İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Hız Sabitleyici ve Oksijen Sensörü Sorunu


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Yusuf Davaz

merhaba arkadaşlar. 2005 model benzinli manuel aracımda başlıkda belirttigim gibi hız sabitleyici ve oksijen sensörü çalışmıyor. hız sabitleyiciyi her zamanki kurdugum gibi kuruyorum ama ekranda kurulmuş çalışıyor gibi olsada devreye girmiyor. bu sorun neden veya nelerden kaynaklanıyor olabilir. aracımda led stop ve sinyal lambaları var ama bunlar varkende ben sorunsuz kullanıyordum( led sinyal ve stop lambasını bi kaç konuda çalışmasına engel olarak gördügüm için yazma geregi duydum).  2. olarakda arıza lambasında katalitik konvertör sonrası olan oksijen sensörü hatası veriyor. aracım şu anda çok fazla yakıyor. benim sensörün dışına sensör deliklerinin oldugu bölgeye bi kapak yapmışlar daha önceden.( 7 yıldır araç bende bu şekilde kullanıyorum. yapan ustaya sordugumda arıza lambasını yakmaması için yaptırdıgını söyledi bana o kapagı )ben sensörü temizledigim zaman 5 10 gün arıza lambası yakmıyor ama sonra tekrar arızalı diye lambayı yaktırıyor. şimdi ben o kapagı söktürüp sensörü temizlesem daha mı faydalı olur yoksa yeni bir oksijen sensörü mü almalıyım. bu sensör yakıt ve araç için çok önemlimidir. ve yenisi için hangi markayı önerirsiniz. bu hafta sonu inşallah gaz ayarınıda yolda yaptıracagım. ayar yaptıracagım yer oksijen sensörü araç için çok önemli hem yakıt hem araç hemde gaz ayarı sırasında ciddi rol oynadıgnı söyledi. gazcının dedigi gibi varmıdır. yol ayarı veya afr ayarını ankarada yaptırıp memnun kaldıgınız bir yer varmı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Merhaba,

Oksijen sensörü yakıtta çok önemli bizzat başıma geldiği için emin bir şekilde yazıyorum. Bende Twingo 1.2 aracımda 11 litre LPG tüketiyordum. şimdi 7 litreye düştüm :) 

Çok fazla sirkülasyonu olmadığı için ben orijinal bulamadım, delphi marka aldım şu anda sorunsuz çalışıyor ve yakıt normal değerlere geldi.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

çelik kablolu tipte mi hız sabitleyici? gaz kelebeğine kablo ile bağlı ise o çıkmış yada gevşemiş olabilir. başıam gelmişti nissan pathfinder de. gaz verip çekiyordu saçma sapan şekilde. boşluk yapmıştı. bisiklet fren teli gibi bir şey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Ekranda hız sabitleyici işareti çıkıyor ama hız sabitleyici çalışmıyorsa büyük ihtimalle teli çıkmış ya da kopmuştur. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

hiz sabitleyici icin debriyaj ve fren müşürleri de kontrol edilmeli.

Oksijen sensoru temizligi biraz mesakatli tam da temizlenmiyor aslinda. durumunuz varsa degisim daha iyi olacaktir.

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

Katalizor sonrasi ise  katalizor diagnose icindir yani kat tikali yada arizalidir. Manifold cikisi  sensor ise hava yakit karisimini ayarlayan sensordur ama ikiside prensip olarak yakit tuketimini etkiler cunku katin verimli calismamasi yada bos olmasi cekisi arttirir fakat yakitida arttirir

1 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

hiz sabitleyici icin debriyaj ve fren müşürleri de kontrol edilmeli.

Oksijen sensoru temizligi biraz mesakatli tam da temizlenmiyor aslinda. durumunuz varsa degisim daha iyi olacaktir.

4 oksijen sensorlu olan bir mercedeste  lambdasonde fiyati yuksek oldugu icin arkadas bana rica etti temizleyebilirmiyiz diye bende bir bardaga kaynamis suyun icine 1 kapak amonyak dokup  sensorun uc kismini 360derece donerek purmuz ile isitarak sert bir yere vurup suya sokup calkalama yontemiyle temizledim. Su anda ariza lambasi yanmiyor yaklasik 3 ay kadar bir zaman gecti ama bu islemi  sensoru fazla sogutmadan tekrarlamak gerekir. Ssensorun uc kismi 600dereceye kadar dayanikli bir seramikten olusuyor asiri isi yaparken dikkat edilmesi gereken husus asiri ya kacmadan su ile.sicakligin dusurulup tekrar kurumun dusmesini saglamak ama sert bir yere vurulmasi sart

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sensör bazen fiziksel olarak zarar görebiliyor. nissan xtrailde kopup içeri düşmüştü.

