İçeriğe Yönlendir

Golf 1.2 TSI DSG


Uğur Naldemir

Recommended Posts

Osman Ünal

4 yılı geçti, 21.000 km en az 18.000 km si İst. yoğun trafikte.

Çok kısa mesafe kullanılmıyorsa (3-4 km), ortalama 6,5-7 lt. üzerine çıkmıyor, hatta kat edeceğiniz mesafe içerisinde, ara ara yolu açık bulursanız ve mesafeniz 10-15 km ise rahatlıkla 5-5,5 lt seviyesine düşüyor.

DSG ise yakın çevremde benle birlikte 7 arkadaşımda var, henüz hiç birimiz sıkıntı yaşamadı. (çalıştığım şirketteki yaklaşık 100 adet dsg dahil)

Motor şanzuman performansı beklentinizle ilgili olmakla beraber memnuniyetsizlik yaratmaz,

agresif kullanmak ve keyif almak istediğiniz anlarda, mutlaka manuel modda kulakçıklarla kontrol edeceksiniz yoksa keyif vermez.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

küçük motor ve küçük araba sadece şehir kullanımına uygun bana göre. ekonomi değerleri ise gayet iyiymiş.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
10 saat önce, Emin Önal yazdı:

 

 

Benim 1.6 hitler açık yolda 25km sahilden 6.6-7.3 lt ama aynı yol akşam 1 saatte 9,5-10.5 lt.

Neyse ki lpg var. Güncel depo ölçümü 11.5 lt

Lpg den vazgeçeçek olsam tam benlik 1.2tsi.

Benim gibi lpg'yi sevmeyen biri için TSİ veya benzer yeni nesil düşük hacim turbolu motorlar güzel bir alternatif. Özelliklede şehir içi kısa mesafe kullananlar için. Daha önce dizel kullanıyordum kısın motor ısınıp içeri sıcak hava üflediği durum çok nadir oluyordu 4-5 km üzeri kullandığım durumlar hariç.

Şuan için bana göre tek kötü yani(kötüde sayılmaz aslında) 1. 2. vites rampa çıkışlarını yakıt konusunda pek sevmiyor. Köye gittigim zamanlar yolun yarısı rampalı çıkışlı düz yerlerde virajlı giderkenki ortalamam 9 lt ama gelirken tam tersi rampa inişli olduğu içinde 6 lt ortalama oluyor gidiş geliş karma ortalamasıda 7.5 lt oluyor. Kullandığı yolda sık rampa olanlar için yakıt konusunda biraz üzebilir sadece ama çekişten yana sorun yok.

Yol bilgisayarınıda 4-5 depo test ettim 35-40 lt yakıtla sapma yok denecek kadar az pompa verisi ile yl bilgisayarı arasında 0.2 ile 0.3 arası fark çıkıyor.

0.9 clio ve 1.0 i20 kullanan arkadaşım var aşa yukarı aynı şartlarda kullanıyoruz yakıtlarımızda aynı sayılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
16 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

10000 km de kaç lt? bakımlarda hangi yağ konuyor devamlı acaba?

Çağlar hocam bakım zamanı gelmeden ışık yaktı ki araba gerçekten ilk elden temiz kullanılan bir araç. ben de zanında 1.4 tsi leri çok araştırmıştım ve çok yerde bu yağ yakma sorunu karşıma çıkmıştı. Reel olarak gözümün önünde olunca da şaşırdım . Bu araç rutin servis bakımlı bir araç..

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Uzun süre kullandım 1.4 tsi'ın farklı çeşitlerini, kayda değer bir yağ yakma ile karşılaşmadım. Normalde de 8-10 bin arası değiştiririm zaten.

Bir yerlerde yanlış vardır mutlaka.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1.2 güncel versiyon motor sıkıntı olmaz hor kullanılan 170 lik GT 5 kasa yada 160 lık 6 kasa belki soru işareti olur

5 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

servislerin kullandığı yağ markalarına temkinli yaklaşırım.

Yetkili çok topa girmez de sanayi de 10 40 koyan çoktur

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
18 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yetkili çok topa girmez de sanayi de 10 40 koyan çoktur

ilk yıllarında doğuş 10/40 kastıryordu

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
ilk yıllarında doğuş 10/40 kastıryordu
Sonra TSI patlii
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
6 saat önce, Tayfun Aydın yazdı:

Çağlar hocam bakım zamanı gelmeden ışık yaktı ki araba gerçekten ilk elden temiz kullanılan bir araç. ben de zanında 1.4 tsi leri çok araştırmıştım ve çok yerde bu yağ yakma sorunu karşıma çıkmıştı. Reel olarak gözümün önünde olunca da şaşırdım . Bu araç rutin servis bakımlı bir araç..

