İçeriğe Yönlendir

Krank Mili Sensörü Arızası Hayati Mi?


Bekir Çelik

Recommended Posts

Bekir Çelik

Hayirli geceler. Acil durum biraz. Araç krank mili sensoru arizasi veriyor. Silkeleme yapiyor. Ariza lambasi yakiyor. Bu durumda kisa mesafede binilse ne olur? En azindan servise gotureyim mi cektireyim mi? Buyuk arizaya sebep verir mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

riske girmeyin krank zaten başlı başına basit bir şey değil. sürekli devam eden arıza ise zorlamayın. çektirin

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Özer

Sensör hatası mı başka bir şey mi baktırın bence iş büyümeden sensörsüz çalışır ama farklı arıza varsa başınıza daha büyük brla açar 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Krank mil sensörü bozuksa, ateşleme zamanları hatalı olur. Ateşleme zamanları hatalı olursa, motor sarsıntılı çalışmaya başlar. Hatta hiç çalışmayabilir de. 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Bizim araçlarda ( Twingo ) çok sık karşılaşılır bu arıza ile, stop edince motor çalışmaz hiç bir türlü marş almaz.

Söküp temizleyip yerine takıldığı zaman düzelebilir,

kablolarında temassızlık olduğunda ufak bir işlemle de düzelebilir

soket değişimi ile düzelebilir yada komple değişimi olur sensörün ve soketin..

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
3 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Krank mil sensörü bozuksa, ateşleme zamanları hatalı olur. Ateşleme zamanları hatalı olursa, motor sarsıntılı çalışmaya başlar. Hatta hiç çalışmayabilir de. 

 

Sorunun ilk cevabı yukarıda. İkinci sorunun cevabını da ben vereyim. Servise kadar binilir gidilir. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Bekir Çelik

Teşekkür ederim cevaplar için, buradaki yorumlara anında dönemedim ama faydası oldu. Uzun uzun okumak istemeyenler için yazayım:  Sorun bitik bujilerden kaynaklıymış, 8 bujiyi değiştirdik iş çözüldü. Krank mili ile alakası yok yani.

 

* * *

 

Evim işyerime 2,5 km. Yani araç daha ısınmadan işyerime varıyorum. Yolun yarısında LPG'ye ancak geçiyor kış olduğundan. Geçenlede Petrol Ofisi LPG'de kampanya yaptı, depoyu fulledim, o günden sonra teklemeye başladı ufaktan araç. Kötü gaza yordum, depoyu bitirene kadar idare ettim. BP'den gaz aldım, yine yapmaya devam etti. Benzin'e aldım aracı yine yaptı. (Hatta LPG sigortasını söktük, devreden tamamen çıkardık bir alakası var mı diye.)

 

Bir akşam sıkıntının üzerine düşüp aracı iyice ısıttım, yine vites geçişlerinde debriyajı tam kaldırırken tekliyordu araç. Alt devirlerde çok hissedilir, üst viteslerde pek bir şey yoktu. Mesajı yazdığım gece arıza lambası yaktı ve araç stop etti, koda baktık "Krank mili sensör arızası" yazıyordu. Neyse araç stop ederken soğuyunca çalıştırıp sıkıntısız eve geçtim, aciliyeti olan işlerimi hallettim.

 

Ertesi gün Konya Asil Honda'ya gittim. Kime sorsam onları tavsiye etti, zaten özel servis olarak pek bir alternatifleri yok sanırım. İsmini vermeyeyim, ustaya derdimizi anlattık, araca bindi vitesi 1'den 4'e attı, tekledi araç. "Yüzde bi milyon bobinlerden abi, arka dört bobin değişecek." dedi. (Benim araçta 8 bobin 8 buji var.) Emin misin usta, başka sebep olabilir mi? "Yok kesin abi. Ben 12 yıl Honda yetkili serviste çalıştım." minvalinde cevap aldık. Hatta, aracın arka bobinlerinin soketini çıkarttı, bugün böyle kullan, yarın gelirsin dükkana, dedi. (Hakikaten de araç teklemeyi kesti soketler çıkınca.) Bobinlerin tanesi de 400 TL bu arada. İşçilik hariç 1600 TL kafadan. Benim moral gitti zaten anında.

 

Neyse ordan çıktık, yanımda işi bilen bir arkadaş vardı, onun ustasına gittik Eray Opel - Hasan Usta. Durumu anlattık, "Buna benzer bir durum geçen hafta da oldu bir araçta, bujilerden çıktı." dedi. Ben aracı yeni aldım 10 bin bakımı yaptım ama bujiler hiç aklıma gelmemişti. Açtık baktık, aracın arka 4 bujisi orijinal Japon çıktı. Ön dörtlü Fransız. Muhtemelen arka bujiler orijinaldi, erimiş bitmişlerdi. Öndeki Fransızlar da bitikti. Muhtemelen ilk sahibi bir ustaya götürdü, o da araç 4 bujili sandı, 4'ünü değiştirdi geçti. 8 NGK buji aldım taktım. Araç liftteyken V kayışı ve sağ Z rotu da değiştirdik, işçilik dahil 310 TL'ye sanayiden çıktım. Hamdolsun araç silah gibi şimdi. (Hasan Usta da 8 bujili olduğunu bilmiyordu, ben söyledim. Kendisi Opel ustası çünkü.)

 

El hasıl abiler, ölümü görüp sıtmaya razı olduk. Jazz'larda ve aynı motora sahip City'lerde bobin arızası LPG takıldıktan sonra kronik imiş. Bu sebeple servise gidince kafadan bobin diyorlar. Yani he deseydik, bobinler değişirken haliyle bujiler de eskiymiş abi değişelim diyeceklerdi ve biz de "Helal olsun ustaya çözdü sorunumuzu." diyecektik belki de.

 

Deniyor ya hani, montaj ustalığı diye, değiştir geç. Sorun nedir, ucuzdan pahalıya mı gitsek, bobinin dördü de değişmeli mi, bujiye de baksak mı falan yok. Değiştir geç.

 

Neyse. Tekrar teşekkür ederim alakanız için.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile, lpg ile bobinin teknik bağlantısını ben kuramıyorum, ancak bozuk buji, bobini bozabiliyor. O 4lü bujiyi değişmeyen çok oluyor ucuza halletmişsiniz geçmiş olsun.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
22 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile, lpg ile bobinin teknik bağlantısını ben kuramıyorum, ancak bozuk buji, bobini bozabiliyor. O 4lü bujiyi değişmeyen çok oluyor ucuza halletmişsiniz geçmiş olsun.

LPG beynı motor devrini bobinden alıyor. Bazı kasaplar sanırım kabloya ek yapıyor. O nasıl oluyor ise bobini bozuyor. R9 da ateşleme beyninden dağıtıcıya giden bobin kablosu üzerine lpg devir kablosunu bağladılar. Ama kablo plastiği dışından. Nasıl oluyor da devir sayıyor çözemedim o ayrı. Ama yeni araçlarda öyle bir şey mümkün değil diye tesisat kasaplıgı yapıyorlar herhalde. Değişik

Aslı egzantrikteki sensör üzerinden alınması lazım devir bilgisi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bazı kasaplar sanırım kabloya ek yapıyor.

kapalık girerse işin içine, korna takarken egzos da kopabilir...

2 saat önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Nasıl oluyor da devir sayıyor çözemedim o ayrı.

o plastiği sıkıca tut bakalım kaç devir sayacan :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...