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
3 saat önce, Fatih Evcin yazdı:

Merhaba,

Oksijen sensörü yakıtta çok önemli bizzat başıma geldiği için emin bir şekilde yazıyorum. Bende Twingo 1.2 aracımda 11 litre LPG tüketiyordum. şimdi 7 litreye düştüm :) 

Çok fazla sirkülasyonu olmadığı için ben orijinal bulamadım, delphi marka aldım şu anda sorunsuz çalışıyor ve yakıt normal değerlere geldi.

sadece oksijen sensörü degiştirincemi düştü yoksa sensör degişimi + lpg ayarı mı yapılıncamı yakıtınız o derece düştü peki

2 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Ekranda hız sabitleyici işareti çıkıyor ama hız sabitleyici çalışmıyorsa büyük ihtimalle teli çıkmış ya da kopmuştur. 

evet ekranda hız sabitleyici kurulmuş gibi simge çıkıyor ama gaz pedalında bi tepkime olmuyor. bu tel araçda hangi konumda bulunuyor kontrol etmem açısından

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
33 dakika önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Katalizor sonrasi ise  katalizor diagnose icindir yani kat tikali yada arizalidir. Manifold cikisi  sensor ise hava yakit karisimini ayarlayan sensordur ama ikiside prensip olarak yakit tuketimini etkiler cunku katin verimli calismamasi yada bos olmasi cekisi arttirir fakat yakitida arttirir

4 oksijen sensorlu olan bir mercedeste  lambdasonde fiyati yuksek oldugu icin arkadas bana rica etti temizleyebilirmiyiz diye bende bir bardaga kaynamis suyun icine 1 kapak amonyak dokup  sensorun uc kismini 360derece donerek purmuz ile isitarak sert bir yere vurup suya sokup calkalama yontemiyle temizledim. Su anda ariza lambasi yanmiyor yaklasik 3 ay kadar bir zaman gecti ama bu islemi  sensoru fazla sogutmadan tekrarlamak gerekir. Ssensorun uc kismi 600dereceye kadar dayanikli bir seramikten olusuyor asiri isi yaparken dikkat edilmesi gereken husus asiri ya kacmadan su ile.sicakligin dusurulup tekrar kurumun dusmesini saglamak ama sert bir yere vurulmasi sart

katalizörüm boştu 3 ay önce yenisi ile degiştirdim. katalizörde sorun yok. benim sensörü usta yenisi ile degiştirdikten sonra kullanılmadan delik kısımlarına kapak yaptırmış. bundan dolayıda sensör ölçüm yapmıyo olabilir. ben bu sensörü birkaç sefer söküp izopropil alkol ( İPA )  ile temizledim arıza lambası bir müddet sondu ama tekrar yandı. şimdi o kapagı çıkartıp sensörü temizleyip çalışıp çalışmadıgını kontrol edecem. ins sorunum ortadan kalkar. kapak oldugu için içinde belki pislik dolmamıştır. temizlik ile kurtarabiliriz. belkide sensör donanımsal arızalı . onuda temizlik sonrası görecez. peki bu kat sonrası sensör yakıtı etkilermi. 

Yorum bağlantısı
Onur Doğan
4 saat önce, Fatih Evcin yazdı:

Merhaba,

Oksijen sensörü yakıtta çok önemli bizzat başıma geldiği için emin bir şekilde yazıyorum. Bende Twingo 1.2 aracımda 11 litre LPG tüketiyordum. şimdi 7 litreye düştüm :) 

Çok fazla sirkülasyonu olmadığı için ben orijinal bulamadım, delphi marka aldım şu anda sorunsuz çalışıyor ve yakıt normal değerlere geldi.

 

Oksijen sensörünü kendin mi değiştirmiştin? Yoksa usta mı değiştirdi öyleyse fiyatı nasıldı bilgilendirirsen sevinirim :) 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
Bir saat önce, Yusuf Davaz yazdı:

katalizörüm boştu 3 ay önce yenisi ile degiştirdim. katalizörde sorun yok. benim sensörü usta yenisi ile degiştirdikten sonra kullanılmadan delik kısımlarına kapak yaptırmış. bundan dolayıda sensör ölçüm yapmıyo olabilir. ben bu sensörü birkaç sefer söküp izopropil alkol ( İPA )  ile temizledim arıza lambası bir müddet sondu ama tekrar yandı. şimdi o kapagı çıkartıp sensörü temizleyip çalışıp çalışmadıgını kontrol edecem. ins sorunum ortadan kalkar. kapak oldugu için içinde belki pislik dolmamıştır. temizlik ile kurtarabiliriz. belkide sensör donanımsal arızalı . onuda temizlik sonrası görecez. peki bu kat sonrası sensör yakıtı etkilermi. 

