, fazla olmasın yoksa pek hoş olmuor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...