İçeriğe Yönlendir

Focus II - Akü Değişimi


Özgür Güzen

Recommended Posts

Özgür Güzen

Merhaba,

 

2010 Focus benzinli aracımın akü değişim zamanı gelmiş muhtemelen. Bir kaç zamandır bazı zamanlarda marş zor basıyordu. Dün akü ölçümü yaptırdım 10,6 volt çıktı, akücü akünün bitik olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. Gerçekten 10,6 volt akü bitik midir? Bir de üzerindeki akü Mutlunun 72 ampermiş, ben 60 amper diye biliyordum. Sizce 60 lık mı taktırayım 72 lik mi?

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

72 lik taktırın. 12.5v altı değerler akünün yeterince zayıfladığını gösterir. Yetersiz kalır.

Yorum bağlantısı
Özgür Güzen
20 dakika önce, Evren Erakçora yazdı:

Benzinliye 60 yeter bence

Bende öyle düşünüyorum ama emin olamadığım için sormak istedim.

40 dakika önce, Derviş Dursun yazdı:

72 lik taktırın. 12.5v altı değerler akünün yeterince zayıfladığını gösterir. Yetersiz kalır.

12 volt değil mi zaten akü? 12,5 çıkıyor mu ölçümde

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Araç çalışırken 14-14.5 v arası oluyor.
Park halinde(herşey kapalı) 12-12.5v arası.
Bir süre müzik binleyince 11.5-12v arası.

11v kadar düştüğünde çalışma esnasında bir sorunla karşılaşmadım.

Eski aracımdada yeni aracımdada akü durumunu sürekli takip ederim.
GDDQ32.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kılavuzda yazan neyse onu taktırın.. 

 

 

 

4 dakika önce, Uğur Kamil yazdı:


Eski aracımdada yeni aracımdada akü durumunu sürekli takip ederim.
 

 

Bende de var bu sakatlık.. 

 

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bende de var bu sakatlık.. 

 

Hem şarj dinamosu sağlıklı şarj ediyormu takip etmiş oluyorsun hemde park halinde müzik dinlerken kafa rahat oluyor acaba akü biter çalışmama sorunu yaşarmıyım diye.
Gerçi teyp sıkıntı olabilceğini düşündüğünde uyarı veriyor ve kendini kapatıyor. 1 kere denk geldim o andada kaç v gösterdiğine bakmadım baya uzun süre müzik dinlemiştim.

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
72 lik taktırın. 12.5v altı değerler akünün yeterince zayıfladığını gösterir. Yetersiz kalır.
12.3 ten itibaren korkulmalı 12.4 nazlı oluyor kışın 12.5 12.6 en dolu en sağlıklı olanı
Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Arkadaşlar voltaja çok takılmayın. 12 v standart voltaj. Araçtan yük çekilme durumuna göre voltaj 0.3-0.5 v inip çıkabilir. 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Arkadaşlar voltaja çok takılmayın. 12 v standart voltaj. Araçtan yük çekilme durumuna göre voltaj 0.3-0.5 v inip çıkabilir. 
boşta 12v ölçülen (yüzey şarjı alınmış) aküyle kışın 2 veya 3 derecede marşa hiç bastınız mı? muhtemelen basmadınız.:) zira 2 gündür aküyle uğraşıyorum :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

İşte bundan bahsediyorum. Çekilen güç akım ve gerilimin çarpımı. Eğer gerilim 12 v ise ihtiyaç duyulan akım aküden alınamıyor demek. Buda ya akü şarjsız yada iç ünitelerde yıpranma var demek oluyor. Yani akü ekonomik ömrünü tamamlamış oluyor. 😊 Eğer bağlantı noktalarında sıkıntı yok alternatör şarj ediyorsa geriye akünün soğuk ile beraber yeterli performansı gösterememesi ve yeni aküye ihtiyacı gösteriyor. Benim mesleki bilgilerim böyle. Birde bir tık büyük akünün fazla yaktıracağı söylendi. Ona da muhalefet ediyorum. Şarjını tamamladıktan sonra etkilemez. Çok küçük farklar olur.🤗🤗

