İçeriğe Yönlendir

Güneş Panelli Getz


Ali Darbaz

Recommended Posts

Evren Erakçora

Alternatör ne kadar yük bindirir motora? Düşük sürtünmeli lastik kadar tasarruf yapar mı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Remzi Karaca
Allah'ım sana geliyorum [emoji4] 
 
 
 
Yolun açık olsun [emoji4]

Darısı bizlerin başına...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
4 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Alternatör ne kadar yük bindirir motora? Düşük sürtünmeli lastik kadar tasarruf yapar mı

 

Aslında yük bindirmekten ziyade sana kattıkları. Arabanın alternatörü devre dışı iken vites değiştirmek çok daha güzel hissetiriyor. Şehir içi düşük devirde çok rahat yürüyorsun. Benim arabam, mesela ilk 5 10 dakika akü ile yürür,  daha sonra şarja geçer. Ben bunu çok rahat hissederim.  Alternatör güç çekerken vites değişiminde motor hızlı devir kaybediyor .

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Koyduğu akülerin ağırlığı ile yaktığı yakıt ne oluyor? Arabada sürekli 2 kişi geziyor sürücü.

  • Beğen 3
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

1,5 beygir demiş eleman.

Koyduğu akülerin ağırlığı ile yaktığı yakıt ne oluyor? Arabada sürekli 2 kişi geziyor sürücü.

Aynen. 300 watt panel ve fazladan iki dev aküyü ne kadar sürede amorti edip kara geçecek. O da muamma
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

2,3 hp güç çalar demişler yabancı forumlarda. Az gibi ama şehir içinde 30 40 beygir kullanıyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
40 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

2,3 hp güç çalar demişler yabancı forumlarda. Az gibi ama şehir içinde 30 40 beygir kullanıyoruz.

 

 

Choice of gear (manual transmissions)
Engine efficiency varies with speed and torque. For driving at a steady speed one cannot choose any operating point for the engine—rather there is a specific amount of power needed to maintain the chosen speed. A manual transmission lets the driver choose between several points along the powerband. For a turbo diesel too low a gear will move the engine into a high-rpm, low-torque region in which the efficiency drops off rapidly, and thus best efficiency is achieved near the higher gear.[15] In a gasoline engine, efficiency typically drops off more rapidly than in a diesel because of throttling losses.[16] Because cruising at an efficient speed uses much less than the maximum power of the engine, the optimum operating point for cruising at low power is typically at very low engine speed, around or below 1000 rpm. This explains the usefulness of very high "overdrive" gears for highway cruising. For instance, a small car might need only 10–15 horsepower (7.5–11.2 kW) to cruise at 60 mph (97 km/h). It is likely to be geared for 2500 rpm or so at that speed, yet for maximum efficiency the engine should be running at about 1000 rpm to generate that power as efficiently as possible for that engine (although the actual figures will vary by engine and vehicle).

 

Burda yazar demişki, doğru bir vites oranıyla,  daha düşük devir ve daha düşük beygir sayısı ile ekonomik seyir yapabilirsin. Normal bir otomobil, 10 ile 15 beygir arasında bir güc ile ortalama 100 km seyir hızıyla ilerleyebilir.  

 

Yukardaki amcanın 2 beygiri zaten tasarruf ettiğini düşünelim, geriye motorun saate 100 km hızı tutabilmesi için ihtiyacı olan güc 8-13 beygir arası olduğunu düşünebiliriz.

 

bunu daha önce yapan bir adam %10 yakıt tasarrufu sağlamış.. https://ecomodder.com/forum/showthread.php/test-alternator-vs-no-alternator-10-mpg-gain-98.html

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Çok uzun vites oranları ile demiş ama bizim arabalar 3000 devirde 100 yapıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
3 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Çok uzun vites oranları ile demiş ama bizim arabalar 3000 devirde 100 yapıyor.

 

Hocam bize 3000 devirin yüksek bir sayı olduğunu kim öğretti ? 3000 devir çevirmenin yüksek bir rakam olduğu kanısına nasıl vardık. Bunu bize dizelciler alıştırdı. Çap x stroke diye birşey var.  i20 süren adamın 1,2 motoru 4400 devirde maksimum torkunu üretiyor. Şimdi bu adam hiç maksimum tork görmedenmi arabasını sürecek :) 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdi, şu resime bakalım. 

