İçeriğe Yönlendir

C-Max II - P02E4 Hata Kodu


Cenk Karakaş

Recommended Posts

Cenk Karakaş

Arkadaşlar merhaba,

Aracımı geçtiğimiz Mayıs ayında aldım, aldığımdan beri motor arıza lambası yanıyor. İzmir ford arkas servise götürdüm. arızanın gaz kelebeğinden kaynaklandığını, değişmesi gerektiğini söylediler. bende özel serviste değiştirdim. ancak 2km. sonra tekrar yandı. geri dönüp gaz kelebeğini tekrar iade ettim.

cihaza bağlandığında arıza için şu mesajı veriyor. DİZE LHAVA EMME DEBİSİ KONTROLÜ AÇIK HALDE SIKIŞMIŞ

sonuç olarak araştırmalarıma göre maf sensörü arızası olabilir deniyor? 

bilgisi olan arkadaşlar yardımını rica ederim.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

gaz kelebeği mi? dizel değilmi araç. bir tür swirl valf arızasıdır kesin. bence chiptuning yapan birisi onu yazılım ile iptal etsin. hiçbir problem yaşanmaz.

Yorum bağlantısı
Cenk Karakaş
2 saat önce, Dogan Arsiray yazdı:

gaz kelebeği mi? dizel değilmi araç. bir tür swirl valf arızasıdır kesin. bence chiptuning yapan birisi onu yazılım ile iptal etsin. hiçbir problem yaşanmaz.

Evet, dizel  euro 5 motor, chiptunning yapan birisi yazılım ile o hatanın tekrarlamasını mı iptal edecek? bu konularda hiç bilgim yok, bu sebeple soruyorum.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

şimdi o kelebek hiç olmasa bile araç çalışıp ivmelenir. sırf tuning için kelebeğin metalini sökenler var. yani eğer tuningci bir şekilde o sinyali yakalayabiliyorsa, pekala iptal de edebilir. fikir yürütüyorum.

Yorum bağlantısı
Cenk Karakaş
50 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

şimdi o kelebek hiç olmasa bile araç çalışıp ivmelenir. sırf tuning için kelebeğin metalini sökenler var. yani eğer tuningci bir şekilde o sinyali yakalayabiliyorsa, pekala iptal de edebilir. fikir yürütüyorum.

mantıklı aslında tabi ama gerçek bir arızaysa o şekilde müdehale etmekte sakıncalı olabilir diye düşünüyorum.

Bu arada Öğle molasında gaz kelebeğinin dişlilerinini olduğu bölümü açtım. temizleme sprey sıktım. belki bir takılma vs. vardır diye. gerçi motor lambası hala yanıyor ama lambayı söndürtüp bi denemek lazım. belki çözmüşümdür.?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

fişini çekip aracı kullanmayı bir deneyin bence. eğer aracın çalşmasında bir sorun yoksa o illaki halledelir.

Yorum bağlantısı
Cenk Karakaş
45 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı:

fişini çekip aracı kullanmayı bir deneyin bence. eğer aracın çalşmasında bir sorun yoksa o illaki halledelir.

gaz kelebeğinin üstündeki fişi, maf sensörünün üstündeki fişi söktüm, aracı çalıştırdım. gaz verdim. problem olmadı. 

aracın gidişinde, gaz yemesinde vs. hiç bir problemim yok. sadece motor arıza lambası gözüme batıyor.

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Ariza kodunu okuyun. Fis cekiliyken ne geliyor. Belki tesisatta, yada daha kotusu ecu da problem vardir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

arıza teşhis yöntemi eksik, arıza kodu okumak yetmez, canlı veri okunmalı

Yorum bağlantısı
Cenk Karakaş
11 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

arıza teşhis yöntemi eksik, arıza kodu okumak yetmez, canlı veri okunmalı

Merhaba,

hangi verileri okuyup, değerlendirmek gerekir acaba?

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Cenk Karakaş

Merhaba arkadaşlar,

2 yıl sonunda P02E4 arızası ile ilgili, yabancı forumlarda görüştüğüm kişiler kablolamaları kontrol ettirmemi söylediler ve sonuç SORUNUM ÇÖZÜLDÜ :)

Kısaca özetlemek gerekirse; ECU 'dan gaz kelebeğine giden kablo demeti komple açıldı ve egzoz manifoltunun orada kabloda soyulma ve kopmalar tespit edildi. bunların onarımını yaptırdım.

