İçeriğe Yönlendir

Milenyum Kasa Accent 1.3 12v Sohc Motor Yakıt Problemi


İsmail Sert

Recommended Posts

İsmail Sert

Herkese iyi akşamlar. Aracımıza tüp takılalı 15.000 km oldu 172.000de aldığımızdan beri sadece yağ filtre değişimleri yaptık başka bakım yapmadık. Uzun yolda 5 kişi full bagajla araç 8,5 litre tüp yakmıştı yazın. Depoyu fulledim yine denemek için 280 km de 30 litre tüp yaktı bana çok yakıyor gibi geldi sizlerin fikrini almak istedim.

 

Ayrıca mesela 2.viteste rampa çıkarken araç normal giderken bir anda sanki klima açılmış gibi yığılıyor bazende ayağım gazda sabitken gaz vermiyorken bi anda öne atılır gibi oluyor ve bir kezde motordan patırtı geldi.

 

Yazın uzun yol yapmadan önce (5000km) araç çalılırken bu kadar sesli çalışmıyordu motor seside artmış gibi hissediyorum. Paranoyak olmuşsun diyebilirsiniz kabul ediyorum :) şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ateşleme sisteminiz elden geçmeli. Bobin, buji ve kabloları değişmeli.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ahmet Özyer

Bu aracı ben de kullanmıştım ve yakıt olarak çok memnundum,sizin araç bu km uzun yolda yaptıysa bence fazla yakıyor, ama şehir içi hesapladıysanız ve gaz lt fiyatı 3,5 tl seviyesindeyse, normal.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Hepinize teşekkür ederim yorumlarınız için Sani Gerşon abi dediğin gibi yapıcam ateşlemeyi elden geçiricem. 

 

Ahmet Özyer abi senin aracın kaç litre yakıyordu 100 kmde ben şu an 10-11 arası yaktığını görüyorum çok çok fazla geliyor bana bu yakıt.

 

Alpay abi teşekkür ederim yorumun için

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Mehmet abi şehir içi tüketim en fazla hız nadiren 90 oluyor aşırı durkalk yok ama eğimli bölgedeyiz umarım anlatabildim abi 

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Aracın yakıtı gayet iyi. Fabrika verisi şehir içi zaten benzinde 9,2lt/100 km. Lpg'de %15-20 civarı fazla yaktığını düşünürsek 10,5-11 lt/100 km yapar. Fabrika verisini tam tutturuyorsunuz :good1:

Yorum bağlantısı
İsmail Sert
2 dakika önce, Serkan Aktay yazdı:

Aracın yakıtı gayet iyi. Fabrika verisi şehir içi zaten benzinde 9,2lt/100 km. Lpg'de %15-20 civarı fazla yaktığını düşünürsek 10,5-11 lt/100 km yapar. Fabrika verisini tam tutturuyorsunuz :good1:

Abi 97 mondeom vardı 34 litre tüple 270-280 km gidiyordu şehir içinde şu an milenyum accente bu verilerle bineceğime mondeoya binsem daha iyidir o zaman rakamlara uyuyor ama inanmak istemiyorum bu kadar yakacağına :) 

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay
3 saat önce, İsmail Sert yazdı:

Abi 97 mondeom vardı 34 litre tüple 270-280 km gidiyordu şehir içinde şu an milenyum accente bu verilerle bineceğime mondeoya binsem daha iyidir o zaman rakamlara uyuyor ama inanmak istemiyorum bu kadar yakacağına :) 

Bende merak ettim baktım. Teknik veriler öyle diyor 😃 mondeoda o rakamlar çok iyi.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

eskiden daha az yakıyordu diyorsanız, önce ateşleme sistemi, sonra soğutma sistemine bakmak lazım. LPG ile uzun süredir kullanılıyorsa valfler ve valf yatakları aşınmaya başlamış olabilir. bu da kompresyon kaçağına sebep olur. çok yakar az gider tekler vs. bir de oksijen sensörüne bakın. 

 

arıza kodu varmı?

 

* o arabadan 72 bin km boyunca kullandım. 0 km idi alındığında sanırım 2000 senesiydi. klimasız modeldi. o dönemler öğrenci olduğumdan hypermilling konusunda epey uzmanlaşmıştım. İstanbul kadıköyden - ankara incek e kadar 21 litre ile gelmeyi başardım. hiç durmadan. sürekli 80 km ile gelerek. şaka gibi bir yolculuktu. temmuz ayıydı çünkü.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 03.12.2018 at 07:32, İsmail Sert yazdı:

Abi 97 mondeom vardı 34 litre tüple 270-280 km gidiyordu şehir içinde şu an milenyum accente bu verilerle bineceğime mondeoya binsem daha iyidir o zaman rakamlara uyuyor ama inanmak istemiyorum bu kadar yakacağına :) 

o motor mondeodan fazla yakar konulu iddiaya girdiğimde kazanmıştım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
8 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

eskiden daha az yakıyordu diyorsanız, önce ateşleme sistemi, sonra soğutma sistemine bakmak lazım. LPG ile uzun süredir kullanılıyorsa valfler ve valf yatakları aşınmaya başlamış olabilir. bu da kompresyon kaçağına sebep olur. çok yakar az gider tekler vs. bir de oksijen sensörüne bakın. 