Kat sonrasi sensor yanlizca  katin islevini yerine getirip getirmedigini anlamak icindir.  Yani manifolddan cikan yanmis gaz ilk sensorde okunur cikan karisimim fakir-zengin oranini okuyarak atesleme avansini degistirir ve kattan sonraki cikan sensor ise, ilk anda salinan yanmamis atik gazlarin kattan ciktigindaki degerleri ile karsilastirir. Eger ayni ise kat islev gormuyor ariza lambasini yakar ama ilk salinan gaz ile kat sonrasi cikan gaz arasinda yanmamis atik gaz orani dusuk ise kat islev goruyordur demektir. Kafa karistirmsk gibi oldu ama toparliyim kisaca  2. Sensorun okuyacagi deger sadece atik gazi okuyacak sekildedir sadece kat test icindir 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
6 dakika önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Kat sonrasi sensor yanlizca  katin islevini yerine getirip getirmedigini anlamak icindir.  Yani manifolddan cikan yanmis gaz ilk sensorde okunur cikan karisimim fakir-zengin oranini okuyarak atesleme avansini degistirir ve kattan sonraki cikan sensor ise, ilk anda salinan yanmamis atik gazlarin kattan ciktigindaki degerleri ile karsilastirir. Eger ayni ise kat islev gormuyor ariza lambasini yakar ama ilk salinan gaz ile kat sonrasi cikan gaz arasinda yanmamis atik gaz orani dusuk ise kat islev goruyordur demektir. Kafa karistirmsk gibi oldu ama toparliyim kisaca  2. Sensorun okuyacagi deger sadece atik gazi okuyacak sekildedir sadece kat test icindir 

o sensörün okuduğu değer ile aracın yakıt karışımını ayarlama etkisi yokmu ?

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
36 dakika önce, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Kat sonrasi sensor yanlizca  katin islevini yerine getirip getirmedigini anlamak icindir.  Yani manifolddan cikan yanmis gaz ilk sensorde okunur cikan karisimim fakir-zengin oranini okuyarak atesleme avansini degistirir ve kattan sonraki cikan sensor ise, ilk anda salinan yanmamis atik gazlarin kattan ciktigindaki degerleri ile karsilastirir. Eger ayni ise kat islev gormuyor ariza lambasini yakar ama ilk salinan gaz ile kat sonrasi cikan gaz arasinda yanmamis atik gaz orani dusuk ise kat islev goruyordur demektir. Kafa karistirmsk gibi oldu ama toparliyim kisaca  2. Sensorun okuyacagi deger sadece atik gazi okuyacak sekildedir sadece kat test icindir 

benim aracımda şimdi P0141 hata kodu var.  bu kat sonrası sensör oluyor. peki bu sensör yakıta etki ediyor mu etmiyor mu ? 

P0171 koduda çıkıyor oda zengin karışım. lpg ayarsızlıgından yapıyor bunuda. belki lpg yi ayarlatıp sensörü temizletince p0141 sensör hatasıda olmayacak belki

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
(düzenlendi)
4 saat önce, Yusuf Davaz yazdı:

benim aracımda şimdi P0141 hata kodu var.  bu kat sonrası sensör oluyor. peki bu sensör yakıta etki ediyor mu etmiyor mu ? 

P0171 koduda çıkıyor oda zengin karışım. lpg ayarsızlıgından yapıyor bunuda. belki lpg yi ayarlatıp sensörü temizletince p0141 sensör hatasıda olmayacak belki

Kat sonrasi sensor nadir ariza gosterir. Normal lambdasonde omru 160bin dir  orijinali bosch markadir  muadili olarak delphide kullanilabilir. Sensor konisunda bosch delphi denso bu isin duayenleridir diyelim. Baska bir tamircide bozuk bir normal lambdasonde takilmis olabilir diger arkadas icin soyluyorim cunku iki sensor ayni islevi gormuyor. Cakma tamirciler kolayca sokup degisebilir. Ilk sensor yesil 2. Sensor mavi kabloludur dikkat etmek gerekir. Ha bu demek deilki 2. Sensor arizalanamaz  bozikta olabilir. Ama orjinal denenmedigi surece sizi yaniltir ben oem bir marka.aldim 2km sonra yakti mesela. Ayrica kat sonrasi sensor biraz daha pahalidir normale gore

4 saat önce, Ali Gök yazdı:

o sensörün okuduğu değer ile aracın yakıt karışımını ayarlama etkisi yokmu ?