Işık yanmak için var...

11 saat önce, Uğur Kamil yazdı:

Benim gibi lpg'yi sevmeyen biri için TSİ veya benzer yeni nesil düşük hacim turbolu motorlar güzel bir alternatif. Özelliklede şehir içi kısa mesafe kullananlar için. Daha önce dizel kullanıyordum kısın motor ısınıp içeri sıcak hava üflediği durum çok nadir oluyordu 4-5 km üzeri kullandığım durumlar hariç.

Şuan için bana göre tek kötü yani(kötüde sayılmaz aslında) 1. 2. vites rampa çıkışlarını yakıt konusunda pek sevmiyor. Köye gittigim zamanlar yolun yarısı rampalı çıkışlı düz yerlerde virajlı giderkenki ortalamam 9 lt ama gelirken tam tersi rampa inişli olduğu içinde 6 lt ortalama oluyor gidiş geliş karma ortalamasıda 7.5 lt oluyor. Kullandığı yolda sık rampa olanlar için yakıt konusunda biraz üzebilir sadece ama çekişten yana sorun yok.

Yol bilgisayarınıda 4-5 depo test ettim 35-40 lt yakıtla sapma yok denecek kadar az pompa verisi ile yl bilgisayarı arasında 0.2 ile 0.3 arası fark çıkıyor.

0.9 clio ve 1.0 i20 kullanan arkadaşım var aşa yukarı aynı şartlarda kullanıyoruz yakıtlarımızda aynı sayılır.

Senin turbo önde di mi? Şöför tarafında değil?

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
ikici el dsg, soru işareti

Dsg candır dsg kullanan vazgecemez [emoji3] ama f1 vitesli olcak [emoji3]
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
38 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Senin turbo önde di mi? Şöför tarafında değil?

Turbo önde

Bluemotion değil. Onlar 0.5 lt daha az yakıyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bluemotion farklı bişey.

 

ea111 ve ea211 motorlar tamamen faklı. Ea 211 1 litre kadar farkediyor özellikle kısa mesafede. Ayrıca 16v ve triger kayışlı manifoldda su dolanıyor vs.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Bluemotion farklı bişey.
 
ea111 ve ea211 motorlar tamamen faklı. Ea 211 1 litre kadar farkediyor özellikle kısa mesafede. Ayrıca 16v ve triger kayışlı manifoldda su dolanıyor vs.

Mehmet bey peki vag grubunda hangi model araclarda kullanıyoryeni motor
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
2 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

manifoldda su dolanıyor

Ka ya blue diyebilir miyiz yani?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şimdi, Mehmet Göktürk yazdı:

Red

manifoldunda su dolaşıyor ama?

redmotion desek?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
5 dakika önce, Erkan Işık yazdı:


Mehmet bey peki vag grubunda hangi model araclarda kullanıyoryeni motor

 

Mqb olan herşeyde bu motor kullanılıyor. Şu an satılan hepsi. Sadece eskiden kalan 1.2 beetle lar var.

 

yeni yıl ile beraber 1.5 tsi. Ea211evo geliyor. Bunlar değişken geometri turbo 300 bar enjektör ve atkinson türüne benzer süpap zamanlaması ve uzun strok içeriyorlar. Yaglar da 0-20 olacak.

2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

manifoldunda su dolaşıyor ama?

redmotion desek?

Olur. Ya o alet bi başka...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
16 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

servislerin kullandığı yağ markalarına temkinli yaklaşırım.

 

benim başlıkta olduğu üzere, çift kavramalı şanzımana normal dişli yağı koymuş yetkili servis. bu kadar andaval yani.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ankara Eskihisar'daki güya usta dsg yağ değişiminden sonra tecrübeye çıktığımızda yokuş aşağı 160'la giderken N'ye alıp sonra kütürt diye D'ye çekmişti.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tuluhan Şıpka

1.2 TSI dsg 4 seneye yakindir istanbul da kullaniyorum 6 civarini gecmedi degerleri... memnunuz...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...