Ahmet TÜRKÖZ

Mondeo II - Motor Isındığında Vites Geçişlerinde Problem

Recommended Posts

Ahmet TÜRKÖZ

Merhabalar. 99 Ford Mondeo Ghia Otomatik aracım var. Herşeyi ile orjinal bir araç olmasına rağmen garip bir sorun ile karşı karşıyayım ve şanzuman ustalarına kalsak komple şanzumanı indirip revize etmek gerektiğini indirip açıp bakacaklarını söylüyorlar 😞  Forumdaki çeşitli (tr-maf-vb) sensör arızalarından kaynaklı olan tecrübelerinizi okudum. Benim araçtaki sorun şu şekilde;

Motor ısınmasına müteakiben (yaklaşık 10-15 dk. sürüşten sonra) vites geçişleri kararsız, sarsıntılı sanki bir şekilde vitese geçmek isterken geçemeyip boşa atıyor sonradan da geçiş yapıyor fakat bazen yanlış vitese geçiyor. Bunu yokuşlarda (motor sıkıştırılınca ) daha çok hissettiriyor.Motor ilk çalıştırmada soğukken bir sorun gözleyemiyorum, herşey yolunda gibi görünüyor. Fakat ısındığında söylediğim gibi düz yolda dahi vites geçişleri zamansız, ayarsız vuruntulu geçişler yapıyor. (belki 2 den 4 atıyor. hatta bazen 3 üncü viteste kalkış yapıyor sanki.)  Vanda ikamet ettiğimden buradaki usta şanzuman beyninden kaynaklanabileceğini içerisinde pislik ,eski yağ dolayısı ile valfler arızalı ve kanallar tıkalı olabilir dedi? Bu şekilde olsa soğukken de yapması gerekmez mi? Bu konuda tecrübe ve önerilerinizi bekliyorum .. Herkese şimdiden çok teşekkürler.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Derviş Dursun

İşe ilk önce yağ değişimiyle başlayın.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ

Hocam sanırım söylemeyi unuttum evet yağını değiştirdim DEX III koydurdum.  Ayrıca araçta bahsedilen sorunlar gerçekleşirken bazen O/D Işığı yanıp sönüyor  kendiliğinden tekrar sönük duruma (normal) geçiyor veya tekrar yanıp sönmeye başlıyor..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Derviş Dursun

Bi cihaza bağlandı mı, arıza falan verdi mi? Büyük ihtimal Sensör hatası gibi bişey var. Mekanik olsa gidişi falan da etkilerdi hani

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ

Yakın zamanda cihaza bağlama yapılmadı! Bağlatmayı düşünüyorum fakat doğrusu burada uyumlu yazılım var mıdır henüz bilmiyorum.  Van da bizim araçlardan anlayan işin ehli usta olduğundan da emin değilim 😞 Malum servisler de modelden dolayı bakmıyorlar.  Eline tornavida alan usta oluyor memlekette🙂

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Derviş Dursun

Birde çoğu arkadaş bu tür sorunları şanzuman üzerindeki sensörü değiştirerek çözüm buldu. İsmi tam olmamakla birlikte vites konum sensörü mü neydi

Yakın zamanda cihaza bağlama yapılmadı! Bağlatmayı düşünüyorum fakat doğrusu burada uyumlu yazılım var mıdır henüz bilmiyorum.  Van da bizim araçlardan anlayan işin ehli usta olduğundan da emin değilim  Malum servisler de modelden dolayı bakmıyorlar.  Eline tornavida alan usta oluyor memlekette

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ

Evet bende okudum çok detaylı. Bu sensör aklımda . ✔️  Tam olarak benimkisi gibi değil yaşananlar ama umarım gereksiz ve alakasız masraf etmek zorunda kalmam. Belki aynı sorunu yaşayan arkadaşlar olurda fikrilerini almış olurum yine. Teşşekkür ederim .. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Dogan Arsiray

Yağ değiştirmeden önce normalmiydi? yada daha iyimiyidi? dexron GM in  yağı. Ford Mercon kullanıyor. Ben bir Lincoln navigatorda dexronun ne salaklıklar yapabileceğini bizzat görmüştüm.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ
1 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

Yağ değiştirmeden önce normalmiydi? yada daha iyimiyidi? dexron GM in  yağı. Ford Mercon kullanıyor. Ben bir Lincoln navigatorda dexronun ne salaklıklar yapabileceğini bizzat görmüştüm.