O sensor yanlizca katin gorevini dogru yapip yapmadigini gostermek icindir. Yakita dogrudan etkisi yoktur sayet katta donanimsal bir ariza kirilma catlama var ise yakita etki eder. Soyle anlatayim. Manifolddan cikan nox ve zararli gazlar 15mg diyelim. Sayet kat guzel calisiyorsa 5mg gibi bir cikis olir ve sensor bunu okur tmm der kat iyi ama kata giren 15mg ve cikan gine 15mg ise  kat isini iyi yapmiyor ve ariza lambasi yakar. Genelde bunu sustirmak icin donanimsal ve yazilimsal hileler mevcuttur. Turkiyedeki yakit kalitesine bakilirsa 160bin lik bicilen omur kanaatimce daha asagilara inebilir. 

tarihinde Halil ibrahim Oruc tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
6 saat önce, Ali Gök yazdı:

o sensörün okuduğu değer ile aracın yakıt karışımını ayarlama etkisi yokmu ?

katalitik konvertör ile motor arasındaki sensör yakıtı ayarlar. konvertör sonraki sensör sadece katalitik konvertörün sağlığını denetlemek için var.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu
(düzenlendi)

Yusuf hız sabitleme teli gaz teli ile yan yana kelebeğin üzerinde. Bi arkadaşın aracında da aynı seninki gibi olmuştu. Baktık ki hız sabitlemenin teli kopmuş. Gaz telinin oraya bak iki adet bisiklet fren teli gibi tel bağlı olması lazım. Biri yoksa bilki kopmuş ve oralarda biryerde sarkıyordur ucu. Yada yerinden de çıkmış olabilir. 

PkSsOx.jpg

tarihinde İrfan Aşcıoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
(düzenlendi)
On 07.12.2018 at 20:01, Halil ibrahim Oruc yazdı:

Kat sonrasi sensor nadir ariza gosterir. Normal lambdasonde omru 160bin dir  orijinali bosch markadir  muadili olarak delphide kullanilabilir. Sensor konisunda bosch delphi denso bu isin duayenleridir diyelim. Baska bir tamircide bozuk bir normal lambdasonde takilmis olabilir diger arkadas icin soyluyorim cunku iki sensor ayni islevi gormuyor. Cakma tamirciler kolayca sokup degisebilir. Ilk sensor yesil 2. Sensor mavi kabloludur dikkat etmek gerekir. Ha bu demek deilki 2. Sensor arizalanamaz  bozikta olabilir. Ama orjinal denenmedigi surece sizi yaniltir ben oem bir marka.aldim 2km sonra yakti mesela. Ayrica kat sonrasi sensor biraz daha pahalidir normale gore

O sensor yanlizca katin gorevini dogru yapip yapmadigini gostermek icindir. Yakita dogrudan etkisi yoktur sayet katta donanimsal bir ariza kirilma catlama var ise yakita etki eder. Soyle anlatayim. Manifolddan cikan nox ve zararli gazlar 15mg diyelim. Sayet kat guzel calisiyorsa 5mg gibi bir cikis olir ve sensor bunu okur tmm der kat iyi ama kata giren 15mg ve cikan gine 15mg ise  kat isini iyi yapmiyor ve ariza lambasi yakar. Genelde bunu sustirmak icin donanimsal ve yazilimsal hileler mevcuttur. Turkiyedeki yakit kalitesine bakilirsa 160bin lik bicilen omur kanaatimce daha asagilara inebilir. 

bugün kat sonrası olan oksijen sensörünü söktük. dedigim gibi dışına arıza lambası yakmasın diye kapak yaptırılmış. ama belli zaman sonra içi doldugu yada arızalandıgı için arıza lambasını yakıyordu. bugun o kapagı çıkartıp güzelce temizledim ve yerine taktık. 40 50 km boyunca lamba yakmadı. inş sorun ortadan kalkar. dediginiz gibi motor sonrası kat öncesi olan sensör yakıt durumunu ölçüyormuş. kat sonrası olan sensör atık yanan gaz miktarını ölçüp yakıta çok etkisi olmuyormuş. ama arıza lambasınıda yaktırmazsa dahada güzel olur. 

