İçeriğe Yönlendir

C-Max I - Arka Teker Negatif Kamber Açısı


Mehmet Unkun

Recommended Posts

Mehmet Unkun

Selam aleykum, bugün kışlık lastikleri değiştirmek için gittiğimde çıkan lastiklerden arkadakilerin iç kısımları iyice aşınmış teller ortaya çıkmış neredeyse...sonra rot ayarına girdim ve usta bana arkalarda eğiklik var düzeltme yapılması gerektiğini söyledi ve şasiciye gidip alt takımda işlem yapmamı istedi. Hatalı yer aşağıda foto işaretli... Araçta işlem yaptırmak bana mantıklı gelmedi yok mu başka çözümü?

JZXrgj.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
3 dakika önce, Osman Furkan Sumer yazdı:

Kambersiz dugun olmaz..

Madem disa cikma durumu var, saselerle oynamak istemiyorsunuz.. Ben olsam spacer kullanirdim.

Bazı araçlarda vida ile ayarı falan oluyormuş ondan sordum bizim araçlarda var mı diye. Lastikler yıpranmasın yeter. Alt takım sökülüp şasicide çekme yapılacak arabanın üzerinde bir şey olmayacak

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

Bir lastikciye daha giderdim su bilgisayar ile rabotik yapan bir yere o da derse yaptiridim o islemi saseciye

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
10 saat önce, Osman Furkan Sumer yazdı:

Kambersiz dugun olmaz..

Madem disa cikma durumu var, saselerle oynamak istemiyorsunuz.. Ben olsam spacer kullanirdim.

Spacer lastiği dışa almak için kullanılır. Kamber açısını değiştirmez. 

 

Bir kaç rotçuya daha gösterin. Hepsi aynı şeyi söylerse şasecide yaptırırsınız.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

lastik modeli nedir?  kaç km de? kaç yıllık? focus 2 de de arkalar kamberlidir kendinden, 2mm (2 derece neyse artık) bana normal geldi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4 kafa ölçüm yapan bir yerde teyit ettrin. tolerans dışı fazla çıkarsa alt kollara baktırın önce. mekanikte eğiklik varsa, hidrolik pompa ile düzeltmek sistemi I şeklinden yamuk yumuk S şekilne sokar. ölçüm düzgün gözükse de yol tutuşu çok etkiler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun

zjg1W7.jpg en son ayarlar bu şekilde

aşağıdaki parça işlem yapıldı çünkü kambere ayar verecek  herhangi başka parça yoktu iki tane daha rot ayarı yapan yere gittim.

RrXvEY.jpg

 

Lastik 2014 üretimdi ama teller ortaya çıkmıştı neredeyse zaten toleransla 2 derece küsür toleransı ama bu 3 dereceyi geçmişti( sağ taraf) sol tarafta geçtiği için işlem yapıldı ama sol tolerans dahilindeydi

 

Uzun yola çıkmadım yol tutuşla ilgili şu an sıkıntı yok çıkınca belli olur.

 

Parçanın sıfırı  220 tl yan sanayi 90 tl idi ama almadım.

 

Dİğer işlem yapılan kol da bu

 

6aQ1ZE.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun

Isıtarak düzeltme yaptılar. Zararı ne olabilir başka kamber düzelmiyordu usta sürekli bunu yapıyoruz dedi yenisi alayım mı diye özellikle sordum

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Metalin yapısı bozulur ve sertleşir, esnemesi gereken bir darbede kırılabilir seyir halindeyken Allah korusun.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Benim de sol arka 2.4 altına inmedi, 3.5 cm yay var ondan dedi eleman. Ayar yapacak bir kısım yok kamber için diyor.91750489c4b2c3114507b003058c6a97.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
On 08.12.2018 at 15:45, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Benim de sol arka 2.4 altına inmedi, 3.5 cm yay var ondan dedi eleman. Ayar yapacak bir kısım yok kamber için diyor.91750489c4b2c3114507b003058c6a97.jpg

 

Sizin araç focus mu? C max mi? sınır değere yaklaşmış sanki

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yay ile alçaşttıkça yana açılır lastik zaten istenen o , yol tutuşu artımak

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
 

Sizin araç focus mu? C max mi? sınır değere yaklaşmış sanki

Focus ama alt takım aynı diye biliyorum, evet sınırda, sarı zaten, ama dediğim gibi 3.5 cm düşüren yay var.

 

 

Ekleme: o fotoğraf öncesi, ön düzen yeşil oldu komple.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...