Yok değildi! Aynı sorun Vardı. Asıl yağ değişim hikayesi de bundan ileri geldi. Yok şanzuman yağı ömürlük yok bilmem ne değiştirmene gerek yok diyen ustalar sayesinde ben uzun zamandır yağ değiştirmemiştim. Ta ki bu problem nüksedince detaylı araştırma yaparak yağ değişimi yapayım belki düzelir dedim ama nafile. Düzelme olmadı! Gül gibi (Neredeyse araç her şeyi ile orjinal) araç şimdi bu halde olunca malum can sıkıcı ve gereksiz oynatma yaptırmak istemiyorum. Şanzuman ustalarına kalırsak hemen olaya duygusal yaklaşarak min 3000- max 5000 tl den bahsederek şanzumanı indirmekten söz edince can sıkıcı oluyor .. 😞  Gerçekten sorunu bilelerek hareket ettiklerine inansam gam yemicemde ...

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ethem Şenkurt

Öncelikle geçmiş olsun anladığım kadarıyla sorununuz henüz çözülememiş umarım en kısa sürede çözülür.

 

Ben de ayrı bir konu açmayım diye buraya yazayım dedim benim mondide de (manuel vites) araba soğukken vites çok sert neredeyse geçmiyor viteslere, araba ısınınca herşey normale biniyor sizce neden olabilir?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Derviş Dursun

Ford larda yeni eski nerdeyse hepsi aynı

Öncelikle geçmiş olsun anladığım kadarıyla sorununuz henüz çözülememiş umarım en kısa sürede çözülür.
 
Ben de ayrı bir konu açmayım diye buraya yazayım dedim benim mondide de (manuel vites) araba soğukken vites çok sert neredeyse geçmiyor viteslere, araba ısınınca herşey normale biniyor sizce neden olabilir?
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ethem Şenkurt
Şimdi, Derviş Dursun yazdı:

Ford larda yeni eski nerdeyse hepsi aynı

bu benim 4.fordum babamın kullandıklarını saymıyorum böyle bir şey ilk defa başıma geliyor desem. Eski mondeomda birinci vitese atmak için önce ikinci vitese atıyordum o zaman daha rahat geçiyordu bunu da atlamamak lazım 😀

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Derviş Dursun

98 mondeo dan 2009 focus a geçiş yaptım bu da soğukken biraz sert sonra yumuşuyor. Ve diğer kullanıcı bir çok arkadaş da aynı sorundan muzdarip. Hele hele eski araç daha çok yapar. Yağ değiştirip sonuç alamayan da çok

bu benim 4.fordum babamın kullandıklarını saymıyorum böyle bir şey ilk defa başıma geliyor desem. Eski mondeomda birinci vitese atmak için önce ikinci vitese atıyordum o zaman daha rahat geçiyordu bunu da atlamamak lazım 
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rıdvan Ergün

Soğukken vitese geçmeyip ısınınca kolay geçmesi yağla ilgili sorun gibi görünüyor.

Sıcakken sorun çıkaran otomatik şanzuman revizyon istiyordur. Yağ ısındıkça incelip akışkanlığı artıyor. Şanzumanın içindeki plakalar aşınmış olduklarından, sıcakta incelen yağı kaçırıyor. Bu da kararsız çalışma ve vuruntuya sebep oluyor.

  • Beğen 2

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ethem Şenkurt
Soğukken vitese geçmeyip ısınınca kolay geçmesi yağla ilgili sorun gibi görünüyor.
Sıcakken sorun çıkaran otomatik şanzuman revizyon istiyordur. Yağ ısındıkça incelip akışkanlığı artıyor. Şanzumanın içindeki plakalar aşınmış olduklarından, sıcakta incelen yağı kaçırıyor. Bu da kararsız çalışma ve vuruntuya sebep oluyor.