 

k9jvj7.png

 

Bu 1000cc 3 silindirli Mitsubishi motoru verim haritası. Bu arabanın en verimliş olduğu kesim 2000 ile başlayıp, 4000 devirde bitiyor. Yani diyorki bu harita ben 4000 devir cevirsemde çok yakmam, çokda bağırmam :) 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
8 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Yüksek devir: yüksek aşınma,ses ve tüketim

 

Abim gözün sevem, 1,4 benzinli fiat egea bakımları neden 20 bin kmde yapılıyor :) . Dizel bakımları 10 bin kmde bir. 

 

Benim arabamın maksimum tork devri 3500, saate 120 yaparken nerdeyse 4000 devir eviriyorum.  Arabamın bakım aralıkları 15000 km de bir.  El kitabında derki, " çok fazla otobanda 170 km hızı aşıyor iseniz, yağ değişimini 5000 km erken yapın"  Benim araba saate 170 km hız yapması için 6200 devir çevirmesi lazım . 

 

Ford 1,5 tdci motorunun bakımları ise 10000 kmde bir :) 

8 dakika önce, Selçuk Bakış yazdı:

3000 devir= yüksek motor sesi
Bana göre

 

Hocam yanlış.. Motor yükü = Motor sesi.  Benzinli atmosferik motorlar, yükde değilse ses çıkarmaz. Buyrun bu benim kaydım. Motorun sesini duyarsanız not alın.

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
5 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

1,4 benzinli fiat egea bakımları neden 20 bin kmde yapılıyor :) . Dizel bakımları 10 bin kmde bir. 

Fiat'ın dolandırıcılığıymış. Renault'ta iki motor da aynı km'de bakım görüyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Sani Gerşon yazdı:

Fiat'ın dolandırıcılığıymış. Renault'ta iki motor da aynı km'de bakım görüyor.

 

Hadi onu boşverelim. 

Şimdiki arabaların hemen hemen hepsinde dcvvt var. Yani yeni nesil benzinli araba alan adam, 3000 devirden yukarı kullanmaz ise, bu kadar teknoloji ne işe yarayacak. 

Ben arabamın 3500 devirden yukarda kullanmadığım zaman dcvvt çalışmaz , bunla beraber VIS çalışmaz.  Bunları boşamı takmış adamlar :)  Böyle düşünen arkadaşlar varsa Toyota Honda Mitsubishi Honda hyundai almasın. Boşa para :) 

Onu gectim Honda Vtec devreye girmeden, Mitsubishi mivec olmadan kullanmak demek :) 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Şimdi, Ali Darbaz yazdı:

Ben arabamın 3500 devirden yukarda kullanmadığım zaman

Kullanmayın demedim ki zaten :) Ne derler, ne kadar duman, o kadar randuman 😛

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben bu canım rampaları 3ncü vites 100 km hızla tırmanıyorum. 5000 devir ceviriyorum. Acımıyorum ceviriyorum. Bakın burda yüke bindiği için ses çıkartıyor araba 

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hipermaylingçi adam niye 3500 devirde gitsin, acele varsa basarsın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Buyrun birde göstergeden bakın :) 

 

 

 

2 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Hipermaylingçi adam niye 3500 devirde gitsin, acele varsa basarsın.

 

Yav abim, benim derdim, Gürültü ve motor eskiyor denmesi. :) Uzak doğu motoru devir ceviriyor diye hor görülürmü hiç :) 

4 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Kullanmayın demedim ki zaten :) Ne derler, ne kadar duman, o kadar randuman 😛

 

Hayır abim ben orda değilim, Benzinli atmosferik araba alıp, devir cevirirsem eskir , gürültü kabini boğar denmesi ilginç geldi :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

yakittin kazanicam bg arttiricam derken ya arabayi yakar yada o panel yolda yerinden cikarsa birine kaza yaptirir bu amca 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek

Ben de beleşe gelsin diye telefonları falan arabada şarj ediyordum. [emoji15]

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...