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

O zaman konuyu noktalayalım. Hocam akü almıyorsun bir elham üç kulhü bu iş tamamdır. Ne 12 ne 60 ne 72, 41 kere maşallah yola devam [emoji23][emoji23]

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

alçak tip 72Ah akünüz. beyin 10.2 V altını görürse marşa ta basmaz. beyin izin vermez yani akü değil.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ferit Erken

Kış geldi sorunlar başladı. Sebep, araçlarımız her zamankinden daha fazla elektrik gücüne istek duymasıdır. Farlar, ses sistemleri, klima fanları ve beraberinde çalışan PTC heater ısıtma sistemleri ve cam rezistansları. Bunlar araç ilk çalıştırma esnasında (marş motoru da ekleniyor) üst üste bindiğinde motorun soğuk olması da eklenince akü ve şarj sistemimizi oldukça zorlar.

Salı günü bu sebepten dolayı bende sıkıntı çektim. P.tesi akşamı iş çıkışı aracıma bindiğimde bu bahsettiğim tüm almaçlar aynı anda devreye girdi. Marş yaptım ve akabinde akü şeklinde kırmızı uyarıyı aldım (bilmeyenler için akü işareti akü arızası değildir, şarj sisteminizde sorun olduğunu gösterir yani akünüz araç çalışsa bile şarj olamayacağı (aracın tüm elektriksel donanımı aküden beslenir ve akü hızla boşalmaya başlar) ve çok geçmeden yolda kalacağınıza işarettir.). Eve kadar gidebildim. Sabah işe gitme denemem de otoparktan çıkar çıkmaz hidrolik direksiyonum abs devre dışı kalmasıyla başarısız oldu (Akü komple bittiğinden, yeterli olmayan düşük voltajdan elektrik ve elektronik sistemleri korumak için beyin sistemlerini devre dışı bırakıyor.) Direksiyonu çevirmek imkansızlaştı. Aracım yolda kaldı. Şarj sistemimde bir sorun olduğunu zaten ilk ikazı verdiğinde anlamıştım.

Sadede gelirsek bir oto elektrikçiye gittik (Dolu bir akü takılarak tekrar araç çalışır hale getirildi, oradan sanayiye gidildi.) Şarj dinamosu söküldü. Diyotların patlamış olduğu tespitinden sonra diyot plakası değiştirildi.

Sonuç olarak kışın ilk çalıştırmada (benim araç dizel ve ptc heater olduğundan dolayı) ses sistemi, cam rezistansları ve hatta farlar (far düğmesi konumunu otomatikte bırakmıyorum artık) devre dışı bırakılıp çalıştırılmalıdır.

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Dediklerinize aynen katılıyorum da! Onca şeyi araç çalışmadan neden açıyorsunuz yada açık bırakıyorsunuz onu anlamadım [emoji19]