ADAGn7.jpgQLRyaA.jpg

5 saat önce, İrfan Aşcıoğlu yazdı:

Yusuf hız sabitleme teli gaz teli ile yan yana kelebeğin üzerinde. Bi arkadaşın aracında da aynı seninki gibi olmuştu. Baktık ki hız sabitlemenin teli kopmuş. Gaz telinin oraya bak iki adet bisiklet fren teli gibi tel bağlı olması lazım. Biri yoksa bilki kopmuş ve oralarda biryerde sarkıyordur ucu. Yada yerinden de çıkmış olabilir. 

PkSsOx.jpg

irfan hocam bugun sanayideydim. ustama söyledim durumu baktık dediginiz gibi yerinden çıkmış. taktık yerine ama biraz telde bolluk vardı. daha sonra yine kontrol ettim tekrardan çıkmıştı o tel yerinden. sonra tekrar kontrol edemedim. gelirken yogun trafik vardı. hız sabitlemeyi hiç kuracak pozisyon olmadı. tel inş tekrardan çıkmamıştırda başka bir sorun yoktur

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc
4 saat önce, Yusuf Davaz yazdı:

bugün kat sonrası olan oksijen sensörünü söktük. dedigim gibi dışına arıza lambası yakmasın diye kapak yaptırılmış. ama belli zaman sonra içi doldugu yada arızalandıgı için arıza lambasını yakıyordu. bugun o kapagı çıkartıp güzelce temizledim ve yerine taktık. 40 50 km boyunca lamba yakmadı. inş sorun ortadan kalkar. dediginiz gibi motor sonrası kat öncesi olan sensör yakıt durumunu ölçüyormuş. kat sonrası olan sensör atık yanan gaz miktarını ölçüp yakıta çok etkisi olmuyormuş. ama arıza lambasınıda yaktırmazsa dahada güzel olur. 

ADAGn7.jpgQLRyaA.jpg

irfan hocam bugun sanayideydim. ustama söyledim durumu baktık dediginiz gibi yerinden çıkmış. taktık yerine ama biraz telde bolluk vardı. daha sonra yine kontrol ettim tekrardan çıkmıştı o tel yerinden. sonra tekrar kontrol edemedim. gelirken yogun trafik vardı. hız sabitlemeyi hiç kuracak pozisyon olmadı. tel inş tekrardan çıkmamıştırda başka bir sorun yoktur

Kat sicakligi 600dereceyi bulmadigi surece  kat islevini yerine getiremez ve pasif olarak calismaya devam eder. Sebebi cig yakittan tamamen normal yakita donmesini beklemek icindir. Katin icindeki seramik yapi yuksek sicaklikta aktif gorev gormeye basliyor bu sebebten 3-5 dakikalik surmeyle  sondurulen  lambayi tekrar yakip yakmadigini anlamak zor. Kat verimli isiya geldigi zaman 2. Sensor kontrolunu yapar ve sorun var ise o zaman yakar.  Sayet 40-50 sehir ici ise fazla belli etmez ama uzun yolda yuksek devirde deneyerek ancak verimli bir sonuc alinabilir

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
On 07.12.2018 at 13:57, Yusuf Davaz yazdı:

 

evet ekranda hız sabitleyici kurulmuş gibi simge çıkıyor ama gaz pedalında bi tepkime olmuyor. bu tel araçda hangi konumda bulunuyor kontrol etmem açısından

Gaz halatının takıldığı boğaz kelebeğine takılı halatları kontrol et Yusuf. onların durumuna bak. İki tane halat takılı olmalı. Bu arada cumartesi aradın geri dönemedim.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
On 07.12.2018 at 13:57, Yusuf Davaz yazdı:

sadece oksijen sensörü degiştirincemi düştü yoksa sensör degişimi + lpg ayarı mı yapılıncamı yakıtınız o derece düştü peki

evet ekranda hız sabitleyici kurulmuş gibi simge çıkıyor ama gaz pedalında bi tepkime olmuyor. bu tel araçda hangi konumda bulunuyor kontrol etmem açısından

Oksijen sensörü değişti, sonra enjeksiyon süreleri düştü ve yeni sürelere göre lpg ayarı yapıldı

On 07.12.2018 at 14:58, Onur Doğan yazdı:

 

Oksijen sensörünü kendin mi değiştirmiştin? Yoksa usta mı değiştirdi öyleyse fiyatı nasıldı bilgilendirirsen sevinirim :) 

 

ustam değiştirdi, lift olmadan değişmesi çok zor falan demişti.. 250 tl delphi marka ürün almıştım.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...