İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Yarı Otomatik Vites Geçişleri


Yusuf Benek

Recommended Posts

Yusuf Benek

Iyi günler arkadaşlar. Ben fiesta 2004 yarı otomatik lpg li araba aldım. Km 130 binde. Başlarda sorun yoktu. Şimdi vites geçişleri özellikle  1. Vitesten 2. Vites yükseltince veya 2.Vitesten 1. Vitese geçince katur kutur ses geliyor. Ama ayağım gaz pedaline basılıyken gecisler daha rahat oluyor.

 

Ayrıca bu sabah arabayi çalıştırdığımda ünlem işareti yanıyordu ve sadece otomotik modda çalışıyordu. Kesinlikle manuel moda ve geri Vitese geçmiyirdu. Otomotik Vitestede gaza basınca önce öne doğru atılıyor sonra normal calismaya basliyor.çekiş,devir, vites yükselmede sorun yoktu. Bende o şekilde 60 km gittim. LPG bitti .yükleme yaptım arabayi çalıştırdım işaret lambası sonmustu ve hersey normal çalışıyordu. Şimdi sorun yok.

 

Iki sorunum içinde tavsiyelerinizi bekliyorum.bulunduğum ilde iyi şanzıman ustası yok varsada ben bilmiyorum. Servis arıza tespiti için 250 tl istiyor ve tamiride çok pahalı oluyor. Sizden ricam nelere baktirMAM gerektiği konusunda yardimci olmanız. Tsk ederim.

 

Not: aracın geçmişte ne gibi bakımlari yapıldı neler değişti bilmiyorum

 

 

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

Şanzıman yağı kontrol edilmeli. Baskı balata bu sorunları yapar mı, bilmiyorum.

Aracınız hayırlı olsun. Hevesinizi kırmak istemem ama Durashift ASM şanzımanlar genel olarak sorunlu. Sürekli şanzıman bozukkuğu arızası, trafikte ısınma vb. şikayetleri çok var. Başınız fazla ağrımadan elden çıkarmanız yararınıza olacaktır. Ford artık getirmiyor bu şanzımanı.

Yorum bağlantısı
Yusuf Benek

Aracı elimden çıkarmayı düşünmüyorum çıkarsam başkası aynı sorunlarla ugrasacak. Ama sorunlar can sıkıcı. Dediginiz gibi yağ degismesi düşünüyorum. Kitapçıkta şanzıman yağinin özellikleri yazıyor ama kaç litre kullanılacağı yazmıyor. Bunun hakkında bilgisi olan var mı

Yorum bağlantısı
Yusuf Benek
3 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

benzer konudur. Okumanizi tavsiye ederim.

Teşekkür ederim.umarım şanzıman yağı değişimi ile çözüme kavusurum

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke

ASM şanzıman için bilgi bulamadım internette maalesef. O konudaki 2 litre tabiri manueller için büyük ihtimalle.

Yorum bağlantısı
Yusuf Benek
3 saat önce, Yusuf Berke yazdı:

ASM şanzıman için bilgi bulamadım internette maalesef. O konudaki 2 litre tabiri manueller için büyük ihtimalle.

Teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bir saat önce, Yusuf Berke yazdı:

ASM şanzıman için bilgi bulamadım internette maalesef. O konudaki 2 litre tabiri manueller için büyük ihtimalle.

burada var. Asm ler otomatik debriyajdır.

ilk fırsatta, yetkili servise(sanayi değil) gidin. asm nin yağ değişimi hava alınması ve adaptasyonu taleo edin. Öncelikle bunu yaptırın.

Bir saat önce, Yusuf Benek yazdı:

Teşekkür ederim.umarım şanzıman yağı değişimi ile çözüme kavusurum

şanzıman yağı başkadır asm nin hidroliği başkadır. manuel şanzıman da yağ değişiminden  önce adaptasyonu yaptırın

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

"Şanzımancı" olarak geçen kişiler manuel şanzıman ve tork konvertörlü klastik otomatik şanzımanlar hakkında bilgi sahibi olabilir, ama ASM gibi az bulunan bir yarı otomatiği hayatlarında gördüklerini sanmıyorum. Görmedik, bilmiyoruz da demezler, rezil ederler.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
12 saat önce, Selim Bilgin yazdı:

"Şanzımancı" olarak geçen kişiler manuel şanzıman ve tork konvertörlü klastik otomatik şanzımanlar hakkında bilgi sahibi olabilir, ama ASM gibi az bulunan bir yarı otomatiği hayatlarında gördüklerini sanmıyorum. Görmedik, bilmiyoruz da demezler, rezil ederler.

Sanayide bir powerşit  balata değişimi gördüm en iyi komedi filmine 5 basardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasann Polat
(düzenlendi)
On 01.12.2018 at 23:57, Çağlar Bayur yazdı:

burada var. Asm ler otomatik debriyajdır.

ilk fırsatta, yetkili servise(sanayi değil) gidin. asm nin yağ değişimi hava alınması ve adaptasyonu taleo edin. Öncelikle bunu yaptırın.

şanzıman yağı başkadır asm nin hidroliği başkadır. manuel şanzıman da yağ değişiminden  önce adaptasyonu yaptırın

Çağlar bey'in belirttiği gibi önce aktüatörün hava alma ve adaptasyon işlemlerini yaptırmanız daha doğru olacaktır. Zaten eğer baskı balatası %50'den az ise adaptasyon yapmıyor cihaz. Ve ayrıca başka bir problem var ise adaptasyon esnasında ortaya çıkıyor. Ben şanzıman bozukluğu uyarısı ile yolda kaldım daha sonra hava alma ve adaptasyon yapıldı şuan bir sorun yok

tarihinde Hasann Polat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...