  

arıza kodu varmı?

 

* o arabadan 72 bin km boyunca kullandım. 0 km idi alındığında sanırım 2000 senesiydi. klimasız modeldi. o dönemler öğrenci olduğumdan hypermilling konusunda epey uzmanlaşmıştım. İstanbul kadıköyden - ankara incek e kadar 21 litre ile gelmeyi başardım. hiç durmadan. sürekli 80 km ile gelerek. şaka gibi bir yolculuktu. temmuz ayıydı çünkü.

 

doğan abi 80 le İstanbuldan Ankaraya mı gittin .

 

saygı duyuyorum vallahi sabır işi :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
56 dakika önce, Ali Gök yazdı:

 

doğan abi 80 le İstanbuldan Ankaraya mı gittin .

 

saygı duyuyorum vallahi sabır işi :D 

ben hala 72 saate gidiyorum o yolu, çok da zevkli

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
14 saat önce, Ali Gök yazdı:

 

doğan abi 80 le İstanbuldan Ankaraya mı gittin .

 

saygı duyuyorum vallahi sabır işi :D 

 

öğrenciydik. paramız yoktu yeteri kadar. gerçi şimdi de yeteri kadar var mı...

 

şimdi de 90 km ile adanaya gidiyorum fark etmiyor. klima açık idi. Toyota Corolla dizel otomatik 4.1 litre ortalama. ortalama hız 72 km idi göstergedetelefon da kapanmış o yolculukta. beni kayboldu sanmışlar bir türlü varamayınca. gps ile takip etmişler.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert
On 4.12.2018 at 10:19, Dogan Arsiray yazdı:

eskiden daha az yakıyordu diyorsanız, önce ateşleme sistemi, sonra soğutma sistemine bakmak lazım. LPG ile uzun süredir kullanılıyorsa valfler ve valf yatakları aşınmaya başlamış olabilir. bu da kompresyon kaçağına sebep olur. çok yakar az gider tekler vs. bir de oksijen sensörüne bakın. 

 

arıza kodu varmı?

 

* o arabadan 72 bin km boyunca kullandım. 0 km idi alındığında sanırım 2000 senesiydi. klimasız modeldi. o dönemler öğrenci olduğumdan hypermilling konusunda epey uzmanlaşmıştım. İstanbul kadıköyden - ankara incek e kadar 21 litre ile gelmeyi başardım. hiç durmadan. sürekli 80 km ile gelerek. şaka gibi bir yolculuktu. temmuz ayıydı çünkü.

Abi helal olsun o yolu o hızla devirebilmek harbi sabır işi :) yorumlayan herkese teşekkür ederim bu arada. Bakımları ve testleri yaptırıp sonuçları paylaşmaya çalışıcam

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İsmail Sert

Herkese tekrar merhabalar. Aracımdaki çekiş probleminin üzerine motorda patlamalar olmaya başladı. Düşük devirlerde aşırı güç kaybı oluyordu. Bujikablolarını değiştirdim çıkma aldım ayaküstü hallettim problem düzeldi aracın çekişide düzeldi patlamalarda kesildi. Bu tarz sıkıntısı olanlar deneyebilir. 

 

143 km yolda 14 litre tüp yaktı araç van-tatvan arası. Bununla alakalı yenibi sıkıntımız doğdu.

 

aracın harareti yükselmiyor. Kalorifer sıcak hava üflemiyor ılıyor en fazla yada arabayı 3000 devirlerde sıkıştırırsak bi3-5 km gidersek o zaman sıcaklık artıyor tekrar normal devrinde kullanınca soğuyor. Bu şehir içinde de böyleydi ama fazla önemsememiştim şimdi uzun yolda da olunca beni kıllandırdı. Bu konuda yardımlarınız olursa sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Termostat değişim zamanı gelmiş. Açık kalıyor muhtemelen.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Buji kablolarını çıkma mı aldınız?

Eğer öyleyse başka sorum yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

2010 yılında tanesine 55 lira vererek orijinal almıştım. Hala aynı kablolar var. Yani çok ucuza almışım.

Yorum bağlantısı
İsmail Sert

Evet çıkma aldım. Amcam sanayide çalışıyor dükkanlarının yanında aynı motor bi hyundai kazalıydı ondan söküp taktık sıkıntı giderildi yenisini almaya gerek duymadım. Orjinal kablo olduğunu iddia ediyor 80 lira diyorlardı. İnternetten sipariş verecektim bu şekilde hallettim. 

 

Termostat için yine sanayi yolu gözüktü bize  o zaman teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...