İçeriğe Yönlendir

Escort - Aşırı Yakıt Tüketimi


Emrah Yıldız

Recommended Posts

Emrah Yıldız

arkadaşlar malumunuz aracımı yeni aldım motoru sıfır gömlek çakılmış ve piston üst kapak felan komple yenilenmiş. benim sorum şu araç uzun yolda ortalama 33 kuruş yaktı 1250 km ninnortalaması bu ama şehir içi çok az farkla 70 kuruş yakıyor bu çok fazla geldi bana. bu konu hakkında fikşr ve düşüncelerinizi merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Emrah Yıldız
100 km de motorun içinde yanan kaç lt? ve cinsi ne benzin mi lpg mi?

 

çağlar hocam aracım 1.6 karbüratörlü belirtmeyi unuttum dediğim veriler lpg verileri... bu arada motorun içinde yanan kaç litre demişsiniz ne demek istediğinizi anlamadım kusuruma bakmayın?

Ayarları yanlıştır, yada sıkı toplanmıştır.


doğan hocam lpg ayarlarını iki sefer yaptırdım. sıkı toplanmış derken motor bloğundan mı bahsediyorsunuz eğer öyle ise çözüm ü nedir zamanla düzelirmi yoksa motoru açtırmammı gerekir.
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

evet motor bloğuna gömlek çakılırken iyi ölçülmemişse silindirler zor ileri geri gider. eğer çok ciddi değilse rodajdan sonra düzelir ama işte ne kadar olduğu önemli. hatalı ise, yeniden açılıp düzeltilmesi lazım. sekmanı değiştirerekmi olur, gömlek honlanırmı tekrar bilmiyorum. deneyimim yetersiz bu konuda.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Yıldız
evet motor bloğuna gömlek çakılırken iyi ölçülmemişse silindirler zor ileri geri gider. eğer çok ciddi değilse rodajdan sonra düzelir ama işte ne kadar olduğu önemli. hatalı ise, yeniden açılıp düzeltilmesi lazım. sekmanı değiştirerekmi olur, gömlek honlanırmı tekrar bilmiyorum. deneyimim yetersiz bu konuda.


teşekkür ederim doğan hocam bir ara ustma da danışayım bu konuyuı motoru elazığda iki ustaya gösterdim ikiside beğendi iyi toplanmış dediler tabi ne kadar iyi bilemiyorum.
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

rodaj da araçlar çok yakar. eskiden araçlar yeni alınınca 5 6 bin km boyunca 80 km hız geçilmez, ve hemen yağ değiştirilip kademeli olarak hız arttırılırdı. mümkünse sürekli sabit hızda gidilirdi. parçaları birbirini yiyerek alışırdı. şimdilerde motor imalat teknolojileri çok ileri ve toleranslar çok iyi ayarlanabildiğinden rodaj denen aşama yok gibi birşey. ama dediğim gibi rodaj 30 bin km sürecekse motoru açıp yeniden toplamak daha ucuz olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Yıldız
rodaj da araçlar çok yakar. eskiden araçlar yeni alınınca 5 6 bin km boyunca 80 km hız geçilmez, ve hemen yağ değiştirilip kademeli olarak hız arttırılırdı. mümkünse sürekli sabit hızda gidilirdi. parçaları birbirini yiyerek alışırdı. şimdilerde motor imalat teknolojileri çok ileri ve toleranslar çok iyi ayarlanabildiğinden rodaj denen aşama yok gibi birşey. ama dediğim gibi rodaj 30 bin km sürecekse motoru açıp yeniden toplamak daha ucuz olur.


hocam rodaj sürecine olabildiğince dikkat ettim. halen dikkat ediyorum rodajın 1750 inci km sinde. şuan için şehir için 50 kuruş yaksaydı çok garipsemezdim ama korkunç fazla geldi bana [emoji20]
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

LPG ayarı kesin doğrumu peki? egzosta leş gibi LPG kokar bu kadar yakan ayarsız motor.

Yorum bağlantısı
Emrah Yıldız
LPG ayarı kesin doğrumu peki? egzosta leş gibi LPG kokar bu kadar yakan ayarsız motor.


doğan hocam iki sefer yaptırdım egsoza parça bağlayıp degerleri ölçerek yaptılar bilmiyorum aşırı bir tüp kokusu yok arabada. benzinde randumanlı çalışmıyor bu arada araç boğuluyor aşırı gaz yüklenince araç hareket edip gidiyor ama gazdan çekince stop ediyor bununla ilgili bir bağlantı kurabilirmiyşz acaba?
Yorum bağlantısı
Emrah Yıldız
karbüratör bozuk olmasın sakın?


bencede olabilir aslında benzinde düzgün çalışmasını sağlayıp sonra tüp ayarı yaptırsam sanki bu sorun çözülür gibi. ama tabi diğer arkadaşların başka bir fikri varmı? çünkü burda yaptığımız istişarenin çok faydasını gördüm sağolun.
Yorum bağlantısı
Emrah Yıldız

Arkadaşlar sizce karbüratörlü aracımın hava filitresinin ağzının kapatılmasının yakıt sarfiyatına etkisi olurmu?? benim aracın hava filitresinin girişinde bulaşık teli gibi birşeyle kapatılmış. usta nın biri karbiratörlü motorların tüp ayarının yapılabilmesi için hava filitresinin girişinin bir kısmı kapatılmalı demişti bu konuda bilgisi olan varmı??

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mikserli tip lpg lerde hava filtre kanalına geri patlama yapmaması için tıkarlar. ana sorun çok uygun bir mixer bulamamaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Yıldız
mikserli tip lpg lerde hava filtre kanalına geri patlama yapmaması için tıkarlar. ana sorun çok uygun bir mixer bulamamaktır.


çağlar hocam işin ilginç yanı hava filitresini kapatanlar motor ustaları lpg cilerde bakmıyor tıkalımı diye. sonuç olarak böyle tıkalı olması sizce yakıtı fazla yakmasında bir sebep değilmi?
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

böyle olması işine gelir usatanın patlatma yapmaz :) sonradan yapılan her tür böyle düzenek bir hatayı örttüğü için tüketim artar.

sizin motor cvh tipi, bunların külbütör ayarı da çok önemli (subap ayarı)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Yıldız
böyle olması işine gelir usatanın patlatma yapmaz [emoji4] sonradan yapılan her tür böyle düzenek bir hatayı örttüğü için tüketim artar. sizin motor cvh tipi, bunların külbütör ayarı da çok önemli (subap ayarı)

 

 

çağlar hocam ben sordum dediler bunların subap ayarı otomatik bir parça var motorun içinde kendisi ayarlıyormuş. doğrumu bu?

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...