Şunu anladım ki; elektrik konusu gerçekten çok hassas bir durum. bunu neden söylüyorum, aracı stop ederken araç sarsılarak kapanıyordu, şimdi stop ettiğini bile anlamıyorum. ayrıca en önemli değişiklik şu oldu. kendim forscan ile otomatik kapı kilitlemeyi aktif etmiştim ancak bir türlü çalışmamıştı. şimdi kendiliğinden devreye girdi.

Son olarak İzmir'deki arkadaşlara Çiğli Ata sanayideki Paşalar Ford Servisi öneriyorum. ben Yücel ustaya arızayı söyledim, bilgisayara bağladı ve elektrik tesisatında problem olduğunu direkt söyledi. Arıza tespit konusunda 2 yıl içinde gittiğim servisler ( buna Yetkili servis Arkas'ta dahil) gaz kelebeği ve akü değiştirttiler. boşu boşuna 3500TL para harcadım. Yücel usta 300TL'ye işimi halletti.

Herkese teşekkürler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Cenk Karakaş yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

2 yıl sonunda P02E4 arızası ile ilgili, yabancı forumlarda görüştüğüm kişiler kablolamaları kontrol ettirmemi söylediler ve sonuç SORUNUM ÇÖZÜLDÜ :)

Kısaca özetlemek gerekirse; ECU 'dan gaz kelebeğine giden kablo demeti komple açıldı ve egzoz manifoltunun orada kabloda soyulma ve kopmalar tespit edildi. bunların onarımını yaptırdım.

Şunu anladım ki; elektrik konusu gerçekten çok hassas bir durum. bunu neden söylüyorum, aracı stop ederken araç sarsılarak kapanıyordu, şimdi stop ettiğini bile anlamıyorum. ayrıca en önemli değişiklik şu oldu. kendim forscan ile otomatik kapı kilitlemeyi aktif etmiştim ancak bir türlü çalışmamıştı. şimdi kendiliğinden devreye girdi.

Son olarak İzmir'deki arkadaşlara Çiğli Ata sanayideki Paşalar Ford Servisi öneriyorum. ben Yücel ustaya arızayı söyledim, bilgisayara bağladı ve elektrik tesisatında problem olduğunu direkt söyledi. Arıza tespit konusunda 2 yıl içinde gittiğim servisler ( buna Yetkili servis Arkas'ta dahil) gaz kelebeği ve akü değiştirttiler. boşu boşuna 3500TL para harcadım. Yücel usta 300TL'ye işimi halletti.

Herkese teşekkürler.

Galaxy 2.0tdci bogaz kelebek sensörü hata kodunun kablodan olduğunu tespit edip düzeltmiştim. Geçmiş olsun, basit bir arıza için az daha bir sürü masrafa girecektiniz. 

300 çok vermişsin ben 30 tl ye hallettim, sadece sanayiden yeni soket alıp ekledim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Kaya

Gecmis olsun iki sene iyi uğraşmissiniz.Benim de aracimda sebepsiz yanan bi esp lambası vardi bi kac kezde yolda kaldım aku degisimi yapıldı sorun sag tarafa oturan kişilerin ayaklarını sigorta kutusunun oraya vurmalarindandan ve gevşek olan bi soketten çıkmisti

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cenk Karakaş
Mustafa Yanar yazdı:

Galaxy 2.0tdci bogaz kelebek sensörü hata kodunun kablodan olduğunu tespit edip düzeltmiştim. Geçmiş olsun, basit bir arıza için az daha bir sürü masrafa girecektiniz. 

300 çok vermişsin ben 30 tl ye hallettim, sadece sanayiden yeni soket alıp ekledim. 

benim kabloyu komple ecuya gidene kadar takip ettiler iki yerde kopukluk varmış. 300 tl helali hoş olsun. aracım o kadar çok değişti ki anlatamam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Cenk Karakaş yazdı:

benim kabloyu komple ecuya gidene kadar takip ettiler iki yerde kopukluk varmış. 300 tl helali hoş olsun. aracım o kadar çok değişti ki anlatamam.

Sorunu çözmüş olmaları çok iyi, sana katılmamak elde değil, insanın gözü korkuyor bilinmez bir arızadan, benim araçta hata kodu vardı oradan yola çıktım. Ustanın eli değince fiyat değişiyor zaten, çözülmüş olması güzel, 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...