Kış geldi sorunlar başladı. Sebep, araçlarımız her zamankinden daha fazla elektrik gücüne istek duymasıdır. Farlar, ses sistemleri, klima fanları ve beraberinde çalışan PTC heater ısıtma sistemleri ve cam rezistansları. Bunlar araç ilk çalıştırma esnasında (marş motoru da ekleniyor) üst üste bindiğinde motorun soğuk olması da eklenince akü ve şarj sistemimizi oldukça zorlar.
Salı günü bu sebepten dolayı bende sıkıntı çektim. P.tesi akşamı iş çıkışı aracıma bindiğimde bu bahsettiğim tüm almaçlar aynı anda devreye girdi. Marş yaptım ve akabinde akü şeklinde kırmızı uyarıyı aldım (bilmeyenler için akü işareti akü arızası değildir, şarj sisteminizde sorun olduğunu gösterir yani akünüz araç çalışsa bile şarj olamayacağı (aracın tüm elektriksel donanımı aküden beslenir ve akü hızla boşalmaya başlar) ve çok geçmeden yolda kalacağınıza işarettir.). Eve kadar gidebildim. Sabah işe gitme denemem de otoparktan çıkar çıkmaz hidrolik direksiyonum abs devre dışı kalmasıyla başarısız oldu (Akü komple bittiğinden, yeterli olmayan düşük voltajdan elektrik ve elektronik sistemleri korumak için beyin sistemlerini devre dışı bırakıyor.) Direksiyonu çevirmek imkansızlaştı. Aracım yolda kaldı. Şarj sistemimde bir sorun olduğunu zaten ilk ikazı verdiğinde anlamıştım.
Sadede gelirsek bir oto elektrikçiye gittik (Dolu bir akü takılarak tekrar araç çalışır hale getirildi, oradan sanayiye gidildi.) Şarj dinamosu söküldü. Diyotların patlamış olduğu tespitinden sonra diyot plakası değiştirildi.
Sonuç olarak kışın ilk çalıştırmada (benim araç dizel ve ptc heater olduğundan dolayı) ses sistemi, cam rezistansları ve hatta farlar (far düğmesi konumunu otomatikte bırakmıyorum artık) devre dışı bırakılıp çalıştırılmalıdır.
Yorum bağlantısı
Ferit Erken
Dediklerinize aynen katılıyorum da! Onca şeyi araç çalışmadan neden açıyorsunuz yada açık bırakıyorsunuz onu anlamadım [emoji19]

Açmama gerek yok hepsi otomatik giriyor. Farlar otomatikteyse zaten kontağı çevirmeden yanıyor. 4 derecede cam rezistansları otomatik çalışıyor. Ptc heater dersen 15 derece altı aracı çalıştırmana gerek yok devreye giriyor. Ses sistemi de aynen araç çalışmadan çalışıyor.
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

O zaman gereksiz herşey yapılmamalı. Elektrik çeken aksesuarlar olmamalı. Bende farları otomatik konumda bırakmam. İki adet araç kameram var, stop ettiğim gibi fişlerini çeker devre dışı bırakırım. Düşük akım çekse bile ekstra aksesuar yapmam. Akü düşmanı çoğu şey.


Açmama gerek yok hepsi otomatik giriyor. Farlar otomatikteyse zaten kontağı çevirmeden yanıyor. 4 derecede cam rezistansları otomatik çalışıyor. Ptc heater dersen 15 derece altı aracı çalıştırmana gerek yok devreye giriyor. Ses sistemi de aynen araç çalışmadan çalışıyor.
Yorum bağlantısı
Ferit Erken
3 dakika önce, Derviş Dursun yazdı:

O zaman gereksiz herşey yapılmamalı. Elektrik çeken aksesuarlar olmamalı. Bende farları otomatik konumda bırakmam. İki adet araç kameram var, stop ettiğim gibi fişlerini çeker devre dışı bırakırım. Düşük akım çekse bile ekstra aksesuar yapmam. Akü düşmanı çoğu şey.

Aynen, konuyu bu denli anlatmam farkına varamayan arkadaşları bilinçlendirmek ben yaşadım başkaları yaşamasın. Fakat havalar yeni yeni soğuduğu bu dönemlerde (İstanbul'da yeni yeni) başımıza gelmeyince çok da aklımıza gelmiyor bu tür şeyler. Ben de ilk çalıştırmada cam rezistans devreye girerse kapatıyorum. Farları otomatik konumda bırakmıyorum. Hatta Ptc için klimayı Off konumuna alıyorum. Araç çalıştırıldıktan sonra zaten tek tek bahsedilen sistemleri açıyorum artık. Ama insan unutuyor, yazdan kışa girerken bunlara dikkat etmeye başlamamız lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya

Yaklaşık bir ay oldu yetkili servis 420 demişti o fiyata 72 lik varta aldım. Aracım f2 dizel

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Cengiz Yılmaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bende de var.
Sağ altta.
İç sıcaklık ve voltaj.

25c44aa036adbc97833332c815771cb7.jpg

 

Merhaba,

 

Buda benim gösterge.QPMolv.jpg

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Cengiz Yılmaz yazdı:

 

Merhaba,

 

Buda benim gösterge.

 

 

 

Çok güzel olmuş. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...