Bence nokta atışı
  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ

Şu an için bahsedilen sensörleri (maf,eksozaki sanırım oksijen sensörü ve soket lerini) temizledim.  Sorun halen devam ediyor fakat eskisinden daha az aralıklarla tekrar ediyor. Motor-Şanzuman ısındığında yaptığı kesin.Rıdvan Ergün arkadaşın dediği banada mantıklı geliyor ama bende örneğin kırmızıda durup kalkarken saniyorum en son kaldığı vites te (belki 3) Kalkış yapıyor. Yani durunca vitesi boşa almamiş oluyor! Yani yinede aynı şekilde şanzuman içindeki plakalar aşındığından bu şekilde  yapar mı.  * Şanzuman içindeki hidrolik beyin varmış onu temizletmekten bahsedenler oluyor. Bu beyni açıp temizleyip geri kapatsak olmayan başka sorun çıkacak diye korkmuyor da değilim doğrusu!  

Tesekkurler.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Baska bir servis veya ustaya baktirmanizi oneririm.araciniz kac km de ve ilk sahibimisiniz? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ
25 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Baska bir servis veya ustaya baktirmanizi oneririm.araciniz kac km de ve ilk sahibimisiniz? 

Aracım 2000 KM. de aracın 3. uncu sahibim yaklaşık 60.000 km.dir bende orjinal bir araç. Van'da ikamet ettiğimden usta alternatifim pek yok malesef.. 😞

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ

Son olarak şu bizim malum vites geciş sensörü nü temin edelim diye beklerken bu gün 25 km kadar bir yol gitmemiz ardından motoru stop ettiğimde yağ kontrol çubuğunun olduğu yerden baya bir yağ attı.  Catrol transmax dex 3 yağ koydurmustum 3 hafta önce .  Tekrar Mars basarak sanayinin yolunu tuttum orada da stop ettiğimde tekrar yağ çubugundan yağ attı.  Yag degisiminden sinra vites geçişlerindeki ısıninca yapan sorun duzelmemisti. Şimdi birde bu çıktı.  Neden ki?

Şimdi aynı ustaya bıraktım aracı. !  

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Bir saat önce, Ahmet TÜRKÖZ yazdı:

Catrol transmax dex 3

vitestelrdeki problem bundan önce var mıydı? yağ seviyesi nasıldı? çıkan yağ içinde siyah parçacıklar var mıydı?

 

Bir saat önce, Ahmet TÜRKÖZ yazdı:

motoru stop ettiğimde yağ kontrol çubuğunun olduğu yerden baya bir yağ attı. 

şanzıman havalandırma hortumu açık mı ve yeri,nde mi?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ
44 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:
45 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

vitestelrdeki problem bundan önce var mıydı? yağ seviyesi nasıldı? çıkan yağ içinde siyah parçacıklar var mıydı?

 

şanzıman havalandırma hortumu açık mı ve yeri,nde mi?

Viteslerde problem önceden oluştuğu için yağ değişmiştir.  Çıkan yağı görmedim ama sıkıntı yok dediler. 

Havalandırma ya gelince üstte kuşum metal çıkıntı delik vardı. Eğer bu havalandirmaysa  motor üstünde biyerlerde sbop kapağı gibi bir parçayı ben görünce orada takılı olmalı sanırım diye oraya takmistim 😯😂😡😐😕 Eger kastettiginiz buysa ve açıkta olması gerekiyor ise o kapak neydi bilmiyorum benim hatam olabilir ? Ne diyosunuz.

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

şanzıman havalandırma hortumu ise, açıkta olmalı. o yönden de baktırın ustanıza

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Münir Nurettin Taşova
On 12.12.2018 at 18:36, Ahmet TÜRKÖZ yazdı:

Catrol transmax dex 3 yağ koydurmustum 3 hafta önce .

 

Dex 2 olması gerekiyordu. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ
12 saat önce, Münir Nurettin Taşova yazdı:

 

Dex 2 olması gerekiyordu. 

Dex 3 sorun olur mu ? Ben daha iyi diye düşünmustüm? Bilgisi olan yazarsa sevinirim. Otomatik vites şalterinden olabilir diye çıkma bu parçadan araştırıyorum ??? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ahmet TÜRKÖZ

aracın üzerindeki şalter numarası "6L8P-7F293-AA " iken çıkma aynı soket girişine sahip otomatik mondeodan söküldüğü belirtilen "P3RP-79299-08 " numaralı şalter temin ettim.  Sorunum düzelmedi!.Halen aynı 😞   O/D Işığı ise daha sık yanıp sönüyor!  Parça model uyumsuzluğu olabilir mi?  Veya bilgisayara bağlanarak bir ayar yapılması gerekiyor olabilir mi? Bilginiz var ise paylaşırsanız sevinirim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki